PDA

Bekijk Volledige Versie : Applicatie ontwikkelen



pepyn19
06/12/09, 16:25
hallo allemaal,

Voor een project ben ik opzoek naar een webspace waar je waarschijnlijk duizenden foto's kan uploaden.
dan moet je denken aan een flikr account of picassa van google.
ik wil graag dit systeem hebben of misschien dat ik kan aansluiten bij flikr end it kan expoteren naar mijn website zodat mensen allerlei foto's erop kunnen zetten ik neem aan dat dit mogelijk is?
dus ik wil graag weten: hoe ik hier in veder moet hoe moet ik beginnen?

eisen: veel foto;s kunnen uploaden, grote bestanden kunnen uploaden zoals max. 12mb per foto

ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat meer informatie te geven.

mvg,

pepyn hoff

WebMeso
06/12/09, 16:31
Waarom host je ze dan niet gewoon op je website zelf? Dat gaat 100x sneller.
Daarnaast kosten 5000 foto's a 12mb, maar 60 GB schijfruimte. Ik denk dat het veel tijd bespaart als je het zelf host.

marsipulami
06/12/09, 16:43
Ik ga mee met wat webmeso zegt. ik zie alleen de link met je topic title niet :p

Yourwebhoster
06/12/09, 17:08
hallo allemaal,

Voor een project ben ik opzoek naar een webspace waar je waarschijnlijk duizenden foto's kan uploaden.
dan moet je denken aan een flikr account of picassa van google.
ik wil graag dit systeem hebben of misschien dat ik kan aansluiten bij flikr end it kan expoteren naar mijn website zodat mensen allerlei foto's erop kunnen zetten ik neem aan dat dit mogelijk is?
dus ik wil graag weten: hoe ik hier in veder moet hoe moet ik beginnen?

eisen: veel foto;s kunnen uploaden, grote bestanden kunnen uploaden zoals max. 12mb per foto

ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat meer informatie te geven.

mvg,

pepyn hoff
Zoek eens naar PHP, dan spreken we verder:) Trouwens, google is your friend;)

pepyn19
06/12/09, 17:11
en je bedoelt met php???

Yourwebhoster
06/12/09, 17:14
en je bedoelt met php???
Met PHP kan je zelf de images naar je eigen server uploaden en wellicht kan je dmv een API (weet niet of dit bestaat) uploaden naar andere servers. Maar zoals ik al zeg, google eens. Als je niet weet wat PHP is, dan zou ik dat eerst maar gaan uitzoeken voordat we verder gaan. Dan weet je namelijk al een beetje de mogelijkheden en hoe je het zelf moet doen.

Royan
06/12/09, 17:53
Kijk hier eens rond:

http://photobucket.com/developer
http://www.flickr.com/services/api/
http://code.google.com/intl/nl/apis/picasaweb/overview.html

En je hoeft echt niet alles in PHP te doen. PHP is ook maar één van de vele middelen.

wonko
06/12/09, 21:47
Als je een idee hebt wat volgens jou levensvatbaar is, maar je hebt niet de technische kennis om het uit te werken, ga dan even op zoek naar enkele partijen die dit voor jou kan uitwerken op technisch vlak. Ga er echter niet van uit dat je dit voor een paar tientjes zal hebben, een goede webapplicatie bouwen kost wat tijd en inspanning.

vne
08/12/09, 19:17
Als je dit louter voor eigen gebruik wil zal het geen probleem zijn, maar er voor zorgen dat flikr volledig achter de schermen draait zonder dat de gebruiker dit merkt wordt een ander paar mouwen.
Als je het echt gigantisch groots ziet dan koop je beter een eigen servertje waar je schijven in steekt van 1TB en ergens in een datacenter gaat hangen.
Zowiezo zal je natuurlijk een website moeten (laten) ontwikkelen. tip: www.rentacoder.com daar zitten goedkope pakistanen e.d. op. Je moet hen wel een 100% afgelijnd project geven of ze verkl*ten het boeltje.

Yourwebhoster
08/12/09, 19:20
Om te beginnen is een doorsnee grootte genoeg, je kan wel 1 TB nemen maar zie dat maar eens vol te krijgen. Kortom, reken uit wat je plan er mee is. Als je moet uitbreiden zou ik zeggen houd rekening in het script om het over verschillende servers te verdelen mocht je het zelf willen hosten. Ik zelf heb een image hosting website waarmee ik echt niet in de buurt van de 1 TB kom, maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik nooit echte promotie voor gedaan heb. Maar dan alsnog, 1TB is veel en een kleinere schijf van 160GB zal het waarschijnlijk ook wel doen voor images alleen.

@vne, beetje apart dat de site niet werkt, van je zelf?

®on
08/12/09, 19:59
@vne, beetje apart dat de site niet werkt, van je zelf?
rentacoder.com is een redelijk bekende website. Nothing spammy ;)

Stewie
08/12/09, 20:40
rentacoder.com is een redelijk bekende website. Nothing spammy ;)
Ook eenmaal gebruikt, maar zorg dat je zeer goede documentatie geeft, want die Idianen met Amerikaanse namen (je kent ze wel ;) ) houden niet zoveel van nadenken.

wonko
08/12/09, 20:50
aan wie je het uit handen geeft, zorg dat je A) een goed gevoel bij hun hebt, en B) check en dubbel check alles op tijd, vertrouw hen voor geen meter en C) zorg dat je voldoende inspraak hebt tijdens het code, milestones met korte iteraties.

Yourwebhoster
08/12/09, 21:18
rentacoder.com is een redelijk bekende website. Nothing spammy ;)
vne had eerst iets anders, namelijk rent-a-coder.com. Leidt me toch naar een andere website;)
@vne, zou wel netjes zijn als je dit eventjes derbij zet want nu lijk ik gek:X