PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met PayPal ?



Domenico
20/08/02, 18:45
Heeft er iemand ervaring met PayPal?

Wijzelf wel maar dan gaat het om de kleinere bedragen maar je hoort zoveel verschillende verhalen over PayPal dat je het gewoon niet zeker weet of je er meer mee zou willen doen.

Ik weet wel dat eBay ze heeft overgenomen dus dat is wel een pluspunt lijkt mij en ook dat ING interresse heeft om samen te werken in europa wil wel iets zeggen.

Dus negatieve of positieve verhalen?

Mike
20/08/02, 19:33
Hmm, weining ervaring. Ik heb twee of drie keer iets betaald via Paypal, en geen problemen daaro.

Maar ik heb geen flauw benul hoe het nu eigenlijk werkt als mensen mij betalen. Wordt dat bijgeschreven op mijn bankrekening of zo?


Andere kant van het verhaal: waarom is het toch zo allemachtig moeilijk om geld te storten naar een rekening in het buitenland via de bank?! Mijn partner in crime woont in Zweden. Nota bene binnen de Eurozone, zelfde geld en geen grenzen, zeg maar. Af en toe stuurt hij centjes mijn kant om om zijn deel te betalen in de kosten die we hebben (ja, kosten, en geen inkomsten) Daar moet hij toch heel wat truckjes voor uit halen. Geld zomaar overmaken mag niet, er moet een reden voor zijn. Sindsdien "verkoop" ik (niet nader genoemde) services...


Overigens mag er gePayPald worden om mij de winter door te helpen :D

diederik
21/08/02, 00:16
Ik ben tot nu toe erg tevreden over Paypal, werkt prima, ze hebben leuke features. Kortom , goed te doen :)

RobbertC
22/08/02, 12:01
Mijn ervaringen met Paypal zijn erg positief.

Ze hebben ook een kantoor in Amsterdam, en hebben enkele features voor Nederland, die in andere (europese) landen er niet zijn. Zo maken ze geld over op m'n bankrekening, en kan ik geld storten vanaf m'n bankrekening. Bij andere bedrijven zou ik met cheques moeten werken...

Pilgrim
28/08/02, 15:13
Paypal werkt prima. Er zijn inderdaad een aantal horror verhalen over hoe paypal zomaar je account bevriest en beslag legt op je geld en hier zullen zeker ook een paar ware verhalen tussen zitten.

Echter het is ook vrij onverstanding om duizenden dollars op paypal te laten staan. Zorg gewoon dat er nooit meer dan een paar honderd dollar op staat en je kunt ook nooit meer dan een paar honderd verliezen...

almar
28/08/02, 23:37
Origineel geplaatst door Pilgrim
Paypal werkt prima. Er zijn inderdaad een aantal horror verhalen over hoe paypal zomaar je account bevriest en beslag legt op je geld en hier zullen zeker ook een paar ware verhalen tussen zitten.

Echter het is ook vrij onverstanding om duizenden dollars op paypal te laten staan. Zorg gewoon dat er nooit meer dan een paar honderd dollar op staat en je kunt ook nooit meer dan een paar honderd verliezen...

Als professioneel hostingbedrijf, lijkt mij dat je dit niet zou willen. (geld kwijtraken) Plus het wisselkoersrisico (als alles in dollars is) dat je loopt, maakt het imho allemaal niet echt aantrekkelijk.

Almar

Pilgrim
29/08/02, 02:40
Bedrijfsrisico. Geen paypal betalingen accepteren kan natuurlijk ook maar dan loop je een groot marktaandeel mis.

Kwestie van afwegen en je risico minimaliseren. Overigens is de kans dat er iets met je account gebeurd natuurlijk wel heel klein. Vergeet niet dat paypal een enorme organisatie is met miljoenen klanten.

cridea
23/12/02, 22:46
Ik gebruik het een enkele keer wel eens, geen problemen hoor.

Zietuwel.nl
24/12/02, 00:53
Ik ben echt een massa gebruiker van Paypal. Er kunnen bij mij rustig enkele honderden dollars binnenkomen en die laat ik ook rustig even staan.

Zonder paypal had ik nu bijna geen zaken met Amerika. Voor het webdesignen gebruik ik het niet omdat zietuwel.nl momenteel alleen nog in Nederland actief is maar voor andere sites reclame, ebay transacties e.d. gebruik ik het dagelijks.

Supergoed!

