PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataregiocentre: financiële problemen



Rolie
03/12/09, 12:03
Beste mensen,

Heden ochtend kwam een urgente e-mail Dataregiocentre e-mail tot mij. Klopt, die spammers :nono:. Vanwege samenloop van omstandigheden maar zeker door de financiële crisis zouden veel klanten niet of slecht hebben betaald de laatste maanden. Gevolg: KPN gaat vandaag de lijn afsluiten en ons wordt aangeraden voor de apparatuur een ander onderkomen te zoeken. Gelukkig heb ik elders nog een andere server en binnen een half uur kwam de melding dat KPN de lijn in elk geval nog tot maandag open houdt; dus ik kan alles rustig gaan verhuizen.

Mijn vraag is nu: wat gebeurd er precies met mijn server in geval van faillissement? Is er nog kans dat ik die dan gewoon terug krijg of moet ik hem zo snel mogelijk zelf uit het rack gaan halen?

Pur
03/12/09, 12:08
Mijn vraag is nu: wat gebeurd er precies met mijn server in geval van faillissement? Is er nog kans dat ik die dan gewoon terug krijg of moet ik hem zo snel mogelijk zelf uit het rack gaan halen?

Ik zou hem zeker proberen zo snel mogelijk op te halen. Je loopt volgens mij kans namelijk dat je server voor een tijdje achter slot en grendel verdwijnt en dat je met aankoopbewijzen moet bewijzen dat de server echt van jou is.

Serve-xs
03/12/09, 12:09
Zo snel mogelijk uit het rack halen! Bij een officieel faillissement zullen de curatoren bepalen wat er gaat gebeuren. Je bent je hardware dan misschien wel weken kwijt..

WebXtra
03/12/09, 12:11
Dit bericht bereikte mij een half uur geleden ook.
Wilde er nog niets overzeggen omdat er officieel volgens mij nog niet bekend is.
Maar als meerdere mensen deze melding hebben gehad..

Maar inderdaad je aparatuur weghalen voordat deze gegijzeld worden.

Rolie
03/12/09, 12:40
Zo snel mogelijk uit het rack halen! Bij een officieel faillissement zullen de curatoren bepalen wat er gaat gebeuren. Je bent je hardware dan misschien wel weken kwijt..Oké, dus hardware permanent kwijtraken kan alleen als je niet kan aantonen dat jij de eigenaar bent... heb ik dat goed?

WebXtra
03/12/09, 12:46
Nou, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar je begeeft je wel in een lastige juridische situatie.
De curatoren proberen zo veel mogelijk gelden binnen te halen om de lopende schulden te kunnen betalen.

tiec
03/12/09, 12:48
In geval van failliesement zal de curator (over het algemeen) zo snel mogelijk een partij aanwijzen die de technische afhandeling van de dienst doet, eventueel overleg met de netwerkleverancier kan hier bij horen. Een paar punten:

- eigen servers blijven jou eigendom en kunnen nooit onderdeel worden van de failliete boedel.
- de curator moet (ex) klanten de mogelijkheid geven zo snel mogelijk bij hun eigendommen te komen.

Echter alles staat en valt met de welwillendheid van de curator. Garantie tot de achterdeur dat dit snel word geregeld. Ik zou zelf na het lezen van dit bericht iemand in de auto naar locatie sturen om de hardware op te halen.

Randy
03/12/09, 12:53
Oke, wat servers in beheer daar. Deze mail zou het doodvonnis betekenen voor DCR. Ik heb zelf direct niets gehoord maar een collega gaat er nu achteraan. Wie post als eerste een speciale tijdelijke aanbieding...

:lovewht:

GlobalServe
03/12/09, 12:56
In belgie word ook deze werkwijze gehanteerd.
Alles via de curator, en de rest word meestal via een veiling verkocht dan.

Je zal wel moeten kunnen aantonen dat het materiaal jouw eigendom is.

Stewie
03/12/09, 12:56
Oke, wat servers in beheer daar. Deze mail zou het doodvonnis betekenen voor DCR. Ik heb zelf direct niets gehoord maar een collega gaat er nu achteraan. Wie post als eerste een speciale tijdelijke aanbieding...

:lovewht:
Schijnt Shockmedia goed in te zijn ;)
Alleen kennen ze de markt niet goed genoeg om hun vuile rattenspelletjes succes te laten hebben.

Randy
03/12/09, 13:02
Kan iemand de mail even forwarden naar me op onderstaand adres? Ik zit nog in de tsjoek tussel Almelo(ooo) en Deventer.

ereemst
03/12/09, 13:10
Jongens is dit waar?????? ik krijg de tel, service aan de lijn en die weten van niks..
ook oud medewerker weet van niks.. kan iemand dit bevestigen..

Spyder01
03/12/09, 13:13
Vaag gedoe, een klant van mij zit daar ook (rechtstreeks) en die heeft geen mail ontvangen. Ook niet in de spamfilters. Maar dit verbaast mij niets eerlijk gezegd.

Rolie
03/12/09, 13:28
Voor wie de originele e-mails wil hebben, stuur mij via pb een emailadres dan stuur ik ze op.

Randy, jouw e-mailadres kan ik (nog) niet zien, ben hier maar een noob :)

ereemst
03/12/09, 13:30
ook naar mij ik heb ook geen mail ontvangen en heb er ook servers draaien

dennis0162
03/12/09, 13:32
Voor wie de originele e-mails wil hebben, stuur mij via pb een emailadres dan stuur ik ze op.

Randy, jouw e-mailadres kan ik (nog) niet zien, ben hier maar een noob :)

hier ook graag dennis [at] dwsmedia [punt] nl

Glenn
03/12/09, 13:32
Randy heeft mail inmiddels. Een ieder die hulp nodig heeft kan mij PM-en, woon in de buurt van dat DC en heb toegang.

Spyder01
03/12/09, 13:38
Randy heeft mail inmiddels. Een ieder die hulp nodig heeft kan mij PM-en, woon in de buurt van dat DC en heb toegang.

Even je rack bij DCA volstampen? ;)

Rolie
03/12/09, 13:38
hier ook graag dennis [at] dwsmedia [punt] nlEdit: geweigerd door je virusscanner (.eml-bijlagen) Ik plak de tekst wel.

Edit: platte tekst verzonden.

Spyder01
03/12/09, 13:42
Lekker handig ook trouwens, DRC heeft gewoon een stapel klanten onder het Aan veld gegooit. Cursus mailen voor beginners?

Glenn
03/12/09, 13:46
Even je rack bij DCA volstampen? ;)

Alles in Wormerveer draait gelukkig virtueel dus dat gaat zonder fysieke tussenkomst over naar Amsterdam ja :-)

ereemst
03/12/09, 13:47
Jongens het is waar.. maandag ligt alles plat...

Glenn
03/12/09, 13:47
Lekker handig ook trouwens, DRC heeft gewoon een stapel klanten onder het Aan veld gegooit. Cursus mailen voor beginners?
Dat is nog het minst erge ;)

Glenn
03/12/09, 13:49
Jongens het is waar.. maandag ligt alles plat...

Waar baseer je dat op?

Rolie
03/12/09, 13:49
Waar baseer je dat op?

Ik denk op de e-mail die ik hem doorgestuurd heb.

Geert-Jan
03/12/09, 13:50
En waar kwam die mail vandaan, van welke mail server?

Rolie
03/12/09, 13:51
Received: from mail2.clusternet.nl (mail2-r.clusternet.nl [81.26.208.137])
by themis.jesdesign.nl (Postfix) with SMTP id AF423DA069
for <[..]>; Thu, 3 Dec 2009 10:00:16 +0100 (CET)
Received: (qmail 28042 invoked by uid 399); 3 Dec 2009 09:00:15 -0000
Received: from unknown (HELO STURDY) (62.177.137.103)
by mail2-r.clusternet.nl with ESMTP; 3 Dec 2009 09:00:15 -0000
X-Originating-IP: 62.177.137.103

ereemst
03/12/09, 14:08
Net gesproken met Rob ... en tenzij iedereen even de koppen bij elkaar steekt gaat het echt over zijn....

Dus zeker even backuppen en klaar staan in case off.. het is geen failissement alleen kpn trekt de lijn eruit. 75% sure

Stewie
03/12/09, 14:15
Net gesproken met Rob ... en tenzij iedereen even de koppen bij elkaar steekt gaat het echt over zijn....

Dus zeker even backuppen en klaar staan in case off.. het is geen failissement alleen kpn trekt de lijn eruit. 75% sure
Als klanten nu al beginnen met hardware wegverhuizen is het einde moeilijk te stoppen.

Sterkte aan alle betrokken partijen.

