PDA

Bekijk Volledige Versie : provider doet moeilijk



sante140
25/12/09, 14:59
Ik heb een 1/4 rack met 8 servers op collocatie.

Nu heb ik het volgende probleem:

wil iemand een webshop verhuizen van huidige host naar mij, omdat ik toch al de webshop onderhoud.

Dus plan gemaakt, zou deze week gebeuren.

verhuist naar mijn provider en dns even op haar huidige host laten staan

Nu al paar keer mail verzonden of hij die dns kan veranderen, maar gebeurt gewoon niks.
zelf zegt ie dat het 1 minuutje werk is.

gisteren op helpdesk breekt ie gewoon de verbinding omdat ik erover begin

1 januari loopt haar contract af, en anders zit ze er nog een jaar aanvast.

wat kan ik in godsnaam doen om die dns om te krijgen?

Piwi-Web
25/12/09, 15:03
Weet jij welk controlpanel er gebruikt wordt (directadmin/plesk/cpanel/o.i.d.?) want daar kan je zelf de DNS in instellen of gebruik je een selfmade-panel?
Normaal moet je dat ook zelf kunnen instellen namelijk en ja, dat is 1 minuut werk ;)

Geert-Jan
25/12/09, 15:14
Je vraagt toch zelf om problemen, wanneer je iets onderhoud, de domeinnaam bij x geregistreerd staat en de DNS bij Y?

Wat is het probleem om die domeinnaam te verhuizen?

sante140
25/12/09, 15:24
Mijn provider heeft dns server, ik heb uiteraard daar al alles ingesteld, ook op de server zelf staat het domain al te draaien en is voor mij ook zichtbaar

Ik doe zelf geen registratie, en om geharrewar met facturen te voorkomen bestel of verhuis ik domeinen via mijn provider, en deze factureerd dan direct aan mijn klanten.

hij heeft dit domain ook verhuist, maar omdat mijn klant deze week op vakantie gaat wilde zij dus deze week alles omgooien.

dat schijnt dus moeilijk te zijn, aangezien mijn provider ineens heel erg moeilijk doet.
Waarom weet ik niet,:nono: (wist ik dat maar).

Geert-Jan
25/12/09, 15:26
Waarom doet_ie_moeijlijk dan?
En tja, dns moet je zelf kunnen beheren...!

Piwi-Web
25/12/09, 15:34
@Sante heb je geen toegang tot een controlpanel waar je zelf de DNS kan aanpassen?

Randy
25/12/09, 15:48
Subdomein maken op je eigen pakket: klantnaam.jouwdomein.nl, en bij de oude host hier een redirect naar plaatsen, dan is je http-verkeer voor nu weer werkend. Het domein zal binnen 5 dagen wel verhuist zijn. De mail kun je eventueel met fetchmail al naar de nieuwe server halen.

Goed, analoge kerstverplichtingen nu. Später!

alexbik
15/01/10, 10:53
Grappig om te zien dat er klakkeloos vanuit gegaan wordt dat er een controlpanel gebruikt wordt (dus niet OF, maar WELK) :)

Als een provider (of hoster) moeilijk doet over het aanpassen van DNS records, of er om een andere reden niet mee opschiet, ligt de oplossing natuurlijk voor de hand: Zoek een andere provider.

verdonn
15/01/10, 17:16
Toch eens overwegen om van provider te veranderen...nog al moeilijk om zoiets te aanvaarden vind ik

daveww
15/01/10, 17:58
Contact opnemen met bedrijf/partij waar hij/zij de domeinnamen registreert en probleem voorleggen.

Desnoods indien domein op zijn/haar eigen naam staat KvK (indien van toepassing) erbij leveren en vragen om te verhuizen aangezien de hoster niet mee werkt.

sante140
16/01/10, 12:40
probleem was eigenlijk al snel opgelost

was ff dit topic vergeten..:thumbdown: