PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Alice



BDigitinternetdiensten
01/12/09, 20:57
Wat zijn jullie ervaringen met Alice ADSL provider? Ik heb al meer dan een half jaar slecht internet. Ene keer wel, andere keer werkt het niet of gewoon erg slecht. Verschillende mailtjes al gestuurd. Elke keer krijg ik een NIET serieus antwoord terug met daarin de opmerking. Bel even. Maar goed. Ook redelijk mogelijk. Heb keer half uur in de wacht gestaan en dat nog eens x 15cent per minuut.

Ook heb ik nog nooit facturen ontvangen en halen ze wel vrolijk geld van me rekening. In hun lounge kan ik ook niet komen! Ze vragen per factuur 2.50 om te versturen. Dit mocht toch niet?

Wat zijn jullie ervaringen?

Sander-
01/12/09, 20:59
Wat zijn jullie ervaringen met Alice ADSL provider? Ik heb al meer dan een half jaar slecht internet. Ene keer wel, andere keer werkt het niet of gewoon erg slecht. Verschillende mailtjes al gestuurd. Elke keer krijg ik een NIET serieus antwoord terug met daarin de opmerking. Bel even. Maar goed. Ook redelijk mogelijk. Heb keer half uur in de wacht gestaan en dat nog eens x 15cent per minuut.

Ook heb ik nog nooit facturen ontvangen en halen ze wel vrolijk geld van me rekening. In hun lounge kan ik ook niet komen! Ze vragen per factuur 2.50 om te versturen. Dit mocht toch niet?

Wat zijn jullie ervaringen?

Mijn ervaringen zijn heel goed, ik heb thuis een verbinding van Alice nu ongeveer een jaar en nog nooit problemen gehad. Alles werkt naar behoren en heb een goede stabiele verbinding. Verder staan je facturen keurig in de lounge, als je daar niet in komt moet je misschien even bellen met de helpdesk. Ik krijg iig keurig een mailtje iedere maand dat m'n factuur weer klaar staat.

BDigitinternetdiensten
01/12/09, 21:04
Ik heb al meerdere malen 15 min+ in de wacht gestaan. Kreeg een mailtje van de week datik mogelijk vergoed werd door creditatie van het half jaar. Echter moest ik dit weer per brief duidelijk verwoorden.

Zoals bijv nu weer tijdens het typen van dit berichtje. Flikkert al 3 keer me internet muziek uit ;)

In de lounge kan ik dus niet komen en het is serieus echt bagger traag. Het is dat ik niet vaak thuis ben. Maar zoals nu is het toch erg vervelend aan het worden

Sander-
01/12/09, 21:09
Ik heb al meerdere malen 15 min+ in de wacht gestaan. Kreeg een mailtje van de week datik mogelijk vergoed werd door creditatie van het half jaar. Echter moest ik dit weer per brief duidelijk verwoorden.

Zoals bijv nu weer tijdens het typen van dit berichtje. Flikkert al 3 keer me internet muziek uit ;)

In de lounge kan ik dus niet komen en het is serieus echt bagger traag. Het is dat ik niet vaak thuis ben. Maar zoals nu is het toch erg vervelend aan het worden

Nogmaals echt totaal geen problemen mee, lounge is idd niet echt super rap, maar werkt hier altijd wel ok. Verder heb ik zelf altijd nog een umts kaartje als backup verbinding, maar nog nooit nodig gehad. In hoeverre kan het zijn dat er problemen zijn in je interne netwerk?

BDigitinternetdiensten
01/12/09, 21:25
Geen. Kabels aangelegd door een electronica bedrijf. Aldus me vader en meerdere malen getest. Het kastje zou misschien iets mee kunnen wezen. En de switch ertussen is ook al getest. Dus heb direct van me oranje kastje getest. En soms werkt het ook super. Met nadruk op SOMS helaas

Yourwebhoster
01/12/09, 21:28
Heb van anderen gehoord dat het niets meer dan ergeren is. Telefoon verbinding was 99,9% down (oké, niet 99,9% maar wel veel... weer eens wat anders dan 99,9% up:lovewht:) evenals internet. Uiteindelijk zijn die mensen toch maar overgeschakeld op UPC. Nummer zou doorverwezen worden totdat het nummer verhuisd was naar UPC, echter werd dat soms wel en soms niet gedaan. Verder nog wat horror verhalen gelezen, erger dan die van de UPC. En nu zijn ze tevreden, kun je nagaan UPC dan moet het wel erg zijn.

eweps
01/12/09, 22:06
Wat is je klantnummer? Ik kan een van mijn connecties bij Alice raadplegen. Als je verbinding vaak wegvalt moeten ze hem gewoon even instellen op een ander profiel, dat is in principe zo gebeurd.

15 minuten in de wacht, dan bel je niet op de goede momenten. (voor zover ik weet)

Ook het lounge probleem is zo opgelost, als je maar de goede callcenter medewerker treft. Stuur me anders eens een PM met je gegevens en het alice klantnummer, dan zal ik een oud-collega inseinen.

Yourwebhoster
01/12/09, 22:10
Wat is je klantnummer? Ik kan een van mijn connecties bij Alice raadplegen. Als je verbinding vaak wegvalt moeten ze hem gewoon even instellen op een ander profiel, dat is in principe zo gebeurd.

15 minuten in de wacht, dan bel je niet op de goede momenten. (voor zover ik weet)
Niet van mij, anderen;) En lijkt mij na tig maanden geloof ik dat dit heus wel geprobeerd is met tig keer contact met klanten service...

Triloxigen
01/12/09, 22:17
Apart, pas geleden was nog een conclusie van de Consumentenbond dat Alice de kwaliteit van xs4all heeft :o
(maar de Consumentenbond is ook niet een echt geloofwaardig meetpunt eigenlijk ;x)

eweps
01/12/09, 22:22
Apart, pas geleden was nog een conclusie van de Consumentenbond dat Alice de kwaliteit van xs4all heeft :o
(maar de Consumentenbond is ook niet een echt geloofwaardig meetpunt eigenlijk ;x)

De kwaliteit is best redelijk, als je verbinding eenmaal stabiel is.. het komt het vaakst voor dat nieuwe aansluitingen binnen een paar weken ineens beginnen te klapperen. De verbinding valt dan even weg waardoor hij weer opnieuw moet verbinden. Dat gebeurd automatisch, als dat snel gebeurd dan lijkt het alsof je internet traag is. Als het lang duurt heb je even helemaal geen verbinding.

