PDA

Bekijk Volledige Versie : "Goedkope" VPS server om gameservers te draaien gezocht



sarkdog
29/12/09, 09:36
Hallo mense :P beetje vroeg maarja.
Ik heb onlangs een webhosting pakket bij strato gehaald en vond deze vrij goed.
Maar ik was van plan om gameserve te halen alleen zijn deze duur en niet echt customizable. Ik zag toen VPS op de website van strato. Dus dacht van waarom zet ik er gewoon geen HLDS op.
Maar ik weet niet of het wel gaat draaien. En ik las ook veel negatieve reviews over strato dus ik ben er niet meer zeker over.

Yourwebhoster
29/12/09, 10:41
gameservers kunnen over het algemeen wat CPU kracht trekken, overleg van te voren met je isp of dit toegestaan is.

avanmessen
29/12/09, 11:16
Post anders wat in "Aanbiedingen gezocht" met deze info,
dan zie je gelijk of er aanbieders hierin wel geinteresseerd
zijn !? Denk het wel ...

:thumbup:

daanl
29/12/09, 12:05
Ligt natuurlijk aan wat je er allemaal op gaat draaien en welke game etc.. Misschien iets meer informatie?

nalletje
29/12/09, 14:42
Welke game?
1 Gameserver of meerdere?
Slots?
Teamspeak/ventrilo ?

HLDS, neem ik aan Counter-Strike 1.6 en/of Day of Defeat 1.3 ?


Maar ik was van plan om gameserve te halen alleen zijn deze duur en niet echt customizable.

Hier begrijp ik niet helemaal wat je precies bedoeld met cusomizable. Meeste GSP's hebben toch een aardig systeem d.m.v. sh startupline bestanden. Kan je alles gewoon aanpassen, wat je eventueel op Linux in een Screen zou zetten, zet je nu in de betreffende startupline.sh .
Echter denk ik toch dat je aan dezelfde prijs komt voor een VPS als voor een Gameserver, indien dit een private gameserver is.

kutagh
29/12/09, 15:41
Welke game?
1 Gameserver of meerdere?
Slots?
Teamspeak/ventrilo ?

HLDS, neem ik aan Counter-Strike 1.6 en/of Day of Defeat 1.3 ?



Hier begrijp ik niet helemaal wat je precies bedoeld met cusomizable. Meeste GSP's hebben toch een aardig systeem d.m.v. sh startupline bestanden. Kan je alles gewoon aanpassen, wat je eventueel op Linux in een Screen zou zetten, zet je nu in de betreffende startupline.sh .
Echter denk ik toch dat je aan dezelfde prijs komt voor een VPS als voor een Gameserver, indien dit een private gameserver is.

HLDS kan ook L4D2 zijn, en dat trekt meteen een stuk meer processor kracht.
Het echte voordeel zit hem in de feit dat je precies zo kunt instellen zoals je wilt (plugins e.d.), maar een beetje goede gameserver hosting kan dit waarschijnlijk ook wel aanbieden. Daarnaast ben je met een VPS zelf verantwoordelijk voor het updaten en dergelijke van je servers, terwijl met een gameserver hosting dit standaard bij de host ligt.

24x7group
29/12/09, 19:35
Waarom huur je niet gewoon een gameserver bij een gameserver provider, dat gaat sowieso goedkoper zijn dan hier appart een VPS voor te huren. Volgens mij gaat het ook niet stabiel draaien als het een VPS is met weinig geheugen.

sarkdog
29/12/09, 23:41
Welke game?
1 Gameserver of meerdere?
Slots?
Teamspeak/ventrilo ?

HLDS, neem ik aan Counter-Strike 1.6 en/of Day of Defeat 1.3 ?



Hier begrijp ik niet helemaal wat je precies bedoeld met cusomizable. Meeste GSP's hebben toch een aardig systeem d.m.v. sh startupline bestanden. Kan je alles gewoon aanpassen, wat je eventueel op Linux in een Screen zou zetten, zet je nu in de betreffende startupline.sh .
Echter denk ik toch dat je aan dezelfde prijs komt voor een VPS als voor een Gameserver, indien dit een private gameserver is.
Counter-strike 1.6 met liefst rond de 24 slots.
En als het niet de server belast teamspeak servertje van 10-15 slots.
En op website van strato staat iets met toegestaande kernel, ik weet niet wat dat is maar ja. Ik heb een vps genomen en als het werkt hou ik hem en als het niet werkt "30 dagen niet goed geld terug garantie".

Randy
29/12/09, 23:50
Strato gebruikt virtuozzo. Software virtualisatie dus. Dit is niet geschikt voor geservers. Wil je op een vps draaien, zoek dan een host die volledige virtualisatie toepast. Xen kan dit, VMware ESX en kvm doen dit.

nalletje
30/12/09, 09:26
Maar mischien ook interessant voor GSP, In hoeverre kon je naar je eigen ervaring je gameserver niet customizen?

Wat kon je bijvoorbeeld niet, wat je wel denkt nodig te hebben.

BramICT
30/12/09, 19:33
Counter-strike 1.6 met liefst rond de 24 slots.
En als het niet de server belast teamspeak servertje van 10-15 slots.
En op website van strato staat iets met toegestaande kernel, ik weet niet wat dat is maar ja. Ik heb een vps genomen en als het werkt hou ik hem en als het niet werkt "30 dagen niet goed geld terug garantie".

ik vind het niet echt handig dat je hier om een mening vraagt, die volledig negeert en dan weet ook nog is niet of die 30 dagen niet goed geld terug regeling ingaat.. heb je voor voorwaarden gevraagt en gekeken of het wel word toegestaan/ondersteund op strato.. ik denk dat je beter af was geweest als je gewoon een aanvraag had gedaan hier op WHT in het aanbiedingen forum.. voor een gameserver of een VPS...

sarkdog
01/01/10, 07:46
ik vind het niet echt handig dat je hier om een mening vraagt, die volledig negeert en dan weet ook nog is niet of die 30 dagen niet goed geld terug regeling ingaat.. heb je voor voorwaarden gevraagt en gekeken of het wel word toegestaan/ondersteund op strato.. ik denk dat je beter af was geweest als je gewoon een aanvraag had gedaan hier op WHT in het aanbiedingen forum.. voor een gameserver of een VPS...

Nou ik heb de servers genomen.
En ze werken perfect. Ik draai HLDS erop en geen ene lagg.
En ik heb VPS gekozen omdat ik hier maar 10 euro per maand hoefde te betalen in plaats van 24 euro bij een gameserver host.

ilnee
01/01/10, 09:06
24 slots voor een tientje zonder lag? Ben benieuwd hoe lang en met hoeveel mensen je tot nu toe tegelijk gespeeld hebt dan...

Jimmy1987
03/01/10, 05:08
Die 10 euro is trouwens wel ex btw he ;)
Maar zover ik het kan zien ga je daar toch niet echt veel op kunnen draaien ;) 256mb ram, 10gb disk en 100gb traffic.

lijkt mij dat je met een beetje gameserver wel redelijk snel aan de 100gb per maand zit. Hoe doet bij cs zit weet ik niet natuurlijk maar ik trok met mijn l4d2 servertje per maand toch wel een kleine 300gb hoor.

Cooky
05/01/10, 16:43
Hmm.. gaat niet veel meer spelers dan 10 trekken zonder lag:(

Niels L
05/01/10, 20:56
Denk ik ook niet, maargoed is het een private of public server ? Allemaal aspecten waar wél rekening mee moet worden gehouden.