PDA

Bekijk Volledige Versie : oprichten usenet service.



glda19
03/12/09, 15:24
Hi
Denk je dat er in belgie nog plaats is voor het oprichten van een usenet reseller service.
Geen data limit.
Of is usenet al weer voorbij gestreeft. Zoja wat is bu de toekomst?

Groetjes
Glenn

ju5t
03/12/09, 15:36
www.google.be

Serieuze vragen, serieuze antwoorden. Of je doet marktonderzoek en komt met concrete vragen, dat kan ook.

pierce
03/12/09, 15:38
Geen data limit.

Nee, niet bij jullie, wel bij de belgische internetproviders... :stupid:

Anders doe je even marktonderzoek :dots:

glda19
03/12/09, 15:50
is een serieuze vraag
Zou willen starten als reseller. Geen blockaccount wel geen data limit.
Ik weet dat er bij ons beperking zijn kwa data limiet.
Is het haalbaar of is de markt verzaadigd.
In Nederland is die volgens mijh verzagigd. in belgie weet ik het niet goed daar ik zelden beligische aaanbieders vind.

pierce
03/12/09, 15:56
Als ik nu zeg dat de markt verzadigd is, hou je dan op?

Nogmaals, waarom doe je geen marktonderzoek? Of zit ik daar nu midden in?

Pur
03/12/09, 15:58
Serieuze vragen, serieuze antwoorden. Of je doet marktonderzoek en komt met concrete vragen, dat kan ook.

Of je doet marktonderzoek op WHT natuurlijk (http://www.webhostingtalk.nl/overige/150522-usenet-vraagjes.html)

Lite-On
03/12/09, 16:00
Dataverkeer op usenet servers vanuit Belgie zal wel meevallen denk ik, gezien de strakke internet abbo-datalimieten.
Tot zover ik weet is usenet nog steeds niet "illegaal" geclaimed, ook niet in België.

Hou er wel rekening mee dat je aardig wat zult moeten investeren.... een redundante diskarray van 400TB+ en aardig wat netwerk capaciteit is niet niks ;)

glda19
03/12/09, 16:03
lite-on mijn laatste bericht gelezen waarom zo ik veel moeten investeren.
ER stond duidelijk reseller.

glda19
03/12/09, 16:04
pierce
Je spreekt van markt onderzoek ?
Hoe kan ik dit doen ?

Paulewk
03/12/09, 16:10
Nee daar is geen markt voor.

;)

Je steld trouwens hier precies dezelfde vragen :

http://www.webhostingtalk.nl/overige/150522-usenet-vraagjes.html

wonko
03/12/09, 16:18
Het spijt me vreselijk, maar het gat in de markt zal je zelf moeten vinden...

pierce
03/12/09, 16:45
pierce
Je spreekt van markt onderzoek ?
Hoe kan ik dit doen ?

Zal ik hem inkoppen?
Nou vooruit, omdat het bijna sinterklaas is.

http://tinyurl.com/yk7tf2z

vDong
03/12/09, 17:41
Hi
Denk je dat er in belgie nog plaats is voor het oprichten van een usenet reseller service.
Geen data limit.
Of is usenet al weer voorbij gestreeft. Zoja wat is bu de toekomst?


Hoe zie je dit voor je? er zijn nu (vrijwel) geen usenet aanbieders in .be.
Welke marktpartij zie jij voor je die een flink cluster bouwt en onderhoudt zodat jij risicoloos een service kan aanbieden?

Vergeet ook niet dat de grote ISPs in belgie niet peeren....de peerings die ze hebben zijn per mbit betaalt en flink ook, lijkt me niet echt een handig begin van een service.

vipeax
03/12/09, 17:50
Wat ik eerder apart vind is dat dit al zijn 10e thread ofzo is over hetzelfde onderwerp (Usenet Reseller worden)....

Gooi het idee nou eens uit je hoofd of doe het gewoon goed (als je dit soort vragen al moet stellen op een forum dan lijkt me een eigen bedrijf niet echt een "goed" idee).

Apoc
03/12/09, 17:55
Zoja wat is bu de toekomst?

Je bent plannen aan het maken voor zomervakantie 2010 begrijp ik?


in belgie weet ik het niet goed daar ik zelden beligische aaanbieders vind.

