PDA

Bekijk Volledige Versie : File Hosting Software



RemcoVi
08/12/09, 18:39
Iedereen kent het probleem wel van bijlages groter dan 10MB per e-mail versturen. Er zijn maar weinig situaties waar dit goed gaat.

Vervolgens zijn er een aantal online file hosting diensten die men kan gebruiken. Bijvoorbeeld Rapidshare, Dropbox, etc.

Nu ben ik zelf op zoek naar een dusdanig pakket zodat ik dit zelf als een dienst aan mijn klant kan aanbieden. Het is meer bedoeld als een stukje service naast mijn bestaande diensten.

Ik heb zelf een pakket gevonden Yabsoft (Iv4QP@F2vmWBadGC41@xZR7rVVOSCu) , maar dit is weer zo'n twijfel product. Ik had gehoopt dat ik meer erkende merken tegen zou komen, maar helaas.
En daarom zou ik graag wat ervaringen willen lezen of suggesties met betrekking tot het opzetten van zo'n dienst.

Aantal dingen die ik graag qua functionaliteiten zou willen zien is:

Een soort timer - Na bijv. 14 dagen dat het bestand automatisch verwijderd wordt
Login - Zou fijn zijn dat de klant eerst moet inloggen
Door middel van een website bestanden te kunnen uploaden
Een website waar ze een aantal gegevens kunnen invullen en op basis van die gegevens wordt er een mail verstuurd met de bedrijfsgegevens van die klant. (bijv. met logo etc)


Iemand enig idee of suggesties?

Piwi-Web
08/12/09, 18:43
Je link doet het niet ;)

Je kan het ook laten maken zou je niks vinden. Ingewikkeld is het niet in ieder geval :)

Yourwebhoster
08/12/09, 19:16
Dit is in principe vrij eenvoudig, maar let er wel op dat je server instellingen correct zijn zodat de grote uploads ook aankomen (niet alleen de filesize, google maar eens;)).

DOMENICO EDIT:

Watch it!
@domenico, Oké niet dus:)

t.bloo
08/12/09, 19:17
Wij zetten alle bijlages die groter dan 2 MB zijn op een afgeschermde webdav share. Klant krijgt toegangscodes en kan het daar zelf vanaf halen met de gewone browser, of met een webdav client. Niet wat je vraagt, wel een oplossing voor het probleem

Marin
08/12/09, 19:25
Persoonlijk gebruik ik weleens Yousendit. Die werkt wel aardig. Daarom vraag ik me af of er veel behoefte aan een dergelijk pakket is. Rapidshare is inderdaad bagger. Maar anders zou je inderdaad al snel bij zelfbouw uitkomen. Ik denk niet dat er kant en klare paketten zijn. Volgens mij is het bouwen niet superingewikkeld..

vipeax
08/12/09, 20:16
http://www.alstrasoft.com/sendit.htm
Zoiets zou je 10MB per mail probleem kunnen oplossen.

-FoX-
08/12/09, 21:43
De simpelste oplossing lijkt me gewoon een WebDAV share te zijn met verschillende toegangsrechten per folder.

Ik heb vandaag ontdekt dat het Belgische bedrijf Yuntaa, hun services aanbieden als whitelabel... al staat dit blijkbaar niet echt op hun website.

mijnfilehost.nl
31/12/09, 12:44
ik zelf gebruik xtrafile das opensource dus kun je mooi aan je wensen aanpassen.

cheers

xaban
31/12/09, 13:42
Het is geen pakket wat je zelf kan instelleren, maar wel een oplossing:
http://www.megaupload.com/

kixtart
02/01/10, 12:03
Iets wat je wel zelf kan installeren en dus ook aan te passen is:

Absolute File Send .NET
http://www.xigla.com/afilesend/index.htm

Groet,

Henri