PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste webhosting vergelijkingssites?



wilma
03/12/09, 21:03
Hoi,

Wat zijn nu de beste webhosting vergelijkingssites?

Zodat je hosters dus kunt vergelijken in prijzen/ pakketten enz?

Ik ken:

ispgids.com
webhosters.nl

Mijn ervaring met ispgids.com:

je ziet bijna alleen maar positieve beoordelingen staan op de site.

nadeel:

zoeken naar resellerspakket in mijn ogen niet mogelijk

webhosters.nl

volgens mij een verouderde database

Welke sites kunnen jullie mij aanraden?

Overweeg heel sterk om eind dit jaar over te stappen naar een andere hoster, uiteraard kan ik hier naar een aanbieding vragen is geen enkel probleem, komt er ook wel, maar welke vergelijkingssites zijn nu up to date, kan je makkelijk zoeken, en zijn de beoordelinge een beetje betrouwbaar.

Bij ispgids.com heb ik het gevoel dat er erg veel vriendjes van hosters een reactie plaatsen om zo de hoster in een goed daglicht te plaatsen.

Sorcer
03/12/09, 21:11
Wellicht is het verstandig om gewoon partijen te benaderen en een offerte op te vragen die volgens jou interessant zijn. Wellicht met google erbij kom je al een heel eind! Succes!

Peuk
03/12/09, 21:12
Je kunt ook kijken of hosters zelf een mogelijkheid hebben (linkje oid) op hun website dat bezoekers ervaringen kunnen plaatsen op onafhankelijke sites als ispgids.com. Dan heb je al een wat objectiever oordeel op dergelijke site's.

Neem gewoon eens contact op met verschillende hosters. Kijk bijvoorbeeld hoe lang ze al bestaan en hoe (snel) ze reageren op email en telefoon.

jeffrey
03/12/09, 21:37
De bekendere sites zijn toch wel webhosters.nl en ispgids.com.
Webhosters.nl was in het begin erg populair maar in de loop der tijd gaat het grotendeels via ispgids.com (ik zie het ook aan onze eigen ervaringen).

Ik zou een aantal leveranciers uitzoeken die enigszins aansluiten op uw wensen en vervolgens;
- Ervaringen bekijken op Webhosters.nl.
- Ervaringen bekijken op ispgids.com.
- Deze providers benaderen en eventueel referenties opvragen.

Een andere optie is nog het opvragen van een offerte via het Aanvragen forum op deze website.

wilma
03/12/09, 21:57
Bedankt voor reacties.

Probleem omtrent webmail bijvoorbeeld is nog steeds niet opgelost, hoor er ook niets meer van. Zie eerder topic, ze zouden het doorsturen naar beheerder, maar het werkt nog steeds niet. Begin het een beetje moe van te worden. Begin was ondersteuning goed, nu niet meer.

wilma
03/12/09, 21:59
Klopt het dat je bij ispgids.com niet kunt zoeken naar een resellerspakket? Of doe ik daar iets fout?

Nog een ervaring van mij:

Vaak reageren hosters wel snel op verkoop mogelijkheden, maar als je eenmaal klant bent worden vragen minder snel/ helemaal niet meer beantwoord.

Deze ervaring heb ik met een paar hosters gehad, en die ervaring heb ik niet alleen. Ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.

jeffrey
03/12/09, 22:11
Klopt het dat je bij ispgids.com niet kunt zoeken naar een resellerspakket? Of doe ik daar iets fout?

Ik heb even gekeken, het zoeken naar reseller hosting is niet mogelijk. Veel partijen hebben dit als 'webhosting vermeld' maar lang niet alle partijen hebben dit gedaan.


Nog een ervaring van mij:

Vaak reageren hosters wel snel op verkoop mogelijkheden, maar als je eenmaal klant bent worden vragen minder snel/ helemaal niet meer beantwoord.

Deze ervaring heb ik met een paar hosters gehad, en die ervaring heb ik niet alleen. Ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.
Dit kan natuurlijk gebeuren maar per leverancier zal dit verschillend zijn.
Wellicht is het daarom handig om bij het zoeken naar een nieuwe leverancier referenties op te vragen voor Reseller Hosting zodat een actuele mening van klanten opgevraagd kan worden.

wilma
03/12/09, 22:15
Referenties opvragen zal ik zeker gaan doen. Maar ja voor leken is niet te zien of referentie vriendje/ medewerker is van hoster.

jeffrey
03/12/09, 22:21
Referenties opvragen zal ik zeker gaan doen. Maar ja voor leken is niet te zien of referentie vriendje/ medewerker is van hoster.
Dat is zeker waar, daarom is het ook belangrijk meerdere referenties te vragen. Een bedrijf kan niet enkel bestaan uit vrienden van de hoster.

Sorcer
03/12/09, 22:24
Klopt het dat je bij ispgids.com niet kunt zoeken naar een resellerspakket? Of doe ik daar iets fout?