Goedzo, daar heb je je eerste aanknopingspunt. Volgende stap: uitzoeken waarom je maar weinig Belgische usenet providers kunt vinden. Aan de hand daarvan zul je waarschijnlijk al kunnen bepalen of het al dan niet interessant is om er tijd en geld in te steken.

Maar even een serieus advies: als je niet eens weet hoe je marktonderzoek doet, dan zou ik eerst nog maar een paar jaartjes naar school gaan voordat je iets bedrijfsmatigs begint. Was er in Belgie sowieso geen bekwaamheids certificaat of iets dergelijks nodig voordat je een eigen bedrijf kunt starten? Het lijkt me dat daar ook wel e.e.a. over marktonderzoek genoemd wordt...

En nog belangrijker: je kunt hier uiteraard om advies vragen, maar stel concrete vragen. Je vraagt nu het publiek een businessplan voor je te schrijven, en dat zit er uiteraard niet in. Je zult zelf een businessplan moeten maken en eventuele gaten kun je vervolgens invullen door gerichte concrete vragen te stellen.

glda19
03/12/09, 23:21
Sorry dat ik het moet zeggen. Maar in mijn eerste bericht stond duidelijk als reseler.
Dus dan doet het er toch niet toe of ik in belgie of bv in us zou inkopen.

Patrick_st
03/12/09, 23:38
Als je een mooie aanbieding hebt waar je voor weinig reseller kunt worden, sla je slag en ga er voor!

Ahmed
03/12/09, 23:41
Er wordt bedoeld dat wanneer je je voornamelijk / alleen op Belgische klanten gaat richten, je niet zo veel / geen klanten zult hebben, vanwege de data-limieten die gelden in België. Het maakt niet uit waar jij dan reseller wordt, veel Belgische klanten zul je niet hebben.

Er wordt gezegd dat je marktonderzoek dient te doen. Dit betekent dat je gaat bepalen of er genoeg animo is in het land (België) voor jouw product .

Yourwebhoster
03/12/09, 23:49
Zal ik hem inkoppen?
Nou vooruit, omdat het bijna sinterklaas is.

http://tinyurl.com/yk7tf2z
TS heeft wel zijn vraag goed getimed:lovewht:

Als je niet weet wat marktonderzoek is, begin dan niet met het aanbieden van producten en/of diensten. Je zal regelmatig onderzoek moeten doen als je de dienst of product al in de verkoop hebt, bijvb welke prijzen aantrekkelijk zijn, concurrenten monitoren, vraag van product/dienst onderzoeken... Oeps, Sinterklaas niet? De link van Pierce geeft al aardig wat informatie, nu nog in de praktijk uitvoeren. Daarnaast lijkt het me handig om info over hoe een bedrijf te voeren en dergelijke opzoekt, dit is in feite ook verplicht.

Piwi-Web
03/12/09, 23:52
Volg een cursus bedrijfskunde? Je hebt in België zowieso zo'n certificaat/diploma nodig om een bedrijf te mogen starten (en maar goed ook! mogen ze hier ook invoeren...)

Yourwebhoster
03/12/09, 23:54
Volg een cursus bedrijfskunde? Je hebt in België zowieso zo'n certificaat/diploma nodig om een bedrijf te mogen starten (en maar goed ook! mogen ze hier ook invoeren...)
ot: Vind een middelbare opleiding in de economische kant aardig in de juiste richting komen, enkel belasting zou je zelf moeten uitzoeken evenals KVK.

Piwi-Web
03/12/09, 23:57
ot: Vind een middelbare opleiding in de economische kant aardig in de juiste richting komen, enkel belasting zou je zelf moeten uitzoeken evenals KVK.

Ja, daarom dat het dus eigenlijk in NL ook verplicht mag worden... Scheelt je een hoop k*t bedrijfjes die 'even' denken iets op te starten.
Je kan dan wel alles aan de boekhouder doorgeven echter is een klein beetje kennis van de boekhouding en bedrijfsvoering altijd verplicht.

Ok, heb 6 jaar in België gezeten dus ik kan het goed vergelijken en vindt dit in België toch een stuk beter geregeld maar dat is mijn mening uiteraard :lovewht:

Yourwebhoster
03/12/09, 23:58
Ja, daarom dat het dus eigenlijk in NL ook verplicht mag worden... Scheelt je een hoop k*t bedrijfjes die 'even' denken iets op te starten.
Je kan dan wel alles aan de boekhouder doorgeven echter is een klein beetje kennis van de boekhouding en bedrijfsvoering altijd verplicht.