Rolie
03/12/09, 14:15
Oké. Ben blij dat via deze weg nog wat meer klanten van DRC op de hoogte zijn geraakt. Vond het aantal e-mailadressen in het Aan-veld (20) al weinig :)

Jesperw
03/12/09, 14:25
Oké. Ben blij dat via deze weg nog wat meer klanten van DRC op de hoogte zijn geraakt. Vond het aantal e-mailadressen in het Aan-veld (20) al weinig :)
Die stonden netjes in het To veld? :thumbup::X

Verder natuurlijk altijd klote zoiets. Die servertjes zullen wel weer naar de volgende low budget boer gaan voor een paar maanden.

ereemst
03/12/09, 14:28
wie heeft er toegang, ik kan me pasje niet vinden

bspmbos
03/12/09, 15:25
Beste klant,

In vervolg op het laatste bericht heeft de kpn besloten vandaag de lijn niet af te sluiten!

Wij hebben tot maandag de tijd gekregen om alsnog te voldoen aan de voorwaarden van de kpn.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Dataregiocentre




Beste klant,

Naar aanleiding van onderstaande bericht is een klant van Dataregiocentre naar voren gekomen die mogelijk een
oplossing kan bieden voor deze problematiek.

De kpn heeft besloten vandaag de lijn af te sluiten echter bestaat een mogelijkheid dat deze snel (lees: vandaag)
weer terug komt. Mits uiteraard wij de problemen met kpn in samenwerking met onze klant kunnen oplossen.

Wij berichten u zodra er nieuws is!

Dataregiocentre




Beste klant,

Vandaag heeft kpn besloten ons niet verder te helpen bij het oplossen van een financiele
kwestie.

Dit betekent concreet dat kpn de lijn vandaag gaat afsluiten.

Dataregiocentre is in deze financiele kwestie terecht geraakt door een combinatie van
factoren waarvan één van de belangrijkste de crisis. Een substantieel aantal klanten hebben
ons de afgelopen maanden niet of slecht kunnen betalen waardoor wij onze verplichtingen
niet meer konden nakomen.

Hiervoor was een plan ontwikkeld waarbij vrijwel alle grote leveranciers in mee wilden
gaan echter kpn niet. Dit is slecht nieuws voor ons en tevens voor u.

Het betekent dat de verbinding niet meer terug komt tenzij kpn tot inkeer komt. Echter
verwacht ik laatste niet op korte termijn gebeuren.

Ik adviseer u een ander onderkomen te gaan zoeken voor uw servers en apparatuur welke
nu in Dataregiocentre is ondergebracht.

Gezien de huidige situatie wil ik u vragen niet direct contact op te nemen met ons
vanwege deze drukte. Wij zijn nog steeds hard aan het werk om toch een oplossing te
vinden voor dit probleem.

Mocht meer nieuws bekend worden dan bericht ik u.

Met vriendelijke groet,

Dataregiocentre

WebMeso
03/12/09, 16:22
Beste klant,

In vervolg op het laatste bericht heeft de kpn besloten vandaag de lijn niet af te sluiten!

Wij hebben tot maandag de tijd gekregen om alsnog te voldoen aan de voorwaarden van de kpn.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Dataregiocentre


Je post het nu 3 berichten in een erg verwarrende volgorde zonder datum erbij. Wat is de juiste volgorde. Is dit het nieuwste of het oudste bericht? Dat maakt namelijk erg veel uit.

swedendedicated
03/12/09, 16:31
Je post het nu 3 berichten in een erg verwarrende volgorde zonder datum erbij. Wat is de juiste volgorde. Is dit het nieuwste of het oudste bericht? Dat maakt namelijk erg veel uit.

Je leest een krant toch ook van boven naar beneden? Lijkt me vrij logisch.

Als iemand hulp nodig heeft met verhuizen hou ik me aanbevolen.

WebMeso
03/12/09, 16:36
Ten eerste is dit geen krant. Ten tweede kan een persoon het ook in een andere volgorde zetten, aangezien hij misschien niet bij een krant werkt. Ten derde lijkt duidelijkheid in deze situatie mij wel toepasselijk.

lmp
03/12/09, 16:41
Dataregiocentre is in deze financiele kwestie terecht geraakt door een combinatie van factoren waarvan één van de belangrijkste de crisis. Een substantieel aantal klanten hebben ons de afgelopen maanden niet of slecht kunnen betalen waardoor wij onze verplichtingen niet meer konden nakomen.


Naar aanleiding van onderstaande bericht is een klant van Dataregiocentre naar voren gekomen die mogelijk een oplossing kan bieden voor deze problematiek.


Een klant met een betalings achterstand die nu wel wil gaan betalen?

Piwi-Web
03/12/09, 16:45
Een klant met een betalings achterstand die nu wel wil gaan betalen?

Zoals het er nu staat gaat dat niet door...

Maar net zoals de heren boven ons vraag ik mij af wat de datum - tijd is

lmp
03/12/09, 16:51
Zoals het er nu staat gaat dat niet door...

Maar net zoals de heren boven ons vraag ik mij af wat de datum - tijd is
Zoals ik het lees, moet je het van onder naar boven lezen.
Zoals zovaak bij email...

bspmbos
03/12/09, 17:22
Thu 12/3/2009 10:42 AM Beste klant,

In vervolg op het laatste bericht heeft de kpn besloten vandaag de lijn niet af te sluiten!

Wij hebben tot maandag de tijd gekregen om alsnog te voldoen aan de voorwaarden van de kpn.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Dataregiocentre



Thu 12/3/2009 10:27 AM
Beste klant,

Naar aanleiding van onderstaande bericht is een klant van Dataregiocentre naar voren gekomen die mogelijk een
oplossing kan bieden voor deze problematiek.

De kpn heeft besloten vandaag de lijn af te sluiten echter bestaat een mogelijkheid dat deze snel (lees: vandaag)
weer terug komt. Mits uiteraard wij de problemen met kpn in samenwerking met onze klant kunnen oplossen.

Wij berichten u zodra er nieuws is!

Dataregiocentre



Thu 12/3/2009 9:59 AM
Beste klant,

Vandaag heeft kpn besloten ons niet verder te helpen bij het oplossen van een financiele
kwestie.

Dit betekent concreet dat kpn de lijn vandaag gaat afsluiten.

Dataregiocentre is in deze financiele kwestie terecht geraakt door een combinatie van
factoren waarvan één van de belangrijkste de crisis. Een substantieel aantal klanten hebben
ons de afgelopen maanden niet of slecht kunnen betalen waardoor wij onze verplichtingen
niet meer konden nakomen.

Hiervoor was een plan ontwikkeld waarbij vrijwel alle grote leveranciers in mee wilden
gaan echter kpn niet. Dit is slecht nieuws voor ons en tevens voor u.

Het betekent dat de verbinding niet meer terug komt tenzij kpn tot inkeer komt. Echter
verwacht ik laatste niet op korte termijn gebeuren.

Ik adviseer u een ander onderkomen te gaan zoeken voor uw servers en apparatuur welke
nu in Dataregiocentre is ondergebracht.

Gezien de huidige situatie wil ik u vragen niet direct contact op te nemen met ons
vanwege deze drukte. Wij zijn nog steeds hard aan het werk om toch een oplossing te
vinden voor dit probleem.

Mocht meer nieuws bekend worden dan bericht ik u.

Met vriendelijke groet,

Dataregiocentre

Dirkje
03/12/09, 17:28
Als die tijden kloppen, hadden ze beter kunnen wachten met die eerste mail. Om zo'n bericht als dat van 9:59AM de wereld in te helpen, is niet echt een strak plan. Je ziet het hier al: mensen halen hun servers weg. Het blijkt dus dat het schip nog niet daadwerkelijk zou/zal zinken.

Ik denk dat ze dit beter even intern grondig hadden kunnen aanpakken en even hadden moeten wachten met een cruciale mailing als deze.

lmp
03/12/09, 17:30
Ik denk dat ze dit beter even intern grondig hadden kunnen aanpakken en even hadden moeten wachten met een cruciale mailing als deze.

Door die eerste mailing, is de 2e mogelijk gemaakt. De klant die wil helpen, heeft zich gemeld naar aanleiding van die eerste mail..

Tommi
03/12/09, 17:32
Als die tijden kloppen, hadden ze beter kunnen wachten met die eerste mail. Om zo'n bericht als dat van 9:59AM de wereld in te helpen, is niet echt een strak plan. Je ziet het hier al: mensen halen hun servers weg. Het blijkt dus dat het schip nog niet daadwerkelijk zou/zal zinken.

Ik denk dat ze dit beter even intern grondig hadden kunnen aanpakken en even hadden moeten wachten met een cruciale mailing als deze.

Idd mee eens, als de mensen al hard bezig zijn de servers weg te halen is de eventuele oplossing alleen maar verder te zoeken..

Geert-Jan
03/12/09, 17:37
Hoe kan een DC b.t.w. maar 1 uplink hebben?

pierce
03/12/09, 17:48
Hoe kan een DC b.t.w. maar 1 uplink hebben?