Wat betreft de email support. Die mailtjes worden behandeld dmv standaard antwoorden. Technische problemen worden inderdaad altijd doorverwezen naar de telefoon, aangezien er dan veel gecontroleerd moet worden waarbij de klant ook dingen uit moet voeren en aan moet geven.

Mijn reactie "geef je klantnummer en gegevens even door" was aan de topicstarter, die heeft kennelijk problemen.

Moc
01/12/09, 22:25
Apart, pas geleden was nog een conclusie van de Consumentenbond dat Alice de kwaliteit van xs4all heeft :o
(maar de Consumentenbond is ook niet een echt geloofwaardig meetpunt eigenlijk ;x)

Jup, maar ook bij xs4all zijn er mensen (ja, ik dus ook) die ook nog wel is regelmatig problemen met hen hebben....
Dus misschien is het over het ALGEMEEN prima (xs4all, maar ook andere ISP's; alice bv), maar dat er zijn natuurlijk minderheden die nog wel veel problemen ervaren.

marsipulami
01/12/09, 22:37
in principe noooit geen problemen mee. nu dik een jaar alice.

tov telfort dikke prima.
wachttijden service desk altijd <5min

Spyder01
01/12/09, 22:49
Vrienden van mij uit Limburg hadden ook Alice, die wisten niet hoe snel ze het weer hun huis uit moesten krijgen. Bij het aansluiten werkte het al niet, werkte het uiteindelijk ging er nog regelmatig wat mis. Maar is al wel een tijd terug, Alice zal ongetwijfeld ondertussen het e.e.a. verbeterd hebben (lees: anders zouden ze geen klant meer over hebben).

Piwi-Web
01/12/09, 22:55
Ach was in het begin ook met @home en andere providers. Ze hebben allemaal kinderziektes gekend en ja die moeten eruit gehaald worden. Ok na een jaar mag je wel verwachten dat het stabiel kan draaien uiteraard! :)

Als ik @home in het begin vergelijk met nu zijn ze goed bezig. Oké, hier en daar valt nog wel eens wat uit maar dat krijg je met 'budget' he (wil je een fatsoenlijke, stabiele verbinding dan moet je KPN hebben o.i.d)

DC^
01/12/09, 23:12
Ik heb KPN maar had een tijdje geleden heel erg veel last van time-outs. Lag aan de DNS server, ben nu overgeschakeld naar een andere DNS server van KPN en werkt nu weer goed.

Helaas, is hier geen glasvezel beschikbaar.

Een kennis van me heeft Alice en heeft die problemen niet. Misschien alleen in jou regio ?

marsipulami
01/12/09, 23:30
En je moet het ook maar net treffen, sommige mensen hoppen van provider naar provider en hebben het ene probleem na het andere. Ligt het aan de provider? denk het niet, je hebt dan gewoon pech

eweps
01/12/09, 23:49
Vrienden van mij uit Limburg hadden ook Alice, die wisten niet hoe snel ze het weer hun huis uit moesten krijgen. Bij het aansluiten werkte het al niet, werkte het uiteindelijk ging er nog regelmatig wat mis. Maar is al wel een tijd terug, Alice zal ongetwijfeld ondertussen het e.e.a. verbeterd hebben (lees: anders zouden ze geen klant meer over hebben).

Lees mijn verhaal eens, er is in principe weinig veranderd.

Profielen van ADSL lijnen worden ingesteld op basis van afstand(hoe kleiner de afstand, hoe hoger het profiel). Er werd vervolgens niet gecontroleerd of de verbinding wel stabiel bleef.

Wat ze doen om de lijn stabiel te maken is puur de lijn dichtknijpen op minder mbit.

Piwi-Web
02/12/09, 00:14
En je moet het ook maar net treffen, sommige mensen hoppen van provider naar provider en hebben het ene probleem na het andere. Ligt het aan de provider? denk het niet, je hebt dan gewoon pech

Ja maar wat moet je dan? Ok naar de kabel maar daar is veel concurrentie op wil je zeggen :p
Wordt tijd voor VDSL (of glas maar ik geloof dat men daar niet zo "voor" is) :thumbup:

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 00:21
Hmmm, ben weer ff weg en het gaat over @home en kpn. Maar goed. MIjn alice werkt alleen maar slechter met de dag. En het bellen ernaar toe heb ik ook echt gehad ondertussen.

Heb je iig per pm me klant id gemaild

Yourwebhoster
02/12/09, 00:24
Ja maar wat moet je dan? Ok naar de kabel maar daar is veel concurrentie op wil je zeggen :p
Wordt tijd voor VDSL (of glas maar ik geloof dat men daar niet zo "voor" is) :thumbup:
Vreemd genoeg hadden ze daarvoor volgens mij wel een stabiele verbinding, erg gek dat alice dit dan weer niet kan aanbieden.

Rob77
02/12/09, 00:27
Ik heb een keer Alice geregeld voor mijn moeder, wat een drama.

Lijn had wel sync, maar er ging geen ATM verkeer overheen. Helpdesk bellen, willen ze de bekabeling troubleshooten terwijl ze zien dat de lijn sync heeft *zucht*

Bleek dat er wel upstream ATM verkeer was, maar geen downstream. Reden om de DSLAM poort/config te verdenken, wat doen ze, sturen ze een ander modem. Ding deed hetzelfde utieraard, niets.

Pas na een week of 4 zijn ze eens naar de DSLAM poort gaan kijken en toen was het met twee dagen opgelost.

Een hele maand zonder internet en vaste telefonie, iedere dag gebeld en te horen gekregen 'we bellen u terug', dat is niet 1x gebeurd.

