PDA

Bekijk Volledige Versie : Het mooie winterweer van Nederland



marsipulami
17/12/09, 09:55
Hoe is het bij jullie in de omgeving, journaal is altijd wel leuk en aardig maar daar hoor je alleen de extreme dingen.


Bij ons, in delfzijl, ligt ongeveer 15 centimeter sneeuw gok ik, en het sneeuwt nog steeds. Ben nog niet buiten geweest, ik ga zo eerst maar eens naar de tandarts.

En wat doen jullie nu als je een serverstoring hebt aan de andere kant van het land, die duurt dan wel even...

Nathan

gjtje
17/12/09, 10:06
Een goede test voor haalbare sla's. ;)

Hier ligt maar iets van 3 cm ofzo maar 't is wel allemaal wit!

Wel handig dat de NS op dit soort dagen ook lekker mee doet, stel je voor dat we een aantrekkelijk alternatief zouden hebben om zo de filedruk te verminderen.

DutchTSE
17/12/09, 10:19
Een goede test voor haalbare sla's. ;)

Hier ligt maar iets van 3 cm ofzo maar 't is wel allemaal wit!

Wel handig dat de NS op dit soort dagen ook lekker mee doet, stel je voor dat we een aantrekkelijk alternatief zouden hebben om zo de filedruk te verminderen.

Hier ligt ook maar een paar centimeter maar wel lekker wit. Ben voor de zekerheid lekker thuis gaan werken, gezien de files geen slechte keuze :stuart:

Jesperw
17/12/09, 10:22
Hier nog helemaal geen vlokje sneeuw in Doetinchem. Als er een server uitvalt dan wacht ik tot ik zin heb en de sneeuw weg is en dan rijd ik naar het datacenter. Geen effect op de beschikbaarheid. :thumbup::yes:

gjtje
17/12/09, 10:32
Todat ze allemaal omvallen. ;)

mathijsie
17/12/09, 10:36
Er is hier nog geen millimeter sneeuw gevallen, maar op 't moment sneeuwt het heel zachtjes.

Keizer
17/12/09, 10:45
Het is hier best een chaos, sowieso geen bussen en treinen met veel vertraging, en in het Noorden is al niet zoveel OV ;)

Check de bijlages voor een indruk! Het sneeuwt hier in Groningen trouwens nog flink, zal dus nog een goed pak bijkomen!

Sander-
17/12/09, 10:46
Ik heb dr net 1,5 uur over gedaan om op kantoor te komen, normaal is dat 30 minuten. Het is chaos in Nederland ;-) Zit nog even in grote twijfel of ik vanavond nog naar Amsterdam ga voor het ISPConnect diner.

Ber|Art
17/12/09, 10:49
Het sneeuwt hier nog steeds, de wegen zijn slecht er ligt nog niet zo veel 2-3 cm maar glad is het wel hier...

BDigitinternetdiensten
17/12/09, 10:53
Ik heb er 2:15 over gedaan. Auto leek me niet echt passend aangezien ik 3 knooppunten langs moet ;) In gouda ligt 3/4 cm, in capelle 4/5, en hier in spijkenisse 11/12 cm! Groot verschil zeg ;)

Apoc
17/12/09, 10:54
Ik heb er 2:15 over gedaan. Auto leek me niet echt passend aangezien ik 3 knooppunten langs moet ;) In gouda ligt 3/4 cm, in capelle 4/5, en hier in spijkenisse 11/12 cm! Groot verschil zeg ;)

Hier in Capelle ligt zeker 10 centimeter hoor, maar misschien dat het net ligt aan waar je geweest bent

pierce
17/12/09, 10:56
In Grunn is er al ruim 20/30 cm sneeuw gevallen, en het sneeuwt nog steeds!

Bijgaand een foto van vanmorgen.

martysmarty
17/12/09, 11:23
Hier zo'n 30-40 CM sneeuw. Moest de auto vanmorgen even verplaatsen, moest hem eerst even uitgraven. De sneeuwschuivers gooien al het sneeuw tegen de auto's aan die langs de kant van de straat staan. Dat zat zo hoog als de ramen van de auto.

Maargoed. We werken weer lekker uit huis:)

marsipulami
17/12/09, 11:27
Hier zo'n 30-40 CM sneeuw. Moest de auto vanmorgen even verplaatsen, moest hem eerst even uitgraven. De sneeuwschuivers gooien al het sneeuw tegen de auto's aan die langs de kant van de straat staan. Dat zat zo hoog als de ramen van de auto.

Maargoed. We werken weer lekker uit huis:)

In stockholm ligt toch altijd sneeuw??? :lovewht: of is dat niet je werkelijke locatie

bijgaand nog wat mooie sneeuw fotos, ik kom de straat niet eens uit :s

martysmarty
17/12/09, 11:29
Niet altijd:) Hier ligt het nu zo'n 3 dagen. Sneeuw is wat laat dit jaar.
Hoewel de eerst al begin november was, maar dat was snel weer weg.

BDigitinternetdiensten
17/12/09, 11:32
Hier in Capelle ligt zeker 10 centimeter hoor, maar misschien dat het net ligt aan waar je geweest bent

Vlakbij het station. Of te wel bij Grafix. Het verschilt idd overal erg.

Piwi-Web
17/12/09, 11:40
Hier ligt ca 2 - 3 cm. Niet erg veel dus =)

Groningen is het ergst getroffen heb ik gehoord... nja is ook het noorden he =)

Uitstapje DC wel uitgesteld want als ik van limbo -> alphen moet wordt een ramp!

pierce
17/12/09, 11:44
Hier ligt ca 2 - 3 cm. Niet erg veel dus =)

Groningen is het ergst getroffen heb ik gehoord... nja is ook het noorden he =)



"getroffen" als in ramp zou ik het niet willen noemen hoor... :)
Ik vermaak me prima in de sneeuw, evenals onze hond(zoals op de eerdere foto te zien). Als het aan mij ligt breng ik ook het hele winterseizoen op de lange latten door in Oostenrijk!

marsipulami
17/12/09, 12:00
inderdaad hier ook, het is dat ik net naar de tandarts ben geweest en een verdoving tussen me kiezen heb zitten anders was ik buiten ook een sneeuwpop aan het maken :p

XBL
17/12/09, 12:14
Hier geen enkel vlokje gehad (Castricum), terwijl ik begrijp dat zo ongeveer de rest van Nederland zich wel mag vermaken met sneeuw. Moet straks met de auto naar Groningen... eens kijken of de chaos daar aan 't begin van de middag wat minder is.

Lite-On
17/12/09, 12:26
Hier is het ook goed wit :)
Zo moet het zijn tijdens de kerst!


En zoals vandaag weer goed te zien is.... een vlokje sneeuw en heel het land ligt op zijn kop. In Alaska is het dood normaal, en daar is langs niet zoveel gedoe met sneeuw.

RayManZ
17/12/09, 12:32
Poeh ben ik blij dat ik gister naar DC ben geweest en niet vandaag. Dat zou echt een drama geweest zijn. Ik hou al niet van files dus ik blijf vandaag lekker van de weg.

Heeft er iemand al een sneeuwpop gebouwd?

Piwi-Web
17/12/09, 12:34
Poeh ben ik blij dat ik gister naar DC ben geweest en niet vandaag. Dat zou echt een drama geweest zijn. Ik hou al niet van files dus ik blijf vandaag lekker van de weg.

Ik moest vandaag eigenlijk wel :( Nja weinig zin in nu ;)


Heeft er iemand al een sneeuwpop gebouwd?

Nope, komt nog wel :D

pierce
17/12/09, 12:46
Hier geen enkel vlokje gehad (Castricum), terwijl ik begrijp dat zo ongeveer de rest van Nederland zich wel mag vermaken met sneeuw. Moet straks met de auto naar Groningen... eens kijken of de chaos daar aan 't begin van de middag wat minder is.

Dan zou ik nu maar vast gaan rijden...
Alle wegen zijn vrijwel onbegaanbaar als je harder dan 30km/u wilt rijden.
athans de lokale wegen, van snelweg heb ik geen idee.
Er wordt ook niet of nauwelijks gestrooid of sneeuw geschoven.

Ik moet straks ook nog vanuit groningen naar appingedam om mijn auto bij de garage op te halen(winterbanden, lekker op tijd....). Mijn eigen auto vertrouw ik wel, maar dat koekblik wat ik tijdelijk mee heb heeft geen winterbanden, abs, tracticontrole etc. (de enige luxe is zeg maar de ruitenwisser...) dat wordt ook nog een feest...

BDigitinternetdiensten
17/12/09, 12:46
Ik moest vandaag eigenlijk wel :( Nja weinig zin in nu ;)



Nope, komt nog wel :D

En WHT-pop:thumbup: we fotos posten hier heah:D

Julian
17/12/09, 12:55
Hier geen enkel vlokje gehad (Castricum), terwijl ik begrijp dat zo ongeveer de rest van Nederland zich wel mag vermaken met sneeuw. Moet straks met de auto naar Groningen... eens kijken of de chaos daar aan 't begin van de middag wat minder is.

