PDA

Bekijk Volledige Versie : Post automatisering



ARKO
01/12/09, 18:09
Beste WHTers,

wij beheren onze eigen administratie met WHMCS. Onze facturen versturen wij per e-mail en post. Het posten is een vervelend werkje van printen, vouwen, in de envelop en posten maar. Dit werkt wel maar kost veel tijd.

Wie weet hoe en waar we dit posten kunnen automatiseren door een soort print en post service?


Alvast bedankt.

Spyder01
01/12/09, 18:13
Beetje rottige link, maar volgens mij is dit wat jij bedoeld:

http://tntfactuurservices.nl/(S(so4yum45ymyd2qz0xq4zgx45))/KostenCalculator.aspx

Triloxigen
01/12/09, 18:26
Beetje rottige link, maar volgens mij is dit wat jij bedoeld:

http://tntfactuurservices.nl/(S(so4yum45ymyd2qz0xq4zgx45))/KostenCalculator.aspx (http://tntfactuurservices.nl/%28S%28so4yum45ymyd2qz0xq4zgx45%29%29/KostenCalculator.aspx)
Als je evne doorklikt krijg je
"Onze excuses, de pagina die u zoekt is niet beschikbaar."

Maar ik las er;

facturen per post stuurt u met één muisklik. Wij zorgen voor het printen, vouwen en bezorgen al de volgende dag vanaf € 0,74 per factuur.

ARKO
01/12/09, 18:57
De website van TNT is inderdaad niet echt de beste. Morgen maar eens even bellen.

Hoe andere hosters het? Doen die het allemaal zelf of besteden jullie dit ook uit en wat zijn de ervaringen?

RichardVD
01/12/09, 19:12
De website van TNT is inderdaad niet echt de beste. Morgen maar eens even bellen.

Hoe andere hosters het? Doen die het allemaal zelf of besteden jullie dit ook uit en wat zijn de ervaringen?

Facturen verstuur ik alleen per e-mail, alleen de allerlaatste aanmaning gaat per post waardoor het aantal poststukken minimaal is. Nu gaan de enveloppen door de printer maar wil binnenkort over gaan naar venster enveloppen waardoor er weer een handeling minder nodig is. (heeft alleen gisteren een bestelling gedaan met verkeerde enveloppen zonder venster waardoor ik nog wel een jaar moet wachten).

WebXtra
01/12/09, 19:29
Een vouw machine scheelt je echt uuuuren werk.
Daarna alle enveloppen door een frankeer machine.

Er zijn ook combi machines, welke printen, evt. nieten, vouwen en in enveloppen stoppen.
Dit zal wel flink in de papieren lopen, maar je uren ook.

baahmi
01/12/09, 19:34
Een paar kinderen wat bij laten verdienen in het weekend ?

WebXtra
01/12/09, 19:50
Maar je postzegels vanuit kinderarbeidlanden zijn dan weer hoger... :P

Triloxigen
01/12/09, 19:58
http://www.bluemailcentral.com/nl/pricing
Die kwam ik laatst ook tegen, in de Quote meen ik.

Wellicht ook interessant?

WebXtra
01/12/09, 20:13
http://www.brinkmail.nl/fulfilment/financiele_services/

ARKO
01/12/09, 21:29
Een vouw machine, met frankeer machine zal inderdaad veel tijd besparen. Maar ik doe liever het werk waar ik goed in ben en laat werk waar anderen goed in zijn, dan ook graag aan anderen over. Mocht ik een geschikt bedrijf vinden, dan weet ik zeker dat het meer tijd zal besparen dan het zelf te doen.

Een paar kinderen bij laten verdienen? Mijn broertje laat ik nu de administratie doen, dus dat is al geregeld. Maar opzich wel handig als dat gedeelte gewoon weg kan en dan is er weer tijd voor andere dingen.


Bedankt voor de tips, ik ga er eens naar kijken.

gjtje
01/12/09, 21:52
Exact Online heeft die TNT verzendoptie ingebakken, je moet alleen de factuur nog zelf aanmaken en dan gaat alles automagisch. ;)
'k Vind de kosten nu alleen nog niet opwegen tegen de moeite voor het kleine aantal facturen.

WebXtra
01/12/09, 22:12
Wat kost het dan per factuur bij Exact online?

ARKO
01/12/09, 22:14
Dan heb je dus wel weer een ander facturatie programma. Opzich ziet dat BlueMailCentral er wel goed uit. Alleen de envelopen die ze gebruiken snap ik niet helemaal. Maar er kan een gratis test brief verzonden worden, dus dat ga ik zeker eens doen.

