PDA

Bekijk Volledige Versie : 1u & 2u servers + prijzen



Domenico
06/02/03, 16:26
Ik ben op zoek naar leveranciers, merken en prijzen en info van 1u en 2u servers (compleet uitgevoerd).

Waar kun je deze het beste kopen?
Welke kun je het beste kopen?
Ervaringen?
Leveranciers?

Bedankt voor de te nemen moeite! :W:

mainswitch
06/02/03, 16:42
check www.supermicro.nl

we hebben een zooi van deze servers en onze klanten ook

[Elwin]
06/02/03, 16:57
www.procase.nl

Mooi degelijke servers en altijd snelle levering.

[Elwin]
06/02/03, 16:58
Origineel geplaatst door [Elwin]
www.procase.nl

Mooi degelijke servers en altijd snelle levering.

sorry dat was alleen de case :p

Verder heb je natuurlijk nog cobalt en servelinux
Cobalt werkt wel goed alleen is beetje standaard.
Servelinux geen ervaring mee

ProServe
06/02/03, 17:08
ServeLinux is de grootste baggerzooi die ik ooit gezien heb.
Van alle dozen die we ooit besteld hebben, zijn er 0 nog werkend.

WebBizz
06/02/03, 17:42
Zo, da's duidelijk en ik sluit me er helemaal bij aan!

Domenico
06/02/03, 17:55
Heeft er iemand een prijsindicatie van de supermicro producten...?

ps. wij kennen de genoemde producten met url's wel maar daar is verder weinig info te vinden en ik wilden eigenlijk ook de persoonlijke ervaringen van jullie horen.

Wij hebben zelf alleen ervaring met zelfbouw en de eerdere cobalt's 3 van lang geleden en willen ons nu gaan richten op producten zoals die van supermicro dus vandaar.

Bedankt voor de reacties!!!

Deimos
06/02/03, 18:02
Supermicro, zijn barebone servers. Je dient er dus nog CPU('s), HD('s), Geheugen los bij te kopen. Servers worden onder anderen geleverd via www.ecl.nl Maar voor andere dealers/reellers zie partners bij www.supermicro.nl

[Elwin]
06/02/03, 18:04
prijs van een supermicro ligt rond de 600 euro.

thomas
06/02/03, 18:07
Origineel geplaatst door [Elwin]
prijs van een supermicro ligt rond de 600 euro.

Voor de 5012BEB (een van de goedkoopste) anders ga je toch wel van 700-1200euro moeten betalen voor je barebone.

Domenico
06/02/03, 18:10
Is er niemand die servers zoals die van supermicro naar wens compleet met cpu, geheugen, HD en andere hardware levert? Anders mail ik ecl nog wel even...

Heeft er verder nog iemand ervaring met poweredge rackservers van DELL?

Deimos
06/02/03, 18:22
Origineel geplaatst door Domenico
Is er niemand die servers zoals die van supermicro naar wens compleet met cpu, geheugen, HD en andere hardware levert? Anders mail ik ecl nog wel even...

Heeft er verder nog iemand ervaring met poweredge rackservers van DELL? http://www.tcw-nl.com/
Maar dit kan je ook zelf doen hoor :). Of bang dat dit je niet lukt :P

thomas
06/02/03, 18:30
Origineel geplaatst door Domenico
Is er niemand die servers zoals die van supermicro naar wens compleet met cpu, geheugen, HD en andere hardware levert? Anders mail ik ecl nog wel even...

Heeft er verder nog iemand ervaring met poweredge rackservers van DELL?

Wij doent dit, moet je de prijzen hebben ?

Die delltjes rule wel, hebben er zo een paar van een klant staan, die servertjes hebbe nog nooit een crash ofzo gehad :)

Domenico
06/02/03, 18:43
Origineel geplaatst door Deimos
http://www.tcw-nl.com/
Maar dit kan je ook zelf doen hoor :). Of bang dat dit je niet lukt :P

HEH, ik heb persoonlijk nog zx80/81, vic 20-jes, c64-jes, zxspectrum-pjes en amigatjes uit en in en uit in weer in (x100) elkaar gezet cq opgevoerd en met pctjes is het al niet anders maar ik (en met mij nog anderen) hebben het een beetje gehad met dat geknutsel. We zijn er niet vies van maar als het om eigen servers gaat waarom jezelf niet dat beetje luxe veroorloven en vragen om kant-en-klare systemen (naar eigen wens ingericht!)? :D

Als het niet anders kan dan zetten we ze gewoon zelf in elkaar hoor, geen probleem. We gaan natuurlijk niet honderden euro's per server extra betalen maar ik vroeg me af of er winkels waren die dit soort systemen geconfigureerd (zoals DELL doet) verkoopt.

Die DELL systemen zien er altijd wel ok uit en wat ik hoor werkt het ook allemaal heel erg goed. Niet de thuis systemen maar de server systemen natuurlijk. Misschien dat Michael Dell nog wat aanbiedingen voor ons heeft. Michael? :)

thomas
06/02/03, 18:47
Origineel geplaatst door Domenico


Als het niet anders kan dan zetten we ze gewoon zelf in elkaar hoor, geen probleem. We gaan natuurlijk niet honderden euro's per server extra betalen maar ik vroeg me af of er winkels waren die dit soort systemen geconfigureerd (zoals DELL doet) verkoopt.


Dit komt binnekort allemaal op een aparte website (als we weer eens tijd over hebben) dan kan je online configureren en bestellen, levering kan je afhalen of laten opsturen.

Domenico
06/02/03, 23:02
Ok, we zijn benieuwd.

Misschien ook wat tips wat wel en wat absoluut niet (hardware) ?
Waar wel en waar niet (kopen) ?

WebBizz
06/02/03, 23:19
Ik heb goede ervaringen met Supermicro. Neem eens contact op met NCS (www.ncs.nl) zij assembleren en testen je configuratie ook voor je. Kwestie van kastje kiezen, cpu, geheugen en hd's er in en je hebt een goede server voor een aantrekkelijke prijs.

thomas
07/02/03, 00:19
Origineel geplaatst door WebBizz
Ik heb goede ervaringen met Supermicro. Neem eens contact op met NCS (www.ncs.nl) zij assembleren en testen je configuratie ook voor je. Kwestie van kastje kiezen, cpu, geheugen en hd's er in en je hebt een goede server voor een aantrekkelijke prijs.

lol 1 supermicro daar besteld, koste 200euro meer dan wat ik nu betaal per barebone

Chow
08/02/03, 10:47
Heb zelf supermicro's draaien. Zijn prima machines tegen scherpe prijs.
Waar je ook prima servertjes kunt krijgen is www.allset-it.nl

WebBizz
08/02/03, 11:05
Thomas, waar koop je de supermicro's dan nu?

Hans
11/02/03, 20:17
http://appro.alamerce.nl/: Appro servers, ook mooi spul. Moet erbij zeggen dat ik geen idee heb van de prijs hoor :)

[Elwin]
11/02/03, 20:27
Origineel geplaatst door WebBizz
Thomas, waar koop je de supermicro's dan nu?

momenteel ECL. maar niet voor de prijs wat ecl standaard heeft staan.

JeroenM
15/02/03, 13:13
Hee Hallo,

Wij hosten een aantal SuperMicro machines en zijn zelfs van plan twee supermicro cluster aan te schaffen. Alles geheel in overleg met hun kantoor in Den Bosch. De machines zijn superdegelijk en heel betrouwbaar voor een redelijke prijs.

Als je prijzen wilt oid. moet je maar ff mailen. Ik kan het je, net als bovenstaande posters van harte aanraden.