PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijf weigert geld terug te geven



GameDemon
24/12/09, 00:08
Hallo WHT'ers,

Ik heb circa 2 dagen geleden een TeamSpeak 3 server besteld bij een bedrijf genaamd 'Gamezhost'. Op hun staat een grote TeamSpeak 3 logo en zodra je er op klikt, dan kom je op een bestel begina waar je daad werkelijk een TeamSpeak 3 server besteld.

Ik heb vervolgens een TeamSpeak 3 server besteld, factuurtje netjes even bekeken (Product naam stond er niet op, vond ik vreemd, maar goed..) en vervolgens heb ik mijn bestelling betaald met iDEAL.

Ong. 5 uur later werd mijn bestelling online gezet. Overigens, tot mijn verbasing, was dit een TeamSpeak 2 server en geen TeamSpeak 3 server.

Vervolgens ben ik op hun LiveSupport geweest en heb ik vragen gesteld waaruit bleek dat hun helemaal nog geen TeamSpeak 3 verhuren. Daarna hebben ze een heel klein tekstje op hun site gezet (want ik zag dat eerder die dag niet) vol met spelfouten over dat ze daadwerkelijk nog geen TeamSpeak 3 verhuren.

Ik voel me natuurlijk opgelicht. Dus vervolgens vraag ik mijn geld terug, en hun zeggen gewoon dat ik moet wachten tot TeamSpeak 3 er is. Maar ik wil niet wachten, ik wil liever naar een betrouwbaar bedrijf toe.

Wat nu?

Marin
24/12/09, 00:10
Hoeveel heb je betaald?

Tja, kijk als dat tekstje er al stond is het je eigen fout (ook al is het niet netjes natuurlijk). Maar hoe zeker weet je dat?

Ik kan het mis hebben, maar het is een koop op afstand waar je, sowieso, binnen 8 dagen onder uit kan.

Stewie
24/12/09, 00:15
Als zij de wet koop op afstad niet honoreren en niet op de site vermelden, dan is die termijn 30 dagen.

GameDemon
24/12/09, 00:15
Hoeveel heb je betaald?

Tja, kijk als dat tekstje er al stond is het je eigen fout (ook al is het niet netjes natuurlijk). Maar hoe zeker weet je dat?

Ik kan het mis hebben, maar het is een koop op afstand waar je, sowieso, binnen 8 dagen onder uit kan.

Ik zag dat tekstje NIET op hun website staan toen ik de desbetreffende server probeerde aan te schaffen.

Het tekstje zelf is belachelijk klein en ze hebben het al een beetje aangepast, zelfs dan zitten er nog spelfouten in; "Let OP: Op dit moment is teamspeak 3 nog niet uit, zodra u besteld en uw betaling is afgerond wordt uw teamspeak met voorrang online gezet zodra dez officieel gereleast is. Tot die tijd kunt u gebruik maken van Teamspeak 2."

En hoeveel ik heb betaald doet er niet zo zeer toe. Al was het maar 1 euro.

Feit is dat ik gewoon mijn geld terug wil omdat ik zeer ontevreden ben over het product.

Marin
24/12/09, 00:18
Dat bedrag was just interesse ;) Naja, en als ze echt moeilijk gaan doen een beetje om te bepalen of je er een jurist een briefje voor kan laten schrijven :D

Heel simpel, wijs ze op de wet "koop op afstand". En anders inderdaad op die 30 dagen.

GameDemon
24/12/09, 00:29
Hoe zit het met die 30 dagen dan precies, wat is er na die 30 dagen? Ik ben nog nooit in zo'n situatie geweest, dus..