€ 0.63 en enkel op print te drukken of het zelf doen. Nou dan vind ik het de moeite.

* Het is wel al veel in de media geweest: http://www.bluemailcentral.com/nl/media

Triloxigen
02/12/09, 00:37
Wat voor enveloppen gebruiken ze? Kan er niks over vinden :o

Marco Mahieu
02/12/09, 02:48
Leuk alternatief!


Wat voor enveloppen gebruiken ze? Kan er niks over vinden :o

Zo te zien een A5 envelop met een groot vester erin. En daar leggen ze dan een voorblad in. Zie: http://www.bluemailcentral.com/nl/frontpage

Edit: C5 enveloppen: http://www.bluemailcentral.com/en/envelopeexample

gjtje
02/12/09, 08:28
Wat kost het dan per factuur bij Exact online?
Kan het nu niet direct vinden maar ik meen mij te herinneren €0,84 per factuur. Als je er heel veel doet zal het wel lager liggen. ;)

Apoc
02/12/09, 10:35
bluemailcentral.com ziet er goed uit. Wat ik wel mis, is de mogelijkheid om zelf een koppeling met hun systeem te maken. Als je gaat automatiseren moet je het natuurlijk wel helemaal doen.

Een aantal jaren terug ben ik zo'n concept al tegengekomen, maar dat was volgens mij enkel in de VS.

Het valt me overigens heel erg mee dat dit bedrijf niet met de "groen-hype" mee gaat, want als je vaak internationaal post verstuurt, zorgt dit toch wel voor wat minder belasting van het milieu (in verband met geen fysiek internationaal transport van post)

Marco Mahieu
02/12/09, 14:28
bluemailcentral.com ziet er goed uit. Wat ik wel mis, is de mogelijkheid om zelf een koppeling met hun systeem te maken. Als je gaat automatiseren moet je het natuurlijk wel helemaal doen.

Een aantal jaren terug ben ik zo'n concept al tegengekomen, maar dat was volgens mij enkel in de VS.

Het valt me overigens heel erg mee dat dit bedrijf niet met de "groen-hype" mee gaat, want als je vaak internationaal post verstuurt, zorgt dit toch wel voor wat minder belasting van het milieu (in verband met geen fysiek internationaal transport van post)

Hoi Apoc,

Heb gister hun site eens goed doorgelezen. Staat ergens op 1 pagina een heel klein regeltje dat er wel een API beschikbaar is.

Staat overigens ook wel hier een daar iets over dat het groener is ;)

Apoc
02/12/09, 19:08
Hi Marco,

Kun je mij zeggen waar je dat over die API hebt gevonden? Ik kon daar niets over terugvinden. Google overigens ook niet: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=site%3Abluemailcentral.com+api&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=site%3Abluemailcentral.com+api&fp=58fe8e4837e6a69e

Marco Mahieu
02/12/09, 19:10
Hi Marco,

Kun je mij zeggen waar je dat over die API hebt gevonden? Ik kon daar niets over terugvinden. Google overigens ook niet: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=site%3Abluemailcentral.com+api&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=site%3Abluemailcentral.com+api&fp=58fe8e4837e6a69e

Op de website, pagina FAQ staat links onder een linkje naar deze pagina: http://www.bluemailcentral.com/nl/newsitem/864

Edit: ik heb zojuist een mailtje gestuurd met een verzoek om meer informatie over de API. Indien gewenst kan ik e.e.a. hier wel posten als ik reactie heb?

Apoc
02/12/09, 19:51
Ah nice! Als je wat meer info hebt hoor ik het graag!

Mijn dank is groot :)

Marco Mahieu
02/12/09, 19:53
Ah nice! Als je wat meer info hebt hoor ik het graag!

Mijn dank is groot :)

Ik hou je op de hoogte!

Inmeso
02/12/09, 20:16
Alternatief is Wingmail, hier hebben we in het verleden nog welleens gebruik van gemaakt.

http://www.wingmail.nl/Zakelijk/Business.aspx

Apoc
02/12/09, 21:56
Even ter toelichting nog: de reden dat ik Bluemailcentral zo interessant vindt, zijn voornamelijk de internationale mogelijkheden (als je een brief naar Australie stuurt, wordt deze ook in de Australie op de post gedaan - scheelt veel tijd, en geld). Wij hebben erg veel internationale klanten en dit zou toch wel een uitkomst zijn.

Dit is iets wat ik bij andere partijen nog niet eerder heb gezien.