Ik vermoed:
a) omdat het regionaal is, en er dus geen hoge eisen worden gesteld aan verbindingen
b) geld

de enige glasvezel loopt overigens naar Sara, vanuit daar zullen ze wel een aantal transits/peerings oid hebben.

Tommi
03/12/09, 17:57
misschien hebben ze de overige lijnen alwel 'tijdelijk' opgezegd en draaien ze enkel ivm de geldkwestie nog maar op de KPN lijn

Phu
03/12/09, 17:58
Dacht dat ze vroeger nog een Multikabel business fiber lijntje hadden liggen
destijds belden die dudes me wekelijks op voor een aanbieding in hun datacenter.

en boden ze aan met het netwerk van Multikabel business.

Glenn
03/12/09, 18:59
Dacht dat ze vroeger nog een Multikabel business fiber lijntje hadden liggen
destijds belden die dudes me wekelijks op voor een aanbieding in hun datacenter.

en boden ze aan met het netwerk van Multikabel business.

Ze zijn begonnen met Multikabel-lijntje. Toen er wat meer klanten kwamen en er een grote uplink nodig was zijn ze met KPN in zee gegaan en hebben ze gelijk Multikabel uitgefaseerd.

Dat dit nu gebeurd is triest, maar wel in de lijn der verwachting. Wel eens opgevallen dat de VESDA meer dan een jaar in storing staat? Ook opgevallen dat de UPS regelmatig in storing staat? Ondanks herhaaldelijk mailen/bellen wordt daar niks mee gedaan.

Randy
03/12/09, 21:48
Als klanten nu al beginnen met hardware wegverhuizen is het einde moeilijk te stoppen.

Sterkte aan alle betrokken partijen.

Met alle respeKt voor de eerlijkheid natuurlijk, maar door de e-mail is wel het doodvonnis uitgesproken en het eigen graf gegraven. Erik is inmiddels op locatie om de servers op te halen. Hopen dat de toegang geregeld wordt. Dat gaat weer nachtwerk worden...

Sorcer
03/12/09, 21:53
Nou, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar je begeeft je wel in een lastige juridische situatie.
De curatoren proberen zo veel mogelijk gelden binnen te halen om de lopende schulden te kunnen betalen.

Zij mogen op geen enkele wijze het apparatuur zo maar wegnemen. Zij zullen dit eerst moeten uitzoeken en vervolgens contact moeten leggen met de eigenaar. Als hij/zij kan aantonen dat het systeem van hem/haar is, dan kan je het systeem gewoon ophalen in het datacenter.

Iets wat eigendom is van jezelf mogen ze nooit te nimmer gebruiken om lopende schulden van een client te bekostigen.

Swiftway-UK
03/12/09, 22:05
Iets wat eigendom is van jezelf mogen ze nooit te nimmer gebruiken om lopende schulden van een client te bekostigen.

Klopt helemaal, tenzij de belastingdienst ook betrokken is bij het faillisement, dan leggen ze mogelijk een bodembeslag. Dat beslag neemt ook de eigendommen van derden in beslag.

Quote:

Bodembeslag (Nederland)

Een speciale vorm van beslag in Nederland is het bodembeslag. Deze vorm van beslag kan alleen in sommige gevallen door de belastingdienst worden gelegd. Bij een bodem-beslag wordt er beslag gelegd op alles wat zich op een bepaald stuk grond (bodem) bevindt. In tegenstelling tot andere beslagen houdt de deurwaarder bij een bodembeslag geen rekening met rechten van derden. Waar een gerechtsdeurwaarder alleen beslag kan leggen op eigendommen van de geëxecuteerde, kan de belastingdeurwaarder met een bodembeslag dus ook beslag leggen op goederen die aan iemand anders toebehoren.

SideFX
03/12/09, 23:49
Ik vermoed:
a) omdat het regionaal is, en er dus geen hoge eisen worden gesteld aan verbindingen


Volgens mij ben jij ook klant bij een 'regionaal' datacenter.. en die besteden wel degelijk aandacht aan verbindingen ;)

pierce
04/12/09, 00:09
Volgens mij ben jij ook klant bij een 'regionaal' datacenter.. en die besteden wel degelijk aandacht aan verbindingen ;)

Klopt, maar SIG Grunn en de aanwezige netwerken zijn ook totaal niet te vergelijken met het dataregiocentre DC. Het SIG is een van de betere DC's in Nederland.

Maar volgens mij gaan we nu teveel offtopic Jeroen? ;) ot:

santema
04/12/09, 01:29
Klopt, maar SIG Grunn en de aanwezige netwerken zijn ook totaal niet te vergelijken met het dataregiocentre DC. Het SIG is een van de betere DC's in Nederland.

Maar volgens mij gaan we nu teveel offtopic Jeroen? ;) ot:

Wanneer is een datacenter regionaal? Groningen is imho net zo regionaal bezig als amsterdam kwa klanten, netwerken etc.

ereemst
04/12/09, 01:59
Zo is het LEEG daar joh... niet normaal.. hoe snel wij Hosters..kunnen schakelen

Phu
04/12/09, 02:14
Zo is het LEEG daar joh... niet normaal.. hoe snel wij Hosters..kunnen schakelen

Erik,

Kon je niet even wat fotos maken ?
je maakt ons allemaal nieuwsgierig.

Rik
04/12/09, 02:25
En zo helpen een hele berg klanten een onderneming om zeep. Iedereen denkt: 'mooi, hoef ik niet te betalen'.

De mensen die hun servers al in razend tempo hebben weggehaald zouden ook achter hun oren moeten krabben in mijn optiek. In ieder geval hier niet zo 'happy' gaan lopen doen. Elke failliete onderneming door deze toestand in de economie is iets wat we uiteindelijk allemaal gaan voelen.

Aan de heren 'in problemen': succes met het vinden van een oplossing, keep ya head up!

Phu
04/12/09, 02:28
En zo helpen een hele berg klanten een onderneming om zeep. Iedereen denkt: 'mooi, hoef ik niet te betalen'.

De mensen die hun servers al in razend tempo hebben weggehaald zouden ook achter hun oren moeten krabben in mijn optiek. In ieder geval hier niet zo 'happy' gaan lopen doen. Elke failliete onderneming door deze toestand in de economie is iets wat we uiteindelijk allemaal gaan voelen.

Aan de heren 'in problemen': succes met het vinden van een oplossing, keep ya head up!

Tsjah zeg eerlijk Rik zou jij in een zinkend schip willen achterblijven ?

Rik
04/12/09, 02:32
Tsjah zeg eerlijk Rik zou jij in een zinkend schip willen achterblijven ?

Nee, vrind... maar het is in principe heel simpel: de klanten veroorzaken het, de klanten geven met dit soort acties het laatste zetje, en de klanten zijn de lachende derde...

Dat maakt het lullig om er dan hier een beetje blij over te doen. Ik ken de heren verder ook niet, maar dit gun je gewoon niet één ondernemer.

Los van het feit dat het in een gezonde onderneming niet zou moeten kunnen gebeuren, van de andere kant zie je het in elke sector bij voorheen zeer stabiele ondernemingen.

Randy
04/12/09, 06:20
Zeaux,

Zeg Erik. Gaan we zo slapen. Volgens mij werkt alles weer... :lovewht:

DutchTSE
04/12/09, 09:15
Nee, vrind... maar het is in principe heel simpel: de klanten veroorzaken het, de klanten geven met dit soort acties het laatste zetje, en de klanten zijn de lachende derde...
Je kunt je servers wel laten staan om het laatste zetje niet te veroorzaken/verergeren maar als het uiteindelijk toch zover komt ben je blij als je je servers wel hebt weggehaald..

Pur
04/12/09, 10:18
Nee, vrind... maar het is in principe heel simpel: de klanten veroorzaken het, de klanten geven met dit soort acties het laatste zetje, en de klanten zijn de lachende derde...

Dat maakt het lullig om er dan hier een beetje blij over te doen. Ik ken de heren verder ook niet, maar dit gun je gewoon niet één ondernemer.

Los van het feit dat het in een gezonde onderneming niet zou moeten kunnen gebeuren, van de andere kant zie je het in elke sector bij voorheen zeer stabiele ondernemingen.

Je gunt het geen enkele goede ondernemer. Maar ik ben het niet eens dat klanten dit (en dan trek ik dit even algemeen) veroorzaken. Dat klanten jouw rekening te laat/niet betalen mag mijn inziens geen oorzaak dat jij je rekening niet betaald.

Dat is gewoon onderdeel van je bedrijfsvoering dat helaas sommige mensen niet willen of kunnen betalen. Je moet genoeg vet op je lichaam hebben om ook de maanden door te komen dat het wat minder gaat en mensen wat later betalen.