Dusss;telefoonnummer meteen weggeporteerd, Alice opgezegd (1 maand opzegtermijn gelukkig), Ziggo gefixt en nooit problemen mee gehad :)

Andersom zijn er weer duizenden mensen die uit ellende van Ziggo naar Alice zijn overgestapt en nu ook weer zielsgelukkig zijn :P

Yourwebhoster
02/12/09, 00:30
Tsja alice is goedkoop, but you get what you pay. Nou snap ik ook wel dat niet iedereen veel geld heeft, maar neem dan genoegen met minder (dus 4mbps bij xs4all waar ik jarenlang tevreden geweest ben, nadeel is dat je wel moet leren doorbellen soms en uiteindelijk een of andere verantwoordelijke krijgt die je daarna alleen maar belt als er problemen zijn ipv helpdesk).

Piwi-Web
02/12/09, 00:34
but you get what you pay.

Je bedoeld "Pay peanuts get monkeys" ;)

Voor de rest is Alice goedkoop, daar kies ja als klant voor om iets in te leveren op de service maar dit mag toch niet inhouden dat je niet of niet fatsoenlijk gebruik van de dienst kan maken?

Ik zou de boel opzeggen en een andere ISP zoeken (KPN is nu ook vrij goedkoop en daar nog nooit problemen mee gehad!)

Yourwebhoster
02/12/09, 00:36
Je bedoeld "Pay peanuts get monkeys" ;)

Voor de rest is Alice goedkoop, daar kies ja als klant voor om iets in te leveren op de service maar dit mag toch niet inhouden dat je niet of niet fatsoenlijk gebruik van de dienst kan maken?

Ik zou de boel opzeggen en een andere ISP zoeken (KPN is nu ook vrij goedkoop en daar nog nooit problemen mee gehad!)
Zelfde principe, maar ik zeg but you get what you pay;)

Lite-On
02/12/09, 00:41
Als internet een belangrijk punt in de dagelijks leven is.... niet teveel op bezuinigen ;-)
Thuis heb ik internet via reselling van het KPN netwerk, geen enkel probleem gezien ik alles op het KPN-netwerk na zelf regel.
Als eens overwogen om een XS4ALL abbonement te nemen, zal kwalitatief een stuk beter zijn dan een gemiddeld el cheapo DSL abbonement van 2 tientjes.

Zoals hierboven al gemeld was; what you pay is what you get :)

Yourwebhoster
02/12/09, 00:42
Als internet een belangrijk punt in de dagelijks leven is.... niet teveel op bezuinigen ;-)
Thuis heb ik internet via reselling van het KPN netwerk, geen enkel probleem gezien ik alles op het KPN-netwerk na zelf regel.
Als eens overwogen om een XS4ALL abbonement te nemen, zal kwalitatief een stuk beter zijn dan een gemiddeld el cheapo DSL abbonement van 2 tientjes.

Zoals hierboven al gemeld was; what you pay is what you get :)
Tsja gewoon UPC hier wat soms wel een bottlenek is maar heb nog zo'n leuk mobiel internet abonnementje dus...:)

Ahmed
02/12/09, 00:43
Hier dik anderhalf jaar @ Alice, regio zuid-holland. Niet tot nauwelijks problemen. Klantenservice heb ik een tweetal keren moeten raadplegen, maar altijd zeer snel en accuraat geholpen.

Yourwebhoster
02/12/09, 00:44
Tsja... jammer dat er op de een of andere manier zo'n verschil in zit...

Lite-On
02/12/09, 00:44
Tsja gewoon UPC hier wat soms wel een bottlenek is maar heb nog zo'n leuk mobiel internet abonnementje dus...:)

UPC is nou ook niet echt denderend te noemen, verhalen/problemen dat ik daar altijd over te horen krijg:thumbdown:



Tsja... jammer dat er op de een of andere manier zo'n verschil in zit...

Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Zoals bij elke helpdesk zitten er altijd wel wat rotte appels tussen welke niet het fatsoen hebben je vraag correct te beantwoorden.

Yourwebhoster
02/12/09, 00:50
UPC is nou ook niet echt denderend te noemen, verhalen/problemen dat ik daar altijd over te horen krijg:thumbdown:
Tot nu toe enkel af en toe een modem die deruit klapt, even resetten en hij doet het weer een paar maanden. Voor de rest geen problemen mee, behalve dat de modem het genoeg geweest vind als de boel verbouwt wordt en zichzelf net zolang blijft rebooten totdat de trillingen weg zijn. Ook leuk:thumbdown:




Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Zoals bij elke helpdesk zitten er altijd wel wat rotte appels tussen welke niet het fatsoen hebben je vraag correct te beantwoorden.
Tsja maar goed neem aan na een maand vele keren bellen met de mobiel wat veel kost toch wel eens een goede moet tegen komen, of niet?

BsHosting
02/12/09, 00:55
Die helpdesks zijn ook bezet met jawel studentjes en die lezen gewoon op wat er in het handboek staat meer kunnen ze niet en meer mogen ze niet.

Soms zit er wel een slimme bij die je doorstuurt maar in de regel is dat niet zo.

Als je bv xs4all belt krijg je kundig personeel aan de lijn maar ja dat zit ook verwerkt in je maandprijs.

Yourwebhoster
02/12/09, 01:00
Die helpdesks zijn ook bezet met jawel studentjes en die lezen gewoon op wat er in het handboek staat meer kunnen ze niet en meer mogen ze niet.

Soms zit er wel een slimme bij die je doorstuurt maar in de regel is dat niet zo.

Als je bv xs4all belt krijg je kundig personeel aan de lijn maar ja dat zit ook verwerkt in je maandprijs.
Mwah, moest bij xs4all ook aardig doorvragen en kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die geen helpdesk is die me maar moest verder helpen. Uiteindelijk toen er weer problemen waren gewoon dat nr gedraaid en toen werd ik wel snel geholpen. Weet trouwens geeneens meer wat de problemen waren, vele jaren geleden...

BsHosting
02/12/09, 01:04
Ik heb daar zelf geen last van heb van diverse partijen directe nr's zodat ik meteen zonder lange wachttijd door kan gaan.

Maar dat komt omdat ik dealer ben en dan willen ze graag wat sneller helpen.

Vanmiddag nog bij een klant die een probleem had met xs4all zit daar bel op en binnen 1 minuut geholpen zegt die klant zo dat gaat vlug.

