PDA

Bekijk Volledige Versie : Test: Google DNS is snel maar onbetrouwbaar



Domenico
14/12/09, 14:37
De Utrechtse website monitoring dienst WatchMouse nam de proef op de som en vergeleek vier publieke DNS-diensten: DNSAdvantage, DNSResolvers, Google Public DNS en OpenDNS. Iedere dienst kreeg verspreid over zes dagen 18.000 queries voor de kiezen vanuit 42 locaties over de hele wereld.
BRON: Webwereld (http://webwereld.nl/nieuws/64582/test--google-dns-is-snel-maar-onbetrouwbaar.html)

Nu maak ik thuis gebruik van OpenDNS maar ik ben eigenlijk niet tevreden en vind ze eigenlijk wat traag. Wat is jullie ervaring met externe DNS services en wat is eigenlijk voor jullie de snelste DNS server en welke gebruik je zelf? Kom maar op met de adressen en snelheden!

Julian
14/12/09, 14:42
Zelfde ervaring. Ik gebruik OpenDNS maar het mag wat sneller. Toch maar eens Google proberen dan, weer een nieuw speeltje! :rolleyes:

Randy
14/12/09, 14:45
Sinds OpenDNS in Amsterdam staat is het eigenlijk al wel beter geworden.

Triloxigen
14/12/09, 15:01
met plaatje;

Tim.Bracquez
14/12/09, 15:04
En voor de mensen die het niet kunnen laten: http://code.google.com/p/namebench/
Of gewoon een leuk dig command met time in de command shell en je hebt er ook een idee ervan.

Domenico
14/12/09, 15:18
Ik vroeg om eigen cijfers en ervaringen... :)

Trouwens een erg handige tool Tim!

Tim.Bracquez
14/12/09, 15:33
Ik vroeg om eigen cijfers en ervaringen... :)
Met die tool kan je het zelf testen en zelf cijfers geven. Ik kan enkel zeggen dat de eigen interne (open) nameservers het nog beter doen, ook met die bench tool. Maar dat voordeel gaat weg wanneer je van af de andere kant van de wereld de tool gaat gebruiken, waar google dan weeral sneller is.

Heb zelf wel door die bench tool enkele fouten en tweaks doorgevoerd.

Ach, als je het totaal bekijkt is google hun open DNS wel sneller dan de concurent (over het algemeen) echter ben ik nog steeds voor GOEDE dns'en bij de ISP of zelf een local cache draaien (maarja dat is dan maar cache). Of zoals ze bij de gebruikers erdoor willen krijgen "als de internet ervaring er maar sneller op wordt".

DC^
14/12/09, 16:00
Volgens de test is de DNS die ik gebruik 111% sneller dan die van Google.
Gebruik de DNS van mijn provider.

Dus hou lekker die van mijn provider aan. :p

dreamhost_nl
14/12/09, 16:05
Waarom dan niet beiden in je resolver opnemen? Weet je zeker dat er wat minder snel een fout inschiedt...

Randy
14/12/09, 16:10
Ikzelf gebruik altijd OpenDNS. Zowel thuis als ook onderweg en op alle servers. Het enigste dat lastig is, is wanneer je een subnet wil toewijzen en hier de admin rechten op wil zetten voor filtering. Aan het begin ging dat wat moeizaam, nu ik rechtstreeks met de netop werk heb ik eigenlijk geen problemen meer.

Sinds er ook een stapel in Amsterdam staat (http://weblog.aklmedia.nl/2009/09/opendns-ook-actief-in-amsterdam/), heb ik geen klagen over de snelheid. Eigenlijk had ik dat met Londen voorheen ook niet. Met de beschikbaarheid heb ik nooit problemen gehad. Dat terwijl de nameservers van KPN een ramp zijn. Voor mij niets anders meer.

Triloxigen
14/12/09, 16:13
Waarom kiezen jullie voor alternatieve DNS servers?
Ik gebruik die van mijn provider en heb er eigenlijk nog nooit last van ondervonden?
(Nu OnsBrabantNet, voorheen XS4ALL)

t.bloo
14/12/09, 17:06
@Triloxigen

Omdat jij fatsoenlijke providers gebruikt, hoef je met bijvoorbeeld Ziggo niet op te rekenen.

nalletje
14/12/09, 17:06
Sommige internet providers zijn in het bezit van trage DNS Servers, bijv Alice.

Daarom gebruik ik de DNS server van het bedrijf waar ik werkzaam ben.

gjtje
14/12/09, 18:02
Hier ook OpenDNS, de snelheid is me nooit opgevallen.

Goed werkende DNS servers lijkt bij Internet providers niet een erg hoge prioriteit, en ik vind de filtering een voordeel voor de "minder ervaren" internet gebruiker, alle beetjes bescherming helpen. ;)

phreak
14/12/09, 18:41
Ik heb mn eigen caching DNS lokaal draaien thuis, werkt prima :-)

Lite-On
14/12/09, 19:07
Ik gebruik zelf meestal mijn eigen DNS servers, maar bij sommige Ziggo gebruikers stel ik OpenDNS in. Bevalt opzich prima, heel afentoe last van wat hoge lookup latency.
Google DNS nog niet gebruikt, maar dat wordt toch wel eens tijd.

ju5t
15/12/09, 09:39
Ik heb nooit problemen met de DNS van Ziggo.

ARKO
15/12/09, 10:32
Zelf gebruik ik thuis Ziggo DNS en op de server de DNS die me opgegeven zijn door mijn coloprovider. Nu lees ik dat de meeste de DNS van hun kabel / dsl provider aanpassen naar open DNS en van Randy lees ik dat die het ook op de servers doet.

Stellen jullie nu alleen de public DNS servers in bij een kabel / dsl provider of toch ook op de servers?

Triloxigen
15/12/09, 11:04
Ik heb OpenDNS eens ingesteld, wie weet merk ik inderdaad wel verbeteringen.

Piwi-Web
15/12/09, 11:06
Gebruik hier gewoon de DNS van KPN. Nog nooit problemen mee gehad ...

Lite-On
15/12/09, 13:30
Gebruik hier gewoon de DNS van KPN. Nog nooit problemen mee gehad ...

Daar zul je ook niet snel problemen mee hebben. Uit eigen ervaring updated OpenDNS de zones wat sneller.

IT-worX
15/12/09, 18:05
Gebruik een combinatie van opendns en googledns.

Reden : http://userbase.be/nieuws/isp/64-de-grote-belgische-firewall en http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=286617

Triloxigen
15/12/09, 19:20
Volgens mij is OpenDNS voor mij geen succes, ik heb steeds momenten dat het even duurt

IT-worX
15/12/09, 19:22
Gebruikte het vroeger enkel op de servers, en bij mij thuis de mix. Nu staat op de servers zowel opendns als googledns. En zoals randy reeds aangaf : sinds ze actief zijn vanuit NL vind ik het wel goed vooruit gaan.

WeServIT
15/12/09, 19:29
Maak nu een dagje gebruik van google DNS en het werkt snel hoor, sneller als Ziggo in ieder geval.

CeeReM.com
15/12/09, 20:41
Maak nu een dagje gebruik van google DNS en het werkt snel hoor, sneller als Ziggo in ieder geval.

Merk je die fractie van een seconde dan zo goed?

IT-worX
15/12/09, 20:43
CeeReM.com : verschil tussen 2/3 seconden en een fractie merk je inderdaad...

Wido
15/12/09, 21:30
Ik gebruik gewoon mijn eigen PowerDNS recursor. Draait gewoon in het DC en staat overal ingesteld.

Tim.Bracquez
15/12/09, 21:35
Ik gebruik gewoon mijn eigen PowerDNS recursor. Draait gewoon in het DC en staat overal ingesteld.
Werkt geweldig, en je hebt er zelf volledig controle over.

wbakker-letsgoonline
15/12/09, 22:43
Wij maken gebruiken van OpenDNS, zowel op kantoor als op de servers

IT-worX
15/12/09, 23:45
Mocht een bepaald verschijnsel in een bepaald datacenter op een bepaalde dag op een bepaalde server gewerkt hebben tim...dan had ik dit nu ook :p

daveww
16/12/09, 13:27
Had laatst een klant die een A-record had toegevoegd, echter werkte deze na een week nog steeds niet met Google DNS.

Klant haalde de Google DNS eruit en het werkte meteen..

Wij zelf gebruiken onze eigen nameservers op kantoor én op de servers.