En het lijkt mij een hele natuurlijke reactie om je eigen meuk weg te halen van een zinkend schip gezien het gevolg niet overzichtelijk is. Voor hetzelfde geld laat je het staan en heb je vanaf maandag zelf ook geen business meer..

davhog
04/12/09, 10:53
Dat is gewoon onderdeel van je bedrijfsvoering dat helaas sommige mensen niet willen of kunnen betalen. Je moet genoeg vet op je lichaam hebben om ook de maanden door te komen dat het wat minder gaat en mensen wat later betalen.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is alleen wel eens lastig als je altijd de goedkoopste wil zijn zoals er in deze branche nogal een paar rondlopen.

®on
04/12/09, 10:59
Lakemans oproep >> DSB down.
Zie de vergelijking, met dit verschil dat het DRC nu zelf de laatste zet heeft gegeven.

Serve-xs
04/12/09, 11:09
Nee, vrind... maar het is in principe heel simpel: de klanten veroorzaken het, de klanten geven met dit soort acties het laatste zetje, en de klanten zijn de lachende derde...

Dat maakt het lullig om er dan hier een beetje blij over te doen. Ik ken de heren verder ook niet, maar dit gun je gewoon niet één ondernemer.

Ik zou het lulliger vinden als mijn klanten opeens in de problemen komen door mijn leverancier. Dan kies ik toch echt voor mijn klanten en niet voor mijn leverancier.

Als ze failliet dreigen te gaan wil ik daar niets van mee maken en zoek ik een andere locatie. Mijn klanten hoeven immers niet de dupe te zijn van mijn leverancier.

Sorcer
04/12/09, 12:19
En zo helpen een hele berg klanten een onderneming om zeep. Iedereen denkt: 'mooi, hoef ik niet te betalen'.

De mensen die hun servers al in razend tempo hebben weggehaald zouden ook achter hun oren moeten krabben in mijn optiek. In ieder geval hier niet zo 'happy' gaan lopen doen. Elke failliete onderneming door deze toestand in de economie is iets wat we uiteindelijk allemaal gaan voelen.

Aan de heren 'in problemen': succes met het vinden van een oplossing, keep ya head up!

Als ondernemer van een datacenter of wat voor bedrijf dan ook dien je zelf je administratie inorde te hebben. Er zijn voldoende regelingen te treffen om alsnog de openstaande facturen van debiteuren te ontvangen. Denk niet dat je zomaar het probleem bij de debiteuren van het datacenter mag leggen, ligt namelijk ook voor een groot gedeelte bij het datacenter zelf. Als jij daar 10 Racks hebt die binnen een aantal dagen offline gaan, ben ik bang dat jij ook de knoop snel doorhakt door direct te onderhandelen en de spullen per direct te verhuizen naar een nieuw onderkomen. Daarnaast mag ik hopen dat je als datacenter of een bedrijf een redelijke buffer hebt voor deze voorkomende toestanden.

Triloxigen
04/12/09, 12:36
Lakemans oproep >> DSB down.
Zie de vergelijking, met dit verschil dat het DRC nu zelf de laatste zet heeft gegeven.

Ik wilde inderdaad die opmerking ook gaan maken, maar je was me voor :o

Apoc
04/12/09, 12:52
Lakemans oproep >> DSB down.
Zie de vergelijking, met dit verschil dat het DRC nu zelf de laatste zet heeft gegeven.

Vind dat toch een wat kromme vergelijking. DSB had problemen, maar was nog niet aan het zinken. In het geval van DRC klinkt het alsof het om een schip gaat wat al bijna vergaan is.

Het lijkt me voor de hand liggen dat DRC achter de schermen waarschijnlijk al weken/maanden met problemen kampt, en dit niet heeft kunnen oplossen. Als men eerder nog in de veronderstelling was dat KPN binnen 2 dagen de stekker eruit trekt, kan je toch wel spreken van een vergevorderd stadium.

Een bedrijf adviseert haar klanten niet om zo spoedig mogelijk te verhuizen tenzij er echt vrijwel geen kans op herstel meer is. Ze hadden natuurlijk ook stijf de kaken op elkaar kunnen houden.


Nee, vrind... maar het is in principe heel simpel: de klanten veroorzaken het, de klanten geven met dit soort acties het laatste zetje, en de klanten zijn de lachende derde...

"De klanten veroorzaken het" vind ik een erg gedurfde statement. Er werd gewezen naar de crisis als boosdoender, maar om eerlijk te zijn, vind ik dat een nogal makkelijk excuus. Als je als bedrijf zijnde het zo ver laat komen dat door wanbetalers je infrastructuur niet meer bekostigt kan worden, doe je als bedrijf zijnde simpelweg iets fout.

Glenn
04/12/09, 17:52
Goed, ik kom er net een uurtje geleden vandaan. We stonden met z'n 4-en op de datavloer. Serieus complete racks worden daar in rap tempo afgebouwd. Ongeveer de helft (naar mijn schatting net iets meer) is al weg. De mensen die ik daar sprak hebben er geen vertrouwen meer in. Wij hebben 2 machines staan, maar deze halen wij zondag ook weg.

Overigens staan de VESDA en de UPS gewoon uit.

Nu staat er op iSpam.nl dat het DC wordt overgenomen. Dat is positief voor de klanten die er nog wel staan, maar nu meer dan de helft weg is neem je volgens mij een zinkend schip over.

Apoc
04/12/09, 18:12
Nu staat er op iSpam.nl dat het DC wordt overgenomen. Dat is positief voor de klanten die er nog wel staan, maar nu meer dan de helft weg is neem je volgens mij een zinkend schip over.

Ook erg slim om eerst klanten onzeker te maken en daarna met een overname kandidaat te komen, dat had natuurlijk andersom moeten zijn.


Van Oostveen erkent dat er klanten zijn langs geweest om hun servers op te halen, maar dat de meeste grote(re) klanten met (halve) racks niet zijn wegverhuisd. Hij verwacht zelfs dat klanten die zijn weggaan nu er een oplossing is gevonden zullen terugkomen. Ook ontkent hij dat er sprake was van een dreigend faillissement.

Klanten die terugkomen? Dat lijkt me heel sterk.

Geen dreigend faillissement? Er wordt klanten geadviseerd om naar een alternatief op zoek te gaan omdat KPN niet meer betaald zou kunnen worden - veel duidelijker kun je het niet maken lijkt me. Wees dan gewoon eerlijk..

baahmi
04/12/09, 18:34
Geen dreigend faillissement? Er wordt klanten geadviseerd om naar een alternatief op zoek te gaan omdat KPN niet meer betaald zou kunnen worden - veel duidelijker kun je het niet maken lijkt me. Wees dan gewoon eerlijk..

Ze zijn vermoedelijk te eerlijk geweest, heb het hier wel eens anders gelezen. Misschien zijn faillisementen in de hosting business normaal, maar als je (toekomstige?) rekeningen niet meer kan betalen (of verantwoorden), wil dat niet zeggen dat je failliet gaat. Verplichtingen afbouwen en je rekening gespreid betalen levert geen faillisement op (in de normale wereld in ieder geval niet)

Mvgr,
Martin

Apoc
04/12/09, 20:04
Ze zijn vermoedelijk te eerlijk geweest, heb het hier wel eens anders gelezen. Misschien zijn faillisementen in de hosting business normaal, maar als je (toekomstige?) rekeningen niet meer kan betalen (of verantwoorden), wil dat niet zeggen dat je failliet gaat. Verplichtingen afbouwen en je rekening gespreid betalen levert geen faillisement op (in de normale wereld in ieder geval niet)

Mvgr,
Martin

Als je rekeningen niet kunt betalen voor diensten die een cruciale rol in je dienstverlening betekenen, ga je failliet.

In dit geval: als KPN de stekker eruit zou trekken, ligt alles plat. Een faillissement is dan vrijwel niet te voorkomen (=dreigend faillissement)

Daarnaast; het lijkt me logisch dat belangrijke crediteuren die een cruciaal onderdeel van je infrastructuur in handen hebben, prioriteit krijgen. Als die dus al niet meer betaald kunnen worden, is er toch wel een heel serieus probleem.

Het is absoluut niet mijn intentie om te stoken, maar als een bedrijf eerst klanten adviseert om weg te verhuizen en de dag erna zegt dat er geen sprake was van een dreigend faillissement, dan vraag je ook wel om kritiek.

ResellerHosting
04/12/09, 20:09
Ze zijn vermoedelijk te eerlijk geweest, heb het hier wel eens anders gelezen. Misschien zijn faillisementen in de hosting business normaal, maar als je (toekomstige?) rekeningen niet meer kan betalen (of verantwoorden), wil dat niet zeggen dat je failliet gaat. Verplichtingen afbouwen en je rekening gespreid betalen levert geen faillisement op (in de normale wereld in ieder geval niet)

Mvgr,
Martin

Wanbeleid eerder, als ze nu failliet gaan zijn de bestuurders verwijtbaar.