Herbert
02/12/09, 01:18
Ik heb al 1,5 jaar internet van Alice en ik zit dag en en nacht achter de computer en ik moet zeggen dat de lijn nog nooit down is geweest.
Dus geen enkele storing of downtime gehad in anderhalf jaar.
Ik heb adsl only en een aparte analoge lijn voor Alice, mijn telefoon verkeer gaat over ISDN en VOIP.
De modem van Alice heb ik nooit gebruikt, ik heb er gelijk een fritz!box opgezet.

santema
02/12/09, 01:43
Een familielid heeft, nooit problemen mee. Ik kom er niet dagelijks, maar ik ben er vrij zeker van dat ik gebeld wordt als het 3 seconden niet werkt. Helpdesk/facturen kan ik je niks over zeggen. Je hebt geen contract, waarom stap je niet over?

Mark17
02/12/09, 02:28
Ja maar wat moet je dan? Ok naar de kabel maar daar is veel concurrentie op wil je zeggen :p
Wordt tijd voor VDSL (of glas maar ik geloof dat men daar niet zo "voor" is) :thumbup:

Hier Ziggo aangesloten en ingebruik. Glas ligt in principe klaar (fiber ligt er, kastje zit er, abbo ontbreekt). Daarnaast nog een mobiel internet bundeltje (backup/onderweg).

De laatste maanden enkel Ziggo gebeld ivm administratieve vragen (mbt upgraden). 1 tip: vraag niet te veel tegelijk, maar doe het stap voor stap (en doe tussen de stappen 1 of 2 dagen). Zolang het administratief klopt werkt alles er praktisch altijd (2 modems op reserve en 1 decoder "over"). Nieuwe modem om iets te testen wil ik niet van ze hebben, heb ze wel liggen en dan kan het terwijl je aan de telefoon zit getest worden (en de monteur sturen ze ook zonder problemen weet ik nog van ruimere tijd terug, let op laat wel merken dat je er iets vanaf weet door gewoon om specifieke instellingen te vragen en eerst zelf wat onderzoek te doen (anders mag je bezig blijven met modem een kwartiertje uit en dergelijke)).

Jimmy1987
02/12/09, 02:41
Ach was in het begin ook met @home en andere providers. Ze hebben allemaal kinderziektes gekend en ja die moeten eruit gehaald worden. Ok na een jaar mag je wel verwachten dat het stabiel kan draaien uiteraard! :)

Als ik @home in het begin vergelijk met nu zijn ze goed bezig. Oké, hier en daar valt nog wel eens wat uit maar dat krijg je met 'budget' he (wil je een fatsoenlijke, stabiele verbinding dan moet je KPN hebben o.i.d)

Heb hier toch hele andere ervaringen ;) In mijn ogen is kpn meer de 'budget' provider van de twee. We hebben ruim een jaar kpn internet gehad en niks anders dan gezeik ermee. Dan werkte het weer wel, dan weer niet of was zo traag dat een simpele google pagina openen ruim 4 sec duurde. En volgens hun helpdesk lag het altijd maar aan onze verbindingen in huis.

Na een jaar kloten kpn de deur uitgegooid en ziggo toen @home genomen. Wat een verschil is dat zeg, heb nu al minstens 2 jaar een stabiele verbinding en in al die tijd misschien 1,5 uur storing gehad op z'n hoogtst. :)

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 10:09
Gister maar even een andere router geprobeerd, zelfs dit gaat bagger sloom. Volgens Alice werkt het alleen met hun router? ;) Maar toch werkend gekregen op de speedtouch van destijds Orange.

Maar weer even hun email afwachten. Alweer 3 dagen overheen..

Piwi-Web
02/12/09, 10:11
KPN is zeker geen budget :)

Julian
02/12/09, 10:21
KPN is zeker geen budget :)

Absoluut niet. Alleen je moet niet de pech hebben dat er iemand van KPN tot twee keer toe een kabel verkeerd aansluit in het verdeelstation in je wijk met alle gevolgen van dien *hint*

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 10:23
Ik heb Alice hiervan op de hoogte gebracht. Misschien zien ze dan eens in om toch te handelen. Dus blijft graag on-topic!

marsipulami
02/12/09, 12:23
Volgens Alice werkt het alleen met hun router?

Tjah dat zeggen ze wel vaker, precies hetzelfde dat ze 9/10 keer een nieuwe modem sturen als ze er even niet uitkomen.

Met mijn linksys router heb ik trouwens wel veel problemen (traag,verbindingloos etc.) achter de alice modem, en een kennis van mij(met een andere linksys router) ook.
We hebben hem nu allebei maar als gateway in gebruik en het werkt prima. (misschien dat je dat nog eens kan proberen)

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 12:37
Los op de modem gaat het ook net zo bagger sloom ;) ben benieuwd naar Alice hun email. Misschien wordt ik nu wat serieuser genomen

eweps
02/12/09, 12:47
Even over het feit dat het na overstappen op alice of een andere provider ineens niet meer werkt.

ADSL werkt als volgt:

- De centrale die de verbindingen bij jou in de buurt verdeelt, is te vinden op http://pcdb.bbned.nl
- 2 lijnen van de centrale naar jouw woning, bij sommige woningen maar 1 lijn.
- Adsl wordt geleverd op 1 lijn
- Als je overstapt van de ene op de andere provider, dan zet de nieuwe provider het signaal op de andere lijn, omdat de eerste lijn nog bezet is.
- Als je maar 1 lijn hebt lopen, dan kun je niet overstappen zonder dat de huidige provider de lijn compleet heeft vrijgegeven.

Als de 2e lijn slechter is dan de eerste, kan het dus zijn dat met het profiel dat standaard wordt ingesteld door de afstand tot aan de centrale, de verbinding gaat klapperen. Het signaal is te slecht waardoor de verbinding steeds wegvalt.

Het enige dat hiervan te verwijten valt aan de provider, is het feit dat ze niet controleren of de verbinding stabiel is na het aansluiten.

Overigens heb ik zelf bij Alice gewerkt en wordt dit zeker niet alleen door studenten gedaan. Het overgrote deel echter wel, waar dan inderdaad ook rotte appels tussen zitten.(Die zitten er overigens ook tussen de niet-studenten)

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 12:56
Bedankt voor je hulp iig, heb je ook een pm gestuurd. Ben benieuwd wat je kan betekenen :)

Ahmed
02/12/09, 12:57
Even uit interesse; gebruik je wel de bijgeleverde rode cross cable van de modem naar je router?
Toen ik Alice binnenkreeg was ik zo eigenwijs een eigen straight cable te gebruiken. Dat vond de verbinding om de een of andere reden niet fijn.

