PDA

Bekijk Volledige Versie : getaddrinfo failed: Temporary failure in name resolution



Yannick v/d B
09/12/09, 03:35
Beste,

Ik heb een probleem ergens in mijn configuratie en kan niet vinden wat er ergens fout is, ik krijg continu deze fout:
Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Temporary failure in name resolution in /home/admin/..../bla.php on line 2

Ik heb al wat rond geGoogle't en tegengekomen dat het waarschijnlijk een fout is in mijn DNS, dus ik heb Named herstart en httpd ook meteen alleen dit had geen nut. Heeft iemand hier misschien enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bedankt, Yannick

The-BosS
09/12/09, 04:21
kijk eens of je wel kunt resolven op je server (/etc/resolv.conf)

rensariens
09/12/09, 07:59
Meen dat je hostname dan niet in /etc/hosts zit.

Japje
09/12/09, 08:25
Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Temporary failure in name resolution in /home/admin/..../bla.php on line 2k

misschien handig de betreffende regel er eens bij te plakken? kijken wat er staat..?

de melding betekend iig dat ie "iets" niet kan resolven.. dat idd een hostname van je server zijn (vanuit /etc/hosts) of een extern iets en dan is de vraag welke nameservers gebruik je (/etc/resolve.conf) dat je named heb draaien hoeft niet direct te betekenen dat ie ook resolved voor je :)

PimEffting
09/12/09, 10:59
safemode? of wellicht register_globals?

Even mee stoeien zou ik zeggen...heb het eerder gezien

paul999
09/12/09, 12:11
safemode? of wellicht register_globals?

Even mee stoeien zou ik zeggen...heb het eerder gezien

register globals heeft hier gewoon echt niets mee te maken. Register globals maakt de $_* arrays beschikbaar als global variable, heeft niets te maken met deze fout.

Daan__
09/12/09, 12:14
kan je de host(waarvan je de contents wilt lezen) wel pingen vanaf je terminal?

Mikey
09/12/09, 12:17
En mocht je je resolve.conf aangepast hebben, restart apache daarna ook :)

cyberbootje
09/12/09, 12:42
Doe eens een ping google.com vanaf de cli, dan kan je nameservers uitsluiten die mogelijk niet werken.

Japje
09/12/09, 12:59
Doe eens een ping google.com vanaf de cli, dan kan je nameservers uitsluiten die mogelijk niet werken.

ja want als je google kan pingen dat is elke host altijd te resolven :thumbup:

:lovewht:

cyberbootje
09/12/09, 13:07
ja want als je google kan pingen dat is elke host altijd te resolven :thumbup:

:lovewht:

Nee? zeg ik dat dan?
Als je google NIET kan pingen kan je je aandacht bijsturen naar de huidige nameservers die gebruikt worden misschien? je weet maar nooit...

Er zijn genoeg mensen die een nameserver van hun provider oid gebruiken, deze gaan na een tijd op slot of eruit en ze hebben het niet eens door...

Japje
09/12/09, 13:11
zeg ik dat dan?

ja :P


dan kan je nameservers uitsluiten die mogelijk niet werken.

cyberbootje
09/12/09, 13:20
ja :P

Ok ok excuus, verkeerd geformuleerd.
Zal het bij m'n excuus laten dan want anders gaan we ver off-topic:thumbup:

Yourwebhoster
09/12/09, 14:09
Dit wilt nog wel eens voorkomen bij een verkeerd geconfigureerde firewall. Controleer of de poort toegestaan is in de firewall (bij http 80 een https 443, staat meestal standaard open).
Een manier is om het te testen is via wget via SSH het bestand proberen op te halen. Lukt dit wel, dan ligt het niet aan je firewall en lukt het niet dan is het wel je firewall (edit: of je nameservers natuurlijk...:)).

Yannick v/d B
09/12/09, 14:38
Bedankt voor al jullie nuttige reacties :D

Het was inderdaad /etc/resolv.conf, eerst stond het volgende erin:


search pdsroot.com
nameserver 83.149.80.123


Dit heb ik vervangen door:

nameserver 208.67.220.220
nameserver 208.67.222.222


en apache herstart, nu werkt alles weer :)