Ook hier vanochtend met de auto vanuit Castricum naar Beverwijk gereden. In Beverwijk ligt een dun laagje sneeuw... in Castricum helaas niets! Jammer om te horen dat jullie op andere locaties al boven de 20 cm zitten... *jaloers*

MiesArt
17/12/09, 12:56
Met de trein 20min vertraging. Van station naar Avans maar gaan lopen ipv fietsen gezien ik niet wil vallen met een laptop op mijn rug. Overigens door broer naar het station gebracht wat ook 2x zo lang duurde als normaal.

wolkje
17/12/09, 13:04
Hier in Heerlen ligt max 1 cm. Had geen problemen om vandaag naar de hoge school te komen. Hoop dat het morgen ook nog zo is. Anders kan de reis Heerlen -> Eindhoven nog wel eens lang gaan duren.

Triloxigen
17/12/09, 13:11
Geen sneeuw hier (Eindhoven), gisteren wel wat gevallen maar was ook zo weg

Verm_Hans
17/12/09, 13:14
Hier in Leeuwarden 20+ cm en counting aangezien het nog sneeuwt.

Tevens een mindere kant aangezien ik nu op locatie "vastzit" en niet thuis met een kop grok. ( auto is "geramd" door de sneeuwschuiver ) OV ligt plat ( tenminste de bussen ).


Ach ja misschien een witte kerst :thumbup:

Piwi-Web
17/12/09, 13:17
Hier in Leeuwarden 20+ cm en counting aangezien het nog sneeuwt.

Tevens een mindere kant aangezien ik nu op locatie "vastzit" en niet thuis met een kop grok. ( auto is "geramd" door de sneeuwschuiver ) OV ligt plat ( tenminste de bussen ).


Ach ja misschien een witte kerst :thumbup:

Wordt volgende week weer warmer :(

Keizer
17/12/09, 13:21
Dan zou ik nu maar vast gaan rijden...
Alle wegen zijn vrijwel onbegaanbaar als je harder dan 30km/u wilt rijden.
athans de lokale wegen, van snelweg heb ik geen idee.
Er wordt ook niet of nauwelijks gestrooid of sneeuw geschoven..

In welke wijk woon je dan? Zo te zien in een 30 km zone en dan is het sowieso niet zo spannend toch?

Ik woon aan het Hereplein en zodra ik naar buiten kijk zie ik al van die oranje kipperlampen, ze zijn constant aan het vegen en strooien hier.. Over de grote wegen rijden steeds tractoren (Groningen hè ;)) en fietspaden worden geshoveld met van die mitshubishi 4x4's met een zoutaanhanger. Moet ook wel want dit zijn zowat de drukste kruispunten van de stad..

Ik heb alles afgelast voor vandaag (geen bussen en taxi's), lekker thuis blijven en straks een sneeuwpop maken :chinese:

Trouwens, voor zuid-Groningen een file van 11 kilometer? Da's echt al in jaaaaaaren niet gebeurd :D

pierce
17/12/09, 13:27
In welke wijk woon je dan? Zo te zien in een 30 km zone en dan is het sowieso niet zo spannend toch?

Ik woon aan het Hereplein en zodra ik naar buiten kijk zie ik al van die oranje kipperlampen, ze zijn constant aan het vegen en strooien hier.. Over de grote wegen rijden steeds tractoren (Groningen hè ;)) en fietspaden worden geshoveld met van die mitshubishi 4x4's met een zoutaanhanger. Moet ook wel want dit zijn zowat de drukste kruispunten van de stad..

Ik heb alles afgelast voor vandaag (geen bussen en taxi's), lekker thuis blijven en straks een sneeuwpop maken :chinese:

In Laanhuizen. Toen ik vanmorgen op de paterswoldseweg kwam was het een chaos, een berg sneeuw en geen strooiwagen of sneeuwschuiver te bekennen... terwijl de paterswoldseweg toch een van de grotere doorstroom wegen is, en bovendien rijden er met nomaal weer veel bussen. Ik heb later op de ochtend nog een rondje stadspark gewandeld, en ook op de ring bij de gasunie werd erg langzaam gereden. Overigens was daar wel gestrooid e.d.

marsipulami
17/12/09, 13:30
en bovendien rijden er veel bussen.

vandaag niet :thumbup:

pierce
17/12/09, 13:33
vandaag niet :thumbup:

Ik bedoel natuurlijk als het niet enorm sneeuwt... :stuart:

MMaI
17/12/09, 13:59
Geen sneeuw hier (Eindhoven), gisteren wel wat gevallen maar was ook zo weg

idd, de 3mm die hier nu ligt noem ik geen sneeuw -.- jammer
iemand uit het noorden die de sneeuw even hier heen kan sturen?

WeServIT
17/12/09, 14:17
Hier in Geffen (Bij den Bosch) ligt toch al een aardig laagje sneeuw.

BsHosting
17/12/09, 14:33
idd, de 3mm die hier nu ligt noem ik geen sneeuw -.- jammer
iemand uit het noorden die de sneeuw even hier heen kan sturen?

Kan vanuit Tilburg wel wat sturen maar roep niet te hard het komt ook jullie kant nog op.

Sneeuw is best mooi om te zien alleen trekt het ook weer een blik rijbewijs loze mensen open wat denkt te kunnen rijden.

Geen licht aan
Geen richting aangeven.
Half schoongemaakte ramen kwam er vanmorgen 1 tegen die had alleen zijn voorruit gedaan.

Dat ze nu maar eens bonnen schrijven en meteen het rijbewijs invorderen van die gekken

marsipulami
17/12/09, 14:41
Geen licht aan
Geen richting aangeven.
Half schoongemaakte ramen kwam er vanmorgen 1 tegen die had alleen zijn voorruit gedaan.

Dat soort mensen kwam ik nou ook allemaal tegen, lekker irri bij een rotonde.

Spyder01
17/12/09, 14:49
"getroffen" als in ramp zou ik het niet willen noemen hoor... :)
Ik vermaak me prima in de sneeuw, evenals onze hond(zoals op de eerdere foto te zien). Als het aan mij ligt breng ik ook het hele winterseizoen op de lange latten door in Oostenrijk!

Je gaat toch ook nog met vakantie? Althans dat dacht ik van Jeroen te begrijpen :)
Overigens gok ik hier zo`n 10 tot 20 cm, nog niet buiten geweest, bang voor koude voeten hahaha.
Heb ook nog geen postbode gezien, dus heb op dit moment ook niets buiten te zoeken.
De busroutes zijn wel aardig schoon zoals je ook op de foto kunt zien.


Bijgaand een foto uit Assen City ;)

Jurian
17/12/09, 14:52
Tja, hier in Zweden staat er een stevige bekeuring op het rijden met sneeuw op je auto, schoonmaken dat ding. Moet zeggen dat ik 't ook redelijk asociaal vind om met zo'n ondergesneeuwde auto te gaan rijden, je zal er achter rijden en dat pak sneeuw voor je wielen krijgen als 't er opeens vanaf dondert. Ben je lekker mee :-)

Natuurlijk zijn al die lui die met hun zomerbandjes door de sneeuw aan 't kachelen zijn ook niet al te verstandig bezig...

Spijkerbanden lenen? Heb er nog een paar in de schuur liggen :p

Piwi-Web
17/12/09, 14:57
Natuurlijk zijn al die lui die met hun zomerbandjes door de sneeuw aan 't kachelen zijn ook niet al te verstandig bezig...

Gewoon niet gaan rijden :stuart::p

Nja, moet dadelijk toch echt even naar de super ... :yes:

Spyder01
17/12/09, 15:00
Natuurlijk zijn al die lui die met hun zomerbandjes door de sneeuw aan 't kachelen zijn ook niet al te verstandig bezig...


Het zijn tegenwoordig niet echt zomerbanden meer te noemen, veel is all-weather, al zijn voor de winter met veel sneeuw winterbanden natuurlijk wel beter.

Ik doe er niet aan, kost toch weer een paar honderd euro met velgen, als je weet hoe je met "gewone" banden en sneeuw om moet gaan is er ook niet zoveel spannends aan.

MediaServe
17/12/09, 15:02
En zoals vandaag weer goed te zien is.... een vlokje sneeuw en heel het land ligt op zijn kop. In Alaska is het dood normaal, en daar is langs niet zoveel gedoe met sneeuw.

Bevolkingsdichtheid Nederland: 400 mensen per vierkante KM
Bevolkingsdichtheid Alaska: 0,4 mensen per vierkante KM

Misschien heeft dat er iets mee te maken :D

Verder prachtige plaatjes zo, het sneeuwt hier sinds een uur of 12 in Oldenzaal. Vanmorgen mijn afspraak in Culemborg maar afgezegd, ik ga natuurlijk niet aansluiten in een spits met 700 KM file. Ben erg benieuwd hoe het de rest van de dag gaat qua files.

Oh ja, en vanavond nog even lekker slippen op de parkeerplaats van de Makro :stuart:

MediaServe
17/12/09, 15:04
Ik doe er niet aan, kost toch weer een paar honderd euro met velgen, als je weet hoe je met "gewone" banden en sneeuw om moet gaan is er ook niet zoveel spannends aan.

Inderdaad gewoon All Weather banden erop, in Nederland is winterbanden niet te doen aangezien je nooit weet wanneer de gladheid begint en wanneer we er weer vanaf zijn. Je gaat niet van november t/m april met winterbanden rijden.

Verder is ABS natuurlijk heilig!

BsHosting
17/12/09, 15:05
Ik heb hier nog een set in de schuur liggen maar voor alles er weer onder zit is het slechte weer weer verdwenen.

All weather rijd net zo goed, grootste probleem is toch de bestuurder die rijd.


Oh ja, en vanavond nog even lekker slippen op de parkeerplaats van de Makro

Als ie niet te vol staat.
Maar ongelukken kan je nu overal aanschouwen hier voor de deur zit een leuke bocht waar je gewoon doorheen kan gaan maar sommige denken dat ze Verstappen zijn zonder grindbak en vliegen de bocht uit.