Als eerste hebben ze (kennelijk) niet alles gedaan om het te voorkomen.
In plaats van hierna te zoeken naar een passende oplossing (migratie klanten of verkoop klanten) roepen ze klanten op om te vertrekken.

De schade die daardoor ontstaat voor hun klanten (wanprestatie bij lopende contracten) zijn ze verantwoordelijk voor.

Het niet nobel te noemen dat ze te eerlijk zouden zijn, het is eerder dat ze hun eigen verantwoordelijkheid (en de tekortkomingen hierin) afwentelen op hun klanten. En ze hiermee aan een proces versnelling meewerken waar ze hun klanten mee opzadelen.

Iedereen zou het prettig vinden om vooraf te horen dat een partij faillissement gaat aanvragen en in dat kader zijn spullen kan ophalen.
Hier is daar nog geen sprake van, maar met een aankondiging dat uplink weg gaat vallen, verlang je daar kennelijk wel naar.

Mwa.. lijkt mij dat een datacentrum zonder uplink een wanprestatie levert.
Heb nog geen succesvolle businessmodel gezien voor draaiende servers in rack, opslagplaats.

Lijkt me moeilijk achteraf te verdedigen.

ps: faillissementen zijn in geen enkele branche normaal, het geeft alleen aan dat een bedrijf niet levensvatbaar is geweest/meer is. Wel valt het op dat in sommige branches het faillissement als afvoer putje wordt gebruikt om schoon en van verantwoordelijkheden af te komen, (los van bewuste faillissement fraude), en doodleuk opnieuw te beginnen.

Soms zie je dat een ondernemer al opnieuw is begonnen en oude nog failliet moet laten gaan. (o.a. Kroymans)

ps2: Ik las ergens dat ze het verwijten aan debiteuren beheer en economische crisis, als dat ECHT de oorzaak zou zijn, gaan er vele andere DC's ook kapot.
Waarschijnlijk is een grote klant waar ze erg afhankelijk van zijn in problemen gekomen en ontstond er een gebrek aan liquiditeit.

Dirkje
04/12/09, 20:15
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe ze zo'n e-mail de wereld in hebben kunnen helpen.

ResellerHosting
04/12/09, 20:26
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe ze zo'n e-mail de wereld in hebben kunnen helpen.

Nood breekt, wet. Professioneel en slim is het niet, gezien opvolging en tijdsbestek er tussen. Maar als je als ondernemer in paniek raakt en op het laatste moment voor deze optie kiest, maak je een emotionele beslissing. (kat in het nauw maakt vreemde sprongen).

Mogelijk is er ook een probleem bij een bank, want als business gezond is en er een overbruggingskrediet nodig is om tijdelijk orde op zaken te stellen, zal een bank hier liever voor kiezen dan het laten klappen.

Leuk idee voor TV programma "Ondernemers aan de rand van afgrond". Levert zeer emotionele en irrationele afleveringen op vermoed ik.

Doet me denken aan ISP die vorige maand zonder aankondiging 's nachts alles ging verhuizen. In dit geval hadden ze beter vannacht al hun klanten kunnen verhuizen en dan achteraf uitleg gegeven, dan raken ze wel wat klanten kwijt, maar kunnen ze weer een tijdje verder. (tenminste als ze IP ranges bezitten, anders heeft dat ook niet veel zin).

goconnected
04/12/09, 21:00
Nood breekt, wet. Professioneel en slim is het niet, gezien opvolging en tijdsbestek er tussen. Maar als je als ondernemer in paniek raakt en op het laatste moment voor deze optie kiest, maak je een emotionele beslissing. (kat in het nauw maakt vreemde sprongen).

Mogelijk is er ook een probleem bij een bank, want als business gezond is en er een overbruggingskrediet nodig is om tijdelijk orde op zaken te stellen, zal een bank hier liever voor kiezen dan het laten klappen.

Leuk idee voor TV programma "Ondernemers aan de rand van afgrond". Levert zeer emotionele en irrationele afleveringen op vermoed ik.

Doet me denken aan ISP die vorige maand zonder aankondiging 's nachts alles ging verhuizen. In dit geval hadden ze beter vannacht al hun klanten kunnen verhuizen en dan achteraf uitleg gegeven, dan raken ze wel wat klanten kwijt, maar kunnen ze weer een tijdje verder. (tenminste als ze IP ranges bezitten, anders heeft dat ook niet veel zin).Volgens mij is die vergelijking van je verhuizing (neem aan dat je I3D.net bedoelde) niet te vergelijken. Dat ging over andere zaken als ik het zo van de neutrale kant bekijk.

cyberbootje
04/12/09, 23:36
Zal vast eerder gezegd zijn, persoonlijk als je zo'n mail krijgt en jij bent klant dan ga je echt niet wachten en hopen dat het goed gaat komen.
Je wil, neem ik aan, niet het risico lopen dat het mis gaat....:smartass:

ResellerHosting
05/12/09, 01:54
Volgens mij is die vergelijking van je verhuizing (neem aan dat je I3D.net bedoelde) niet te vergelijken. Dat ging over andere zaken als ik het zo van de neutrale kant bekijk.

Elke zaak is uniek, ik doelde er alleen op dat de ondernemer in kwestie ook gewoon vannacht (dit weekend) alles had kunnen oppakken en elders had kunnen plaatsen en (mits hij ip ranges bezit) deze week had kunnen gebruiken om verhuizing in stilte voor te bereiden en nieuwe partij alvast ranges te laten configureren.

Dan had maandag (afhankelijk van omvang) alles gewerkt en pas eind van deze maand een rekening gezien.
Als alleen KPN faillissement aanvraagt (gezien mailtje heeft hij met andere crediteuren een regeling) zullen ze niet failliet gaan.

Er zijn trouwens een paar DC's die hun eigen mensen bij grote verhuizingen inzet. (mits je naar hun verhuisd)

Vorig jaar was er een grote faillissement die naar omstandigheden in redelijke termijn geheel verhuisd was. (ben naam vergeten was dochter van beruchte Fries)

Pur
05/12/09, 02:08
Vorig jaar was er een grote faillissement die naar omstandigheden in redelijke termijn geheel verhuisd was. (ben naam vergeten was dochter van beruchte Fries)

ISD Holland. En zo geweldig ging die verhuizing ook weer niet..

ResellerHosting
05/12/09, 02:11
ISD Holland. En zo geweldig ging die verhuizing ook weer niet..

Ja, komt me bekend voor.

Echter dat is vrij rap gegaan, failliet, curator vind koper et voila verhuizen dat verhaal.

Na een paar weken zag ik geen klachten meer, dus naar verhouding redelijk goed gelukt.

In dit geval hadden ze hun liquiditeit probleem zien aankomen dus hadden ze iets meer tijd kunnen plannen voor verhuizing.

Pur
05/12/09, 02:25
Ja, komt me bekend voor.

Echter dat is vrij rap gegaan, failliet, curator vind koper et voila verhuizen dat verhaal.

Dat was op zichzelf natuurlijk wel noodzakelijk gezien de stroom er vanaf is gegaan. En dan is er na een paar dagen geen partij meer die het wil overnemen natuurlijk en krijgt de curator er dus geen cent meer voor.



Na een paar weken zag ik geen klachten meer, dus naar verhouding redelijk goed gelukt.

Okay maar er is voor sommige mensen ook daar een vrij lange downtime geweest. Logisch verder gezien de korte tijdspanne en de onbekendheid met het netwerk van ISD. Maar niet alle klanten zullen blij zijn geweest met de downtime.

Ik ben wat dat betreft wel benieuwd of het onderaan de streep het waard is geweest (aka is het overgrote deel van de klanten gebleven).




In dit geval hadden ze hun liquiditeit probleem zien aankomen dus hadden ze iets meer tijd kunnen plannen voor verhuizing.

Dat hadden ze bij ISD natuurlijk ook zien aankomen. Althans ik neem aan dat het geen complete schok was voor Harry.

En in dit geval moet je natuurlijk ook maar afwachten of er een partij is die het over wil nemen.

Apoc
05/12/09, 14:46
Elke zaak is uniek, ik doelde er alleen op dat de ondernemer in kwestie ook gewoon vannacht (dit weekend) alles had kunnen oppakken en elders had kunnen plaatsen en (mits hij ip ranges bezit) deze week had kunnen gebruiken om verhuizing in stilte voor te bereiden en nieuwe partij alvast ranges te laten configureren.

Wat is dit nu weer voor onzin? Het gaat om een partij met een eigen datacentrum, die de kosten van hun uplink niet meer konden betalen. Waarom zouden ze hun eigen pand verlaten en waarom zouden ze op een andere locatie de uplinks wel kunnen veroorloven?

Je vergelijking slaat echt compleet nergens op.

