PDA

Bekijk Volledige Versie : bezwaar na 2.5 jaar



Dotdns
08/12/09, 11:12
Al ooit iemand meegemaakt dat Sidn u belt voor u mee te delen dat er een bezwaar is op een domeinnaam, dat +2.5 jaar verhuisd is.
( en ondertussen al meer dan 1 jaar opnieuw verhuisd is naar een andere deelnemer )

Ik vind dit persoonlijk een straf verhaal ...

Piwi-Web
08/12/09, 11:17
Ik vind dit persoonlijk een straf verhaal ...

+1

En wat was de reden voor dat bezwaar?

Tommi
08/12/09, 11:18
hehe idd, wat een vaag verhaal... heb ik nog nooit meegemaakt/gehoord;)

Geert-Jan
08/12/09, 11:29
Lijkt mij dat ze (in principe) alles nalopen / uitzoeken wat er aan klachten binnen komt. Echter, je moet wel een goede reden hebben om daar na 2,5 jaar mee te komen. (In de woestijn begraven gezeten of zo?)
Wat dat betreft zou de regelgeving uitgebreid mogen worden met een verjaringstermijn.

Jesperw
08/12/09, 11:31
Kan tot 5 jaar en is op zich maar goed ook. ;)

Stel je wilt een domein naar ons verhuizen, maar wij kijken niet goed naar formulieren. We dienen de verhuizing in, hij gaat over en we wijzigen snel de naam. De oude eigenaar heeft het wellicht niet door (is op vakantie, weet ik veel) en komt er pas veel later achter.

Voor dat soort gevallen kan er nog lang nadien bezwaar worden gemaakt.

ju5t
08/12/09, 11:55
Maar als je op vakantie bent merk je het toch binnen een x aantal maanden? 2,5 jaar is wel bijzonder lang. Ik kan me wel voorstellen dat als dit gebeurd inclusief een houder wijziging en dat DNS pas later wordt aangepast, dat de verjaring wat langer moet zijn, maar dat is toch een aparte situatie.

Dotdns
08/12/09, 12:07
Wel , volgens ikzelf begrijpt van de SIDN.
De vorige houder, wordt na 2.5 jaar wakker, en vindt dat het domein ( een goed voor deze periode domeinnaam.nl ) op onverklaarbaren wijze verhuisd is geweest, en tegelijk van houder is gewijzigd.

Als je na 2 jaren geen factuur voor je domein hebt ontvangen, en niet naar je domein hebt gekeken, maar ineens hoor en ondervindt dat je oudere domeinnaam veel potentie krijgt en heeft, eis hij hem terug door bezwaar aan te teken tegen de toen verhuizing.
( de houder wijziging gebeurde via de andere registrar ).

Sidn stelt dat indien de vorige houder gelijk heeft, ze de domein
Terug draaien van Registrar 3 ( de nieuwe sinds 2008 )
naar registrar 2 ( wij in 2007 )
naar registrar 1 ( die niet eens meer bestaat )

Dit allemaal met de nodige kosten voor registrar 1,2 en 3 meld het sidn wel
( Moet Sidn eindejaars geschenken aankopen ? )

Ik vindt dit zeer straf dat dit na 2.5 jaar kan, door een houdere houder.
en dat de sidn dit in onderzoek neemt, en zou werken met terug draaien naar een niet meer bestaande deelnemer.

De houder zou eventueel een juridische procedure kunnen starten tegen de nieuwe houder. zou ik beter begrijpen.

maar dat Sidn zich hiermee partij trekt, vindt ik niet geheel logisch.


Edit:
Op de 1 jaar bij ons gestaan , heeft het domein eerst van NS gewijzig.
3 dagen ernaa, van houder
2 maanden erna van NS

domein staat nog steeds op dezelfde ns als de toen laatste wijziging bij ons.

Dus staat het domein al zeker 2 jaren op dezelfde NS .

Triloxigen
08/12/09, 12:18
Er zijn tijdens de verhuizingen en overname van de domeinnamen geen SIDN formulieren ondertekend als ik het goed begrijp?