Ok, heb 6 jaar in België gezeten dus ik kan het goed vergelijken en vindt dit in België toch een stuk beter geregeld maar dat is mijn mening uiteraard :lovewht:
Dat soort bedrijfjes zullen er snel genoeg achter komen hoe lastig het kan zijn, maar nu ontopic:)

Triloxigen
04/12/09, 09:39
Volg een cursus bedrijfskunde? Je hebt in België zowieso zo'n certificaat/diploma nodig om een bedrijf te mogen starten (en maar goed ook! mogen ze hier ook invoeren...)

Is hier ook geweest, maar is afgeschaft gelukkig.

Dat soort certificaten zegt weinig, je dunt de markt mssn wat uit maar dat is ook alles.

Iemand met een goede achtergrond of zinvolle opleiding mbt het product/dienst wat hij verkoopt vind ik belangrijker dan een certificaat of hij een bedrijf mag inschrijven.

Piwi-Web
04/12/09, 09:55
Is hier ook geweest, maar is afgeschaft gelukkig.

Dat soort certificaten zegt weinig, je dunt de markt mssn wat uit maar dat is ook alles.

Iemand met een goede achtergrond of zinvolle opleiding mbt het product/dienst wat hij verkoopt vind ik belangrijker dan een certificaat of hij een bedrijf mag inschrijven.

Dat is jouw mening uiteraard!

Triloxigen
04/12/09, 10:06
Dat is jouw mening uiteraard!

Jup, ik vind het belangrijker kennis van het product te hebben dan van het runnen van een bedrijf.

(want laten we eerlijk zijn, het echt runnen van het bedrijf (administratie) laten we bijna allemaal voor een groot deel doen ;-) )

Piwi-Web
04/12/09, 10:53
Jup, ik vind het belangrijker kennis van het product te hebben dan van het runnen van een bedrijf.

(want laten we eerlijk zijn, het echt runnen van het bedrijf (administratie) laten we bijna allemaal voor een groot deel doen ;-) )

Je hoeft echt niet uit te blinken in administratie maar je moet het toch wel oppervlakkig kennen :)

Achja :smartass:

Yourwebhoster
04/12/09, 11:47
Je hoeft echt niet uit te blinken in administratie maar je moet het toch wel oppervlakkig kennen :)

Achja :smartass:
Naja boekhouder ook goed toch:) En als het niet lukt dan weten diegenen het snel genoeg, niks waar je je zorgen over hoeft te maken;)

®on
04/12/09, 11:53
Guys, graag on topic.

Apoc
04/12/09, 11:59
Jup, ik vind het belangrijker kennis van het product te hebben dan van het runnen van een bedrijf.

Belangrijker, inderdaad. Dat betekent niet dat kennis over het runnen van een bedrijf niet nodig is.

Naar mijn mening hoor je als ondernemer zijnde te weten hoe je administratie in elkaar steekt en hoe de belasting werkt. Voor complexe vragen kun je bij een accountant terecht, maar bij zaken die meer dan eens per jaar voorkomen, zou je dat toch ook zelf moeten weten.

Marktonderzoek doe je als startend ondernemer in principe altijd zelf, tenzij je een flink startbudget hebt en dit extern kunt laten doen. Als je niet weet hoe dat werkt, ga je daar dan eerst eens in verdiepen.

Tim G
04/12/09, 22:40
Ik denk dat in belgie inderdaad weinig markt voor zal zijn, maar als er, zoals je zegt, Echt geen aanbieders zijn, zou je voor een paar euro reseller kunnen worden en het proberen, hoeveel kan je nou verliezen?

glda19
05/12/09, 14:25
bedankt voor de reacties. Maar gelieve inderdaad terug on topic

vDong
05/12/09, 14:37
Ik denk dat in belgie inderdaad weinig markt voor zal zijn, maar als er, zoals je zegt, Echt geen aanbieders zijn, zou je voor een paar euro reseller kunnen worden en het proberen, hoeveel kan je nou verliezen?

Hoe wil je precies voor een paar euro reseller worden?
Het enige wat ik kan bedenken is dat je een nederlandse service gaat resellen, maar dat is niet hetzelfde, dan ben je een nederlandse reseller.