PDA

Bekijk Volledige Versie : XenServer 5.5 Update 1



WeServIT
18/12/09, 16:12
Iemand toevallig XenServer 5.5 Update 1 al geinstalleerd? Ben van plan deze volgende week te installeren, maar eerst graag ervaringen van anderen die de update al geïnstalleerd hebben.

Stina
18/12/09, 16:22
Heb hem afgelopen dinsdag geïnstalleerd op verschillende servers, tot dusver geen nieuwe problemen tegen gekomen. Maar helaas heeft het ook niet de problemen opgelost die ik hoopte waardoor we inmiddels aan het migreren zijn naar KVM met bijzonder goede resultaten.

WeServIT
18/12/09, 16:35
Heb hem afgelopen dinsdag geïnstalleerd op verschillende servers, tot dusver geen nieuwe problemen tegen gekomen. Maar helaas heeft het ook niet de problemen opgelost die ik hoopte waardoor we inmiddels aan het migreren zijn naar KVM met bijzonder goede resultaten.

Die migratie, hoe moet ik me dat voorstellen? Om hoeveel VM's gaat het? Want ik begrijp eruit dat alles 1 voor 1 overgezet moet worden, of is er een manier on het te converteren?
Welk paneel gebruik je voor KVM?

Yourwebhoster
18/12/09, 16:38
Hier een artikel over de migratie van XEN naar KVM, misschien heb je er wat aan:
http://techworld.nl/technologie/13030/migreer-een-virtuele-machine-van-xen-naar-kvm.html

Edit: FluidVM zou dit supporten, hoewel een tijdje geleden gemeld werd dat het nog gereleased moest worden (weet niet of dit inmiddels gebeurt is). Echter heb ik zo mijn twijfels bij FluidVM aangezien ik wel eens verhalen over vele bugs gehoord heb, heb dit zelf niet uitgetest dus kan dit niet bevestigen.
Edit 2: Volgens mij wordt het nog niet ondersteunt, ondersteuning in SolusVM zal overigens pas over een aantal maanden zijn ben ik bang.

Stina
18/12/09, 17:40
Die migratie, hoe moet ik me dat voorstellen? Om hoeveel VM's gaat het? Want ik begrijp eruit dat alles 1 voor 1 overgezet moet worden, of is er een manier on het te converteren?
Welk paneel gebruik je voor KVM?

Het is voor onze omgeving niet nodig om de xen images te converteren. We installeren alle VM's via het netwerk middels FAI of kickstart. Na de installatie komt alle service configuratie en andere data automatisch uit een perforce repository. De VM is dan helemaal klaar en kan dan meteen ingezet worden in de live pools.

Dus voor een migratie is het alleen nodig om een KVM host te installeren (ook weer middels FAI). Wij gebruiken hiervoor Ubuntu 9.04. We zijn nog bezig met de uitrol maar het zal gaan om ongeveer 120 KVM servers met een nog onbekend aantal VM's.

voor beheer gebruiken we libvirt met eigen scripts.

Maar wij doen dan ook niets met shared hosting en/of vps verhuur.

Marinus
18/12/09, 19:05
wij gaan volgende week twee nieuwe servers hiermee installeren. Erg fijn dat Windows Server 2008 R2 nu officieel ondersteund wordt. Als alle tests goed verlopen gaan we ook onze huidige Xenserver 5.5s overzetten.

mikeh
19/12/09, 11:28
kvm + libvirt + virtmanager is best te doen voor de klik systemadmins onder ons. Vergeet niet om netcat van openbsd te gebruiken, die support de -u optie. Het is ook redelijk simpel om libvirt/virtmanager the hacken zodat het met ssh tunnels (ja, "PermitRootLogin yes" in sshd plempen) werkt. Dat is wel zo veilig :O

Gruss,
Mike

Marin
19/12/09, 14:30
Hier ook geïnstalleerd. Geen gekke dingen tegengekomen. Behalve dat mijn Xencenter crashte na de update (maar wel fully applied)

WeServIT
19/12/09, 16:48
Hier ook geïnstalleerd. Geen gekke dingen tegengekomen. Behalve dat mijn Xencenter crashte na de update (maar wel fully applied)

Had je van te voren ook de XenCenter update geinstalleerd?

Marin
19/12/09, 16:54
Had je van te voren ook de XenCenter update geinstalleerd?

Nee, op die client nog niet kwam ik later achter. Vermoedelijk was dat het probleem.

The-BosS
19/12/09, 18:11
Even een andere vraag, maar welke hypervisor wordt er binnen de Xen 5.5 update 1 gebruikt. Want toen ik de Xen 5.5 teste zag ik dat hypervisor nogal achter loopt op de opensource versies die nu aan de officieel xen 3.4.2 versie zit en 3.5 op beta. Terwijl de Xen Enterprise nog gebruikt maakt van lagere versie als ik mij niet vergis.

Tim.Bracquez
25/12/09, 03:19
Important Note: Citrix strongly recommends that customers running Windows VMs read this article: CTX123691 - XenServer 5.5 Update 1 Upgrade Causes Virtual Machines to Lose Network Connectivity, before installing Update 1. This is particularly important for customers with both IPv4 and IPv6 network interfaces enabled. (IPv6 is often enabled by default in Windows Vista and Windows Server 2008 operating systems and VMs. In addition, the default XenServer 5.5 installation enables IPv6 functionality even if it has previously been disabled.)

De reden waarom ik de updates van Citrix niet gelijk vertrouw :-) Naar mijn mening loopt het bij de concurrent toch iets beter met die updates...

Nu mag je nog eens een fix uitvoeren in januari en zij nog niet alle problemen er uit... nuja gelukkig geen werk meer deze nacht(moest normaal een update gaan uitvoeren en binnenkort dat ook uiterollen op enkele pool's, echter was/ben ik weerhoudend)

Ja nu ook aan het werk

rensariens
28/12/09, 11:01
Moet de update hier nog uitrollen, maar de fixes waar ik op zit te wachten zitten er niet in. Verder lijken er nogal wat problemen te zijn en worden de bekende problemen niet opgelost (zoals de verdwijnende HD ruimte). Iemand al baat gehad bij de update? :)

1Ago
05/01/10, 04:10
Geen problemen gehad bij de uitrol. Geen problemen gehad voor de update.
Life's good?