Randy
05/12/09, 23:43
Geen dreigend faillissement? Er wordt klanten geadviseerd om naar een alternatief op zoek te gaan omdat KPN niet meer betaald zou kunnen worden - veel duidelijker kun je het niet maken lijkt me. Wees dan gewoon eerlijk..

Naast KPN (~35K) was er ook nog een NUON (~40K). En dat zijn dan twee grotere schuldeisers, die beiden een kritiek deel van de infra leveren. Er zal dan ongetwijfeld nog een hand vol kleinere schuldeisers zijn. Als ik een van hen was, had ik binnen no time alles in het werk gezet om deze twee voor te zijn om nog iets van mijn geld te zien. En daarmee, wordt de eerste dominosteen in beweging gezet.

Met die afweging is besloten in ieder geval direct een extra externe back-up te maken. Mocht de connectivity wegvallen, is er in ieder geval nog data. Zelf zat ik bij de SIDN en kon ik niet snel genoeg schakelen om informatie los te peuteren. Maar om een blokkade van servers voor te zijn (eerste alinea) is besloten ook deze direct weg te laten halen en (tijdelijk) elders onder te brengen.

Om ~22.00 uur zijn de servers uit gegaan en In Amsterdam zijn de servers ingehanen en de IP's omgezet van de nodes (Hyper-V) waarop de rest remote kon gebeuren. 's Ochtends om 4.00 uur stonden de nieuwe nameservers + GLUE in de zonefile en 's ochtends voor iedereen wakker werd, werkte alles weer.

Waarom snel en ad-hoc alles weghalen is duidelijk geworden. Mocht toch de connectivity verloren gaan, moet je elders provisionen en een dan inmiddels 20 uur oude back-up restoren, om later alsnog een transfer in te zetten. Dubbel werk dus, met dubbele downtime voor de klanten.

Ik ben benieuwd hoe het een en ander afloopt in DRC. Ik kan de eerlijkheid van de eigenaar wel erg respecteren! En juist dat geeft hem nog mogelijkheden voor de toekomst. Een en ander hangt natuurlijk af van de nieuwe shareholder en de continuïteit die gewaarborgd wordt.

Randy
05/12/09, 23:46
ISD Holland. En zo geweldig ging die verhuizing ook weer niet..

Die ken ik nog wel. Wil je echte horrorverhalen horen, moet je Pim eens bellen. 40 racks vol servers met labels 'Apollo' en 'Kristel' zonder documentatie. Vrijdag om 19.00 uur bij de poort van Redbus, en maandagmiddag weer thuis. Daar heeft veel Redbull in gezeten. Om vervolgens enkele dagen later nog om te nummeren, omdat FiberWorld bij de rechter liep te jammeren om IP-adressen. Altijd leuk, Harry D-bedrijven...

Ik kan je ook voorbeelden noeman van 1500 servers die verhuist zijn, waarbij iedereen precies wist wat die moest doen en alles wel vlekkeloos liep. Hyves bijvoorbeeld. Waar enkele uren later vrijwel alles weer keurig op de nieuwe lokatie draaide.

Voor mij even geen verhuizingen meet dit jaar. Ik moest even spieken, maar heb er 21 weer gevonden op factuur. Dan laat ik de vriendendienstjes die met een gesloten enveloppe en bier + pizza afgerekend werden nog even achterwege. Begin volgens jaar staat er nog wel een in de planning voor ~2000 servers. Al verwacht ik van die partij dat alles goed geregeld is. Dat gaat gewoon een leuke nacht worden, waarbij ik graag in de weg loop :)

Triloxigen
06/12/09, 14:00
ISD Holland. En zo geweldig ging die verhuizing ook weer niet..

Maar andere opties waren er ook niet :p

Pur
06/12/09, 16:54
Maar andere opties waren er ook niet :p

Nou ja ze hadden de boel ook niet over kunnen nemen ofzo :-) En het enige wat ik in feite ook zeg is dat het zeker niet vlekkeloos verliep, maar dat lijkt me logisch gezien het spoedklusje...

Maar waar ik dus wel benieuwd naar ben of het aan het einde van de rit het dus waard is geweest voor uhhmmm RealHosting geloof ik.

santema
09/12/09, 04:00
Iemand nog nieuws? Vandaag (eigenlijk gisteren) zou de stekker eruit toch?

Michel2k
09/12/09, 04:20
Iemand nog nieuws? Vandaag (eigenlijk gisteren) zou de stekker eruit toch?

Het is toch overgenomen?

ereemst
09/12/09, 10:12
Ja wij zijn verhuist die nacht met hulp van Randy...(randy bedankt, randy bedankt) en verliep redelijk goed op wat Nameserver troubels na door Openprov. maar alles was om 07:00 weer up en running dus klanten hebben er weinig tot niets van gemeld.. Ik kon razendsnel wat utjes regelen bij Gyrocenter 2 dus dat was top..
Verder nu nog lekker even afwachten.. wat DRC gaat doen heb nog niks gehoord. maar PLUIM voor de Owner die iedereen netjes op de hoogte hield met de TAM TAM en WHT samen is er volgens mij niemand nog echt op ze snufferd gegaan.

Savvas
09/12/09, 10:47
Ik vraag me af wie dat op zich heeft genomen. Volgens mij valt de grootte van de datavloer best mee toch? 20-30 kasten misschien?

ResellerHosting
09/12/09, 13:50
Wat is dit nu weer voor onzin? Het gaat om een partij met een eigen datacentrum, die de kosten van hun uplink niet meer konden betalen. Waarom zouden ze hun eigen pand verlaten en waarom zouden ze op een andere locatie de uplinks wel kunnen veroorloven?

Je vergelijking slaat echt compleet nergens op.

Ik denk dat je niet alle reacties gelezen hebt of niet inziet waar ik op doel.

Ten eerste een partij die sinds kort een eigen DC heeft en vrijwel niets van huidige locaties naar deze nieuwe dc heeft verhuisd is Leaseweb. Gewoon kosten/baten, oude rommel tegen X bedrag (waarschijnlijk voordeliger) laten staan en nieuwe zaken in eigen DC hosten, en gaten middels aanbiedingen opvullen in oude.

In dit geval is het vice versa, bedrijf kan kennelijk uplink niet meer betalen, uplink weg, DC waardeloos. (even los van bijdrage van huidige bewindsvoerder).

Als ze alles verhuizen dan hebben ze nog inkomsten en mogelijk zijn ze dan voordeliger uit qua inkoop bandbreedte en energie. (gezien hun geografische locatie) en dus houden ze geld over en kan mogelijk een faillissement worden afgewend.

Ze houden dan een lege DC over waar mogelijk een andere toepassing of eigenaar voor te vinden is.

Hoe ze nu gehandeld hebben maakt ze schuldig aan wanbeleid omdat ze zelf het faillissement in stroom versnelling hebben gebracht.

Wat ik schreef is niet zo gek, vlak voor en tijdens faillissement van KPNQWEST hebben er veel grotere migraties plaats gevonden, uiteraard met de nodige hinder voor klanten, maar dat is nog altijd beter dan dat je overgeleverd word aan een curator. (die nu weinig waarde zal aantreffen)

stifler_1978
09/12/09, 14:11
Ik was ook gehost bij DRC met een 1Utje. Maandag las ik inderdaad op internet dat het was overgenomen.
Ik heb hierna gebeld met iemand van DRC en gevraagd of ik hem moet feliciteren met de overname. Die wist nergens van.... Verder details laat ik maar even in het midden.

Hij adviseerde mij om mijn 1U weg te halen omdat het waarschijnlijk (voorlopig) einde oefening zou zijn. Dat heb ik dus die avond nog maar even snel gedaan.

Wat mij opviel, en dat werd ook al gezegt in dit forum, was dat het erg stil / leeg was in de kasten. Er staan zo'n 16 kasten, 80% leeg en misschien in totaal nog maximaal 20 servertjes die er draaiden.

In het verleden zijn er wat probleempjes geweest bij DRC. Buiten dat was ik een tevreden klant. Voor mij gold DRC als een backup locatie dus (korte) downtime was geen ramp.

DRC heeft op meerdere punten de plank goed misgeslagen. Dat is jammer want het concept vond ik wel goed. Hopelijk wordt dit vervolgt en leert men van de fouten.

Apoc
09/12/09, 14:12
Ik denk dat je niet alle reacties gelezen hebt of niet inziet waar ik op doel.

Ten eerste een partij die sinds kort een eigen DC heeft en vrijwel niets van huidige locaties naar deze nieuwe dc heeft verhuisd is Leaseweb. Gewoon kosten/baten, oude rommel tegen X bedrag (waarschijnlijk voordeliger) laten staan en nieuwe zaken in eigen DC hosten, en gaten middels aanbiedingen opvullen in oude.