Tweakhost
04/01/03, 23:57
Ik gebruik het ook al geruime tijd voor mijn webhosting klanten uit de rest van de wereld, naast een andere credit card merchant trouwens.
En ik ben er erg prositief over.
Betalingen van pakketen zijn erg flexibel te maken. En de uitbetaling gaat ook prima naar de bankrekening.
De transactiekosten zijn alleen wel wat aan de hoge kant. Mijn CC merchant is goedkoper.

superior-is
05/01/03, 11:22
Welke CC merchant gebruik jij (als ik vragen mag)?.

Tweakhost
12/01/03, 15:11
2checkout bevalt wel goed. Toen ik bij ze begon waren ze nog vrij nieuw. Nu zijn al aardig op weg. En de tarieven blijven erg schappelijk.

www.2checkout.com

Mocht je je in willen schrijven, PM me dan even. Dan heb ik een referral link voor je :)
Heb ik er ook nog wat aan.

Samuel
01/04/03, 11:18
Origineel geplaatst door Domenico
Heeft er iemand ervaring met PayPal?

Wijzelf wel maar dan gaat het om de kleinere bedragen maar je hoort zoveel verschillende verhalen over PayPal dat je het gewoon niet zeker weet of je er meer mee zou willen doen.

Ik weet wel dat eBay ze heeft overgenomen dus dat is wel een pluspunt lijkt mij en ook dat ING interresse heeft om samen te werken in europa wil wel iets zeggen.

Dus negatieve of positieve verhalen?

Ik werk redelijk veel met Paypal , op zich zijn ze zeer goed , enkel krijg ik laatste tijd nogal veel mensen die proberen hun geld terug te krijgen door na betalen een unauthorized acces in te dienen , en dan wordt da geld teruggestort en kan je dus weer opnieuw beginnen .

yohammer
21/08/03, 16:47
Kan iemand mij soms vertellen wat de kosten zijn om b.v een transactie te doen naar America (e-bay). Heb ik het goed gelezen bij PayPal dat als je geld verzend met PayPal dat daar geen kosten aan verbonden zijn, maar de genë die het geld ontangt wel kosten heeft 0,5 % voor de euro en 1% voor de dollar.
En welke omreken koers houden ze aan van euro naar dollar?
Heeft iemand een antwoord voor mij?
Het gaat om en opzich niet z'n groot bedrag 250 $ maar het is toch geld.

Met vriendelijke groet

Hans Hamer

chielsen
21/08/03, 20:37
Paypal bevalt ook goed hier hoor.

Je betaalt alleen als je een premier of business account hebt en geld ontvangt. Kijk hier maar: http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/fees-outside

Je kan een account in euros of dollars nemen, wat je het liefst wil. Ik zou niet geld vragen in een andere valuta dan waar jij je account in hebt. De wisselkoersen zijn nogal in het voordeel van paypal :(

Over betalen via de bank in europa. Als je iemands iban nummer hebt kan je heel gemakkelijk gratis binnen de eu overmaken.

Web123.nl
29/08/03, 17:30
Ik heb me laatst ook aangemeld.
Wacht nog even op afschrift van VISA zodat ik het account definitief kan maken en geen limieten meer heb. Ik zie het als een alternatieve betaalmogelijkheid, waar klanten desgewenst gebruik van kunnen maken.

Web123.nl
29/08/03, 17:32
Origineel geplaatst door Tweakhost
2checkout bevalt wel goed. Toen ik bij ze begon waren ze nog vrij nieuw. Nu zijn al aardig op weg. En de tarieven blijven erg schappelijk.

www.2checkout.com

Mocht je je in willen schrijven, PM me dan even. Dan heb ik een referral link voor je :)
Heb ik er ook nog wat aan.

Is dat echt zoveel goedkoper?

2checkout: 5.5% commission
PayPal: 3.4% + EUR .35

Pantsy
31/08/03, 02:31
Paypal vind ik veel lekkerder werken, ik heb toendertijd eens bekeken naar de opties van 2checkout. Voor mij blijven ze nog steeds te duur.

BeNeWS
15/09/03, 19:22
Hoe krijgen jullie het geld van 2CheckOut op jullie rekening in NL of BE ?

Wat zijn hier de kosten voor ?

MarcelC
21/09/03, 01:04
Origineel geplaatst door RobbertC
Mijn ervaringen met Paypal zijn erg positief.

Ze hebben ook een kantoor in Amsterdam, en hebben enkele features voor Nederland, die in andere (europese) landen er niet zijn.
Is hierover wat meer info te vinden, liefst een NL-site natuurlijk.