Marin
24/12/09, 00:35
Het is zelfs 3 maanden

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

http://www.zibb.nl/10231976/Subnavigatie/Advies/Overzicht-experts/Expert-advies/Zeven-rechten-en-plichten-bij-koop-op-afstand.htm

http://www.google.nl

Oh en deze gaat specifiek over dienstverlening op afstand: http://blog.iusmentis.com/2008/02/15/opzegtermijn-van-een-dienstverlening-op-afstand/



Alleen, art. 7:46c lid 2 eist dat de dienstverlener bepaalde informatie schriftelijk verstrekt bij de nakoming van de gesloten overeenkomst. Vanaf ontvangst van die brief heb je ook een zevendagentermijn om op te zeggen. In de meeste gevallen krijg je de brief natuurlijk pas enkele dagen later dan de dag waarop je de overeenkomst sloot, dus “zeven dagen vanaf de bevestigingsbrief” is een aardige vuistregel. Op tentamens E-commerce op juridische faculteiten krijgt dat antwoord echter niet het volledig aantal punten.

Als de dienstverlener vergeet de brief te sturen, of er onjuiste informatie in zet, dan verandert deze termijn in een driemaandentermijn. De leverancier heeft dan nog één redmiddel: hij kan de ontbrekende informatie nasturen, en dan heeft de klant ineens weer een termijn van zeven werkdagen na ontvangst van die informatie. De driemaandentermijn komt dan dus te vervallen.
Bron: http://blog.iusmentis.com/2008/02/15...ng-op-afstand/

GameDemon
24/12/09, 00:40
De desbetreffende hosting had op deze wet het volgende te zeggen; "Wet kopen op afstand is hier niet van toepassing, gezien het om maatwerk gaat."

Triloxigen
24/12/09, 00:49
Al staat het erop maar klein, dus niet duidelijk vindbaar is erook nog eens sprake van misleiding.


Overigens is dit zeker geen maatwerk.

Marin
24/12/09, 00:57
Het is zeker geen maatwerk. Ten minste, niet als je een van de `vaste` producten op zijn site hebt gekocht. Hij heeft het dus niet speciaal voor jou gemaakt.

Als ik dan Windows licnties op mijn site verkoop is dat zeker ook ineens maatwerk :P

Jimmy1987
24/12/09, 01:29
heb de site is bekeken en ik moet zeggen dat ik het inderdaad nogal misleidend vindt. Overal wordt gesproken over teamspeak 3 zowel boveaan de pagina als in de pakketten zelf, zelfs tijdens het bestellen staat er gewoon Teamspeak 3. Maar op hun pagina zelf staat dan in het klein een regel eronder dat teamspeak 3 nog niet leverbaar en je 2 krijgt zolang.

Plus dat ik me afvraag hoe het kan dat op hun site in een logo staat dat Teamspeak 3 1-12-2009 vrij is gegeven terwijl iedereen weet dat dat eind december pas was. ( 19 december dacht ik ? )

Maatwerk is het ook niet aangezien het automatisch geactiveerd wordt zodra je hebt betaald.

Randy
24/12/09, 01:33
Is de genoemde hoster wel 'Teamspeak authorized hoster'? Het is nu even niet te controleren omdat de TS site eruit ligt, maar een mailtje om dit te controleren kan altijd natuurlijk.

GameDemon
24/12/09, 01:44
Is de genoemde hoster wel 'Teamspeak authorized hoster'? Het is nu even niet te controleren omdat de TS site eruit ligt, maar een mailtje om dit te controleren kan altijd natuurlijk.

Voor TeamSpeak 2 hebben ze wel een license ja, opvallend genoeg.

Jimmy1987
24/12/09, 02:18
Als je een licentie voor teamspeak 2 hebt heb je die dan ook automatisch voor teamspeak 3 ?

GameDemon
24/12/09, 02:23
Als je een licentie voor teamspeak 2 hebt heb je die dan ook automatisch voor teamspeak 3 ?

Ik ga automatisch uit van niet?

GHZ
24/12/09, 02:39
De licentie krijg je inderdaad niet geautomatiseerd, daarvoor moet er een extra overeenkomst voor ondertekend worden.