Yourwebhoster
02/12/09, 13:10
Het enige dat hiervan te verwijten valt aan de provider, is het feit dat ze niet controleren of de verbinding stabiel is na het aansluiten.

En dat ze er niets aan doen, ik bedoel na een week kan het opgelost zijn als alice tenminste een beetje moeite doet en hopelijk zelfs sneller, het grote probleem is alleen dat ze er niks aan doen.... Tenminste het probleem was na een maand nog steeds niet opgelost...

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 13:12
Ahmed, zit er ook tussen ja:)

Herbert
02/12/09, 13:36
Alice schrijft dat je alleen hun modems kunt gebruiken, ze zijn natuurlijk bang dat je teveel instellingen kunt wijzigen.. in de Copperjet zit firmware met beperkte mogelijkheden.
Elke analoge modem met PPPoE connectie die kan gebruikt worden.
De settings zijn,

Gebruikersnaam: user0@alice.nl
Password: user0
VPI = 1
VCI = 32
Encapsulation = PPPoE

Fritz!box, Thomson, Speedtouch lopen zonder problemen, dus gewoon even testen of de verbinding beter wordt met een andere modem.

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 13:41
Herbert,

Ik werk nu met die modem, echter heb ik ook andere getest. Even crap iig. Toch bedankt :)

eweps
02/12/09, 13:49
Crosscable heeft hier niets mee te maken. Het signaal is met dit profiel te zwak en valt daardoor weg. De crosscable komt pas na het modem.

Wel is een veel voorkomend probleem dat er een straightcable wordt aangesloten, hierdoor kan het modem oververhit raken en doorbranden. (Vraag me niet hoe, heb het vaker gehoord)

Domenico
02/12/09, 13:49
Alice schrijft dat je alleen hun modems kunt gebruiken, ze zijn natuurlijk bang dat je teveel instellingen kunt wijzigen.. in de Copperjet zit firmware met beperkte mogelijkheden.
Elke analoge modem met PPPoE connectie die kan gebruikt worden.
De settings zijn,

Gebruikersnaam: user0@alice.nl
Password: user0
VPI = 1
VCI = 32
Encapsulation = PPPoE

Fritz!box, Thomson, Speedtouch lopen zonder problemen, dus gewoon even testen of de verbinding beter wordt met een andere modem.


Ik denk dat voor sommige Alice gebruikers de volgende login gegevens voor het Admin gedeelte van de copperjet nog wel werkt:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Enjoy! ;)

eweps
02/12/09, 13:50
Ik denk dat voor sommige Alice gebruikers de volgende login gegevens voor het Admin gedeelte van de copperjet nog wel werkt:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Enjoy! ;)

Werkt in elk geval alleen bij de oranje modems. Alice heeft inmiddels ook andere modems met VOIP, daar werken deze logingegevens hoogstwaarschijnlijk niet op.

Domenico
02/12/09, 13:52
Werkt in elk geval alleen bij de oranje modems. Alice heeft inmiddels ook andere modems met VOIP, daar werken deze logingegevens hoogstwaarschijnlijk niet op.

VOIP? Ik dacht dat ze slechtst VODSL deden.

Herbert
02/12/09, 13:53
Herbert,

Ik werk nu met die modem, echter heb ik ook andere getest. Even crap iig. Toch bedankt :)
Sorry overheen gelezen, je zit nu met een Speedtouch
Als de lijn bagger is dan moeten ze dat gewoon oplossen, welke snelheid haal je nu en hoever zit je van de centrale?
Ik zit hier 2,3km van de centrale en haal 12539/1063 kBit/s op dit moment.

Ahmed
02/12/09, 13:57
Ik denk dat voor sommige Alice gebruikers de volgende login gegevens voor het Admin gedeelte van de copperjet nog wel werkt:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Enjoy! ;)

Klopt deze werkt voor mij ook. Ik heb tijden terug al een Super User voor mezelf aangemaakt mocht Alice beslissen op afstand de wachtwoorden te wijzigen :)

Op de oranje modem zit alleen VoDSL, ik dacht inderdaad dat er nu een nieuwe is (blauwe?) met voip

eweps
02/12/09, 14:29
VOIP? Ik dacht dat ze slechtst VODSL deden.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ze zijn een jaar geleden begonnen met het leveren van VOIP modems aan sommige klanten. Of dit nu al aan alle klanten wordt geleverd zou ik nog even na moeten vragen.

eweps
02/12/09, 14:31
Sorry overheen gelezen, je zit nu met een Speedtouch
Als de lijn bagger is dan moeten ze dat gewoon oplossen, welke snelheid haal je nu en hoever zit je van de centrale?
Ik zit hier 2,3km van de centrale en haal 12539/1063 kBit/s op dit moment.

Dan heb je mazzel, 2,3 km van de centrale is hemelsbreed. De afstand is dus eigenlijk groter en de snelheid is meestal bij dergelijke afstanden veel lager.

Je zegt daarnaast dat ze het moeten oplossen als de lijn bagger is. KPN is de beheerder van de lijnen van de centrale naar de woning, hier kan Alice dus weinig aan veranderen.

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 18:06
Geachte heer Ciere,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft een storing.

Helaas is het niet mogelijk om dit probleem via e-mail op te lossen. Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om uw probleem nader te bepalen en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Het Alice team is bereikbaar op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 15 eurocent per minuut) of op http://www.alice.nl.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team






Ik vraag me echt af waarom ik ze nog mail ;)

Spyder01
02/12/09, 18:17
Dat deden ze ook altijd bij Planet, standaard dat je dan moest bellen. En die medewerkers wisten niet wat ze er mee aan moesten. Uiteindelijk heb ik nu hier een lijst van diverse incidentmanagers e.d. van diverse partijen liggen.

Recent last van een storing bij Ziggo, ik bellen hoop gezeur en gezanik, toen maar wat namen gaan strooien en toen kon het ineens wel. Recent hebben ze wat aanpassingen in het kopstation voor me gedaan en nu werkt het wel goed.