Dotdns
08/12/09, 12:20
Jawel,
maar volgens de houder, niet geldige.
Dus vraag Sidn dit opnieuw, en wil het dieper onderzoeken.
en indien nodig terug draaien.

Wat ik me afvraag, hoe gaan ze dit terug draaien naar een niet meer bestaande deelnemer.

Triloxigen
08/12/09, 12:42
Wat ik me afvraag, hoe gaan ze dit terug draaien naar een niet meer bestaande deelnemer.

Zelfde procedure als een deelnemer failliet is neem ikaan.

Geert-Jan
08/12/09, 12:43
Wat ik me afvraag, hoe gaan ze dit terug draaien naar een niet meer bestaande deelnemer.

lijkt me niet van belang, het gaat toch om de houder?


Jawel,
maar volgens de houder, niet geldige.
Dus vraag Sidn dit opnieuw, en wil het dieper onderzoeken.
en indien nodig terug draaien.

Je hoeft dus alleen de formulieren toe te sturen? Blijken deze juist te zijn, dan mag menneer I aangeven wat er onjuist aan is.

Ik vindt wel dat deze kosten verhaald mogen worden op de eisende partij indien deze in het ongelijk wordt verklaard, straks kan iedere domeinmalloot zomaar die vraag gaan stellen... :s

Dotdns
08/12/09, 13:13
ja , we hoeven enkel de copie van wat SIDN al heeft.
dus blijkt dat Sidn de contract dat wij ze sturen niet worden bijgehouden.
Want eigenlijk, een copie van wat ze al ontvangen hebben is beetje lullig hoor.
Het is de vorige houder dat zeg dat deze onjuist zijn.
dus moet hij ze wel al gezien hebben.

Eisende partij is de vorige houder ( particulier )

Het doet wel toe, wie vorige registrar is ,
volgens wat SIDN verteld.

Terug draaiende kosten voor Registrar 3 en 2
Terug draaiende kosten voor registrar 1 en 2 ( verhuizing akkord )

Het blijft een raar toestand.

Dit keer krijgen we niet eens 3 dagen,maar 2


Naar aanleiding van ons telefoongesprek hedenochtend, bevestig ik hierdoor ons verzoek om vóór donderdag 10 december 12:00 uur het Formulier voor wijziging domeinnaamhouder en het Registratiecontract behorend bij de domeinnaam *****.nl te (doen) overleggen aan SIDN.

maxnet
08/12/09, 13:43
Je hoeft dus alleen de formulieren toe te sturen? Blijken deze juist te zijn, dan mag menneer I aangeven wat er onjuist aan is.

Ik vindt wel dat deze kosten verhaald mogen worden op de eisende partij indien deze in het ongelijk wordt verklaard, straks kan iedere domeinmalloot zomaar die vraag gaan stellen... :s

Maar wat als de eisende partij wel in het gelijk wordt gesteld?
Krijgt de deelnemer die de verhuizing en overdracht had aangevraagd, dan 2,5 jaar na dato nog een boete van 200 EUR voor zijn kiezen?

Lijkt me na zo'n tijd lastig om dat op je (voormalige) klant te verhalen.

Geert-Jan
08/12/09, 13:45
Daarom is dit wel intressant om te volgen.
Dave, keep posting!

YolkNet
08/12/09, 13:57
De houder krijgt toch een mailtje dat een domeinnaam wordt verhuisd? Met een link om de verhuizing te bevestigen?

marsipulami
08/12/09, 14:01
De houder krijgt toch een mailtje dat een domeinnaam wordt verhuisd? Met een link om de verhuizing te bevestigen?

Administratief contact krijgt die. veelal(eigen ervaring) op een mail adres wat niet bestaat.

groenleer
08/12/09, 14:21
Welliswaar zonder link om te bevestigen.
Zwijgen is instemmen bij het SIDN. Tenzei je heel hard roept achteraf, dan krijg je dit soort procedures.

Dotdns
08/12/09, 14:43
Het is hier wel heel erg achteraf ....


Dave, keep posting!
zal ik doen.

Ondertussen contact gehad met de resseler.
Deze ging opniew alle nodige documenten sturen.