Marco Mahieu
02/12/09, 22:00
Even ter toelichting nog: de reden dat ik Bluemailcentral zo interessant vindt, zijn voornamelijk de internationale mogelijkheden (als je een brief naar Australie stuurt, wordt deze ook in de Australie op de post gedaan - scheelt veel tijd, en geld). Wij hebben erg veel internationale klanten en dit zou toch wel een uitkomst zijn.

Dit is iets wat ik bij andere partijen nog niet eerder heb gezien.

Plus de mogelijkheid bijv. facturen ook per post geautomatiseerd te kunnen versturen. (Mits de API natuurlijk geschikt is.)

BlueMailCentral
03/12/09, 09:59
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Michel en ik werk voor BlueMailCentral.

Bij toeval kwamen wij deze post tegen en ik wil hierbij mijn hulp aanbieden voor als jullie vragen hebben over BlueMail.
Stuur ze naar vragen@bluemailcentral.com

De API is op dit moment beschikbaar en als iemand extra informatie nodig heeft dan kunnen jullie me een email sturen, ik stuur dan alle informatie door.

Het klopt dat iedereen een gratis test brief mag versturen om onze service te testen, je hoeft alleen te registreren en de eerste brief is altijd gratis ook als je nog niks gestort hebt.

Ook is BlueMailCentral een "groen" bedrijf. Omdat wij alles zo dicht mogelijk bij de eindbestemming laten afdrukken scheelt dit een hoop CO2. Uw buitenlandse post komt in het algemeen ook veel sneller aan dan normaal omdat het digitaal verstuurd wordt naar het land van bestemming. Op dit moment hebben we ongeveer 35 partners in 35 landen.

De prijzen die wij rekenen zijn heel redelijk. De prijs van het verzenden van een normale factuur wordt geschat op ongeveer €2,50 per factuur. Dit van wege de hoge kosten voor personeel en dergelijke. In het algemeen rekenen wij minder dan een Euro voor het verzenden van facturen.

Als jullie nog suggesties hebben dan horen wij dat graag! Wij doen er alles aan om onze service zo goed als mogelijk te maken voor onze klanten.

chielsen
03/12/09, 15:02
TNT zit al ingebakken in exact globe, kunnen jullie ook zoiets doen?

ARKO
03/12/09, 18:26
TNT factuurservice is voor minimaal 200 facturen per maand. Dit ga ik echt niet halen en dan komt BlueMailCentral al snel op nr1. Net even een account aangemaakt en toen bleek de software niet te werken op Windows 7 (64bit). Dus even gebeld naar hun en kreeg iemand die me wel erg netjes te woord stond.

Even met hem wat besproken over de software, voorbladen en prijzen. Netjes uitleg gekregen en hij gaat zelfs een voorblad voor me maken en kijken of mijn PDF factuur er goed uit komt. Dat scheelt me dan weer mijn 1e gratis brief die ik mag versturen.

Ze krijgen deze week de certificaten binnen voor Windows 7, dus dan zal het waarschijnlijk woensdag te verkrijgen zijn.


Tot zo ver dus een goede ervaring. Via de API zal het dus mogelijk zijn om het te laten werken met WeFact, WHMCS of een ander systeem.

Tim.Bracquez
03/12/09, 21:55
...Netjes uitleg gekregen...
Ze zijn daar enorm behulpzaam! Binnenkort even die API integreren en testen zodat we ook niet meer langs de post hoeven te gaan. Scheelt weer een hoop werk.

Marco Mahieu
03/12/09, 22:24
Wij gaan hier binnenkort ook even mee expirimenteren. Voorblad lijkt mij wel handig om daar de contact gegevens op te zetten. Zo heeft de klant altijd het goede tel. nr. bij de hand mocht hij/zij support nodig hebben o.i.d. ;)

Marco Mahieu
03/12/09, 22:40
Sorry, ik had nog geen tijd gehad om te posten zoals ik belooft had. Bij deze:

Ik heb netjes een mailtje gehad van Michel van Boven, die hierboven ook een berichtje heeft geplaatst. De API is nog niet officieel gereleased, en daarom hebben zij ervoor gekozen om de informatie nog niet publiekelijk te maken. Dat ga ik dan ook niet doen.

Ik kan wel zeggen dat ze een nette PDF hebben opgezet waar een beetje PHP programmeur zeker mee uit de voeten kan. Deze zijn ze echter nog aan het uitbreiden om alle informatie erin te zetten.

Voor mensen die meer informatie willen, stuur even een mailtje zoals hierboven wordt aangegeven, en je krijgt netjes een linkje met wat meer info.

