PDA

Bekijk Volledige Versie : windows 2003 kan microsoft.com niet bereiken



blieb
12/12/09, 19:45
Hoi jongens,

Ik zit met een enorm raar probleem. Ik heb een server die overal kan komen. Echter alleen kan deze microsoft.com en microsoft.nl niet bereiken. Dns lijkt te werken. maar commando als ping kan ook ip niet achterhalen van het domein:



C:\>nslookup microsoft.com
Server: localhost
Address: 127.0.0.1

Non-authoritative answer:
Name: microsoft.com
Addresses: 207.46.232.182, 207.46.197.32


C:\>ping microsoft.com
Ping request could not find host microsoft.com. Please check the name and try again.

C:\>


iemand enig idee wat hier het probleem van kan zijn? Het gaat om windows small business server 2003 met servicepack 2. Verder draait de server active directory, exchange en ook eigen dns.

pierce
12/12/09, 19:55
-De gebruikte DNS server(lokaal ivm AD) heeft een zone MS .nl en .com (gooi ook eens je dns cache leeg, van de dns server)
-In het hosts bestand staan 2 vermeldingen van het domein ms .nl en .com

marsipulami
12/12/09, 19:55
op mijn vista pc, krijg ik dezelfde resultaten. Hoe zit het met de browser? kan je daar microsoft wel inladen?

Patrick_st
12/12/09, 20:22
Om even wat dingen uit te sluiten, kun je wel op antivirus sites komen als norman.nl, mcafee.com e.d.?

blieb
12/12/09, 20:29
Om even wat dingen uit te sluiten, kun je wel op antivirus sites komen als norman.nl, mcafee.com e.d.?

Nee dat kan ik ook niet, dat is eng, zou dat ding al binnen 24 uur besmet zijn met een virus dan. ? :S

xaban
12/12/09, 20:32
Conficker virus.

Binnen enkele minuten na de installatie kan je al besmet zijn.
Bij een Windows server installatie:
1. UTP kabel er uit.
2. Windows installeren.
3. Netwerkkaart configureren.
4. TCP/IP filtering aanzetten, bij TCP reject/disallow all except:
5. Aantal poorten toevoegen (onder andere 80).
6. UTP kabel er in.
7. Updates installeren.
8. TCP/IP filtering uit.
9. Je bent safe.

blieb
12/12/09, 20:33
op mijn vista pc, krijg ik dezelfde resultaten. Hoe zit het met de browser? kan je daar microsoft wel inladen?

Mijn vista pc geeft met ping wel de melding naar welk ip adres hij gaat pingen. dat is op de server niet het geval. browser redirect naar bing.com omdat host niet bestaat.

marsipulami
12/12/09, 20:36
ik krijg inderdaad ook het ip-adres wel te zien bij de ping

Randy
12/12/09, 20:37
Nee dat kan ik ook niet, dat is eng, zou dat ding al binnen 24 uur besmet zijn met een virus dan. ? :S

Kan heel snel gaan. Laatst voor de grap een Windows 95 installatie gedaan in VMware aan de 100 Mbit zonder firewall etc. Ik kreeg de installatie niet eens afgerond of het ding zal al vol troep. Conflicker is al genoemd en zou inderdaad goed kunnen. Patch Saturday voor jou!

pierce
12/12/09, 20:39
Probeer eens te scannen met Mcafee stinger http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger1001688.exe Ook het confucker virus wordt hiermee gedetecteerd.

Als de DL niet werkt, knal ik hem wel ergens anders online.

blieb
12/12/09, 20:52
conflickter verwijdert, windows is nu aan het rebooten. daarna hoop ik dat ik windows update kan bereiken voor de updates :P

Patrick_st
13/12/09, 01:14
Conflicker is inderdaad waar ik aan zat te denken.
Een aantal maanden geleden heb ik bij een klant hetzelfde meegemaakt. Blijkbaar is dit virus nog steeds actief.