Vanavond met pizzabezorgers is dat helemaal lachen dan komen ze aangescheurd en klabats daar ligt de pizza op straat met de bezorger in de kreukels.

mathijsie
17/12/09, 15:09
Inmiddels is de hoeveelheid sneeuw hier in Groesbeek (nabij Nijmegen) ook aardig aan het oplopen. En het sneeuwt nog steeds...

Spyder01
17/12/09, 15:13
Inmiddels is de hoeveelheid sneeuw hier in Groesbeek (nabij Nijmegen) ook aardig aan het oplopen. En het sneeuwt nog steeds...

Hier sneeuwt het ook nog steeds, soms dikkere vlokken, soms weer van die ienieminie vlokjes die met duizenden tegelijk naar beneden storten. Al met al blijft het laagje hier lekker oplopen.

Randy
17/12/09, 15:21
Winter heeft een voordeel: altijd wel een treinvertraging. Dus reis lekker eerste klas en vraag om refunds. Je hebt een dagretour, dus al was de vertraging 's ochtends. Jij don't give a fuck. Een 1e klas retourtje Enschede - Amsterdam CS mét 40% korting doet bijna 40 euri. Omgerekend toch 100 gulden wat je weer terug krijgt. Alleen dit jaar heb ik al voor over de 1500 euro terug geclaimed bij de NS. Gewoon, omdat het kan!

http://www.twitpic.com/tvfae :lovewht:

(Mijn gratis T-mobile stick trouwens nog niet ontvangen. Ik wist wel dat T-mobile *** was!)

martysmarty
17/12/09, 15:25
Tja, hier in Zweden staat er een stevige bekeuring op het rijden met sneeuw op je auto, schoonmaken dat ding. Moet zeggen dat ik 't ook redelijk asociaal vind om met zo'n ondergesneeuwde auto te gaan rijden, je zal er achter rijden en dat pak sneeuw voor je wielen krijgen als 't er opeens vanaf dondert. Ben je lekker mee :-)

Natuurlijk zijn al die lui die met hun zomerbandjes door de sneeuw aan 't kachelen zijn ook niet al te verstandig bezig...

Spijkerbanden lenen? Heb er nog een paar in de schuur liggen :p

Waar zit jij in zweden Jurian?

Heb onder m'n auto geen spijkerbanden gezet, omdat we wel eens naar NL toegaan met auto.

Ook in Stockholm binnenstad is het straks verboden om met spijkerbanden te rijden

Spyder01
17/12/09, 15:32
Waar zit jij in zweden Jurian?

Heb onder m'n auto geen spijkerbanden gezet, omdat we wel eens naar NL toegaan met auto.

Ook in Stockholm binnenstad is het straks verboden om met spijkerbanden te rijden

Veel Zwedenaren hier ;) Al ben ik er afgelopen jaar niet zovaak geweest. Het schijnt in Torsby nu ook aardig wit te zijn al lag er volgens mij vorig jaar rond deze tijd een pak meer sneeuw.

martinvandebelt
17/12/09, 15:36
Hier in Denemarken ook dikken pakken sneeuw. Veel buslijnen zijn geschrapt en scholen zijn dicht.

Waren morgen nog van plan naar Nederland te rijden, maar of dat nou zo verstandig is..

martysmarty
17/12/09, 15:41
Eerste kerstdag doen wij Stockholm - Kopenhagen, en tweede kerstdag Kopenhagen - Emmen. Verwacht niet zoveel problemen, hoewel het wel iets langer zal duren dan normaal.

PeterT
17/12/09, 16:06
Net weer naar huis toe geslee'd. Er ligt hier (Nijmegen) inmiddels zo'n 5 centimeter en het blijft groeien. Ik mag 't wel.. al die jonge kereltjes in hun golfje vol optrekken bij stoplichten en geen cm vooruit komen :P

pierce
17/12/09, 16:24
Je gaat toch ook nog met vakantie? Althans dat dacht ik van Jeroen te begrijpen :)


Ja, maar daar ligt geen sneeuw. Het is daar(thailand) 30 graden + :thumbup:

-Kevin
17/12/09, 16:25
Heerlijk sneeuw :)

ichosting
17/12/09, 16:32
Hier in Sodom (Winschoten) ligt ook een laagje van een kleine 30 cm en het sneeuwt nog steeds.

Was vanmorgen vol goede moed begonnen om het straatje sneeuwvrij te maken, maar ik ben daar toch maar mee gestopt. Heeft echt geen zin.

Mgoed, witte kerst zal er niet inzitten?

Spyder01
17/12/09, 16:43
Hier in Sodom (Winschoten) ligt ook een laagje van een kleine 30 cm en het sneeuwt nog steeds.

Was vanmorgen vol goede moed begonnen om het straatje sneeuwvrij te maken, maar ik ben daar toch maar mee gestopt. Heeft echt geen zin.

Mgoed, witte kerst zal er niet inzitten?

Daar zijn de weermannen volgens mij nog niet overuit wat ik de laatste keer begreep. Zou wel mooi zijn, een witte kerst heeft wel wat.

Piwi-Web
17/12/09, 16:48
Daar zijn de weermannen volgens mij nog niet overuit wat ik de laatste keer begreep. Zou wel mooi zijn, een witte kerst heeft wel wat.

De wind gaat draaien dus nee... geen witte kerst :thumbdown:

marsipulami
17/12/09, 17:19
Vaak is het in nederland voor de kerst aan leuk weer, en met de kerst helemaal niks

Lite-On
17/12/09, 17:27
Het is hier ondertussen een stuk dikker geworden :)
Sneeuw ist fun, tijd om naar Alaska te verhuizen hehe

BDigitinternetdiensten
17/12/09, 17:49
Kreeg vanmorgen nog een leuk verhaal te horen over me geboorte, ik was 2 weken te laat. Totdat het ineens zwaar ging vriezen en dus sneeuwen. Toen moest ik er wel ineens uit haha:D ot:



Zijn er al leuke sneeuwpop foto's van onze conculega's?
Vind het wel iets voor Randy?;)

Keizer
17/12/09, 17:55
Alleen dit jaar heb ik al voor over de 1500 euro terug geclaimed bij de NS. Gewoon, omdat het kan!

http://www.twitpic.com/tvfae :lovewht:

Goed bekeken!!

Jammer dat alle treinen in het Noorden over het algemeen op tijd rijden :W:

Yourwebhoster
17/12/09, 18:47
Winter heeft een voordeel: altijd wel een treinvertraging. Dus reis lekker eerste klas en vraag om refunds. Je hebt een dagretour, dus al was de vertraging 's ochtends. Jij don't give a fuck. Een 1e klas retourtje Enschede - Amsterdam CS mét 40% korting doet bijna 40 euri. Omgerekend toch 100 gulden wat je weer terug krijgt. Alleen dit jaar heb ik al voor over de 1500 euro terug geclaimed bij de NS. Gewoon, omdat het kan!

http://www.twitpic.com/tvfae :lovewht:

(Mijn gratis T-mobile stick trouwens nog niet ontvangen. Ik wist wel dat T-mobile *** was!)
Zat anders vandaag in een koude trein (overal in de trein:thumbdown:). Stoelen koud, nat en bijna even koud als buiten (als je uitstapt is het natuurlijk wat warmer omdat je de stoel verwarmd hebt:o)

mauer
17/12/09, 21:28
In Leeuwarden is het wel heel erg. Heb 2 uur gedaan over een stukje waar ik normaal 20 minuten over doe. Uiteindelijk toch op het werk beland.

Zal morgen eens een foto maken vanuit kantoor.

blaaat
17/12/09, 21:55
Vandaag @ Den Haag Centraal in stoptrein richting Rotterdam. Net vertrokken:


Het volgende station is Den Haag HS. Dit is wegens de weersomstandigheden het eindpunt van deze trein


Iedereen uit de trein, blijkt ie toch door te rijden.
Intercity in diezelfde richting was ook al gecanceld.

Rik
17/12/09, 22:12
Isn't she lovely....

marsipulami
17/12/09, 22:48
nice one

t.bloo
17/12/09, 22:56
mooi dat gele detail in 3.png

maareh... geen konijn te zien, zitten zeker allemaal binnen lekker warm bij de servers met dit weer :)

Rik
17/12/09, 23:06
Inderdaad mooi detail, heb nog paar hele mooie.
Even kerstkaarten maken he ;)

De konijnen zijn allemaal diep in hun holletjes gedoken denk ik.

XBL
17/12/09, 23:25
Wat een feest zeg. Zoals ik al eerder meldde moest ik naar Groningen, wat ik ook heb gedaan. De heenweg ging prima: pas vanaf Joure moest ik echt me inhouden. Daarna beetje tussen de 50km/h en 80km/h naar Groningen gesukkeld. Ging prima. In Groningen zelf dikke chaos (met fietsers op de rijbaan - ook leuk). Maar goed, de ring was redelijk begaanbaar.

Terugweg was wat minder. Ben om 16:15 oid vertrokken. Geen last gehad van de spits, enkel van een veel te gladde en onzichtbare weg. Ongeveer de hele weg niet harder dan 45km/h gereden - ik kon niet eens ff wat drinken kopen bij die Texaco op de afsluitdijk, omdat de afrit niet te zien was. Stukje waar ik normaal 1:45 over doe, heb ik nu 4:30 uur over gedaan.