De aanhouder wint :)

Lite-On
02/12/09, 20:00
Alice schrijft dat je alleen hun modems kunt gebruiken, ze zijn natuurlijk bang dat je teveel instellingen kunt wijzigen.. in de Copperjet zit firmware met beperkte mogelijkheden.
Elke analoge modem met PPPoE connectie die kan gebruikt worden.
De settings zijn,

Gebruikersnaam: user0@alice.nl
Password: user0
VPI = 1
VCI = 32
Encapsulation = PPPoE

Fritz!box, Thomson, Speedtouch lopen zonder problemen, dus gewoon even testen of de verbinding beter wordt met een andere modem.

Wellicht de copperjet flashen naar een andere firmware? Ik gebruik zelf ook een copperjet, en ben er zeer tevreden over.
Met Speedtouch modems alleen maar gezeur gehad in het Planet ADSL tijdperk.

BDigitinternetdiensten
02/12/09, 20:37
Net zonder splitters gedaan. Dan werkt het al helemaal niet

wilma
02/12/09, 23:33
Alice heeft een maand contract, je kunt dus ieder moment opzeggen en naar een ander gaan als je constant zoveel problemen hebt lijkt mij een beste oplossing.

Zelf een jaar lang bij Alice gezeten en nooit geen gezeur gehad. Ik wilde alleen een alles in 1 pakket incl. tv hebben, vandaar dat ik overgestapt ben naar Ziggo met alles wat me overigens ook goed bevalt.

Lite-On
03/12/09, 00:44
Net zonder splitters gedaan. Dan werkt het al helemaal niet

Weet je dan zeker dat het geheel correct is aangesloten? Een splitter is normaal gesproken enkel nodig wanneer er nog analoge telefonie gebruikt wordt.
Zonder splitter rechtstreeks op het ISRA punt, zou je prima signaal moeten hebben.

Herbert
03/12/09, 01:10
Net zonder splitters gedaan. Dan werkt het al helemaal niet
Ik heb er ook geen splitter tussen, ik heb de lijn regelrecht in de modem.
Gebruik je wel goede kabel vanaf het ISRA punt en niet te lange kabel?
Ik had die ellende met xs4all, ik kwam maar niet boven de 8000 uit en een klapperlijn.
Hier komen meerdere aders binnen, Alice zit op een andere ader dan xs4all misschien dat het daarom beter gaat hier..
Als er bij jou ook meerdere aders binnenkomen dan kun je toch vragen of ze hem over willen zetten?
Als je er een speedtouch aanhangt dan kun je een modemtool gebruiken om de lijn kwaliteit te zien misschien is dat een iedee?
KPN kan hem ook doormeten, of dat betrouwbaar is dat laat ik in het midden.

BDigitinternetdiensten
03/12/09, 10:28
Ben er al achter, was een kabel breukje in 1 van de stekkers, Nieuwe op gezet. :)

eweps
03/12/09, 10:38
Dus het werkt nu wel? Want die splitter is alleen nodig om het oude telefoonnummer op het modem aan te laten komen als je telefoonnummer wordt overgenomen door de nieuwe provider.

Over die standaard emails, ze sturen niet altijd standaard emails. Bij lounge problemen, vragen over abonnementen en dergelijke beantwoorden ze die prima. Echter bij technische problemen moet er inderdaad een soort troubleshooter doorlopen worden, dat gaat echt niet per email.

Blijft natuurlijk een feit dat ze standaard bij de providers al 1x in de week een check moeten uitvoeren hoe het staat met de verbinding.

Ook de splitter verwijderen is echt heel erg standaard en zou eigenlijk al gelijk heel duidelijk vermeld moeten worden. (Eventueel met voorbeeld filmpjes)

Het probleem als je de splitter verwijderd en het werkt niet meer, dan zou je hoogstwaarschijnlijk het goede aderpaar(de goede lijn) op je modem aan moeten sluiten. Meestal het verschil tussen oranje/wit en rood/blauw.

Nog een veel voorkomend probleem is dat mensen het modem op zolder aansluiten, of aan de andere kant van de woning dan waar de lijn binnen komt. Dan zeggen ze: "daar zit zo'n aansluiting van de telefoon". Het probleem is alleen dat die paar meter extra al zoveel signaalverlies kan veroorzaken dat er weinig signaal overblijft. Wat dan weer een klapperlijn veroorzaakt.

Een tip die overigens bij elke adsl provider geldt: zoek het punt op waar de lijn de woning binnen komt(het IS/RA punt), sluit daar het modem zonder splitter op aan. De kabel tussen het IS/RA punt en het modem mag niet langer zijn dan 1,5 meter.

BDigitinternetdiensten
03/12/09, 11:32
Nee, Er was een kabeltje los gekomen door het teveel erin eruit doen. Vanavond weer maar een aantal testen doen. Heb je al contact gehad met je Alice contact persoon?

Zou het misschien een probleem kunnen zijn dat het een flat is en dat ik op 2 hoog woon?
Kast staat gewoon netjes bij de telefoon lijn :)

Herbert
03/12/09, 12:00
Nu we het toch over Alice hebben even het volgende probleem.
Sinds gisteren loop ik tegen het probleem aan dat bij een DNS wijziging op een domeinnaam Alice ontzettend traag is.
Bij alle providers is die er binnen een paar uur door maar bij Alice na 16 uur krijg ik de oude nog te zien.

BDigitinternetdiensten
03/12/09, 12:02
Hmmm dat is idd lekker traag. Maar goed. Alice houd volgens mijn deze tread ook in de gaten :)

Spyder01
03/12/09, 12:12
Een paar ADSL providers maken er qua snel DNS wijzingen een potje van. Dat was een verademing toen ik overstapte naar @Home / Ziggo, als ik nu een A record aanpas, pakt Ziggo hem binnen een uur max. al op. Hele verademing :)

BDigitinternetdiensten
03/12/09, 12:30
Kunnen sommige een voorbeeld van nemen :)

eweps
03/12/09, 17:38
Nee, Er was een kabeltje los gekomen door het teveel erin eruit doen. Vanavond weer maar een aantal testen doen. Heb je al contact gehad met je Alice contact persoon?