We zien wel.

UTICA
08/12/09, 15:12
De houder krijgt toch een mailtje dat een domeinnaam wordt verhuisd? Met een link om de verhuizing te bevestigen?

Toen nog niet volgens mij.

Overigens wel een gemakkelijke manier om verkochte domeinnamen na 5 jaar weet terug te eisen. Grote kans dat de formulieren dan onvindbaar zijn inmiddels.

DDX
08/12/09, 17:23
In het verleden wel eens uit het random verzoek gehad om registratie contracten binnen paar dagen te faxen.
(waarbij de registratie paar jaar daarvoor gedaan was)
Lijkt me dat je zoiets of binnen x aantal dagen(/weken) opvraagt maar om daar nou na aantal jaar mee te komen ?

WH-Tim
08/12/09, 18:22
Ik ben van mening dat degene die dit doet flink aan de schandpaal genageld moet worden. Echt weer iets wat alleen maar in een economische crisis kan gebeuren. Ik ga dit ook zeker in de gaten houden. Als ik kan helpen doe ik dat graag.

Dotdns
08/12/09, 18:33
Thx Tim,,
maar valt niet veel te helpen he .....
SIDN beslist toch wat ze willen.

Geert-Jan
08/12/09, 18:34
In het verleden wel eens uit het random verzoek gehad om registratie contracten binnen paar dagen te faxen.
(waarbij de registratie paar jaar daarvoor gedaan was)
Lijkt me dat je zoiets of binnen x aantal dagen(/weken) opvraagt maar om daar nou na aantal jaar mee te komen ?

Je hebt toch getekend voor de bewaarplicht?

WH-Tim
08/12/09, 19:59
Wie het hardst roept en de meest dure woorden bij SIDN gebruikt wint, onthoud dat maar goed.

Peuk
08/12/09, 20:14
Heb al vaker meegemaakt dat de SIDN zelf vastloopt door hun eigen bureaucratische instelling. Vind het maar een bekrompen zooitje, hoewel ik moet zeggen dat ik de laatste tijd (jaar) vrijwel niets meer met de SIDN te maken heb.

Thijs
08/12/09, 20:16
Ik heb zelf ook een domein overgedragen een jaar of 3 geleden uit coulance zonder enige overeenkomst die getekend is of wat dan ook.

Ik zit er wel eens over te denken deze terug te claimen aangezien er niet getekend is en de huidige eigenaar echt een onredelijk persoon is in welke vorm dan ook.

Mijn inziens kan ik hem terug krijgen aangezien hij geen factuur, overeenkomst kan overleggen.

Marco Mahieu
08/12/09, 22:48
Echt onzinnig gewoon, ben benieuwd hoe dit afloopt.

Hoop dat de EPP dit soort idiote omstandigheden voor de toekomst gaat voorkomen.

wbakker-letsgoonline
09/12/09, 01:26
Wel een apart verhaal, ik blijf dit even volgen aangezien het toch erg interessant is.

Domenico
09/12/09, 02:21
Zeg 'santema', je hebt nu de laatste waarschuwing gekregen. Ophouden met het hijacken van threads!

Iedereen verder ONTOPIC!

Randy
09/12/09, 02:24
Wie het hardst roept en de meest dure woorden bij SIDN gebruikt wint, onthoud dat maar goed.

Dat heb je leuk uitgedrukt. Het is een gekke dit. Mij is het verhaal nog niet helemaal duidelijk, maar misschien ook omdat dit één kant van het verhaal is. Ik ga hem dan ook volgen. Het gebeurd niet vaak dat ik mailalerts op threats zet.

Zouden dit doort problemen straks met een keylock verholpen worden?

DDX
09/12/09, 11:36
Je hebt toch getekend voor de bewaarplicht?

Om nou de eis te hebben dat je na 2,5 jaar opeens binnen 2 dagen de formulieren moet tonen ?
Misschien dat ze wel ergens in een opslagruimte liggen oid.

santema
10/12/09, 11:06
Ben zojuist door sidn gebeld hierover, heb ze maar doorverwezen naar mijn grote vriend Dave.