PDA

Bekijk Volledige Versie : openvz in combinatie met directadmin licentie?



Mangelot
12/12/09, 20:48
Beste WHT'ers,

Ik ben bezig met een proef met een openvz server, maar het wil niet echt lukken.
Ik heb de hardware node voorzien van centos 5.4 en openvz kernel.
de HWN heeft een ipadres xx.xx.xx.51 op de eth0 interface.
ik kan perfect containers aanmaken.
bv. CT 101 met ip xx.xx.xx.54 op venet0:0, in deze CT wil ik Directadmin installeren.
echter is deze (test) licentie op ip uitgegeven xx.xx.xx.51 (de HWN dus.)

ik neem toch aan dat je met een directadmin licentie meerdere vps servers kunt maken.
Echter heb ik in de praktijk niet veel ervaring met Venet0 en 0:0 interfaces

moet ik nu elke CT voorzien van een xx.xx.xx.51 ip adres om zo op elke vps een directadmin te installeren of zit ik nu helemaal verkeerd? of moet ik doormiddel van routing, NAT iets aanpassen?

graag jullie advies/kennis/voorbeeld om dit probleem te nader te begrijpen,

alvast bedankt
gr. Marco

Mikey
12/12/09, 20:52
Bij da ip wijziging aanvragen naar ip .54

Wynand
12/12/09, 22:17
Erm, was het bij DA niet een licentie per 'server', zowel virtueel/standaard?

Marco Mahieu
12/12/09, 22:28
Elke VPS krijgt zijn eigen IP adres, maar ook elke VPS moet een EIGEN DA licentie hebben.

De licentie die je op xx.xx.xx.51 hebt kun je het beste laten wijzigen naar xx.xx.xx.54, en als je nog meer VPSen met DA wil draaien, bijv. xx.xx.xx.55, dan zul je daar een extra licentie voor moeten aanvragen.

Tim.Bracquez
12/12/09, 22:31
Het licentie model van DirectAdmin is simpel, 1 licentie per IP adres. Dus zet jij 10 VPSen op, heb je 10 DirectAdmin licenties nodig indien je dat op die VPSen wenst.

Wel een opmerking:
http://www.directadmin.com/installguide.html kijk naar "Special notice for VPS/VDS installs"

Tevens nog een andere opmerking je zal na een reboot normaal een error krijgen dat proftpd niet meer wilt starten en exim zal een error geven (/dev/null permission denied)
Dat even controleren of dat niet het geval is en zoja dan moet je dit even oplossen/workaround voor zoeken.
Dit heeft te maken met de "virtualisatie" technologie die je gebruikt.


Edit: Marco was sneller

frankske
12/12/09, 23:25
Beste WHT'ers,


moet ik nu elke CT voorzien van een xx.xx.xx.51 ip adres om zo op elke vps een directadmin te installeren of zit ik nu helemaal verkeerd? of moet ik doormiddel van routing, NAT iets aanpassen?




Simpel, mailtje naar DA om het ip van de licentie te veranderen. Doen ze zonder probleem.

Savvas
13/12/09, 11:25
Hoe dan ook zoekt DirectAdmin standaard naar het IP op de eth0 interface, bij een openvz container zat je hiervan venet0:0 moeten maken (DA herstart anders achteraf ook niet).

Het 1 licentie per IP lijkt me een duidelijk verhaal ;)

Yourwebhoster
13/12/09, 12:57
Het is inderdaad één licentie per IP, bestel de code 500 licentie (deze is voor VPS) en niet de dedicated.

Vraag me trouwens af hoe je er op komt dat de licentie voor de node ook geld voor de VPSen op de node??

Niels L
14/01/10, 18:48
En waarom zou je dan ook directadmin op een vps node installeren ?
Anyways, het is een duidelijk verhaal. Per server, maakt niet uit; dedicated of vps is een licentie nodig. Echter moet je wel een andere licentie aanschaffen voor een dedicated server dan voor een vps.

Gegroet

Yourwebhoster
14/01/10, 18:49
En waarom zou je dan ook directadmin op een vps node installeren ?
Anyways, het is een duidelijk verhaal. Per server, maakt niet uit; dedicated of vps is een licentie nodig. Echter moet je wel een andere licentie aanschaffen voor een dedicated server dan voor een vps.

Gegroet
Waarom kick je een oud topic zonder een toevoeging? Volgens mij heb je dit bij meerdere topics gedaan.