Edit: wel mooi in Groningen. Stonden her-en-der zelfs sneeuwpoppen. Lang niet gezien!

Yourwebhoster
17/12/09, 23:27
Edit: wel mooi in Groningen. Stonden her-en-der zelfs sneeuwpoppen. Lang niet gezien!
WHT-pop:lovewht:

ErikKosters
18/12/09, 09:43
Hier nog weinig last van de sneeuw gehad eerlijk gezegd, wel mooi om die foto's te zien. Toch grappig dat NL dan direct in paniek raakt :)

marsipulami
18/12/09, 09:49
Sta je dan met je goede gedrag, kwart over 7 trein zou ik pakken. Zoals Arriva aangegeven had zouden de treinen om het uur rijden dus ik wist niet precies wanneer. 7.15 omroep: Wegens de weersomstandigheden rijd de trein naar groningen niet.

Dus ik probeer het een half uur later, want dan zal de trein dan wel komen denk ik. Weer niet hoor. geen trein lekker, arriva kan je op aan

BDigitinternetdiensten
18/12/09, 09:52
Aaach, ik moest gister van rotterdam naar gouda met de trein. Trein zat voor 400% vol. En de sneltrein dacht ook nog eens. Goh laat ik eens overal stoppen en NOG meer mensen meenemen. Me ritje naar dc duurde van 8/9 min ook ineens een half uur. Iedereen reed 10 per uur :(

Vanmorgen wel geluk gehad. Niemand durfde op de file stroken te rijden omdat die niet gestrooid waren. Iedereen in de file en ik er vrolijk langs :D

marsipulami
18/12/09, 09:57
Vanmorgen wel geluk gehad. Niemand durfde op de file stroken te rijden omdat die niet gestrooid waren. Iedereen in de file en ik er vrolijk langs :D

Waren die niet gewoon gesloten? Daar heb ik ook wat over gehoord op het nieuws

Sander-
18/12/09, 10:02
Waren die niet gewoon gesloten? Daar heb ik ook wat over gehoord op het nieuws

Jup, die op de A12, A50 en A2 waren iig dicht. Vanochtend was het trouwens goed te doen, alle doorgaande wegen waren goed gestrooid. Alleen mijn kruip-door-sluip-door weggetje niet, maja dat is niet zo erg ;)

DC^
18/12/09, 10:02
Hier ligt ook nog aardig wat sneeuw, maar ze hebben de weg hier nog niet gestrooid. :(

BDigitinternetdiensten
18/12/09, 10:08
Waren die niet gewoon gesloten? Daar heb ik ook wat over gehoord op het nieuws

Nee, was overigens op de a20 en ze waren open. Ook was er na de weg verbreding van 2 naar 3 baans bij nieuwekerk de weg tot 1km ongeveer niet gestrooid. Daarna hield de file ook op :thumbup:

ShowU
18/12/09, 10:46
ik heb er gisteren bijna 4!!! uur over gedaan om thuis (Tilburg) te komen vanuit Breda :-S
Ik stond daarbij vooral vast in Tilburg zelf. Echt alle rondwegen en doorgaande wegen zaten vast, waardoor de sluiproutes ook allemaal vastliepen. Ik heb op een gegeven moment de auto maar geparkeerd en ben verder gaan lopen.
Later die avond toen het een beetje rustiger geworden was eindelijk... ben ik 'm maar weer op gaan halen...

Jurian
18/12/09, 11:16
martysmarty: Ik woon en werk in Varmland, op 't moment is 't hier zo'n -16, maar de hoofdwegen zijn gewoon bijna helemaal sneeuwvrij; nou zijn de zweedse sneeuwschuivers ook iets groter en sterker dan dat kinderspeelgoed waar rijkswaterstaat in nederland mee rond rijdt :-)

De kleinere wegen zijn wel lekker glad en daar doen de spijkerbanden dus echt wel wonderen. Vooral op bruggen zou ik echt niet zonder spijkertjes willen rijden, zelfs met spijkerbanden zijn die soms nog verdomd glad :-)

Spyder01
18/12/09, 11:21
Ik ga zo Grûn eens even met een bezoekje vereren. Hopelijk zijn de N-wegen naar Vlagtwedde toe wel een beetje begaanbaar.

Nu heeft het de hele nacht niet gesneeuwd maar ze hebben hier nog alleen maar de hoofdwegen schoon. Tal andere belangrijke wegen hebben ze nog niet gedaan, dan vraag ik me toch af wat ze allemaal uitspoken :)

pierce
18/12/09, 11:24
Tal andere belangrijke wegen hebben ze nog niet gedaan, dan vraag ik me toch af wat ze allemaal uitspoken :)

Ik vermoed warme choco met rum drinken ;)

Overigens sneeuwt het nu weer in Groningen!

martysmarty
18/12/09, 12:16
martysmarty: Ik woon en werk in Varmland, op 't moment is 't hier zo'n -16, maar de hoofdwegen zijn gewoon bijna helemaal sneeuwvrij; nou zijn de zweedse sneeuwschuivers ook iets groter en sterker dan dat kinderspeelgoed waar rijkswaterstaat in nederland mee rond rijdt :-)

De kleinere wegen zijn wel lekker glad en daar doen de spijkerbanden dus echt wel wonderen. Vooral op bruggen zou ik echt niet zonder spijkertjes willen rijden, zelfs met spijkerbanden zijn die soms nog verdomd glad :-)

Inderdaad, zelfde hier in Stockholm en Södermansland, waar familie woont.

Spijkerbanden nemen we niet, maar volgende auto toch maar wel 4 wiel aandrijving denk ik :)

BDigitinternetdiensten
18/12/09, 12:27
Zijn er trouwens nog mensen die ongelukken hebben gezien? Gespot? En er eventueel foto's van hebben gemaakt? Gister reed er 1tje toen ik richting Datacenter ging zo van de dijk af. Ging iets te optimistisch over de rotonde ;)

XBL
18/12/09, 12:43
Zijn er trouwens nog mensen die ongelukken hebben gezien? Gespot? En er eventueel foto's van hebben gemaakt? Gister reed er 1tje toen ik richting Datacenter ging zo van de dijk af. Ging iets te optimistisch over de rotonde ;)

Heb er gisteren maar eentje gespot. Niet eens zo heel spannend: iemand die met iets te veel gas de snelweg op wilde en daarbij 90 graden de berm in gleed (waar zo'n 75cm sneeuw lag). Had wel wat meer verwacht.

dennis0162
18/12/09, 14:29
ik heb er gisteren bijna 4!!! uur over gedaan om thuis (Tilburg) te komen vanuit Breda :-S
Ik stond daarbij vooral vast in Tilburg zelf. Echt alle rondwegen en doorgaande wegen zaten vast, waardoor de sluiproutes ook allemaal vastliepen. Ik heb op een gegeven moment de auto maar geparkeerd en ben verder gaan lopen.
Later die avond toen het een beetje rustiger geworden was eindelijk... ben ik 'm maar weer op gaan halen...

Ik heb gisteren ook ruim een uur vast gestaan in Tilburg. Op de brug bij de kvk stonden ook een aantal vrachtwagens langs de kant.

Derek-Jan
18/12/09, 15:38
Ben ik blij dat ik een optieloze oude bak rij met 4x4 en dikke AT's eronder....

Heb echter nog geen sneeuw gezien, das weer minder... (tussen frankfurt en koln dan)

Wynand
18/12/09, 15:51
Antwerpen was gisteren ook een ramp, stukje antwerpen stad -> kontich (10KM oid), tegen 16:15 vertrokken en tegen half 7 aangekomen. Was beter à pied gegaan. Heenweg viel nog mee met 1,5 uur.
Vanavond naar 't sportpaleis (uitverkocht?), zal ook wel weer wat worden..

Sneeuwman gezien op dak van een golfje langs de kant, moest dat toch wel groen worden voor ik m'n camera klaar had...

Piwi-Web
20/12/09, 14:44
En het is weer zover :D
Heel NL weer onder een dikke laag sneeuw (ofja dik, hier in Limbo wel :p).

Geeft wel leuke plaatjes!

Yourwebhoster
20/12/09, 14:52
Hier ook, het gooi:)
edit: dik, naja ligt een laag van een aantal cm...

Spyder01
20/12/09, 15:04
Had ik gisteren m`n auto's weer zo dat ik zo uit het vak kon rijden, worden ze nu weer omringt door sneeuwduinen. Voor vanmiddag is een taxi geregeld, dus scheelt me wederom uitgraven. Ik blijf bezig.

Maar het weer vind ik wel erg mooi :)

Tim.Bracquez
20/12/09, 15:36
Heb ik geluk dat ik donderdag van België naar Rotterdam ben gereden, ook al was er toen niet gestrooid op de snelwegen... in het terugrijden wel.
Ach sneeuw rijdt ook wel vlot.

Ben wel blij, leuk om eens buiten te gaan wandelen... doet eens deugd.

@Spyder01: Je hebt gelijk hier ook geen winterbanden want het kost toch wat (met een paar 100tjes kom je er niet)... Ook al zat ik met 18 duim laagprofiel banden door te rijden... ach af en toe bij het parkeren voetrem gebruiken (achterwielaandrijving)

@Wynand: Het is hier wat met onze 'record files' :-)

mathijsie
20/12/09, 15:40
Hier inmiddels 20cm en counting.

24x7group
20/12/09, 15:44
Van mij mag dit rotweer zsm ophouden, vind er niks aan.
Woon gelukkig slechts 1,4 km van het datacenter vandaan, moest er een urgent storing zijn ben ik er snel bij ;)

machit
20/12/09, 15:45
Hier ligt inmiddels ook dik 20 cm sneeuw! Met de auto geen doorkomen aan, ik had eigenlijk naar een klant gemoeten vandaag. Alleen de sneeuw ligt bijna hoger dan de wielen van mijn auto zijn... kortom; kan niet eens wegrijden:)

Maar ach, de hond vind het prima dat ik met hem ben gaan wandelen ipv werken..

Yourwebhoster
20/12/09, 16:31
@Spyder01: Je hebt gelijk hier ook geen winterbanden want het kost toch wat (met een paar 100tjes kom je er niet)... Ook al zat ik met 18 duim laagprofiel banden door te rijden... ach af en toe bij het parkeren voetrem gebruiken (achterwielaandrijving)

laatst ergens een aanbieding gezien set voor 400:)

Lite-On
20/12/09, 18:43
Het is hier ook goed gevallen vandaag. Auto's komen vast te zitten in de straat. Blijft maar naar buiten lopen om de oudere mensen te helpen ;-)

Piwi-Web
20/12/09, 20:48
hier ligt nu 20+ cm :)

Spyder01
20/12/09, 20:54
Hier is tussen 15:00 en 17:00 ook het nodige aan sneeuw bijgevallen. Ligt nu wederom een mooie versie laag sneeuw. Gaat wel goed door zo.

BDigitinternetdiensten
20/12/09, 20:55
Ik kan hier voor me huis in parkeren met de handrem:D Best leuk! Alleen tot tien keer aan toe de heuvel van de parkeerplaats opkomen is minder leuk:( Gleed net 11 keer naar beneden weer. De 12de keer ging eindelijk goed :D

Piwi-Web
20/12/09, 22:19
Alleen tot tien keer aan toe de heuvel van de parkeerplaats opkomen is minder leuk:( Gleed net 11 keer naar beneden weer. De 12de keer ging eindelijk goed :D

FAIL? :stupid:

MiesArt
20/12/09, 22:49
Hier ligt ook 20cm+, vanmiddag mijn moeder en vader even ingesneeuwd, blijft leuk!

Daarna natuurlijk ook een mooie sneeuwpop met mijn broer gemaakt, heerlijk sneeuwpret. Vraag me alleen af hoe ik morgen op locatie bij een klant kom *-)...

Spyder01
20/12/09, 22:55
Hier ligt ook 20cm+, vanmiddag mijn moeder en vader even ingesneeuwd, blijft leuk!

Daarna natuurlijk ook een mooie sneeuwpop met mijn broer gemaakt, heerlijk sneeuwpret. Vraag me alleen af hoe ik morgen op locatie bij een klant kom *-)...

Lopend is niets verder dan met de fiets, trein, bus of auto ;)

BramuS
20/12/09, 23:37
Vandaag het bericht om thuis te blijven genegeerd en met de fiets op pad geweest, het was omdat het moest, maar geen pretje, 10 minuten fietsen en ik was een sneeuw/ijsbal.

Bij storing, even bellen en het is geregeld, kost dan wel weer wat support uurtjes voor de persoon die er vlakbij woont maar downtime is dan (hopelijk) minder als zelf een tripje maken.

Yourwebhoster
20/12/09, 23:41
Ik kan hier voor me huis in parkeren met de handrem:D Best leuk! Alleen tot tien keer aan toe de heuvel van de parkeerplaats opkomen is minder leuk:( Gleed net 11 keer naar beneden weer. De 12de keer ging eindelijk goed :D
Mompelt iets over winterbanden, kettingen en 4x4...:stuart:

Derek-Jan
20/12/09, 23:46
Dit zijn zo van die zeldzame dagen dat ik met mijn Defender sneller weg ben aan het stoplicht dan de rest....

Tim.Bracquez
21/12/09, 00:27
Dit zijn zo van die zeldzame dagen dat ik met mijn Defender sneller weg ben aan het stoplicht dan de rest....
Blijft leuk !

Piwi-Web
21/12/09, 01:06
Hmmm,,, en ik blijf mijn trip naar Alphen maar uitstellen xD
Bah k*tweer als je 400 km (heen en terug) moet rijden :)

Nja, volgens onze piet gaat het na donderdag dooien

Voor de rest vandaag het nodige plezier in de sneeuw gehad

marsipulami
21/12/09, 11:01
Nja, volgens onze piet gaat het na donderdag dooien

ik hoop dat ie et mis heeft. Heeft ie gelukkig wel vaker het mis. Ik wil nu wel een witte kerst eigelijk, laat het daarna maar dooien

MediaServe
21/12/09, 11:10
Bleeegh nog steeds meer dan 100 KM file, terwijl het al 10.00 uur is geweest.
Toch maar eerst een kopje koffie en dan weer de weg op naar de klant.

DC^
21/12/09, 11:23
Dit zijn zo van die zeldzame dagen dat ik met mijn Defender sneller weg ben aan het stoplicht dan de rest....

Gister zag ik dat een paar kwajongens van die grote sneeuwballen over heel de weg hadden gelegd.
Niemand kon er langs en er onstond een file toen kwam er een Defender die duwde een paar van die sneeuwballen gewoon weg. Toen deed een andere auto hetzelfde maar die sneewbal kwam onder de auto en kon hij niet meer rijden, moest iemand de
auto naar achteren duwen.

Maar de Defender had er geen moeite mee. :thumbup:

Triloxigen
21/12/09, 11:29
Vanmorgen nog even foto gemaakt vanuit huis, er is nog wat gevallen vanmorgen

Keizer
21/12/09, 11:31
Hier is volgens mij niet zoveel gevallen vannacht, maar omdat er hier op het Zernikecomplex 's weekends nooit iemand komt (alleen scholen en bedrijven) is het echt een drama. Rondom ons gebouw ligt gewoon bijna tot je knieën sneeuw..

Gelukkig zitten er winterbanden onder de Golf van mn compagnon :whistling:

Spyder01
21/12/09, 11:43
Hier is volgens mij niet zoveel gevallen vannacht, maar omdat er hier op het Zernikecomplex 's weekends nooit iemand komt (alleen scholen en bedrijven) is het echt een drama. Rondom ons gebouw ligt gewoon bijna tot je knieën sneeuw..

Gelukkig zitten er winterbanden onder de Golf van mn compagnon :whistling:

Ik moet vanavond ook nog op Zernike zijn, mag hopen dat het dan wat beter begaanbaar is ;)

pierce
21/12/09, 12:11
Ik moet vanavond ook nog op Zernike zijn, mag hopen dat het dan wat beter begaanbaar is ;)

Hey, jij ook. wat een toeval ;)
Je mag wel meerijden, winterbanden en tractie controle he... :p

Spyder01
21/12/09, 12:13
Hey, jij ook. wat een toeval ;)
Je mag wel meerijden, winterbanden en tractie controle he... :p

Is jouw straat wel begaanbaar dan? Want dan kan ik ook wel op tijd bij jou zijn. :cool:

pierce
21/12/09, 12:33
Is jouw straat wel begaanbaar dan? Want dan kan ik ook wel op tijd bij jou zijn. :cool:

niet echt...(30cm +) maar er rijden net genoeg auto's om de weg enigzins begaanbaar te houden voor auto's zonder winterbanden....

Ik heb overigens nog een setje Vredestein Snowtracs op velg te koop, 195 60 r15
De prijzen van winterbanden vliegen omhoog op marktplaats, ik ben sinds zaterdag al 4x gebeld, maar ja men biedt te weinig en dan hou ik ze liever zelf ;)

Wynand
21/12/09, 13:16
Heb het al lang afgeleerd marktplaats te gebruiken als ik serieuze biedingen wil.. Ook als je €500 zegt komt er gegarandeerd nog wel eentje langs die €200 wel wil geven.

Yourwebhoster
21/12/09, 13:20
Heb het al lang afgeleerd marktplaats te gebruiken als ik serieuze biedingen wil.. Ook als je €500 zegt komt er gegarandeerd nog wel eentje langs die €200 wel wil geven.
200 is dan nog veel, ben regelmatig @marktplaats biedingen van 40 tegengekomen voor een dingetje met een tweedehands waarde van 600 (als je met andere ads gaat vergelijken). Tsja, vonden ze het gek dat ik het bod afwees of als ik vroeg of er een nulletje te weinig stond...:stupid:

Wynand
21/12/09, 14:02
(als je met andere ads gaat vergelijken)Dat doe je dan ook best niet, sommige (veel) mensen vinden een laptop die ze 3 jaar terug €999 betaald hebben nog best €799,2 waard.
Meestal neem ik tussen de 50 en 65% voor tweedehands van de huidige verkoopprijs, om daaronder te gaan moet het al oud zijn, of versleten.

Yourwebhoster
21/12/09, 14:04
Dat doe je dan ook best niet, sommige (veel) mensen vinden een laptop die ze 3 jaar terug €999 betaald hebben nog best €799,2 waard.
Dat doe je wel;) Natuurlijk moet het wel een normaal bedrag zijn, ik vergelijk meer met de tweede hands aanbod op tweakers.net dan op marktplaats;)

Wynand
21/12/09, 14:06
Dat doe je wel;) Natuurlijk moet het wel een normaal bedrag zijn, ik vergelijk meer met de tweede hands aanbod op tweakers.net dan op marktplaats;)Ging nog even uit van marktplaats. :)

marsipulami
21/12/09, 16:35
Gaat het over het weer of over marktplaats ?? ot:

Anyway, net ff de dijk opgeweest , daar zak je ook zo tot je knieen weg. Heerlijk, ff weer es op de slee geweest, er waren kleine kinderen bij dus had ik een goed excuus :innocent:

Apoc
21/12/09, 17:11
Ik ben gisteren teruggekomen van een weekendje Keulen (kerstmarkt). Op de heenweg lag er in NL natuurlijk al wat sneeuw, in Duitsland nog helemaal nergens. Gisteren op de terugweg lag er op de snelweg 20 centimeter sneeuw in Duitsland. Daar reed ik dan, >200pk (relatief lastig doseren..) op mn zomerbandjes. Weekendje was een last-minute kadootje, anders had ik mn winterbanden er wel onder gegooid.

Heeft er iemand trouwens nog tips voor gigantisch grote parkeerplaatsen zonder obstakels? Lijkt me wel een plan om 200 meter sneeuwvrij te maken, optrekken naar 100 en dan een minuutje spinnen :D Schiphol zal momenteel wel minder omzet draaien, ik zie potentieel..

Heb nu alleen wel een probleempje.. wij wonen aan een klein stukje natuur, en een paar maanden geleden heeft iemand daar een aantal tamme (gekortwiekte) eenden losgelaten, die dus niet weg kunnen vliegen. Ze zitten altijd achter ons huis en die beesten zijn echt ongelooflijk grappig. Probleem is nu dat ze nergens heen kunnen en dus al dagen in de vrieskou zitten. Nu bij terugkomst waren er een aantal weg, en de 3 resterende zien er niet al te best uit.

Ik heb al voorgesteld om de plannen voor het kerstdiner wat aan te passen, maar dat vond de spaanse furie geen goed plan. Ik zit er nu aan te denken om een hok in elkaar te knutselen of mn terrasverwarmer constant aan te laten staan (al kost dat laatste natuurlijk wel verschrikkelijk veel energie). Iemand ideeen?

Piwi-Web
21/12/09, 17:27
Ik ben gisteren teruggekomen van een weekendje Keulen (kerstmarkt). Op de heenweg lag er in NL natuurlijk al wat sneeuw, in Duitsland nog helemaal nergens. Gisteren op de terugweg lag er op de snelweg 20 centimeter sneeuw in Duitsland. Daar reed ik dan, >200pk (relatief lastig doseren..) op mn zomerbandjes. Weekendje was een last-minute kadootje, anders had ik mn winterbanden er wel onder gegooid.

Is in Duitsland winterbanden niet verplicht? :nono:


Heb nu alleen wel een probleempje.. wij wonen aan een klein stukje natuur, en een paar maanden geleden heeft iemand daar een aantal tamme (gekortwiekte) eenden losgelaten, die dus niet weg kunnen vliegen. Ze zitten altijd achter ons huis en die beesten zijn echt ongelooflijk grappig. Probleem is nu dat ze nergens heen kunnen en dus al dagen in de vrieskou zitten. Nu bij terugkomst waren er een aantal weg, en de 3 resterende zien er niet al te best uit.

Ik heb al voorgesteld om de plannen voor het kerstdiner wat aan te passen, maar dat vond de spaanse furie geen goed plan. Ik zit er nu aan te denken om een hok in elkaar te knutselen of mn terrasverwarmer constant aan te laten staan (al kost dat laatste natuurlijk wel verschrikkelijk veel energie). Iemand ideeen?

Hokje in elkaar knutselen kan ja ... terrasverwarmer is een beetje teveel van het goede denk ik ;) We moeten ook aan het milieu denken he :sweatdrop:

Apoc
21/12/09, 17:29
Is in Duitsland winterbanden niet verplicht? :nono:

Dat klopt

Wynand
21/12/09, 18:04
Niemand daar een schuur/tuinhuisje?
Denk dat gewone beschutting en wat eten al veel zal uitmaken voor de 3 resterende..

Sorcer
21/12/09, 18:36
Het is echt glibberen met mijn BMW. Helaas geen tijd gehad om winterbanden erop te zetten. Overigens heb ik het verschil wel goed gemerkt, laatst nog even in de Range Rover sport gereden (pa) met winterbanden, nergens last van en blaast overal doorheen.

Tommi
21/12/09, 19:40
Het is echt glibberen met mijn BMW. Helaas geen tijd gehad om winterbanden erop te zetten. Overigens heb ik het verschil wel goed gemerkt, laatst nog even in de Range Rover sport gereden (pa) met winterbanden, nergens last van en blaast overal doorheen.

Hehe range rover sport, die red zich wel in dit weer... Wij hebben de Range rover gebruikt om de aanhangwagen te trekken in het bos, volgeladen met kavels brandhout.. Ging lekker met de Range rover ervoor:lovewht:

Apoc
22/12/09, 16:01
Hokje in elkaar knutselen kan ja ... terrasverwarmer is een beetje teveel van het goede denk ik ;) We moeten ook aan het milieu denken he :sweatdrop:

Nog even een update: goed nieuws! Ze leven allemaal nog en waren vandaag een stuk beter:

t.bloo
22/12/09, 16:10
gak gak gak :thumbup:


hier is het aan het dooien, net in het bos geweest en het water loopt als een beekje van de stammen af :sweatdrop:

Spyder01
22/12/09, 16:11
gak gak gak :thumbup:


hier is het aan het dooien, net in het bos geweest en het water loopt als een beekje van de stammen af :sweatdrop:

Hier begint het net weer te sneeuwen. Leek hier vanochtend ook te dooien maar is nu al zeker een uur gestopt.

DC^
22/12/09, 16:30
Hier regende het net...

DutchTSE
22/12/09, 16:52
Hier regende het net...

Hier ook + sneeuw, hoewel het grootste deel alweer weg is (ga zo maar weer ff stukkie rijden om wat dingetjes te doen)

Lite-On
22/12/09, 17:24
Het begint hier al aardig te dooien. Eindelijk weer wat rijden met de auto!

BsHosting
22/12/09, 17:37
Een goede chauffeur rijd in elk soort weer.

Ik zat gisteren bij een klant in Oosterhout en had de onderhand sneeuw tot mijn wielkasten.

Alleen hier voor de deur was het spiegelglad en kost wat stuurmans kunst om weg te rijden.


Het begint hier al aardig te dooien. Eindelijk weer wat rijden met de auto!

Apoc
22/12/09, 17:57
Een goede chauffeur rijd in elk soort weer.

Een goede chauffeur weet precies wat hij wel en niet kan, en rijdt in bepaalde situaties dus juist niet.

BsHosting
22/12/09, 18:00
Een goede chauffeur weet precies wat hij wel en niet kan, en rijdt in bepaalde situaties dus juist niet.

Met dit weer kan je gewoon goed rijden niks mis mee.

Een goede chauffeur past zich aan de omstandigheden aan en dan gaat rijden erg goed, het duurt alleen wat langer voor je thuis bent.

Gisteren naar Rotterdam heenweg klein uurtje terugweg 4,5 uur.

Maar ik ben er wel voor mensen die normaal al bang zijn om te rijden met dit weer absoluut niet rijden das vragen om ongelukken.

Pur
22/12/09, 18:08
Een goede chauffeur past zich aan de omstandigheden aan.

En een nog betere chauffeur past zich aan de omstandigheden aan door soms de weg maar niet op te gaan als het niet perse hoeft..

marsipulami
22/12/09, 18:10
En een nog betere chauffeur past zich aan de omstandigheden aan door soms de weg maar niet op te gaan als het niet perse hoeft..

+1 voor jou

BsHosting
22/12/09, 18:11
Ik zeg ook niet dat ik ga als het niet moet, maar klanten en reparaties gaan nu eenmaal wel door of het nu slecht weer is of 35 graden.

En of er dan 10 cm sneeuw ligt zal voor die klant worst wezen, als ie zijn bedrijf niet kan runnen omdat er pc storingen zijn dan kan jij toch komen of men neemt een ander he.


+1 voor jou

Zeg dan niks als je niks anders kan typen

ju5t
22/12/09, 19:34
En of er dan 10 cm sneeuw ligt zal voor die klant worst wezen, als ie zijn bedrijf niet kan runnen omdat er pc storingen zijn dan kan jij toch komen of men neemt een ander he.

Beetje krap door de bocht als je het mij vraagt. De ene klant is de andere niet. De ene leverancier is de andere niet. Als klanten er problemen mee hebben dat je niet of pas later kunt komen met dit weer, dan zoeken ze maar een andere leverancier. Afhankelijk van eventuele SLA's natuurlijk, maar bij een PC storing denk ik daar niet direct aan.

BsHosting
22/12/09, 20:54
Beetje krap door de bocht als je het mij vraagt. De ene klant is de andere niet. De ene leverancier is de andere niet. Als klanten er problemen mee hebben dat je niet of pas later kunt komen met dit weer, dan zoeken ze maar een andere leverancier. Afhankelijk van eventuele SLA's natuurlijk, maar bij een PC storing denk ik daar niet direct aan.

Is niet krap door de bocht, maar voor een bedrag met 4 cijfers doe ik meer als voor 1 die belt voor bv 50 euro.

Lite-On
22/12/09, 21:09
Een goede chauffeur rijd in elk soort weer.

Ik zat gisteren bij een klant in Oosterhout en had de onderhand sneeuw tot mijn wielkasten.

