PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein houder verandert van naam



WF WebHosting
22/12/09, 10:34
Beste lezers,

Ik heb een klant die geruime tijd een aantal hosting pakketten afneemt.
Hij heeft keurig de kontrakten getekend en de AV ontvangen.
De domeinen staan dan ook op zijn naam.

Echter hij heeft kortgeleden officieel zijn naam laten veranderen.
Zijn de kontrakten nu nog geldig?
Of kan ik beter nieuwe kontrakten opmaken?

marsipulami
22/12/09, 10:44
Ik ben geen jurist dus dit is wat ik "DENK": ik ga ervanuit dat je de bedrijfsnaam van de klant bedoelt. wanneer de bedrijfsnaam is veranderd, en de domeinen op bedrijfsnaam staan zal je nieuwe contracten moeten opmaken. Wanneer ze een persoon als "contract"-persoon hebben hoeft dit denk ik niet.

maar nogmaals, ik ben geen jurist

ICTRecht
22/12/09, 10:49
Gaat het om alleen een naamswijziging of om een bedrijfsovername? In het eerste geval gaat het goed, zolang maar vaststaat om welk bedrijf (of welke persoon) het gaat. In het tweede geval kunnen er problemen ontstaan, afhankelijk van wat er in je AV staat over overname van de contracten van de klant door een derde.

Als je alles af wil dekken, dan zou je een sideletter kunnen laten maken waarin de klant bevestigt dat hij onder de nieuwe naam alle verplichtingen onder de oude naam zal respecteren.

WF WebHosting
22/12/09, 10:50
Nee het is niet de bedrijfsnaam, maar zijn achternaam.
De kontrakten zijn ook opgesteld op zijn achternaam.

Rob

dreamhost_nl
22/12/09, 14:07
Je bedoelt dat deze persoon is getrouwd en dat hij de achternaam van zijn partner heeft overgenomen? Lijkt me niets mis met je contracten dan. Ze hebben betrekking op dezelfde persoon.

Marin
22/12/09, 15:16
Je bedoelt dat deze persoon is getrouwd en dat hij de achternaam van zijn partner heeft overgenomen?

TS zegt dat de klant "officieel zijn naam heeft laten veranderen". Dan lijkt me dat dus geen trouwerij maar echt een wijziging van zijn achternaam.

t.bloo
22/12/09, 15:25
ook een manier om van je achterstallige betalingen af te komen :)

lijkt me niet dat je dan allemaal nieuwe contracten nodig hebt, het blijft toch dezelfde persoon

Apoc
22/12/09, 16:13
Het lijkt me dat zaken die met zijn oude naam getekend zijn, ook gewoon rechtsgeldig blijven na een naamsverandering.

WF WebHosting
22/12/09, 16:30
Dat leek ons ook, maar bij nader inzien leek het ons toch verstandig (zoals Bram dat beschreef) een sideletter te sturen.

Het gaat hierbij weliswaar om een paar tientjes per maand maar wij willen toch de zaken zo goed mogelijk regelen.

Rob

dreamhost_nl
22/12/09, 18:58
Dat kan natuurlijk nooit kwaad.

The-BosS
22/12/09, 19:42
Is het dan ook niet aangeraden een trade uit te voeren van het domein op de klant zijn nieuwe naam, dan is het papierwerk ook direct in orde voor zijn domeinnaam.

dreamhost_nl
23/12/09, 11:55
TS is een Nederlands bedrijf, dus zal het eerder over een .nl- dan een .be-domeinnaam gaan. Een wijziging domeinnaamhouder zal hier dus meer op z'n plaats zijn.

Spyder01
23/12/09, 12:03
Lijkt mij dat de domeinnamen gewoon op de oude naam kunnen blijven staan, evenals de contracten. Een sideletter is handig, maar niet noodzakelijk.

Eventuele telefoonabonnementen, hypotheek of huur zal ook gewoon op die oude naam doorlopen. Tot het moment dat er bijvoorbeeld een oversluiting van een hypotheek of abonnement komt.

WF WebHosting
24/12/09, 11:06
Zijn domeinen staan op naam van zijn bedrijf.
Het gaat hier zuiver om zijn achternaam, hetwelk op het kontrakt staat.


Rob

xSeries
29/12/09, 13:26
Is het een eenmanszaak of een BV / NV ?
Normaliter is bij een eenmanszaak natuurlijk de zaak = de persoon.

Indien het een bv is; is de bv de contractant; en zal wanneer de achternaam van de tekenbevoegd persoon wijzigt; het contract niet wijzigen...