PDA

Bekijk Volledige Versie : Tarieven SIDN 2010



Desmond
01/01/10, 11:37
Heren,

Ik overweeg voor een onderdeel van ons bedrijf een SIDN account te nemen maar kan nergens de tarieven vinden op hun website. Een beetje rond Googlen heeft ook geen oplossing geboden, ik heb nog wel de oude 2007 tarieven.

Weet iemand tegenwoordig de kwartaalkosten en de kosten per registratie en per kwartaal ?

Bedankt,

Desmond

Spyder01
01/01/10, 12:04
Op de site staat € 205,- excl. BTW voor de deelnemersbijdrage. Vraag me alleen even af of de verhoging hier al in zit (niet echt helder vandaag, was nogal laat).

Verdere tarieven ga ik hier niet neer zetten, maar die kun je volgens mij hier wel ergens vinden.

ichosting
01/01/10, 12:08
Voor zover ik weet is de deelnemer bijdrage "gewoon" 205 euro hoor. Dat was altijd 150 euro.

Desmond
01/01/10, 12:35
Ok dus 205 euro per kwartaal aan bijdrage, voorheen was het (volgens mij) 90 cent per kwartaal voor een domein, dus 3.60 per jaar en een eenmalige registratie fee van 50 cent...

The-BosS
01/01/10, 13:56
Dit staat op de sidn website te lezen, dus je zal even moeten mailen.

De kosten voor het deelnemerschap bedragen € 205,- (exclusief BTW) per kwartaal. Vermeld bij betaling uw postcode en huisnummer als betalingskenmerk. Meer informatie over tarieven en betalingsvoorwaarden zijn opvraagbaar via support@sidn.nl.

Erik H.
01/01/10, 14:27
Ok dus 205 euro per kwartaal aan bijdrage, voorheen was het (volgens mij) 90 cent per kwartaal voor een domein, dus 3.60 per jaar en een eenmalige registratie fee van 50 cent...

Het is dus een bijdrage per kwartaal EN een bijdrage per domein per kwartaal.

Serveo
01/01/10, 17:33
Het is dus een bijdrage per kwartaal EN een bijdrage per domein per kwartaal.

Als deelnemer ben je dus sinds de tariefswijziging 60 euro per kwartaal meer kwijt. Is deze stijging nu gecompenseerd in de kwartaal bijdrage voor een domein of niet?

Erik H.
01/01/10, 17:34
Als deelnemer ben je dus sinds de tariefswijziging 60 euro per kwartaal meer kwijt. Is deze stijging nu gecompenseerd in de kwartaal bijdrage voor een domein of niet?

De kwartaal bijdrage van een domein is alleen maar gestegen, niet gedaald.

Triloxigen
01/01/10, 18:02
Als deelnemer ben je dus sinds de tariefswijziging 60 euro per kwartaal meer kwijt. Is deze stijging nu gecompenseerd in de kwartaal bijdrage voor een domein of niet?
Domeinmutaties worden niet meer in rekenind gebracht, daar blijft het ook bij.

Desmond
01/01/10, 18:33
Ok duidelijk, wij betalen nu gewoon 3.85 bij een reseller, het break even point ligt dus behoorlijk hoog helaas ...

dennis0162
01/01/10, 19:53
Misschien dat je nog iets aan deze Excel sheet hebt:)

Spyder01
01/01/10, 20:02
Break-even ligt bij 1200 domeinnamen volgens de Excel van Dennis. Als de bedragen bij alle punten nog kloppen.

Maar denk dat het break-even punt niet het belangrijkste hoeft te zijn. Een stukje "schakkels er tussenuit halen" telt ook mee natuurlijk.

maxnet
02/01/10, 01:20
Ok duidelijk, wij betalen nu gewoon 3.85 bij een reseller, het break even point ligt dus behoorlijk hoog helaas ...

Zal niet de eerste partij zijn die onder de kostprijs verkoopt.


Waar veel partijen zich verrekenen is dat SIDN in KALENDERkwartalen rekent.
Indien je een .nl domein voor precies 1 jaar registreert, brengen ze 5 kalenderkwartalen in rekening.
Bij 2 jaar, 9 kalenderkwartalen.

dreamhost_nl
02/01/10, 09:08
Maar denk dat het break-even punt niet het belangrijkste hoeft te zijn. Een stukje "schakkels er tussenuit halen" telt ook mee natuurlijk.

Er zijn al veel SIDN resellers gekomen en gegaan in de tussentijd, waarbij vooral de naweeën voor de afnemers van de reseller erg groot waren bij een faillissement of "grof gebrek" aan commmunicatie. Als je voldoende fondsen hebt om de tussenschakel te vermijden zou ik dit zeker doen.

Serveo
02/01/10, 10:43
Zal niet de eerste partij zijn die onder de kostprijs verkoopt.


Waar veel partijen zich verrekenen is dat SIDN in KALENDERkwartalen rekent.
Indien je een .nl domein voor precies 1 jaar registreert, brengen ze 5 kalenderkwartalen in rekening.
Bij 2 jaar, 9 kalenderkwartalen.

Dat extra KALENDERkwartaal in het eerste jaar is de regfee?

Erik H.
02/01/10, 10:50
Dat extra KALENDERkwartaal in het eerste jaar is de regfee?

Nee dat heeft te maken met een kalender ;-)

Van 2 januari 2010 tot 2 januari 2011 valt in 5 kwartalen, niet in 4 kwartalen

Serveo
02/01/10, 10:54
Nee dat heeft te maken met een kalender ;-)

Van 2 januari 2010 tot 2 januari 2011 valt in 5 kwartalen, niet in 4 kwartalen

Aah zo. Mag dat officieel wel? Je betaald dus 1 kwartaal voor 1 dag.

Erik H.
02/01/10, 11:38
Aah zo. Mag dat officieel wel? Je betaald dus 1 kwartaal voor 1 dag.

Ze doen het al jaren, en het is elke partij natuurlijk toegestaan hun spelregels te maken ...

Harland
02/01/10, 15:55
Aah zo. Mag dat officieel wel? Je betaald dus 1 kwartaal voor 1 dag.

Maar dan is het toch ook langer als 1 Jaar? en gaat de nieuwe contract periode in.

Je kan natuurlijk ook zeggen als ik op 2 Jan iets registeer, loopt deze tot 1 Jan het jaar erop.

Dit kun je natuurlijk opnemen in je contract of algemene voorwaarden.

maxnet
02/01/10, 16:23
Je kan natuurlijk ook zeggen als ik op 2 Jan iets registeer, loopt deze tot 1 Jan het jaar erop.


Op 1 januari is het nieuwe kalenderkwartaal al begonnen. Bovendien duurt het 3 werkdagen voordat een (reguliere) opzegging door SIDN verwerkt is.
Dan zou je het domein al op 28 december moeten opzeggen.


En hoe doe je het als iemand op bijvoorbeeld 15 maart 2010 een domein registreert?
Kan moeilijk tegen een klant zeggen dat zijn domein dan maar tot 28 december 2010 loopt.

Anders is dat gewoon 5 kalenderkwartalen:

- Kwartaal 1 2010 - op 15 maart wordt het domein geregistreerd. Het complete kalenderkwartaal wordt in rekening gebracht, ondanks dat je de eerste 2,5 maand niet hebt kunnen benutten.
- Kwartaal 2 2010
- Kwartaal 3 2010
- Kwartaal 4 2010
- Kwartaal 1 2011 - op 15 maart wordt het domein opgeheven. Het complete kalenderkwartaal wordt in rekening gebracht, ondanks dat je de laatste paar weken niet hebt kunnen benutten.

Apoc
03/01/10, 16:42
Ze doen het al jaren, en het is elke partij natuurlijk toegestaan hun spelregels te maken ...

Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar er zullen vast wel wat juristen naar gekeken hebben. Neemt niet weg dat het enorm krom is, zoals wel meer zaken bij SIDN.

Serveo
03/01/10, 16:56
Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar er zullen vast wel wat juristen naar gekeken hebben. Neemt niet weg dat het enorm krom is, zoals wel meer zaken bij SIDN.

Heb het gister hier ook nog even met mijn vriendin over gehad. Ik vraag me af of de heren van ICT recht hier wel eens naar gekeken hebben?

Triloxigen
03/01/10, 21:58
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen?

bbytes
30/01/10, 18:38
Dit is gewoon legaal, omdat ze per kwartaal rekenen. Als je een domein opzegt in het kwartaal dat het abonnement verrekend, dan zal hij aan het einde van het kwartaal worden beeinigd. Dat doen wij allemaal, maar dan met de hosting abonnementen, toch?

WH-Tim
31/01/10, 14:34
Je kunt daar pas over gaan zeuren als SIDN de minimale afname duur op 1 jaar zou instellen. Maar dat is niet zo, iedereen bedenkt zelf erbij dat het minimaal 1 jaar moet duren. Daar ligt de fout. Je kunt ook gewoon 1 of 2 kwartalen registreren :)

Magus
15/02/10, 15:53
Het blijft natuurlijk behoorlijk ondoorzichtig. Een prijsstijging zoals ze die hebben doorgevoerd slaat ook nergens op. Toen dat nieuws bekend werd, waren het dan ook vooral de kleine partijen die de dupe werden van dat beleid die op de baricades stonden te schreeuwen