In dit geval is het vice versa, bedrijf kan kennelijk uplink niet meer betalen, uplink weg, DC waardeloos. (even los van bijdrage van huidige bewindsvoerder).

Als ze alles verhuizen dan hebben ze nog inkomsten en mogelijk zijn ze dan voordeliger uit qua inkoop bandbreedte en energie. (gezien hun geografische locatie) en dus houden ze geld over en kan mogelijk een faillissement worden afgewend.

Ze houden dan een lege DC over waar mogelijk een andere toepassing of eigenaar voor te vinden is.

Hoe ze nu gehandeld hebben maakt ze schuldig aan wanbeleid omdat ze zelf het faillissement in stroom versnelling hebben gebracht.

Wat ik schreef is niet zo gek, vlak voor en tijdens faillissement van KPNQWEST hebben er veel grotere migraties plaats gevonden, uiteraard met de nodige hinder voor klanten, maar dat is nog altijd beter dan dat je overgeleverd word aan een curator. (die nu weinig waarde zal aantreffen)

Gebaseerd op je reactie, zou ik eerder zeggen dat je het topic zelf niet gevolgd hebt.

Als er 75K bij KPN en NUON open staat, en er ongetwijfeld meer schulden zijn, waar zou het geld voor een nieuwe locatie dan vandaan moeten komen? Bandbreedte zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan waar ze nu zitten, maar ze moeten toch ook aardig wat kosten maken.

Als dat geld er is, zou dat geld gewoon naar KPN moeten gaan - als er in ieder geval een deel van de schuld afgelost wordt, zullen ze een stuk coulanter zijn. Waar jij nu op aanstuurt is dat schuldeisers de tandjes kunnen krijgen en dat er maar gewoon ergens anders verder gegaan moet worden, maar zo werkt dat niet.

Eerlijkheid duurt het langst. Je kunt naar mijn mening beter eerlijk failliet gaan, dan op een dergelijke achterbakse manier je toko ten schande maken.

Buiten dat; dataREGIOcenter is geheel gericht op regionaal niveau. Hun klanten zullen daar ongetwijfeld om die reden staan, en dan kun je het natuurlijk niet maken om die vervolgens weer naar een ander datacenter te verhuizen.

Het lijkt me duidelijk dat het huidige beleid zeker moet worden verandert, en dat zullen ze vast ook wel doen. Dat + de eerlijkheid van de eigenaar levert toch potentie voor de toekomst.

Erik H.
09/12/09, 16:28
<KNIP>

Dat + de eerlijkheid van de eigenaar levert toch potentie voor de toekomst.

Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens ...

(offtopic: heb ik toch maar even mooi een mod geknipt hihi)

Swiftway-UK
09/12/09, 16:45
(offtopic: heb ik toch maar even mooi een mod geknipt hihi)[/I]

offtopic: nee hoor. Apoc is volgens mij geen mod meer.

ereemst
09/12/09, 16:48
he swiftway... host jij nou nog steeds LTIT

ResellerHosting
09/12/09, 20:48
Gebaseerd op je reactie, zou ik eerder zeggen dat je het topic zelf niet gevolgd hebt.

Als er 75K bij KPN en NUON open staat, en er ongetwijfeld meer schulden zijn, waar zou het geld voor een nieuwe locatie dan vandaan moeten komen? Bandbreedte zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan waar ze nu zitten, maar ze moeten toch ook aardig wat kosten maken.


Bedragen stonden er niet bij eerdere reacties, echter had ik al geschreven dat ze een hiermee tijd winnen en waarde behouden.

Stel het gaat om 20 racks in de regio Amsterdam kunnen ze makkelijk een prijs van 500 rack/maand bedingen, dus 10.000 euro waren ze klaar geweest, dat is van een heel andere orde dan 75K + maandelijkse kosten die er bij komen om het op huidige locatie te continueren.
Rechtspersoon had dan klanten kunnen verkopen zonder te maken te krijgen met legacy, ook zou het voor curator makkelijker zijn om het te verkopen dan dat hij aan Nuon/KPN moet verzoeken tijdelijk afsluiting op te schorten.

Als ze geen 10.000 euro/maand kunnen betalen (bij 20 racks) dan waren ze toch al niet levensvatbaar.



Als dat geld er is, zou dat geld gewoon naar KPN moeten gaan - als er in ieder geval een deel van de schuld afgelost wordt, zullen ze een stuk coulanter zijn. Waar jij nu op aanstuurt is dat schuldeisers de tandjes kunnen krijgen en dat er maar gewoon ergens anders verder gegaan moet worden, maar zo werkt dat niet.

Zoals gesuggereerd in één van de mailtjes hebben ze met veel schuldeisers een deal weten te maken en stemde KPN er niet mee in. Ook KPN zou een tussenstap zoals ik suggereer beter vinden omdat hiermee van rechtspersoon geen leeg omhulsel overblijft, zoals nu het geval.



Eerlijkheid duurt het langst. Je kunt naar mijn mening beter eerlijk failliet gaan, dan op een dergelijke achterbakse manier je toko ten schande maken.


Is het niet zo dat je juist indien je toko failliet gaat je al reeds jezelf als bestuurder ten schande hebt gebracht? Zeker indien je uit het niets je klanten verzoekt te vertrekken?

Ik zie hier niets van eerlijkheid jegens klanten in terug, want door ze tussentijds hun dienst op te zeggen creëer je meer schuldeisers.

Als je in een bootje zit en er staat water in, ga je niet meteen er uit springen, maar eerst even proberen water eruit te scheppen.



Buiten dat; dataREGIOcenter is geheel gericht op regionaal niveau. Hun klanten zullen daar ongetwijfeld om die reden staan, en dan kun je het natuurlijk niet maken om die vervolgens weer naar een ander datacenter te verhuizen.

Ik denk er een klant in die datacentre heeft gestaan die een paar milliseconden verschil als bezwaarlijk zal achten.



Het lijkt me duidelijk dat het huidige beleid zeker moet worden verandert, en dat zullen ze vast ook wel doen. Dat + de eerlijkheid van de eigenaar levert toch potentie voor de toekomst.

Ik zou hem niet als bestuurder of voor een financiële aannemen.
Bovendien zullen grote toeleverancier wel ergens informeel een lijstje bijhouden (of screenen) op personen waar ze in het verleden schade op geleden hebben.
Mogelijk dat je hem als "eerlijke" beheerder een functie kunt gunnen, maar meer ook niet.

Ook zullen huidige klanten als ook indien hij opnieuw begint nieuwe klanten niet zomaar voor hem kiezen als ze dit weten. Deze branche gaat om continuïteit. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Overigens gun ik het niemand, maar er zit wel een verschil tussen bedrijven die failliet gaan omdat ze benadeeld/bestolen/opgelicht zijn en bedrijven die door eigen schuld in liquiditeit problemen zijn gekomen. Gezien het feit dat er kennelijk bij uplink + nuts leverancier een basis behoefte van bedrijf omwille van openstaande rekening(en) is (?) afgesloten is er sprake van slecht management en het verzoek aan klanten om te vertrekken bevestigd dit alleen maar. (ongeacht dat als je er hardware had staan deze oproep wel kunt waarderen)

Spyder01
09/12/09, 20:53
Buiten dat; dataREGIOcenter is geheel gericht op regionaal niveau. Hun klanten zullen daar ongetwijfeld om die reden staan, en dan kun je het natuurlijk niet maken om die vervolgens weer naar een ander datacenter te verhuizen.
Ik denk er een klant in die datacentre heeft gestaan die een paar milliseconden verschil als bezwaarlijk zal achten.


Apoc bedoeld hier niet de kleine vertraging in het netwerk vermoed ik. Mensen staan / stonden veelal in DRC omdat het voor hun dichtbij was, een lokale partij (voor mensen boven Amsterdam scheelt het de nodige reistijd).

Apoc
09/12/09, 22:05
Stel het gaat om 20 racks in de regio Amsterdam kunnen ze makkelijk een prijs van 500 rack/maand bedingen, dus 10.000 euro waren ze klaar geweest, dat is van een heel andere orde dan 75K + maandelijkse kosten die er bij komen om het op huidige locatie te continueren.

10K om 20 racks te verhuizen? No way. Een beetje goed geplande verhuizing alleen al kost je in de richting van de 10K voor manuren, materiaal en transport. Dan heb je het nog niet gehad over setup fees, netwerkaansluitingen, enzovoorts.


Zoals gesuggereerd in één van de mailtjes hebben ze met veel schuldeisers een deal weten te maken en stemde KPN er niet mee in. Ook KPN zou een tussenstap zoals ik suggereer beter vinden omdat hiermee van rechtspersoon geen leeg omhulsel overblijft, zoals nu het geval.

KPN zou een tussenstap waarin geld uitgegeven wordt aan andere partijen i.p.v. henzelf beter vinden? Lijkt me heel sterk. Als dat geld er was, zou KPN waarschijnlijk coulant geweest zijn als er in ieder geval dat zou worden afbetaald (aan hen).

