PDA

Bekijk Volledige Versie : Shoutcast & ondemand



WebXtra
07/12/09, 18:42
Voor een klant moet ik een streamserver met ondemand optie leveren.

Het live streaming is geen probleem en is al online.

Nu wil ik dat als er geen uplink is, dan er dan bestanden die op de server (bepaalde map) staan willekeurig worden afgespeelt.
Na een halve middag google'en word ik eerlijk gezegd niet veel wijzer.
Iemand die me verder op weg kan helpen?

edit: Heb overigens de documentatie van shoutcast gelezen, maar gaf ook geen uitkomst.
Dat ging puur over het ondemand afspelen van een specifieke file.

goudgeel
07/12/09, 19:02
Wat wil je doen ? Ondemand streamen zo als uitzending gemist of ondemand zo dat je 24/7 live aan het streamen bent ?

Kimm

WebXtra
07/12/09, 19:06
Dat de server 24/7 streamt zodat het lijkt alsof er 24/7 door een studio wordt uitgezonden.

Randy
07/12/09, 19:10
Zelf knutselen: duur, tenzij je een hand vol Indiërs hebt.
Kopen: http://www.centova.com/pages/cast

an heb je ook nog CastControl, heb nog wel wat Perl/Bash scriptjes, maar dit gaat het niet redden vergeleken bij Centova voor die 3,50 euro per maand.

Dank trouwens voor de offerte Jeroen. Als het goed is, heb je een reply inbox anders maakt Arnold deze morgen. Ik ga zo eens hibernaten. Mijn 40-urige werkweek zit er alweer op (en het is pas maandag...)

Piwi-Web
07/12/09, 19:11
Centovacast nemen =)

EDIT: Randy was me voor :)

Randy
08/12/09, 14:45
Mocht het écht niets kosten kun je met sc_trans ook een playlist maken. MP3's uploaden, en even een controlpanel maken dat twee zaken doet:

1) een shellscript uitvoeren dat een playlist maakt;
2) Een shellscript uitvoeren dat sc_trans voor je start.

Dit kan ranzig via een exec() in PHP of netter via LibSSH2. Je snapt al dat zodra je Zend Studio start en een half uur bezig gaat, dit duurder zal zijn dan een kant en klare oplossing kopen. Neemt niet weg dat dit wel de juiste manier is om te beginnen voor als je zelf iets wil ontwikkelen. In de streamhier tijd met een 1000-tal streams was er ook geen kant en klare oplossing en hebben Wilco en ik beste programmeernachten gehad.

Ik heb ergens nog wel wat Shoutcast werk liggen, omdat deze constructie nog steeds gebruikt wordt door Gelre FM, mocht de stream daar wegvallen. (Dat het nooit gebeurd is de schuld van TransIP met de netwerk uptime van 100% :))

WebXtra
08/12/09, 15:50
Dankje voor de input.

Had al naar dat centovacast gekeken.
Ziet er wel goed uit, heb een trail aangevraagd.
Vroeger maakte wij gebruik van cast control, maar daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken ;).