Zou het misschien een probleem kunnen zijn dat het een flat is en dat ik op 2 hoog woon?
Kast staat gewoon netjes bij de telefoon lijn :)

Ik wachtte nog op jouw reactie voordat ik daadwerkelijk iemand ga seinen. Je probleem doorsturen terwijl de splitter er nog tussen zit heeft geen zin, dan vragen ze straks alsnog je splitter ertussenuit te halen.

Wat is de afstand tot aan de wijkcentrale vanaf jouw adres? pcdb.bbned.nl
Je zit dus 2 hoog?

Dat wordt waarschijnlijk gewoon het profiel bijstellen, ik kan helaas niet meer zien op welk profiel hij nu staat ingesteld.

Maar ook hierbij geldt: de beller is sneller, dus als je zelf even belt en je krijgt ze wel te pakken(wat volgens mij geen probleem moet zijn) ben je eerder klaar. Het enige dat ik doe is doorgeven aan iemand in hogere rang, die het vervolgens ook weer kan doorspelen aan een callcenter medewerker. Uiteindelijk maakt de callcenter medewerker namelijk een ticket aan voor de technische dienst.

Als je zelf belt, meld dan meteen het volgende:
- je klantnummer
- modem direct op het is/ra punt, zonder splitter en met een kabel van nog geen 1 meter.
- modem werkt perfect, doet normaal wat het moet doen.
- geen router aangesloten, crosscable naar de normale computer
- random valt het signaal weg, dit kun je zien aan het dsl lampje op het modem. Deze gaat knipperen.
- modem heb je gereset dmv de admin en een hardreset door de stroom eraf te halen.
- Vraag wat het profiel is waar de verbinding nu op is ingesteld, dit is meestal of 24 mbit of 12 mbit.(Of minder)
- Meld dat je een klapperlijn hebt en toestemming geeft tot het verlagen van het profiel.

Als je een goede medewerker treft heb je binnen een gesprek van 2 minuten een ticket naar de 2e lijn(of misschien kunnen ze het tegenwoordig zelf aanpassen).

Over trage DNS refresh weet ik verder niets, misschien dat google daar meer over weet?

Herbert
03/12/09, 18:21
Over trage DNS refresh weet ik verder niets, misschien dat google daar meer over weet?
Alice loopt 18 uur achter met de DNS refresh tegenover andere providers, toevallig is dit de eerste keer.
Maar bij Alice is die er nu ook door, hopelijk gebeurd dat niet te vaak want dat is een slechte zaak.

eweps
03/12/09, 20:27
Alice loopt 18 uur achter met de DNS refresh tegenover andere providers, toevallig is dit de eerste keer.
Maar bij Alice is die er nu ook door, hopelijk gebeurd dat niet te vaak want dat is een slechte zaak.

Dat kan natuurlijk ook een storing zijn.

Alice is onderdeel van InterNL, dat weer onderdeel is van Telecom Italia. Het grootste telecombedrijf van europa.

DNS refresh zullen ze dus wel op orde hebben lijkt me, al is elk begin in een land moeilijk.. en vooral als het zo verzadigd is als in NL.

BDigitinternetdiensten
03/12/09, 23:30
Ik krijg het idee dat me internet wel beter werkt, in de zelfde situatia als een week geleden :D

eweps
04/12/09, 11:40
Ga er maar vanuit dat het binnenkort weer zover is dan. Pak volgende keer meteen even de telefoon en volg het stappenlijstje dat ik heb gepost.

BDigitinternetdiensten
04/12/09, 11:57
Mja, dat heb ik 5x geprobeerd en na 15 min wordt ik best wel ongeduldig zeg maar :) Maar goed.
Even afwachten dan maar of het goed blijft. Anders probeer ik wel weer een poging tot bellen.

Thanks voor de hulp allemaal

nalletje
08/12/09, 17:22
Ik heb een keer Alice geregeld voor mijn moeder, wat een drama.

Lijn had wel sync, maar er ging geen ATM verkeer overheen. Helpdesk bellen, willen ze de bekabeling troubleshooten terwijl ze zien dat de lijn sync heeft *zucht*

Bleek dat er wel upstream ATM verkeer was, maar geen downstream. Reden om de DSLAM poort/config te verdenken, wat doen ze, sturen ze een ander modem. Ding deed hetzelfde utieraard, niets.

Pas na een week of 4 zijn ze eens naar de DSLAM poort gaan kijken en toen was het met twee dagen opgelost.



Zelfde probleem in het begin gehad, maar echter heb ik het wel aangehouden en draaid het al een jaar super.

BDigitinternetdiensten
25/01/10, 18:22
Probleem is nog niet opgelost, nu is het volgende:

- Ik heb dankzij hun meer dan een jaar niet in hun lounge gekund. Ik bellen voor de facturen. Krijg ik net na 2 weken eindelijk eens te horen: Ik kan de facturen sturen maar dat kost 2.50 per factuur. Ik van: die dus 12 facturen gaan jullie betalen? Het is tenslotte jullie fout! Krijg ik te horen, nee nee zo gaat dat niet. Nadat ik vroeg of ik iemand mocht spreken die boven haar stond werd dit geweigerd.
- Door verbonden met de helpdesk. Die gaven eerlijk toe dat me internet slecht kon zijn. Krijg ik nu een nieuw modem opgestuurd wat zeer waarschijnlijk niet de oplossing zal zijn. Soms werkt het dus gewoon wel goed en snel.

Maar goed. Iemand nog een aanrader voor een nieuwe provider? De overstap gaat volgende week toch wel komen want ik vind ze echt een belachelijke manier van werken hebben!

Ik betaal nu voor me thuis lijntje 20 euro voor 20mbit :)

santema
25/01/10, 18:27
Xs4all?