Alleen hier voor de deur was het spiegelglad en kost wat stuurmans kunst om weg te rijden.

Tja, daar heb je wel gelijk in. Maar wel lastig als de sneeuw hoger is dan het chassis zelf:r

BsHosting
22/12/09, 21:13
Dat inderdaad wel.
Heenweg ging erg goed maar toen ik daar aankwam schrok ik ook wel daar was compleet niks gedaan aan de sneeuw schijnbaar.

Maar ja als je er bijna bent ga je niet omdraaien he.

dennis0162
22/12/09, 21:36
Dat inderdaad wel.
Heenweg ging erg goed maar toen ik daar aankwam schrok ik ook wel daar was compleet niks gedaan aan de sneeuw schijnbaar.

Maar ja als je er bijna bent ga je niet omdraaien he.

Klopt er is bijna niks aan gedaan. In welke buurt ben je geweest?

BsHosting
22/12/09, 21:39
Straat weet ik zo niet meer staat in mijn ToMtom maar was ergens in de buurt bij Roerdompstraat wat een puinhoop was dat.

dennis0162
22/12/09, 21:48
Straat weet ik zo niet meer staat in mijn ToMtom maar was ergens in de buurt bij Roerdompstraat wat een puinhoop was dat.

Dan stond je bijna voor mijn deur, inderdaad een puinhoop:yes:

Marco Mahieu
22/12/09, 21:51
Zo, teveel pagina's om alles te lezen. Het weer, nou ik zat afgelopen zondag mooi even vast in de sneew toen ik met mijn auto van het (op zondag rustige en afgesloten) industrieterein af wou komen. Sneew lag gewoon te hoog (Den Haag).

Gelukkig met een aantal minuten wel weer los weten te komen, en ben toen gelukkig wel verder van het terein af weten te komen ;)

BsHosting
22/12/09, 21:54
Dan stond je bijna voor mijn deur, inderdaad een puinhoop

Woon jij daar vlakbij, bijna aan kunnen bellen dan.

Maar ja het is nu aan het smelten.

Het is gewoon erg als er sneeuw valt in NL ligt alles plat.

Apoc
22/12/09, 22:10
Het is gewoon erg als er sneeuw valt in NL ligt alles plat.

Dat is nogal logisch - de infrastructuur is hier niet op berekend. En dat is prima zo, want om voor die paar dagen per jaar nu nog meer belasting uit te geven..

Dit is daarnaast ook nog eens een uitzondering - dit soort weer hebben we praktisch nooit.

BsHosting
22/12/09, 22:18
Wel op berekend alleen werken ambtenaren niet zo vlug om alles in gang te zetten.

Er moeten eerst ongelukken gebeuren voordat men actie onderneemt.
Hier op de hoek bij de bakker was het spekglad diverse mensen al de gemeente gebeld en denk jij dat er wat gebeurde vergeet het maar.

Pas toen er een ziekenwagen bijna bij de bakker binnenzat werden de ambtenaren wakker en werd het BAT op pad gestuurd met 4 wagens met stalen borstels, 2 sneeuw schuivers en 2 strooiwagens.

Dit noem ik toch echt lamzakkerij i.p.v. niet op voorbereid terwijl men wel op de hoogte was.

santema
22/12/09, 22:56
Wel op berekend alleen werken ambtenaren niet zo vlug om alles in gang te zetten.

Er moeten eerst ongelukken gebeuren voordat men actie onderneemt.
Hier op de hoek bij de bakker was het spekglad diverse mensen al de gemeente gebeld en denk jij dat er wat gebeurde vergeet het maar.

Pas toen er een ziekenwagen bijna bij de bakker binnenzat werden de ambtenaren wakker en werd het BAT op pad gestuurd met 4 wagens met stalen borstels, 2 sneeuw schuivers en 2 strooiwagens.

Dit noem ik toch echt lamzakkerij i.p.v. niet op voorbereid terwijl men wel op de hoogte was.

Uiteraard zat iedereen daarvoor gewoon uit zn neus te vreten. Ik denk dat ze nogal wat werk te doen hebben, en kleine straatjes zijn nu eenmaal als laatste aan de beurt.

BsHosting
22/12/09, 23:01
Uiteraard zat iedereen daarvoor gewoon uit zn neus te vreten. Ik denk dat ze nogal wat werk te doen hebben, en kleine straatjes zijn nu eenmaal als laatste aan de beurt.

Als je de situatie niet kent houd je mond dan dicht.

Dit is een doorgaande drukke weg met dito kruispunt dus wel prioriteit.
En ja ze zijn hier veel te laat gaan strooien dat is ook uitgebreid al in het nieuws geweest hier.

Maar ja zonder dat je weet hoe het er hier aan toegaat kan je ook niet oordelen.

pierce
22/12/09, 23:06
O jee, /me ziet weer zo'n typisch bshosting topic.... communiceren kun je leren...
ot:

santema
22/12/09, 23:25
O jee, /me ziet weer zo'n typisch bshosting topic.... communiceren kun je leren...
ot:

Ik ga er verder niet op in. Hij zal wel weer een kennis bij de gemeente en een kennis bij die ambulance dienst hebben. Meer BS heeft toch altijd gelijk.

een drukke doorgaande weg wil nog niet zeggen dat die prioriteit heeft, ze doen eerst de wegen tussen dorpen en steden in, dan de busbanen en dan pas normale doorgaande wegen.

BsHosting
22/12/09, 23:30
Zwets toch niet man.

Je bent gewoonweg een ruziezoeker meer ben je niet.
Ik woon er zelf schuin tegenover.

Als je hier niet bekend bent, moet je ook niet een conclusie trekken hoe de situatie is, dat ze bij jullie nog op schapen rijden en het daar anders gaat dan hier is mijn probleem niet.

Ga je direct ook nog zeggen dat er in Oosterhout geen sneeuw lag zodat er bijna geen doorkomen aan was.

santema
22/12/09, 23:50
Als je hier niet bekend bent, moet je ook niet een conclusie trekken hoe de situatie is, dat ze bij jullie nog op schapen rijden en het daar anders gaat dan hier is mijn probleem niet.


Je bedoeld die bakker in het enige nieuwe pand in je wijk, dat pand waar jij vanuit je penthouse uitzicht op hebt, net na de bocht.


Zwets toch niet man.

Dát is ook een mooie uitspraak :).

BsHosting
22/12/09, 23:54
Ga jij nu maar in je stal staan.

Misschien dat er dan nog wat zinnigs bij je uitkomt.

MMaI
22/12/09, 23:54
iedereen weet toch waar de Bs in BsHosting voor staat :P :lovewht:

heb ik nu vriendjes gemaakt?

martysmarty
22/12/09, 23:59
heb ik nu vriendjes gemaakt?

Ja :)

Henky!
23/12/09, 00:05
Uhm, wat betreft die bakker. Als hij klanten wil kan hij wellicht ook zelf de stoep vegen.

Ik zag gisteren een filiaal van Jumbo op TV waar de stoep een glijbaan was en de parkeerplaats een prutbende. Dan zou je toch zeggen dat de Jumbo zelf eens wat van die 16 jarige meisjes achter de kassa vandaan moet halen om naar buiten te sturen met zout en sneeuwschuivers.

Soms wachten we wel wat erg lijdzaam op de komst van de overheid.

BsHosting
23/12/09, 00:07
Uhm, wat betreft die bakker. Als hij klanten wil kan hij wellicht ook zelf de stoep vegen.

Hij deed dat wel maar ja er loopt een doorgaande drukke weg voor en daar gebeurde helaas niks.
En dat was uiteindelijk een paar keer prijs.

Spyder01
23/12/09, 00:08
Uhm, wat betreft die bakker. Als hij klanten wil kan hij wellicht ook zelf de stoep vegen.

Ik zag gisteren een filiaal van Jumbo op TV waar de stoep een glijbaan was en de parkeerplaats een prutbende. Dan zou je toch zeggen dat de Jumbo zelf eens wat van die 16 jarige meisjes achter de kassa vandaan moet halen om naar buiten te sturen met zout en sneeuwschuivers.

Soms wachten we wel wat erg lijdzaam op de komst van de overheid.

Was vrijdag bij een klant in Groningen, gewoon 40cm prut op de parkeerplek. Totale chaos daar. De Albert Heijn die aan de parkeerplek grenst had de grootste problemen, vrachtwagens konden niet meer wegkomen, alles stokte op. Er werd personeel naar buiten gestuurd om te helpen met lege winkelwagens weer in de winkel krijgen en mensen die stranden met hun winkelwagen naar de auto te helpen.

Mensen kunnen wel zorgzaam zijn voor elkaar, er moet alleen een pak sneeuw voor vallen ;)

marsipulami
23/12/09, 00:17
De Albert Heijn die aan de parkeerplek grenst

vinkhuizen toevallig? daar was het ook chaos

santema
23/12/09, 00:18
Ga jij nu maar in je stal staan.

Misschien dat er dan nog wat zinnigs bij je uitkomt.

Is dit een synoniem voor "je hebt gelijk"?

Mja, als ik in een stal woon, vraag ik me af hoe dat flatje heet waar jij in woont.

Keizer
23/12/09, 00:22
Liever in een stal met een bereikbare bakker om de hoek dan in een flatje waar je naar de bakker moet schaatsen :thumbup:

Respect voor die sneeuwschuivers en strooiers hier in het centrum van Grun, dag en nacht zie ik de traktors en toyota's langsfeesten!

BsHosting
23/12/09, 00:23
Sowieso heb jij al nooit gelijk .
Punt 2 denk je het te weten maar met google streetview kan je alles bekijken ook je eigen stal.

Punt 3 Ben je een zwaar irritant pubertje wat zichzelf heel wat vind en graag ruzie zoekt schijnbaar.

Spyder01
23/12/09, 00:23
vinkhuizen toevallig? daar was het ook chaos

Nee, Helpman (en om precies te zijn, de parkeerplek Helperplein).
Maar de parkeerplaatsen in de Lewenborg e.d. waren ook slecht.

MMaI
23/12/09, 00:24
Ook leuk, krijg hier een PM van meneer BsHosting, bij deze zal ik hem ook prettige feestdagen wensen dan



Je hebt een nieuw privébericht van BsHosting ontvangen, getiteld "re", in het forum webhostingtalk.nl.
Dit is de tekst van het gestuurde bericht:
***************
Je weet helemaal niet waar die voor staat.
Dat jij er dingen bij verzint bezemsteel daar kan ik niks aan doen.

Ik wil je ook wel ff belachelijk maken, dat Santema niet 100% is weten we allemaal moet jij dan ook meedoen met die achterlijke gek.

Die naam zijn 2 achternamen dus pas je post maar met je onzin.

Ik zou onderhand meer richting laster denken.


Overigens komt bezemer niet van de bezem, maar van de roe die wijboerne rond 1600 naast hun deur hadden hangen als teken van ambacht

Verder valt de negatieve houding van jou erg op, waarbij de meeste posts het niveau van WHT behoorlijk naar beneden halen. Misschien dat ze dat fijn vinden op fok of geenstijl, maar op WHT zie ik liever goede inhoudelijke posts dan veel onnozele, aggressief geschreven posts zoals door meneertje BsHosting.

Verder wil ik het hierbij laten, dit lijkt me voldoende off-topic

On-Topic:
terwijl iedereen deze week al zat te genieten vna de sneeuw lag er hier nog niks, inmiddels is de schade goed ingehaald, maar door het strooien plus de temperatuur nu buiten (hier onder 0) kan ik denk ik goed wat ongelukken voor de deur verwachten vannacht. Waarom in nederland niet het zwitserse/oostenrijkse/scandinavische systeem aangehouden wordt is me niet geheel duidelijk.

Daar schuiven ze namelijk wel sneeuw, maar strooien niet, waardoor er geen kans op glasheid door vorst ontstaat, en je auto/fiets/schoenen een jaartje extra leven

dennis0162
23/12/09, 00:29
Als je de situatie niet kent houd je mond dan dicht.

Dit is een doorgaande drukke weg met dito kruispunt dus wel prioriteit.
En ja ze zijn hier veel te laat gaan strooien dat is ook uitgebreid al in het nieuws geweest hier.

Maar ja zonder dat je weet hoe het er hier aan toegaat kan je ook niet oordelen.

Dat huis naast het kruispunt (waar je op kijkt als je vanaf de Hasseltstraat komt) is ook al 2x een auto ingereden.

BsHosting
23/12/09, 00:35
Dat huis naast het kruispunt (waar je op kijkt als je vanaf de Hasseltstraat komt) is ook al 2x een auto ingereden.

Inderdaad 1x viel het redelijk mee nog maar de andere keer hebben ze het huis mogen stutten toen stond die auto binnen in de huiskamer.

Ze hebben er nu wat paaltjes staan maar of dat helpt.

Net de andere kant op is het wel leuk in die bocht zie je regelmatig scooters onderuit gaan vooral als het wat geregend heeft.

Auto's slippen daar ook regelmatig omdat men te hard door de bocht gaat alleen dat huis is nog nooit geraakt puur geluk denk ik zo.

santema
23/12/09, 00:37
In dit boerendorp vol met stallen schuiven en strooien ze dag en nacht, ook de paden waar iedereen op schapen rijdt gelukkig, stel je voor dat die beesten hun poten breken. Daarnaast, als ieder zn eigen stoep even schoonschept is er voor voetgangers ook weinig aan de hand, hier is totaal nu zo'n 45-50 cm gevallen.

De rabobank in leek heeft zelfs de straten rondom de rabobank door een loonwerker laten schuiven zodat klanten fatsoenlijk rond kunnen rijden.

Wat mij betreft moet er gewoon een stuk minder gemekkerd worden, het gebeurd zelden dat er sneeuw valt, en helemaal zelden dat er zoveel valt. Iedereen weet dat het glad is of kan zijn, ga dan niet achteraf zeuren dat je gevallen bent, dan moet je niet de deur uit gaan.

@BullShit hosting: Prima als je mijn huis een stal wilt noemen, maar ik denk dat we een knap stuk meer ruimte (binnen en buiten) hebben dan jij in je flatje, zal ik dat maar een rattenhok noemen dan?


Net de andere kant op is het wel leuk in die bocht zie je regelmatig scooters onderuit gaan vooral als het wat geregend heeft.

nou, lachen...

Keizer
23/12/09, 00:38
Punt 2 denk je het te weten maar met google streetview kan je alles bekijken ook je eigen stal.

Hey boefje, zit jij ons Groningers te bespioneren via Google Streetview?

ff denken hoor.... fatsoenlijk hoekhuis in dorp in Drenthe, óf toch een oud lelijk flatje in een achterwijk in Tilburg? hmmmm

BsHosting
23/12/09, 00:43
Achterwijk blijf lekker in Groningen zou ik zeggen.

Het is hier geen Amsterdam ofzo.

9 straten verder kan je gerust zeggen achterwijk dan kan je auto in een rugzak mee retour naar groningen denk.


nou, lachen...

Wie groot genoeg is om met opgevoerde scooters door een bocht te gaan op volle snelheid mag best een applaus hebben als ie plat gaat.

Keizer
23/12/09, 00:56
Achterwijk blijf lekker in Groningen zou ik zeggen.

Het is hier geen Amsterdam ofzo.

9 straten verder kan je gerust zeggen achterwijk dan kan je auto in een rugzak mee retour naar groningen denk.

Wees jij niet bang. ik blijf lekker in Groningen hoor! Kijk eens naar onze stal (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Zernikepark+12,+Groningen&sll=37.0625,-95.677068&sspn=55.016555,114.169922&ie=UTF8&hq=&hnear=Zernikepark+12,+9747+Groningen,+Nederland&ll=53.246381,6.531458&spn=0.010272,0.027874&t=h&z=16&layer=c&cbll=53.246504,6.531942&panoid=7h5F39D6JWX_-r4-APgO8A&cbp=12,154.73,,0,-1.55) en onze traktors (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Zernikepark+12,+Groningen&sll=37.0625,-95.677068&sspn=55.016555,114.169922&ie=UTF8&hq=&hnear=Zernikepark+12,+9747+Groningen,+Nederland&ll=53.244712,6.533003&spn=0.010272,0.027874&t=h&z=16&layer=c&cbll=53.244667,6.532872&panoid=Wh6houaviX77CTdT3uH-iA&cbp=12,116.22,,0,4.27)!

Leer jij gewoon even fatsoenlijke zinnen schrijven! En ga eens lekker slapen joh, misschien ben je morgen dan wel te pruimen!

PS Oja, 1e etage, boven de voordeur.. De koffie staat klaar! (Vanaf 4 januari ;))

BsHosting
23/12/09, 01:01
Is veel te ver rijden voor een bakkie koffie he.

En slapen zit er niet in ga ff een spoed klusje doen, klant belt net voeding kapot en die man werkt alleen s' nachts.

janneman
23/12/09, 01:04
Gut gut gut, als de sneeuwpoppen gemaakt zijn, de slee versleten is en moeders heeft geroepen dat de kiddos binnen moeten komen, gaan we hier verder spelen?
Zowel in dit topic als in de rapportages is de volwassenheid erg ver te zoeken.

Piwi-Web
23/12/09, 01:06
Wat zijn we weer volwassen bezig?

Nouja, hier in 'brach is nu bijna alle sneeuw geschoven + is er gestrooid. Net met de fiets nog naar buiten gemoeten (terug naar huus) en je merkt dat het behoorlijk glad is (vorst aan de grond).
Ach, temps gaan weer omhoog, helaas geen witte kerst hier :(

MMaI
23/12/09, 01:47
ach he janneman, je weet:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
:lovewht:

dit is toch de reden dat ze het lounge noemen?

martysmarty
23/12/09, 09:44
Waarom in nederland niet het zwitserse/oostenrijkse/scandinavische systeem aangehouden wordt is me niet geheel duidelijk.



Niet helemaal waar. Hier in zweden wordt zeker wel zout gestrooid. Maar wel een stuk minder dan in nederland.

Sneeuwschuivers rijden er veel. Snelwegen zijn allemaal mooi schoon, beetje bruine sneeuw aan de kanten. Gewone binnenwegen vaak ook wel, sommige ligt een laagje harde sneeuw op, maar de meeste mensen hier weten tenminste hoe ze daar over moeten rijden in een verantwoordelijke manier.

marsipulami
23/12/09, 11:24
en jullie mogen sneeuwkettingen gerbuiken toch? scheelt ook een hoop denk ik

martysmarty
23/12/09, 11:30
en jullie mogen sneeuwkettingen gerbuiken toch? scheelt ook een hoop denk ik

Nee (tenzij het extreem is).

Maar wel spijkerbanden. Deze heb ik er zelf echter niet onder, omdat je daar duitsland en nederland niet mee in mag. Zelf nieuwe winterbanden eronder.