Jammer genoeg is hier maar de helft van de informatie gegeven.
We zullen overgaan tot uitbetaling, de reden dat we dit niet wilde doen zal ik kort toelichten.

Meneer heeft een bestelling geplaatst op onze website, en heeft daarvoor zoals op diverse plaatsen aangegeven tijdelijk teamspeak 2 tot zijn beschikking gekregen totdat teamspeak 3 juist geconfigureerd is.
Hierna is meneer bij ons op livesupport geweest met de vraag of wij dit wilde sponseren.
Gezien we die vraag zo ongeveer 10x per dag krijgen gaan we hier over het algemeen niet zomaar op in.

Meneer heeft later een sponser gevonden die de TS3 server wilde sponseren, en toen wilde hij zijn geld terug, toen hebben wij aangegeven dat dit niet echt de manier is.

Maar goed, ik heb niet zoveel zin om ons constant te verdedigen dus zullen we het bedrag terug storten.

GameDemon
24/12/09, 02:43
De licentie krijg je inderdaad niet geautomatiseerd, daarvoor moet er een extra overeenkomst voor ondertekend worden.

Jammer genoeg is hier maar de helft van de informatie gegeven.
We zullen overgaan tot uitbetaling, de reden dat we dit niet wilde doen zal ik kort toelichten.

Meneer heeft een bestelling geplaatst op onze website, en heeft daarvoor zoals op diverse plaatsen aangegeven tijdelijk teamspeak 2 tot zijn beschikking gekregen totdat teamspeak 3 juist geconfigureerd is.
Hierna is meneer bij ons op livesupport geweest met de vraag of wij dit wilde sponseren.
Gezien we die vraag zo ongeveer 10x per dag krijgen gaan we hier over het algemeen niet zomaar op in.

Meneer heeft later een sponser gevonden die de TS3 server wilde sponseren, en toen wilde hij zijn geld terug, toen hebben wij aangegeven dat dit niet echt de manier is.

Maar goed, ik heb niet zoveel zin om ons constant te verdedigen dus zullen we het bedrag terug storten.


Neen. Als u hier en NU kunt aantonen dat dit waar is prima. Maar zo zit het NIET in elkaar.

Ik verwachte, bekijk de chatlogs maar, een TS3 server. Ik heb niks op jullie wbesite gezien over dat ik een TS2 server in de plaats zou krijgen.

Jullie website zit gewoon propvol met false advertisement, waaronder een valse release datum van TS3.

P.S. Ik heb NU een sponsor aangenomen ja. Maar dat komt omdat ik met een bedrijf als die van jullie niet in zee wil. Dit is toch geen manier van werken. Eerst iemand lokken met een TS3 server en dan hem verassen met een TS2 server.

Randy
24/12/09, 02:49
Opgelost, {xx}

GHZ
24/12/09, 02:51
Ik ga op een openbaar forum geen logs plaatsen, De valse release datum is niet geheel vals, gezien in het nieuwe contract de datum 01-12-2009 was vermeld.

Maar goed het punt is duidelijk je hebt berijkt wat je wilde. Het geld zal morgen overgeboekt worden.

GameDemon
24/12/09, 02:53
We zullen zien. Tot nu toe is het 'opgelost' ja. toch maar slotje dan, admin?

Edit: nog een bedankje naar alle WHT'ers voor alle info en hulp :)

Keizer
24/12/09, 02:53
hoeps, opgelost :D

Marco Mahieu
24/12/09, 03:09
Als ik nog even toe mag voeren over dat regeltje tekst waar TS het over heeft.

Ik heb het eens even gegoogled, en daarna in het google cache gekeken. Dit regeltje stond er zo te zien wel degelijk: http://74.125.77.132/search?q=cache:lSjI7d4Z9LYJ:www.gamezhost.nl/+Gamezhost&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Maar eerlijk gezegt, 1 euro: WAAR MAKEN JULLIE JE DRUK OM!!!

:drunk: