PDA

Bekijk Volledige Versie : Teamspeak 3, wie?



nalletje
10/12/09, 16:44
Omdat Teamspeak vaak onder gameservers word geplaatst, is dit waarschijnlijk wel het juiste topic.


Wie bied er al teamspeak 3 aan? Is de kwaliteit beter of ongeveer hetzelfde als de vorige versie? Zelf nog geen testserver kunnen maken of uitproberen.

BDigitinternetdiensten
10/12/09, 16:53
Zelf niet getest, Weet alleen dat de ventrilo mensen niet willen over stappen in de gamehosting wereld omdat ze het fijner en sneller vinden werken

Randy
10/12/09, 17:01
Je moet nog even wachten: 19 december begint de betaperiode voor iedereen. Ikzelf wil heb ook gaan testen... Heerlijk, na een wekdag even wat concullega's afknallen in Battlefield :).
Ik weet niet of er hosters zijn die het dan al (mogen) aanbieden. Er zijn niet zoveel authorized hosters. Stijn/i3D misschien?

Stewie
10/12/09, 17:05
Jep - contracten al getekend :)
Maar daar is TS heel soepel in.

DC^
10/12/09, 17:06
Ben ook wel benieuwd!

Randy
10/12/09, 17:16
Jep - contracten al getekend :)
Maar daar is TS heel soepel in.


*Laat de CEO van de clan een sp0nz0rmail naar i3D sturen* :lovewht:

Heb je nu al wat draaien in een gesloten beta?

Julian
10/12/09, 17:55
Ook ingeschreven, ben benieuwd - hopende op een mooie tegenstander voor Ventrilo.

rensariens
11/12/09, 07:02
Contracten hier ook getekend, maar niemand mag het nog aanbieden (zover ik weet).

Soulll
11/12/09, 13:09
Kan niet wachten ^^

nalletje
11/12/09, 15:06
Heb nog niks draaien :(, Moet netjes wachten.

Indien iemand binnenkort een testservertje kan leveren, graag :)

Jimmy1987
11/12/09, 18:02
De beta van 19 december ga ik ook eens uittesten thuis :)

ddouma
14/12/09, 12:10
Nog een paar dagen dan weten we het :)

josvand
16/12/09, 14:27
Nog 3 dagen :D

wbakker-letsgoonline
16/12/09, 14:33
Zal mij benieuwen of de kwaliteit van Teamspeak nu bij Ventrilo komt of er voorbij gaat..

Piwi-Web
16/12/09, 23:48
Heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in maar we zullen dit weekend zien wat het wordt :D

mvdstroom
17/12/09, 16:20
Het hele Ventrilo vs TeamSpeak verhaal draait toch puur om de voorkeur? Is er nou echt een betere aan te wijzen bij die twee?

marsipulami
17/12/09, 17:16
Het hele Ventrilo vs TeamSpeak verhaal draait toch puur om de voorkeur? Is er nou echt een betere aan te wijzen bij die twee?

Dat vraag ik me nou ook altijd af...

nalletje
18/12/09, 11:05
Het hele Ventrilo vs TeamSpeak verhaal draait toch puur om de voorkeur? Is er nou echt een betere aan te wijzen bij die twee?

Klopt helemaal, Het is waar je meer gewent aan bent. Echter merk je wel verschil in stem als je het vergelijkt, Ts2 en Ventrilo.

Maar echt beter of slechter word het er niet op. Hopelijk brengt Teamspeak 3 daar verandering in.

BDigitinternetdiensten
18/12/09, 12:38
Naja niet helemaal. Met TS2 ivm ventrilo bleek ventrilo stukken sneller te zijn bij de topgamers. Aangezien dit best weleens in je voordeel kan zitten. Met TS3 heb ik geen idee nog

Julian
18/12/09, 16:06
TS3 moet de strijd aangaan met Ventrilo. En gezien de meeste GSP's geen licenties voor Ventrilo kunnen krijgen - lees: Flagship geeft niemand licenties en stuurt standaard replies - denk ik dat dit een succes gaat worden.

Wat betreft snelheid en voice-kwaliteit... dat zit zeker goed in TS3, dat is juist het grote verschil bovenop TS2.

prekz
18/12/09, 17:26
Het verschil tussen ts2 en ventrilo is zeer groot, probeer het voor de grap eens op een lan bijvoorbeeld, dan merk je hoeveel langer teamspeak erover doet voor dat jij het bericht hebt, bij ventrilo is die tijd verwaarloosbaar.

Piwi-Web
20/12/09, 21:27
Nou TS3 nu een paar uurtjes geprobeerd en moet zeggen dat het wennen is (in positieve zin). Vertraging lijkt ook opgelost te zijn en de kwaliteit is vele malen hoger :D

Randy
20/12/09, 21:33
Codec is even wennen, maar klinkt wel beter. Ook minder deley: ts3.esoldiers.net
Heb zelf het idee dat ik wat flutter hoor. Net of ik een LSB verbinding maak op de 20m band.

vipeax
21/12/09, 15:46
Nou,
Ventrilo vs TS3?

Ventrilo met de Speex Codec heb ik altijd wel met uitstek de beste gevonden, echter blijft het grote nadeel dat je Ventrilo niet zelf kunt hosten voor non-commerciële doelen.

Misschien dat iemand overgestapt is?

Piwi-Web
21/12/09, 15:57
Grote nadeel van TS2 was de latency geloof ik. Bij TS3 is dit opgelost.

nalletje
23/12/09, 21:48
Vind het een grote verbetering TS3, codecs zijn een stuk duidelijker.

mvdstroom
27/12/09, 14:50
Alleen het goed ingesteld krijgen van de permissies is echt wel effe iets waarvoor je de tijd moet nemen. Ik ben ook niet blij met de standaardinstellingen. Zo kan een guest bijv kicken en moven, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ook zijn de geluidsinstellingen wel iets waar je naar wilt kijken, zowel aan de serverkant als aan de clientkant. Ik vind het geluid nogal zacht, hebben meer mensen dit "probleem"?

Piwi-Web
27/12/09, 15:13
Alleen het goed ingesteld krijgen van de permissies is echt wel effe iets waarvoor je de tijd moet nemen. Ik ben ook niet blij met de standaardinstellingen. Zo kan een guest bijv kicken en moven, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ook zijn de geluidsinstellingen wel iets waar je naar wilt kijken, zowel aan de serverkant als aan de clientkant. Ik vind het geluid nogal zacht, hebben meer mensen dit "probleem"?

Guest die kan kicken en moven? Dat is standaard toch niet geloof ik.
Voor de rest heb ik geen problemen met geluid, iemand anders die ik ken wel maar dat ligt eerder ana de headset (van een tientje) dan aan TS :p

Moc
27/12/09, 16:32
Standaard kunnen guests heel weinig, zeker niet kicken en moven. Waarschijnlijk toch iets verkeerd ingesteld, wat al snel kan gebeuren aangezien niet even snel klikken is.
Geluid is prima bij mij, geen problemen mee. Natuurlijk wel even naar voorkeur instellen (voor de doven onder ons).

mvdstroom
27/12/09, 21:56
Guest die kan kicken en moven? Dat is standaard toch niet geloof ik.
Voor de rest heb ik geen problemen met geluid, iemand anders die ik ken wel maar dat ligt eerder ana de headset (van een tientje) dan aan TS :p

Dat is standaard wel zo :) Guests hebben een standaard kick en move power van 0, en voor guests is ook de needed kick en move power 0. Dat wil dus zeggen dat een guest een andere guest kan kicken en moven :) Kijk maar na in de instellingen :)

En ik heb een Beyer Dynamics MMX300 headset, zoek maar eens op wat de specs zijn ;)

Piwi-Web
28/12/09, 00:10
Hmmm dan heeft een andere admin dat al aangepast denk ik :)

Moc
28/12/09, 10:12
Dat is standaard wel zo :) Guests hebben een standaard kick en move power van 0, en voor guests is ook de needed kick en move power 0. Dat wil dus zeggen dat een guest een andere guest kan kicken en moven :) Kijk maar na in de instellingen :)

En ik heb een Beyer Dynamics MMX300 headset, zoek maar eens op wat de specs zijn ;)


Vanaf (server) beta 9 (misschien al eerder), is dit iig niet het geval.
Voor het geluid is het denk ik een kwestie van de instellingen wijzigen in de client, beetje mee spelen.

mvdstroom
28/12/09, 10:41
Hmmm dan heeft een andere admin dat al aangepast denk ik :)

Ik ben de enige admin ;) Het gaat om een verse installatie van beta 7 van de server, in beta 9 zou het al opgelost kunnen zijn, weet ik niet. Die heb ik nu wel, maar dat is een upgrade geweest van 7 naar 9, dus de instellingen van 7 zijn bewaard gebleven.

mvdstroom
28/12/09, 10:43
Voor het geluid is het denk ik een kwestie van de instellingen wijzigen in de client, beetje mee spelen.

Ja dat snap ik ook :) Maar ik had het er ook over dat ik niet blij was met de standaard instellingen. :) Maar ik besef ook wel dat het een beta is waar van nog wel het een en ander aan getweakt gaat worden :)

Maar eerlijk gezegd is bij mij die wow achterwege gebleven. Ik vind het nou niet zo'n mega verbetering ten opzichte van TS2. Maar wie weet komt dat met de final...

beservers
28/12/09, 19:01
Hebben nu enkele TS3 servers online en onze klanten zijn toch heel tevreden. Vooral dat er geen delays meer zijn.
Maar is toch wel even aan wennen.
Ben is benieuwd of ze bij Ventrilo terug gaan wakker worden. Vooral qua licensies.

Serveo
28/12/09, 19:53
Hier ook even getest. Snelheid is beter, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat desalniettemin nog steeds naar ventrilo.

DC^
28/12/09, 20:06
Vind hem beter dan Teamspeak 2, alleen jammer dat er nog geen administratie panel is. (Draai de laatste betá)


Is there a server administration webapplication?
Currently in work, we will release this during the beta period.

Piwi-Web
28/12/09, 20:38
Vind hem beter dan Teamspeak 2, alleen jammer dat er nog geen administratie panel is. (Draai de laatste betá)

Er is er al eentje te vinden @ TS forum (maar vind hem niet meer terug :S)

Moc
29/12/09, 01:15
Er is er al eentje te vinden @ TS forum (maar vind hem niet meer terug :S)

Heb m hier liggen, PM maar anders.

nalletje
29/12/09, 14:43
Mmm...

Iemand krijgt lagg in-game van bepaalde codecs, geen FPS drops, maar 300+ ping (in-game). Zou hij dan een trage verbinding hebben? ** Alleen met de hoogste codec.

Moc
29/12/09, 15:11
Kan zijn ja dat hij door de hoge codec veel verbruikt en daarom minder voor de game over laat, waardoor de ping in-game hoger is.
Maar voor zover ik weet zijn de developers nog druk bezig met het fixen van de bandwith, want daar zijn al meerdere klachten over gekomen.

---
Zie ook de bijlage voor het admin paneel wat ik via de teamspeak forums heb gevonden. Is nog in ontwikkeling (niet door mij) dus veel dingen werken nog niet, maar de basis is er.
Overigens zal TS zelf ook met een admin interface komen maar nu zijn ze nog druk bezig met bugfixes.

nalletje
29/12/09, 15:27
Dat is goed nieuws ^^, had er zelf nog niks over gelezen.

Vanavond even de admin interface uitproberen, Bedankt voor de upload en reactie!

Moc
29/12/09, 19:36
Ik ben de enige admin ;) Het gaat om een verse installatie van beta 7 van de server, in beta 9 zou het al opgelost kunnen zijn, weet ik niet. Die heb ik nu wel, maar dat is een upgrade geweest van 7 naar 9, dus de instellingen van 7 zijn bewaard gebleven.

Indien je nog steeds het probleem hebt staat misschien hier de oplossing voor je:
Guest can kick and ban other Guest? - TeamSpeak Community Forums

mvdstroom
29/12/09, 19:43
Kan zijn ja dat hij door de hoge codec veel verbruikt en daarom minder voor de game over laat, waardoor de ping in-game hoger is.
Maar voor zover ik weet zijn de developers nog druk bezig met het fixen van de bandwith, want daar zijn al meerdere klachten over gekomen.

---
Zie ook de bijlage voor het admin paneel wat ik via de teamspeak forums heb gevonden. Is nog in ontwikkeling (niet door mij) dus veel dingen werken nog niet, maar de basis is er.
Overigens zal TS zelf ook met een admin interface komen maar nu zijn ze nog druk bezig met bugfixes.

Let op dat je niet de Client List opvraagt via tsAdmin, want dan klapt de TS3 server er uit!

mvdstroom
29/12/09, 19:46
Indien je nog steeds het probleem hebt staat misschien hier de oplossing voor je:
Guest can kick and ban other Guest? - TeamSpeak Community Forums (http://forum.teamspeak.com/showthread.php?t=48265)
Ik had de ban/kick/move needed power al op 25 gezet, zoals ze daar dus ook aanraden :) Ik had het al uitgevogelt. Maar die fout zit er dus nog steeds in lijkt het.

Moc
29/12/09, 20:44
Ik had de ban/kick/move needed power al op 25 gezet, zoals ze daar dus ook aanraden :) Ik had het al uitgevogelt. Maar die fout zit er dus nog steeds in lijkt het.

Ja, of ze zien het niet als een fout... Ik ga het navragen bij de developers en laat het horen.

mvdstroom
29/12/09, 22:35
Tja, wie weet. Op zich lijkt het me vreemd dat een guest dat soort rechten heeft. Maar het kan best een keuze zijn, wel een vrij onlogische, maar oke.

WF WebHosting
30/12/09, 12:34
hmmm ik zie hier verschillde replies over dat een aantal van jullie al ts3 servers hebben draaien.
Maar bij de download server side kan ik geen licentie file vinden ervoor of hoe doen jullie dat?

Rob

nalletje
30/12/09, 12:48
http://npl.tritoncia.com/ts3npl.php Hier kan je een non-profit license aanvragen, hiermee mag je 1 virtual server draaien (Dus 1 Teamspeak 3 server)

Moc
30/12/09, 13:08
Zonder enige licence kan je als non-profit (niet commercieel dus) 1 virtual server van 32 slots runnen.
Bij de link die nalletje gaf krijg je een license (weer non-profit, niet commercieel) waarmee je slots naar 512 worden geupgrade. Dit is het maximum wat je aan slots kan krijgen (gratis, non-profit). Hiermee mag je 10 virtual servers hebben die samen een totaal aantal slots van 512 max hebben.

Indien je wilt gaan hosten kun je jezelf registreren op de triton website, en via dat systeem een ATHP status aanvragen.

rensariens
08/01/10, 17:26
Bij het begin wel erg veel updates, dus heb hier nog even afgewacht. Ga komende week alles overzetten naar TS3 :)

WebMeso
08/01/10, 17:44
De kosten per slot, voor een licensed hoster, zullen wel precies hetzelfde zijn als bij teamspeak 2!? Daar ga ik in ieder geval vanuit.

Moc
08/01/10, 20:09
De kosten per slot, voor een licensed hoster, zullen wel precies hetzelfde zijn als bij teamspeak 2!? Daar ga ik in ieder geval vanuit.

http://www.tritoncia.com/pricing.php?page=ts3

jansen mgj
18/01/10, 19:10
Misschien is het een oude post maar wil er zelf wel wat aan mededelen. Heb sinds het weekend TeamSpeak 3 gelanceerd op mijn server. Het loopt aardig stijfjes allemaal, en qua licentie blijft de prijs het zelfde. Heb wel plezier van het nieuwe programma en word een zekere topper nu kijken of de markt erin ook een beetje wilt gaan aantrekken omdat, vele mensen nog bij het vertrouwde teamspeak 2 blijven.

Piwi-Web
18/01/10, 20:07
vertrouwde teamspeak 2 blijven.

Uhhhh? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Degene die Ventrilo gebruiken zullen niet snel overstappen maar dat komt wel :)

Moc
18/01/10, 20:25
Tot nu toe heb ik de meeste mensen zien overstappen naar TS3, van degene die nog niet over zijn gestapt heb ik gehoord dat ze wachten tot de stable version uit is...

WebMeso
18/01/10, 20:41
Het loopt aardig stijfjes allemaal, en qua licentie blijft de prijs het zelfde.

De prijs blijft helemaal niet hetzelfde. Het is duidelijk te zien in dat overzicht van die link http://www.tritoncia.com/pricing.php?page=ts3 dat de prijzen totaal anders (ingedeeld) zijn.

jansen mgj
19/01/10, 13:41
Maar, (sorry weer een maar :P ) licht het aan de software dat ventrilo sneller is of is het daadwerkelijk dat je verbinding het totale probleem is ? Want hoor heelveel mensen zeggen dat juist vertrilo sneller qua ontvangen en verzenden is dan Teamspeak dit doet.

Moc
19/01/10, 16:12
Hmm ik snap niet volledig wat je bedoeld hier. Als je het hebt over de vertraging die er bij TS2 inzit; deze is bij TS3 helemaal weg.
Bij TS3 is het nog wel een probleem dat mensen met een wat tragere verbinding problemen hebben met de hoeveelheid dataverkeer op de 'beste' codecs.

jansen mgj
20/01/10, 21:31
Oke dus is het een best zekere vooruitgang! dat teamspeak 3 is uitgekomen geeft nog steeds veel problemen ook zitten er nog veel bugs in.

Moc
20/08/10, 23:13
Toch maar even een kickje van een niet al te oud topic (naja, relatief dan?).

Wie van jullie is actief bezig met de verkoop van TS3? Hoe staat het ervoor (Grote problemen tegenkomen, klachten, etc etc)? Blijven mensen meer bij andere voice applicaties (ventrilo, TS2, mumble etc.) of stappen mensen toch over naar TS3? En misschien ook een goede, is het winstgevend?

Hyperized
20/08/10, 23:45
We zijn actief in TS3 en TS2 en ik moet zeggen dat TS3 me tot nu toe goed bevalt, ik hoor er weinig klachten over en de overstap (qua automatisering) was minimaal, de oude TS2 classes waren simpel om te zetten door de uitgebreide handleiding die TeamSpeak beschikbaar heeft gesteld.

We hebben uiteraard in een migratie ronde alle klanten de mogelijkheid gegeven over te stappen en zo'n 80% heeft daar direct gebruik van gemaakt, 10% is later alsnog over gestapt. De vergelijking met Ventrilo en Mumble zou ik niet zo kunnen maken, daar heb ik geen gegevens over. Ventrilo heeft mij zelf nooit aangestaan vanwege het arrogante licentie model, je kan daar aanvragen wat je wilt, maar een licentie uitgeven doen ze niet aan. Mumble heb ik me nog niet in verdiept, maar ik weet van m'n Franse klanten dat het met name in Frankrijk (en overigens ook in de rest van zuid europa) erg populair is.

Wat ons betreft is TS3 winstgevend, maar als je minder dan 10.000 slots host is het lastig om tegen de meeste grote hosts te concurreren omdat je dan korting krijgt op de afname. Om er als kleine partij in te stappen, heb je een goede marketing strategie nodig.

WebMeso
21/08/10, 00:35
Toch maar even een kickje van een niet al te oud topic (naja, relatief dan?).

Wie van jullie is actief bezig met de verkoop van TS3? Hoe staat het ervoor (Grote problemen tegenkomen, klachten, etc etc)? Blijven mensen meer bij andere voice applicaties (ventrilo, TS2, mumble etc.) of stappen mensen toch over naar TS3? En misschien ook een goede, is het winstgevend?

Teamspeak 3 is sowieso stukken beter opgebouwd dan teamspeak 2. Het enige nadeel van de teamspeak 3 server (die zich nog steeds in de BETA versie bevind) is dat er na de beta 22 of 23 versie een probleem was met het hacken van de servers. Met een simpel hack programma kon de gehele teamspeak server overgenomen en alles gedelete worden. De hosters zonder back-ups hadden dus een groot probleem. :)

Het hack probleem was vrij snel opgelost met een nieuwe update en de hosters die geen gebruik maakten van deze update werden op termijn uiteindelijk vanzelf gehackt d.m.v. een bot die alle teamspeak 3 servers kon checken op "vulnerability".

De meeste mensen stappen over naar teamspeak 3 aangezien teamspeak 2 qua performance achter lag op ventrilo. Nu lijkt het erop dat teamspeak 3 zelfs stukken beter werkt dan ventrilo. Het is alleen nog wachten op het moment dat teamspeak 3 helemaal klaar is en deze de BETA versie zal verlaten.

Daarnaast zal ventrilo alleen reageren als je met een zak geld komt aanlopen. Anders wordt je totaal genegeerd. Zij willen snel en makkelijk veel geld verdienen. Daar staat het aantal beginslots ook naar.

beservers
30/08/10, 16:13
Teamspeak 3 is wel een record aan het breken met Beta releases ..;)
Maar het werkt wel heel goed en hebben sinds de start eigenlijk nog geen grote problemen gekend.

Moc
30/08/10, 16:18
Teamspeak 3 is wel een record aan het breken met Beta releases ..;)
Maar het werkt wel heel goed en hebben sinds de start eigenlijk nog geen grote problemen gekend.


Om eerlijk te zijn heb ik liever veel beta releases ipv een grote mislukte release. Het is gewoon duidelijk dat TS3 nog in ontwikkeling is mbt bugfixes en minor issues. Het enige wat ik als major issue heb ervaren is de vulnerability die er voor beta25 in zat.

Persoonlijk vind ik TeamSpeak 3 veel fijner werken dan de vorige versie van TS, dit mede omdat de basis veel beter is opgebouwd en het programma stabieler werkt. Aan de bovenstaande reacties te zien blijkt dat meer mensen dit delen :D

The-BosS
30/08/10, 16:34
Teamspeak 3 is wel een record aan het breken met Beta releases ..;)
Maar het werkt wel heel goed en hebben sinds de start eigenlijk nog geen grote problemen gekend.

Offtopic:
Denk dat google nog altijd koning is kwa beta dingen, kijk maar hoe lang gmail in beta was of hoe lang andere projecten in beta blijven.

beservers
30/08/10, 16:39
Om eerlijk te zijn heb ik liever veel beta releases ipv een grote mislukte release.

Ja inderdaad, zijn er veel meer met mislukte releases ;)
Maar hun support is er wel heel goed op vooruitgegaan en dat is ook weeral een pluspunt.

Colution
03/09/10, 22:16
Had gezien dat waarscheinlijk de servertijd verkeerd loopt van WHT..

Maargoed,

Ik kan zeggen dat ik zeer te spreken ben over teamspeak 3, draai het zelf ook voor mij klanten, enigste nadeel vind ik dat er geen administrator panel bij zit voor de hoster laten we maar zeggen.

Verder is het aanzienlijk ver vooruit gevorderd.

Moc
03/09/10, 23:21
enigste nadeel vind ik dat er geen administrator panel bij zit voor de hoster laten we maar zeggen.

Deze zal na de final release van TS3 gepubliceerd worden :)

Colution
06/09/10, 09:55
@Moc

Dat zou erg fijn zijn, is daar nog verdere info van of eventueel een bron waar ik de release info kan lezen ?

Moc
06/09/10, 18:36
@Moc

Dat zou erg fijn zijn, is daar nog verdere info van of eventueel een bron waar ik de release info kan lezen ?

FAQ van TeamSpeak website:
http://teamspeak.com/?page=faq&cat=ts3server&rate=204#ts3server_web_interface
(Kan even niet de specifieke post van de developers vinden).

Er zijn overigens al genoeg webinterfaces beschikbaar die door teamspeak users zelf gemaakt zijn. Allemaal te vinden op het forum van TeamSpeak.

WebMeso
06/09/10, 19:21
@Moc

Dat zou erg fijn zijn, is daar nog verdere info van of eventueel een bron waar ik de release info kan lezen ?

www.teamspeak.com & http://forum.teamspeak.com

Announcements - TeamSpeak Community Forums


FAQ van TeamSpeak website:
http://teamspeak.com/?page=faq&cat=ts3server&rate=204#ts3server_web_interface
(Kan even niet de specifieke post van de developers vinden).

Er zijn overigens al genoeg webinterfaces beschikbaar die door teamspeak users zelf gemaakt zijn. Allemaal te vinden op het forum van TeamSpeak.

Hij heeft het over een remote admin panel. Niet over de serveradmin webinterface...
Het is gewoon afwachten tot het remote admin panel geintegreerd gaat worden.

Moc
06/09/10, 19:52
Wat bedoel je precies met remote admin panel?

Colution
07/09/10, 19:32
Remote admin panel wilt zeggen, dat je via je eigen pc'tje thuis of eventueel laptop op elke willekeurige plaats waar ook ter wereld je eigen server statussen kunt weerzien en kunt wijzigen..

Soort Extern bureaublad maar dan specifiek voor een bepaald doel ;)..

Overigens bedankt voor de bronnen !

Moc
07/09/10, 21:43
Remote admin panel wilt zeggen, dat je via je eigen pc'tje thuis of eventueel laptop op elke willekeurige plaats waar ook ter wereld je eigen server statussen kunt weerzien en kunt wijzigen..

Soort Extern bureaublad maar dan specifiek voor een bepaald doel ;)..

Overigens bedankt voor de bronnen !

Dat snap ik. Maar wat is dan het verschil met de webinterface? Volgens mij hebben we het alsnog over hetzelfde namelijk :P Neem me niet kwalijk als ik gewoon niet goed nadenk, heb een lange dag gehad :sleeping:

WebMeso
07/09/10, 22:12
Dat snap ik. Maar wat is dan het verschil met de webinterface? Volgens mij hebben we het alsnog over hetzelfde namelijk :P Neem me niet kwalijk als ik gewoon niet goed nadenk, heb een lange dag gehad :sleeping:

Via de webinterface moet je verscheidene codes gebruiken en bij een remote panel kan je gewoon bijvoorbeeld met 1 klik een server aanmaken, verwijderen, starten, stoppen enzovoorts. Het remote panel is dan gewoon een soort control panel. Snap je? :)

Moc
07/09/10, 22:20
Via de webinterface moet je verscheidene codes gebruiken en bij een remote panel kan je gewoon bijvoorbeeld met 1 klik een server aanmaken, verwijderen, starten, stoppen enzovoorts. Het remote panel is dan gewoon een soort control panel. Snap je? :)

In de webinterface die ik bedoel (in TS2 de http://IP:14534) hoef je ook geen codes in te voeren. Kun je uitleggen waar dit wel moest in TS2?

We hebben het in iedergeval wel over dezelfde interface. Deze zal zeer aan het einde van de BETA, en naar alle waarschijnlijk pas NA de BETA, worden uitgebracht door de developers zelf. Al zijn er dus wel verscheidene scripts te vinden die door fanatieke TeamSpeak gebruikers gemaakt zijn.

WebMeso
07/09/10, 22:24
In de webinterface die ik bedoel (in TS2 de http://IP:14534) hoef je ook geen codes in te voeren. Kun je uitleggen waar dit wel moest in TS2?

Ja, die webinterface oftewel remote control voor de admin was wel aanwezig bij teamspeak 2. Teamspeak 3 heeft dit nog niet, omdat deze zich nog in de beta versie bevind. Zal waarschijnlijk wel binnekort geintegreerd worden in één van de aankomende beta versies. Bij teamspeak 3 moet op dit moment via een query beheerd worden. Met bijvoorbeeld putty is de server dus te beheren.

Moc
07/09/10, 22:36
Ah oke. Jouw reactie (http://www.webhostingtalk.nl/gameservers-algemeen/156250-teamspeak-3-wie-5.html#post1160977) was dus een misverstand tussen ons denk ik zo :P Ik doelde op dezelfde interface.
Opgelost :)

De webinterface zal na de release komen, dat is inmiddels bevestigd door de developers. Ze willen in de beta zo veel mogelijk bugfixes doen, waar ze nu al een heel eind mee gevorderd zijn. De to-do-list voor de release is niet zo lang meer (al zijn er natuurlijk wel dingen die voor na de release gepland zijn).

Colution
08/09/10, 18:23
Hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt over de webinterface en remote admin panel ?

Moc
10/09/10, 22:50
Hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt over de webinterface en remote admin panel ?

De term voor wat jullie als 'remote admin panel' gebruiken is hetzelfde wat TeamSpeak gebruikt als webinterface. Daarnaast, wat jullie bedoelden met de console aansturen aan de hand van codes is de zogenaamde 'server query' (of je voert de 'commando's' via putty oid in, kan ook). Ik doelde op de webinterface. Die zal dus na de release van de final versie van TS beschikbaar komen, niet in de beta zelf.

Colution
11/09/10, 19:23
De term voor wat jullie als 'remote admin panel' gebruiken is hetzelfde wat TeamSpeak gebruikt als webinterface. Daarnaast, wat jullie bedoelden met de console aansturen aan de hand van codes is de zogenaamde 'server query' (of je voert de 'commando's' via putty oid in, kan ook). Ik doelde op de webinterface. Die zal dus na de release van de final versie van TS beschikbaar komen, niet in de beta zelf.

Volgens mij klopt m'n standpunt dan toch ?:innocent:

Moc
11/09/10, 20:10
Volgens mij klopt m'n standpunt dan toch ?:innocent:

Weet niet welke je bedoelt? :p

FwRtje
24/12/10, 03:18
*Laat de CEO van de clan een sp0nz0rmail naar i3D sturen* :lovewht:

Heb je nu al wat draaien in een gesloten beta?

Gaat niet werken aangezien I3D bijna niet sponsord.

Ik heb wel een tip voor je: http://sales.tritoncia.com/ts3_hosters.php

Wij van DOK Gaming hebben al jarenlang van de service van serververhuur kunnen genieten. In 2 jaar tijd misschien 6 uur downtime gehad dus zeker een aanrader!