"Zoals nu het geval" valt wel redelijk mee volgens mij.


Is het niet zo dat je juist indien je toko failliet gaat je al reeds jezelf als bestuurder ten schande hebt gebracht?

Nee, absoluut niet. Dat is een algemene Nederlandse misvatting. Als je failliet gaat doordat je er een puinhoop van hebt gemaakt, dan wel ja. Maar je weet niet wat er achter de schermen heeft gespeeld. Persoonlijk heb ik de indruk dat er organisatorisch e.e.a. niet op orde was, maar om nu te zeggen dat de eigenaar zich ten schande heeft gemaakt? Naar mijn mening absoluut niet.


Zeker indien je uit het niets je klanten verzoekt te vertrekken?

Vanuit humanistisch oogpunt is de man/vrouw een held. Vanuit bedrijfskundig oogpunt was het inderdaad geen slimme zet - maar anderzijds kun je ook bedenken dat zonder die zet de overnamekandidaat/investeerder/whatever wellicht niet naar voren was gekomen en de hele handel met alle klanten erin plat was gegaan. Dan is in 1 keer al het vertrouwen in de ondernemer weg, terwijl deze ondernemer heeft laten zien dat hij om zijn klanten geeft (hetgeen vertrouwen geeft).


Ik zie hier niets van eerlijkheid jegens klanten in terug, want door ze tussentijds hun dienst op te zeggen creëer je meer schuldeisers.

Je bekijkt dit naar mijn mening wat te bureaucratisch.


Als je in een bootje zit en er staat water in, ga je niet meteen er uit springen, maar eerst even proberen water eruit te scheppen.

Klopt, maar als kapitein zijnde help je eerst je passagiers van boord voordat je zelf van boord gaat. Daarnaast weet je niet wat er achter de schermen gebeurd is.


Ik denk er een klant in die datacentre heeft gestaan die een paar milliseconden verschil als bezwaarlijk zal achten.

Wat Spyder01 al zei.


Ik zou hem niet als bestuurder of voor een financiële aannemen.
Bovendien zullen grote toeleverancier wel ergens informeel een lijstje bijhouden (of screenen) op personen waar ze in het verleden schade op geleden hebben.
Mogelijk dat je hem als "eerlijke" beheerder een functie kunt gunnen, maar meer ook niet.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat zie ik toch heel anders.


Ook zullen huidige klanten als ook indien hij opnieuw begint nieuwe klanten niet zomaar voor hem kiezen als ze dit weten. Deze branche gaat om continuïteit. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Met die laatste zin spreek je jezelf tegen ;)

MediaServe
09/12/09, 23:40
Wie heeft de schulden nou overgenomen dan?

En hoeveel procent van de klanten is met de noorderzon vertrokken?

Swiftway-UK
10/12/09, 09:17
he swiftway... host jij nou nog steeds LTIT

Ik heb geen idee waar je het over hebt om eerlijk te zijn.



Stel het gaat om 20 racks in de regio Amsterdam kunnen ze makkelijk een prijs van 500 rack/maand bedingen, dus 10.000 euro waren ze klaar geweest, dat is van een heel andere orde dan 75K + maandelijkse kosten die er bij komen om het op huidige locatie te continueren.
<knip>
Als ze geen 10.000 euro/maand kunnen betalen (bij 20 racks) dan waren ze toch al niet levensvatbaar.

Volgens hun eigen website vroegen ze zelf 450 euro per maand per rack inclusief 6A stroomverbruik. Extra 1 Amp was 27,50 per ampere.


10K om 20 racks te verhuizen? No way. Een beetje goed geplande verhuizing alleen al kost je in de richting van de 10K voor manuren, materiaal en transport. Dan heb je het nog niet gehad over setup fees, netwerkaansluitingen, enzovoorts.

Onder andere door dit forum, door het aanbiedingenforum, krijgen bedrijven het idee dat het standaard is om geen setup kosten te betalen voor een rack. Maar zoals Apoc aangeeft heb je het vaak over heftige setups.

Denk 750 - 2500 euro per rack setup, afhankelijk van de stroombehoefte.
1500 - 2500 euro per UTP of fiber naar de Meet Me Room.

------

Goed bekabelen van racks is ook niet goedkoop.

Vergeet niet: de beste prijzen vind je op dit forum. Vooral omdat hosters hier aanbieden aan andere hosters/resellers. Soms pakken ze verlies op een dienst om een commitment op te vullen. Of het is gewoon een 'loss leader'.

Maar de prijzen voor racks stijgen ieder jaar.

Rolie
10/12/09, 17:52
Ik kreeg vanmiddag nog een (laatste) e-mail van Rob:


Beste klant,

In vervolg op de berichtgevingen van vorige week wil ik u het volgende berichten.

Wij zijn het afgelopen weekend druk bezig geweest met een overname. Echter is dit niet gelukt.

Door de berichtgevingen van vorige week hebben veel klanten gekozen een ander onderkomen te zoeken.

Wij hebben vandaag een inventarisatie van de racks uitgevoerd en hieruit blijkt dat uw server(s) nog
actief is (zijn) in ons datacenter.

Ik adviseer u zo spoedig mogelijk een nieuw onderkomen te vinden voor uw server(s). Doordat klanten voor een
ander onderkomen hebben gekozen is de continuiteit van Dataregiocentre onder druk komen te staan. Naar
verwachting zal hierdoor op korte termijn onze dienstverlening worden beeindigd omdat wij de maandelijkse
verplichtingen niet meer kunnen voldoen.

Ik wil u bedanken voor uw vertrouwen van de afgelopen jaren. Tevens wens ik u succes toe bij het vinden van
een goed alternatief.

Met vriendelijke groet,

Rob van Oostveen
Dataregiocentre

Spyder01
10/12/09, 18:12
Ondanks dat ik die eerlijkheid wel kan waarderen, hebben ze zichzelf ook een overname door de neus geboort. Door die berichtgeving vertrokken de mensen en bleef er dus weinig over.

Ik weet niet hoe het met contracten zit daar, maar lopende contracten kun je toch het e.e.a. verplichten qua betalingen lijkt me.

Piwi-Web
18/02/10, 19:24
Ik denk dat dat na 2 maanden een een dikke week alles wel opgelost is ;) Of in ieder geval dat het afgehandeld is ...

Stewie
18/02/10, 19:24
Zou er dan nog iets staan?

Rolie
18/02/10, 19:53
De website (http://dataregiocentre.com/) is nog prima te bereiken.

stifler_1978
18/02/10, 20:05
Dat is het grappige. De DRC website draaide ook niet in het eigen datacenter maar (ik denk) bij een shared hosting partij. Ik heb dit een keer gechecked omdat ik het vreemd vond dat de site het wel deed maar je je systemen niet kon bereiken in het datacenter...

:)

YourWebSolution
20/02/10, 19:58
De website (http://dataregiocentre.com/) is nog prima te bereiken.

Eigenlijk best sneu...
De banner op hun voorpagina "U zoekt colocatie zonder gedoe"...->|

Zouden ze nog diensten leveren?

santema
20/02/10, 20:24
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=370925320000

In elk geval nog niet failliet.

dennis0162
20/02/10, 20:37
Dat is het grappige. De DRC website draaide ook niet in het eigen datacenter maar (ik denk) bij een shared hosting partij. Ik heb dit een keer gechecked omdat ik het vreemd vond dat de site het wel deed maar je je systemen niet kon bereiken in het datacenter...

:)

Toch niks vreemds aan?

Dan kun je teminste nog je klanten op de hoogte houden als er een storing is.

stifler_1978
20/02/10, 20:58
Toch niks vreemds aan?

Dan kun je teminste nog je klanten op de hoogte houden als er een storing is.

Tja, dat vond ik dus 1 van de mindere dingen aan DRC. Communicatief waren ze niet de sterkste. Storingen werden niet gemeld, en zeker niet op de website. Er was wel een soort portal maar die draaide dus wel in het datacenter, dus onbereikbaar.

En de storingen die wel gemeld werden... Wees dan tenminste open wat voor storing het betrof en dergelijke.

Verder weet ik dat DRC niet faiiliet zou gaan maar dat de activiteiten voorlopig zijn gestopt. De intentie is ook om een doorstart te maken. Ik hoop daarbij dat men van zijn fouten leert en dat men hier beter uit komt.

Serveo
20/02/10, 21:00
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=370925320000

In elk geval nog niet failliet.

Kan heel goed een uitstel van executie zijn. Als de bank er aardig inzit geeft die, in ieder geval de laatste tijd, veel ruimte voor een overname.

santema
21/02/10, 04:25
De meeste klanten zijn weg en wat ik hier en daar gehoort heb is het ook niet echt een state of the art datacenter. Ik zie een overname niet snel gebeuren.