BDigitinternetdiensten
25/01/10, 18:29
Als je aanraders heb kom dan met iets duidelijks. Ervaringen, prijzen, snelheden etc. Ik kan je er ook wel 20 opnoemen om zo een post te halen

®on
25/01/10, 18:35
Ik kan je er ook wel 20 opnoemen om zo een post te halen
Je kunt ook gebruik maken van de diverse review sites als het om ISP's gaat. Je vraagt een "aanrader voor een nieuwe provider", die kreeg je ;)

Hier ook prima ervaring met XS4all.

santema
25/01/10, 18:54
Als je aanraders heb kom dan met iets duidelijks. Ervaringen, prijzen, snelheden etc. Ik kan je er ook wel 20 opnoemen om zo een post te halen

Tja, dan gebruik je google? Ik hoef hier toch niet de prijzen en specificaties voor xs4all neer te zetten, als je die zelf niet kunt vinden moet je ze maar bellen ;)

BDigitinternetdiensten
25/01/10, 19:07
Iemand hier ervaringen mee?
http://se.tele2.nl/internet/I_Home_internet.html

30 euro voor een thuis verbinding vind ik niet zo nodig:)

Serveo
25/01/10, 19:25
Iemand hier ervaringen mee?
http://se.tele2.nl/internet/I_Home_internet.html

30 euro voor een thuis verbinding vind ik niet zo nodig:)

Internet + TV hebben we hier van Tele2. 2 jaar al zonder klachten. Alleen bieden ze geen losse meer pakketten aan. Dus na internet is er alleen een pakket internet + bellen + TV

Magus
26/01/10, 16:43
Allice kan overigens rete-stabiel zijn, *als* het eenmaal werkt :)

Sander-
26/01/10, 18:05
Allice kan overigens rete-stabiel zijn, *als* het eenmaal werkt :)

Tja, ik heb thuis eigenlijk ook een probleemloze bestelling en oplevering van alice gehad. Tot nu toe 1 keer een paar uur storing gehad door kapotte module in de wijkcentrale en that's it. En voor mij is de thuisverbinding ook niet echt kritiek ofzo, heb een UMTS kaartje van vodafone, maar die heb ik thuis nog niet nodig gehad.

Herbert
27/01/10, 01:12
Probleem is nog niet opgelost, nu is het volgende:

<knip>

- Door verbonden met de helpdesk. Die gaven eerlijk toe dat me internet slecht kon zijn. Krijg ik nu een nieuw modem opgestuurd wat zeer waarschijnlijk niet de oplossing zal zijn. Soms werkt het dus gewoon wel goed en snel.

Maar goed. Iemand nog een aanrader voor een nieuwe provider? De overstap gaat volgende week toch wel komen want ik vind ze echt een belachelijke manier van werken hebben!

Ik betaal nu voor me thuis lijntje 20 euro voor 20mbit :)
Ik snap dat niet, heb je zelf geen andere modem geprobeerd dan?
Volgens mij niet anders neem je toch geen genoegen met het antwoord van Alice.
Als je een brakke lijn hebt dan helpt een andere modem ook niet.
Als het probleem met de nieuwe modem nog niet is verholpen dan heb je grote kans dat ze je terug gaan zetten in snelheid op bijv. 8mb, en of je daar blij mee bent dat is nog maar de vraag.
Wat de facturen betreft daar lig je toch niet wakker van? je betaald een vast bedrag in de maand en je ziet het op je bankafschrift.
Ik heb meer dan 5 jaar xs4all gehad hier en daarmee had ik meer problemen mee dan Alice, bij xs4all was ik meer dan 80,- euro per maand kwijt voor minder snelheid en stabiliteit dan Alice voor 19,50 per maand.
Het enigste nadeel is de trage DNS van Alice, de rest loopt als een trein en ik heb nooit problemen.

santema
27/01/10, 02:44
Hoe betaal jij 19,50 bij alice? Laatste keer dat ik keek kwam er nog gewoon 9.95 lijnhuur overheen (en dat heb je niet als je voor 10 euro meer ook telefonie neemt).

Herbert
27/01/10, 02:52
Hoe betaal jij 19,50 bij alice? Laatste keer dat ik keek kwam er nog gewoon 9.95 lijnhuur overheen (en dat heb je niet als je voor 10 euro meer ook telefonie neemt).
Het is 19,90 (typefoutje) ik heb alleen internet afgenomen "Alice Easy", de telefoon is hier ISDN met meerdere lijnen via KPN

santema
27/01/10, 02:54
duidelijk, dan betaal je inderdaad de rest aan KPN.

Herbert
27/01/10, 03:05
Ja en nee, het internet loopt over de lijn van Alice (BBNed) dit is 19,95 per maand.
Ik heb daarvoor wel een extra analoge lijn erbij moeten nemen via Alice omdat ik mijn ISDN via KPN wilde behouden.
Ik heb 5 nummers over ISDN en deze wordt betaald aan KPN inclusief de lijnhuur voor ISDN.
Bij Alice heb ik eenmalig een lijn erbij moeten nemen voor "ik dacht 69,- euro" en ik betaal ook geen lijnhuur aan Alice, ik ben aan KPN hierover ook niets verschuldigd.
Ik heb net ook even gekeken bij Alice en ik zie dat het veranderd is, hoe het nu zit met de lijnhuur weet ik ook niet.. ik hoef dat niet te betalen.

NB-Gerd
28/01/10, 00:28
Mijn ervaring met alice is ronduit slecht, de verbinding valt om het uur voor een paar seconden gewoon uit. Ik heb dit al een jaar, moet hem nog eens opzeggen (als ik tijd heb). Als ik de verbinding gebruik.. (en dat is weinig) dan word ik echt doodziek van.. constant valt het weg. Ze doen er niks aan als je een email stuurt, dan moetje bellen. Ja dacht het niet, aangetekende brief gaat hier wel weg binnekort met een opegging :)

wilma
28/01/10, 13:38
NB-Gerd,

Dit hoef je niet aangetekend te doen. Alice kan je prima telefonisch opzeggen werkte bij mij perfect.

Zelf nooit geen problemen gehad met Alice, zit er nu wel niet meer bij, maar dat is om andere redenen, niet omdat de service slecht is bij Alice.

dunpealhunter
16/02/10, 22:22
tot nu toe doet hij het bij goed.

WeServIT
17/02/10, 18:12
Een collega van een bedrijf waar ik ooit gewerkt heb heeft een paar maanden gebruik gemaakt van Alice, maar heeft het daarna weer opgezegd. De snelheid die ze beloofde werd helaas niet gehaald doordat hij te ver van de centrale af zat. Maar verder was de support en levering wel goed begreep ik.