Nog een ervaring van mij:

Vaak reageren hosters wel snel op verkoop mogelijkheden, maar als je eenmaal klant bent worden vragen minder snel/ helemaal niet meer beantwoord.

Deze ervaring heb ik met een paar hosters gehad, en die ervaring heb ik niet alleen. Ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.

Wellicht is het verstandig om dan juist een wat professionele partij op te zoeken. Kijk bijvoorbeeld of men eigen apparatuur heeft en beschikt over know-how. Ik denk dat er voldoende partijen zijn die dit kunnen bieden!

cyberbootje
03/12/09, 22:26
Klopt het dat je bij ispgids.com niet kunt zoeken naar een resellerspakket? Of doe ik daar iets fout?

Nog een ervaring van mij:

Vaak reageren hosters wel snel op verkoop mogelijkheden, maar als je eenmaal klant bent worden vragen minder snel/ helemaal niet meer beantwoord.

Deze ervaring heb ik met een paar hosters gehad, en die ervaring heb ik niet alleen. Ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.

- Je kan ook om een maandcontract vragen, dat motiveert ze om snel te reageren / ze reageren niet snel en dan weet je genoeg...
- Daarnaast kan je ook gewoon op een raar tijdstip bellen en kijken of ze opnemen, desnoods o sorry verkeerd verbonden(heeft een klant bij ons ook gedaan, vond ik best een goeie):thumbup:
- Ook even het nieuwsgedeelte / noc / storingspagina bekijken om te zien hoe recent het nieuws is, of ze het bijhouden etc...

pierce
03/12/09, 22:31
Een bedrijf kan niet enkel bestaan uit vrienden van de hoster.

Een echt bedrijf niet nee, maar bij een weekend / vakantiehostert kan dat prima.

Voordat je met een bedrijf in zee gaat zou je de volgende zaken kunnen controleren:
-hoelang bestaat het bedrijf(nu zegt dit over het algemeen niets over de support, maar de vakantiehostert valt vaak snel af)
-Biedt het bedrijf telefonische support, zo ja, bel ze een keer op.
-Zoek naar ervaringen van andere, let daarbij ook op de datums van de reacties.
-Kijk naar de prijs en hetgeen wat wordt aangeboden. 12 euro per jaar icm 500gb schijfruimte en onbeperkt dataverkeer is onmogelijk

Zomaar wat zaken die je een eind op weg helpen.

wilma
04/12/09, 08:02
Ik neem zo wie zo altijd een maand contract en geen jaar contracten

Verder bedankt alvast voor de hulp.

Vict
04/12/09, 10:59
Wilma,

ISPGids.com heeft inderdaad voornamelijk positieve ervaringen. Soms staan de kleinste hosters, waar nog nooit iemand van heeft (of had) gehoord weken lang boven in met de meeste ervaringen.

Webhosters.nl was vroeger erg populair, is een tijd weggeweest maar nu weer terug met nieuwe ervaringen.

Als je wil beoordelen of ervaringen echt zijn, zijn er een aantal zaken waar je op moet letten die een indicatie kunnen zijn voor 'vals spel':
- veel ervaringen in korte periode, daarvoor en daarna weinig ervaringen
- geen toegelichte ervaringen
- geen enkele ervaring met ook maar iets negatiefs. Hosting blijft mensen werk en elk bedrijf heeft wel een of twee klanten waarmee iets misging. Het is namelijk onmogelijk om iedereen tevreden te houden. Ontevreden klanten klagen eerder, 100 louter positieve ervaringen is onmogelijk.
- kijk op de sites van de partijen die ervaringen achterlieten. Zijn ze nog online? Staan ze uberhaupt nog bij deze hoster?
- Kijk of een hoster ook wat bekendere namen host. Of alleen maar de bakker op de hoek en de lokale tennis vereniging.

Als je je hier aan houdt kunnen de vergelijkingssites heel nuttig voor je zijn.

BDigitinternetdiensten
04/12/09, 12:12
Je kan altijd nog hier kijken ;)

Het beste hosting bedrijf? (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/155718-het-beste-hosting-bedrijf.html)

wilma
04/12/09, 13:50
Dat topic had ik inderdaad gelezen.

Vict bedankt voor je reactie.

BDigitinternetdiensten
04/12/09, 14:17
Als je echt een betrouwbare partner zoek en je wilt er tijd voor nemen. Moet je goed googlen naar referenties van de desbetreffende partij. Er is op google genoeg te vinden namelijk

-FoX-
05/12/09, 10:55
Dergelijke vergelijkingssites zijn niet altijd zo objectief als het lijkt. Iemand met positieve ervaringen zal deze er wel neerschrijven, misschien zelfs omdat de hoster erom vraagt... negatieve reacties zal niemand er direct gaan neerschrijven, tenzij ze heel heel erg negatief zijn.

