PDA

Bekijk Volledige Versie : GZ: Juniper M7i voor Full BGP



PromoSystems
05/12/09, 15:06
Wij zijn op zoek naar een set van hardware voor een failover situatie.
Bij voorkeur een refurbished opstelling ivm de prijs.

Producten die we op het oog hebben:

- 2x Juniper M7i - Base + AC + 1GE
- 2x Juniper PE-4GE-TYPE1-SFPIQ2E
- 2x Juniper Extra AC - PWR-M10i-M7i-AC-R
- 6x SFP-1GE-SX Gigabit Ethernet Optic

Kortom 2 stuks M7i met elk 4 SFP's en elk 2 power supply's

Wie kan dit aanbieden?

Of vergelijkend materiaal (ander model/merk)

ipv2
06/12/09, 23:49
Waarom geen J-4350 of J-6350? de J-6350 heeft ook nog een dubbele voeding.
Indien je geen gigabits aan verkeer doet is dit een mooi alternatief.
Tevens zijn de gigabit (sfp) interfaces een factor 10 goedkoper dan van de M serie.

Het goed congiguren van een Juniper met OSPF / iBGP / eBGP is niet heel eenvoudig.
Wij hebben zelf diverse M en J series draaien en kunnen je ondersteunen bij de configuratie en eventueel het beheer. (info via PM)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

mdf
07/12/09, 00:21
Neem even contact op met Jochem van Holland Hardware hij kan je wellicht wel helpen.

PromoSystems
07/12/09, 10:39
Waarom geen J-4350 of J-6350? de J-6350 heeft ook nog een dubbele voeding.
Indien je geen gigabits aan verkeer doet is dit een mooi alternatief.
Tevens zijn de gigabit (sfp) interfaces een factor 10 goedkoper dan van de M serie.

Het goed congiguren van een Juniper met OSPF / iBGP / eBGP is niet heel eenvoudig.
Wij hebben zelf diverse M en J series draaien en kunnen je ondersteunen bij de configuratie en eventueel het beheer. (info via PM)

Hoop dat je hier iets aan hebt.


De reden dat we voor een M7i gaan is de hardwarematige CAM in plaats van CAM-Cache (deels softwarematig/CPU)

Naar mij is verteld kun je daardoor o.a. DDOS attacks op je BGP overleven.

Ik weet dat de J series een stuk goedkoper zijn en ik ben er wel naar aan het
kijken, maar de voorkeur gaat nog uit naar een M7i

Swiftway-UK
07/12/09, 12:13
Naar mij is verteld kun je daardoor o.a. DDOS attacks op je BGP overleven.


Klopt. Je kunt overigens ook denken aan een Cisco 6509 met SUP720-SUP3BXL kaart. Daar zit al 2 x 1 gigabit interface op. Als je meer poorten nodig hebt, dan kun wel het beste de nieuwste kaarten van Cisco erin plaatsen, aangezien die samenwerken met de SUP720 series en alles in hardware routeren.

Ik denk dat Peter van Leeuwen van Comtek je met zowel nieuwe als gebruikte Cisco en Juniper apparatuur kan helpen: pvleeuwen [AT] comtek.nl

Mocht je hulp nodig hebben met configureren, dan kunnen wij je bijstaan voor zowel Cisco als Juniper configuratie.