PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: Iemand die overweg kan met een IRCd



Anoniem
11/12/09, 22:49
Beste,


Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het installeren van een IRCd server in januari.
Ik heb het zelf geprobeerd maar kom er totaal niet uit dus ik huur er liever iemand voor in.
Iemand die daar tijd voor heeft graag reageren in dit topic of even een pm.

Ik weet niet of ik dit in het goede board heb gezet zo niet sorry?

M.v.g Eelko

wonko
13/12/09, 09:52
Foute board, het is geen wijziging op je personeelsrol, maar een dienstverlener die je zoekt!

mdf
13/12/09, 12:34
Eelko,

Dient het een standalone server te worden of moet hij gaan draaien in één van de grote netwerken? Wat zijn je verdere wensen voor wat betreft bots die erin moeten kunnen?
Ik hoor graag van je.

groenleer
13/12/09, 12:48
Wat voor soort IRCd wil je gaan draaien?
Heb je aanvullende services nodig (nickserv, channelserv achtige zaken)?
Wordt je systeem gekoppeld aan een groter netwerk van IRC servers?
Wat ben je van plan om met beheer taken en zaken te gaan doen? Als het installeren al niet lukt zul je hier ook zeker tegen zaken aan gaan lopen.

Denk er eens goed over na, misschien kan je gebruik maken van bestaande netwerken die al hun servers hebben opgezet.

Je kan ons altijd benaderen voor een gesprek. Persoonlijk heb ik in het verleden een paar servers opgezet gehad voor een spellen ontwikkelaar/publisher.

vDong
13/12/09, 13:19
Beste,


Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het installeren van een IRCd server in januari.
Ik heb het zelf geprobeerd maar kom er totaal niet uit dus ik huur er liever iemand voor in.
Iemand die daar tijd voor heeft graag reageren in dit topic of even een pm.


Gaarne ook even vermelden op welk OS dit draait, linux en FreeBSD kunnen we, windows/mac hebben we geen ervaring mee.
Leuk, maar niet noodzakelijk, is te vermelden welke ircd (het zijn er nogal wat)

Anoniem
13/12/09, 15:12
Beste,


Het is een groot IRCd Netwerk wat al bestaat die ik gekocht heb en die moet in januari verplaatst worden naar het Skyberate netwerk.
Het draait UnrealIRCd
en services etc moeten gewoon meekomen en de channels die daar al gerealiseerd zijn.

als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel!

M.v.g Eelko

groenleer
13/12/09, 16:04
Je hebt een groot IRCd netwerk gekocht en je weet niet hoe je een unrealircd server installeert?

Weet je zeker dat je het complete netwerk hebt gekocht en niet van iemand een kanaaltje hebt overgenomen? Veel IRC netwerken bestaan namelijk uit systemen die ter beschikking gesteld worden van het netwerk, maar eigendom blijven van de partij die dat doet.

En heb je dat gedaan voor het tienersforum of is dat een van je sites maar?
(Ter info het is niet bedoeld om knullig te doen, meer om je kennisniveau te kunnen plaatsen.)

vDong
13/12/09, 16:18
als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel!


Misschien kan je de mijne nog even beantwoorden :)

vDong
13/12/09, 16:25
Het is een groot IRCd Netwerk wat al bestaat die ik gekocht heb en die moet in januari verplaatst worden naar het Skyberate netwerk.
Het draait UnrealIRCd

Ik hoop niet dat het irc.chatters.nu is, zoals op je forum:

03:20 ## Current Global Users: 21 Max: 32 [27[27[27
03:20 [27##[27 --- Hops Server ------------------------- Uplink ----------------------[27[27[27
03:20 [27##[27 1 [ 0] [irc.chatters.nu ] -> [irc.chatters.nu ][27[27[27

03:20 ## There are 14 users and 7 invisible on 2 servers [27[27[27

Anoniem
13/12/09, 19:42
Gaarne ook even vermelden op welk OS dit draait, linux en FreeBSD kunnen we, windows/mac hebben we geen ervaring mee.
Leuk, maar niet noodzakelijk, is te vermelden welke ircd (het zijn er nogal wat)

Linux is dit.

En nee het gaat niet over Chatters.nu
het is een al bekend bestaande IRCd.

En ja idd mijn kennis van het installeren van een IRCd is 0,0 daarom zoek ik iemand die mij zou willen helpen voor een bepaald bedrag.

Maar het beheren op de IRC server/channels zelf heb ik al ervaring mee.

En nee ik heb geen channel gekocht maar een heel IRCd server.