PDA

Bekijk Volledige Versie : Xorg CPU Verbruik



nalletje
15/12/09, 12:39
Heb sinds vorige week een probleem op mijn FC11 server.

Xorg neemt heel verschillend van 0% tot 78% in, zonder dat er iets gedaan word, Firefox word niet gebruikt of een andere applicatie.

Hoe kan ik Xorg het makkelijkste uitzetten? Of iemand ervaring met dit probleem met een betreffende oplossing?

Spyder01
15/12/09, 12:51
Zet in de de xorg.conf even het volgende onder de Device / Apparaten regels:



Option "UseEvents" "on"


De xorg.conf vind je in /etc/X11/

Ik vermoed dat je een videokaart met een Nvidea chipset hebt. Heb ook een dergelijke situatie eens gehad op een knutselbak.

nalletje
15/12/09, 14:17
# ls ( in de map /etc/X11
applnk fontpath.d prefdm xinit Xmodmap Xresources
locate xorg.conf
/usr/share/man/man5/xorg.conf.5.gz


Als ik xorg.conf.5.gz kan ik hiervan niks lezen. Kortom een duidelijk conf of log file kan ik niet vinden. Dit probleem had ik voorheen niet. Kan het zijn dat er met een laatste update iets mis is gegaan of er een foutieve update tussenzat ?

Randy
15/12/09, 14:20
updatedb && locate xorg.conf
of
whereis xorg.conf

Het kan zijn dat de packages er niet zijn, installeer dan met YUM:

su -c "yum install system-config-display"

Daarna kun je een nieuwe xorg.conf genereren met "Xorg -configure :1", deze komt dan als xorg.conf.new in je werkdirectory. (pwd) Kopieer hem vervolgens handmatig naar: "/etc/X11/xorg.conf", doe de aanpassingen en restart X.org met ctrl-alt-backspace.

(Geen garanties, ik werk nooit met X op Linux. Maar toevallig zat ik vorige week bij een groep Windows beheerders die maar al te graag een desktop wouden hebben, zodat ze op update konden klikken, like WTF?!, en het daarom moest opzoeken).

nalletje
15/12/09, 17:47
Ik werk er ook niet mee, is meegekomen met de install indien er een manier is om hem via SSH verbinding te deinstalleren of deactiveren, zou ik deze graag ook willen weten.


su -c "yum install system-config-display"

Daarna kun je een nieuwe xorg.conf genereren met "Xorg -configure :1", deze komt dan als xorg.conf.new in je werkdirectory. (pwd) Kopieer hem vervolgens handmatig naar: "/etc/X11/xorg.conf", doe de aanpassingen en restart X.org met ctrl-alt-backspace.
Ik ga het even uitproberen

nalletje
15/12/09, 18:28
Hij is weer stabiel :D 0.3, max 0.7.

Bedankt!