PDA

Bekijk Volledige Versie : Apache af en toe traag over netwerk



dawoet
01/01/10, 21:54
Beste lezers,
Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem:

Ik heb een 3-tal webservers draaien. Op 2 daarvan draait Apache webserver.
Beide servers benaderen website-bestanden via de 3e server. Daarop zijn dus mappen geshared over het netwerk. Dit maakt echter het laden van websites af en toe traag. Het lijkt alsof er af en toe een time-out optreedt. De website wordt wel ingeladen, maar een aantal elementen (bijvoorbeeld afbeeldingen) worden pas later ingeladen. Dit kan ervoor zorgen dat de laadtijd van een website soms wel 8 seconde is.

Op dezelfde servers draait ook IIS (op andere IP-adressen, dus geeft geen conflict). Daar zijn dezelfde HTML-pagina's (zelfs zonder PHP en MySQL) supersnel (=laadtijd 550 msec).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij dit probleem. Ik ben al dagen bezig met fine-tunen van Apache, maar niets mag baten.

Toevoeging: Soms zijn de websites wel snel met laden. Het vindt dus niet altijd plaats...
Als ik dezelfde HTML-pagina's lokaal op de 2 webservers opsla en ze op die manier benader, dan is het ook snel. Het lijkt dus egt in het netwerk te zitten. Al heeft IIS daar geen last van (en ook IIS maakt gebruik van hetzelfde netwerk).

Bij voorbaat dank!

craven87
21/04/10, 10:27
Ik heb maar weinig tot geen ervaring met apache dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar ik zou is beginnen met logfiles spitten, kijken of daar iets aparts in staat. Helpt dat niet dan moet je wat dieper gaan kijken. Eventueel met wireshark kijken waar het mis gaat en wat hij precies aan het doen is dat hij daarvoor 8 secs nodig heeft.

cyrano
21/04/10, 17:24
Mappen geshared? Via SMB? Ik denk dat je dan niet verder moet zoeken...