Je kan misschien ook gewoon eens vragen naar ervaringen uit je omgeving, vaak zijn die eerlijker dan op vergelijkingssites.

braxato
05/12/09, 11:35
die vergelijkingssites zijn niet altijd even correct, dat is waar
maar wat er wel meestal een duidelijk beeld geeft zijn de forums. Via google vind je meestal wel een topic waarin partij x wordt aangeraden en dan wel misschien weer afgeraden door iemand anders.
Mensen zijn meer geneigd hun mening neer te schrijven op een forum dan een review op te stellen.

computershophos
10/12/09, 21:07
Wellicht een idee om een goede vergelijkingsite op te richten ;-). Verder ben ik erg fan van geen opzegtermijn. Ontevreden klant vast houden middels een juridisch overeenkomst lijkt mij nooit goed. Ik heb er zelf altijd zo'n hekel aan als je zo'n weekblad een dag te laat stopzet en dan.. nou ja.. dat dus..

(hallo iedereen, m'n eerste post ;))

BDigitinternetdiensten
11/12/09, 11:12
Je kan de eerste hierin zijn ;) Verder is zo'n site maken erg lastig lijkt mij. Er zijn zoveel vergelijkings aspecten om rekening mee te houden. De ene bied dit. De andere dat. Uptime monitor eraan hangen zou wel leuk zijn natuurlijk.

Ik zie het toch nog niet echt voor me. Wat is nou goed? Een beginnend bedrijf met een toevallig een uptime van 100%? Een bedrijf dat al 20 jaar bestaat maar weinig aanbied?

kutagh
11/12/09, 11:44
En hoe ga je het aanpakken? Ieder bedrijf laten betalen om op de site te mogen of klantervaringen vragen? Of ga je bij elk bedrijf een hostingpakketje aanvragen?

Er zitten veel haken en ogen eraan zoals BDigit aangeeft... En hoe hou je het objectief?!

BDigitinternetdiensten
14/12/09, 18:08
Het is zover ik nu kan bedenken idd redelijk onmogelijk :) Of je heeeeel veel tijd in nadenk werk misschien dat er iets uit komt. En dan nog. Wiens mening is het? Is het wel een mening? Of een feit? Wat goed? en wat is niet goed?

Denk dat je er best gedonder mee kan krijgen als je stomweg een bedrijf af zou kraken zonder dat hij het door heeft of vanuit een verkeerd standpunt bekeken is

Mikey
14/12/09, 18:17
Ik heb er zelf altijd zo'n hekel aan als je zo'n weekblad een dag te laat stopzet en dan.. nou ja.. dat dus..



Weinig medelijden mee, je kent de spelregels door vooraf de algemene voorwaarden te bekijken. Doe je dat niet, en ben je zoals je zegt te laat, eigen schuld dikke ...... :thumbup:

Peuk
14/12/09, 19:53
Wellicht een idee om een goede vergelijkingsite op te richten ;-). Verder ben ik erg fan van geen opzegtermijn. Ontevreden klant vast houden middels een juridisch overeenkomst lijkt mij nooit goed. Ik heb er zelf altijd zo'n hekel aan als je zo'n weekblad een dag te laat stopzet en dan.. nou ja.. dat dus..

(hallo iedereen, m'n eerste post ;))Daar moet je gewoon zelf voor oppassen. Je kunt een keer schappelijk zijn met een opzegtermijn maar als iedereen het doet kost het gewoon teveel geld en inkomsten.

ShowU
14/12/09, 22:52
wellicht is het een idee om een hosting vergelijkingssite vergelijkingssite op te richten ;-)

kutagh
15/12/09, 14:47
@ShowU:

Wellicht een idee om een goede vergelijkingsite op te richten ;-). Verder ben ik erg fan van geen opzegtermijn. Ontevreden klant vast houden middels een juridisch overeenkomst lijkt mij nooit goed. Ik heb er zelf altijd zo'n hekel aan als je zo'n weekblad een dag te laat stopzet en dan.. nou ja.. dat dus..

(hallo iedereen, m'n eerste post ;))

En lees maar verder na zijn post.

Jimmy1987
18/12/09, 03:06
Voor zover ik denk dat showU bedoelt is dat hij bedoelt waarom geen vergelijkingssite oprichten die vergelijkingssites vergelijkt. Of sla ik nu de plank volledig mis? :rolleyes:

kutagh
18/12/09, 16:37
Voor zover ik denk dat showU bedoelt is dat hij bedoelt waarom geen vergelijkingssite oprichten die vergelijkingssites vergelijkt. Of sla ik nu de plank volledig mis? :rolleyes:

Maar wie gaat het vergelijken? Wie bepaald welke sites erin komen? Hoe wordt de kwaliteit gewaarborgd? :lovewht:

ShowU
19/12/09, 09:13
Ik denk dat je nu pijn hebt aan je hand Jimmy, want die plank heb je volledig geraakt ;-)

Wiljan
28/12/09, 11:30
Het is altijd belangrijk om een bedrijf te controleren.
Alleen is het wel handig als je een vergelijkingssite hebt, maar zoals ik zie zijn deze ook niet echt betrouwbaar?
Ik ben me aan het oriƫnteren, nadat mijn hostingbedrijf is overgegaan in een ander is het niet alles meer.