McRox
21/09/03, 16:00
Paypal is handig snel en goedkoop, maar wat ze laatst bij ons gedaan hebben verslechtert het vertrouwen in ieder geval wel een beetje.

Eerst dachten ze dat iemand van ons een 2e paypal account heeft geopened en hebben dus ons account "tijdelijk" uitgeschakeld.

Ze hebben gelijk diverse betaling (totaal van $1800) van en aan ons vastgehouden, waardoor er diverse problemen met onze leveranciers zijn ontstaan. Hierdoor waren we genoodzaakt een 2e keer te betalen aan onze leverancier!

Een paar weken later is het probleem opgelost na het vesturen van tientallen faxberichten en uren telefoongesprekken.

En nu wachten we nog op $1600 die zij nog steeds vasthouden, terwijl onze account heel normaal werkt!

TIP: Niet te veel afhankelijk zijn. Paypal levert "redelijke" en snelle service, maar kijk af en toe wel uit..

TechXP
27/09/03, 22:51
Ik heb nu een paar keer paypal gebruikt om bij ebay wat te kopen (nou eigenlijk mijn moeder die een hele lading poppen wil kopen uit het buitenland. Ik moet weer helpen omdat ik meer van computers af weet).

Het bevalt op zich goed!

Hoe het gaat met geld krijgen via paypal weet ik niet precies, maar dat ga ik nog eens proberen.

Savvas
27/09/03, 22:53
Wat zien jullie als voordeel van paypal als ik vragen mag, de meeste bedrijven hier doen geen zaken met het buitenland geloof ik, dan voldoet bankoverschrijving toch prima lijkt me?

chielsen
06/10/03, 11:36
Dan wel.

Maar zelfs doe je wel zaken met nederlanders dan is het makkelijk en snel voor jou en de klant.

Boxke
12/10/03, 14:17
Paypall,

is heel handig wij gebruiken dit vaak omdat wij nogal veel amerikaans klanten hebben.
geld ontvangen is totaal gene probleem, wij betalen er dan o.a. onze rekening mee aan computools en het datacenter waar we ons nu bevinden.

euro-access
19/10/03, 20:39
Paypal zit goed in elkaar wij gebruiken paypal al 4 jaar en nooit problemen gehad.

De kosten zijn laag alleen houd paypal zo'n 10% achter omdat het mogelijk is om in europa 365 dagen en usa 180 dagen creditcard transacties terug te boeken.

door deze 10% maandelijks kunnen ze dit probleem (deels) opvangen.
is het termijn verstrkene krijg je het geld er gewoon weer bij.

in het verleden hebben veel oostblok landen fraude gepleegt door transacties te doen met gestolen creditkaarten. geld innen en klaar
paypal moest dan de terug vordering betalen.

ze hebben miljoenen klanten (meeste usa) een nieuwe klant moet eerst zijn afschrift afwachten want daar staat een code op om het account te activeren. Dat is in europa een nadeel want je krijgt deze meestal 1 x per maand. in usa is dat wekelijks.

kosten om geld over te maken naar bank rekening = 1 euro

valuta gewoon in euro's dus totaal geen verlies.

geld heb je binnen 5 a 6 dagen.

euro-access
19/10/03, 20:39
2e voordeel, je kunt ook sommige betalingen zwart ontvangen.
maar dat heb ik nooit verteld. :)

Svekke
19/10/03, 21:28
heb er nog nooit problemen mee gehad werk er nu
al een half jaar mee

brambi
20/10/03, 01:01
Origineel geplaatst door Domenico
Ik weet wel dat eBay ze heeft overgenomen dus dat is wel een pluspunt lijkt mij en ook dat ING interresse heeft om samen te werken in europa wil wel iets zeggen.

Dus negatieve of positieve verhalen?

Bij een samenaankoop eens heel wat problemen mee gehad. Geld overzetten naar mijn (belgische) rekening is niet mogelijk (de laatste tijd niet meer nagekeken). Voor kleine betalingen naar VS gebruik ik het wel. Betalingen binnen EU doe ik gewoon met overschrijving (kost je niets extra en is altijd al vlot gegaan).

Bram.

chielsen
27/10/03, 19:48
Waar haal je dat van die 10% vandaan? Daar heb ik nog nooit wat van gehoord / gemerkt.

venion
27/10/03, 21:45
idem hier, maar hoeveel naamt paypall precies van je transacties ?

chielsen
27/10/03, 23:48
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_display-receiving-fees-outside

Als je veel ontvangt dan kan je ook aanmelden voor de merchant rate wat aardig wat scheelt.