Wij gaan er binnenkort zeker mee aan de slag. Komt precies optijd, we gaan binnenkort van start met de ontwikkeling van ons nieuwe administratie systeem ;)

-FoX-
05/12/09, 11:02
Flydoc.com biedt dit ook aan, dacht ik.. wel in Nederland, niet in België.

Triloxigen
05/12/09, 18:47
Marco, kun je me het email adres van Marcel PMen ik heb er ook wel vragen over.

Apoc
05/12/09, 20:24
Marco, kun je me het email adres van Marcel PMen ik heb er ook wel vragen over.

Lui? :p


Bij toeval kwamen wij deze post tegen en ik wil hierbij mijn hulp aanbieden voor als jullie vragen hebben over BlueMail.
Stuur ze naar vragen@bluemailcentral.com

Overigens - mocht je (of iemand) van plan zijn een implementatie met WHMcs te maken - dan ben ik daar waarschijnlijk ook wel in geïnteresseerd.

Triloxigen
05/12/09, 21:45
Email adres had ik nog net gezien ;)

En ik was idd eventueel aan het denken over een WHMCS implementatie ;)

ARKO
06/12/09, 12:33
Als iemand de WHMCS implementatie voor elkaar kan krijgen, dan wil ik dat heel graag weten.

Yourwebhoster
06/12/09, 13:08
Ik zou het eventueel wel willen doen, stuur mij maar een berichtje met hoeveel je voor een unencoded versie wilt betalen, dan kijk ik of dit haalbaar is voor mij (wordt gewoon verkocht natuurlijk).

Marco Mahieu
06/12/09, 16:19
Marco, kun je me het email adres van Marcel PMen ik heb er ook wel vragen over.

Zijn naam is Michel, e-mail adres staat idd in dit topic.

Triloxigen
10/12/09, 21:39
Ik ben inmiddels al begonnen aan de integratie van BMC in WHMCS.

Dit word wel een commerciële module simpelweg om de toekomstige ontwikkelingen ook te kunnen bijhouden en de functionaliteit uit te bouwen.
Overigens zal het zeker geen dure module worden, maar ik hou graag het plebs uit de buurt ;)

Yourwebhoster
10/12/09, 21:41
Jammer dat je niet gereageerd hebt op mijn bericht, dan had ik je het werk kunnen besparen.

Triloxigen
10/12/09, 21:49
Dat heb ik wel gelezen, maar ik ben graag eigenwijs met dit soort dingen :p

Yourwebhoster
10/12/09, 21:50
Aha, naja volgende keer een berichtje terug svp, dan weet ik dat ik niet op een reactie van je hoef te wachten;)

Triloxigen
10/12/09, 21:56
Aha, naja volgende keer een berichtje terug svp, dan weet ik dat ik niet op een reactie van je hoef te wachten;)

Mijn excuses, er loopt op het moment veel door elkaar en erg druk. Een forum gaat dan snel achteraan in het rijtje ;)

Yourwebhoster
10/12/09, 21:58
Mijn excuses, er loopt op het moment veel door elkaar en erg druk. Een forum gaat dan snel achteraan in het rijtje ;)
oké, succes ermee;)

ARKO
14/12/09, 17:06
Is er al iemand die een test heeft gedaan met een WHMCS module?

Triloxigen
14/12/09, 17:08
Is er al iemand die een test heeft gedaan met een WHMCS module?

Nee, want er is er nog geen ;)

Het nadeel van WHMCS is dat het allemaal closed source is, veel zaken zul je los van WHMCS alsnog in moeten bouwen.
Facturen kun je bijvoorbeeld niet extern opvragen, dit zul je los hiervan moeten gaan generen op basis van delen welke weer wel open zijn.
Dit maakt het wel onderhoudsgevoelig, echter lijkt er geen andere mogelijkheid voor te zijn.

Yourwebhoster
14/12/09, 17:10
Nadat niemand interesse had ben ik gestopt. Indien eventueel interesse is en de opdracht staat wil ik wel verder gaan:)

En triloxigen, ik denk dat je nog wat extra onderzoek moet doen, facturen kan je gemakkelijk maken.

ARKO
14/12/09, 17:14
Ook ik heb je bericht gelezen, maar was erg druk. Hier is zeker vraag naar dit product, maar wat zal zoiets ongeveer gaan kosten?

Yourwebhoster
14/12/09, 17:17
@ARKO-IS, hangt er van af hoeveel mensen interesse hebben. Omdat ik het zelf (mogelijk) ook ga gebruiken zal het minder kosten dan normaal.

Triloxigen
14/12/09, 17:28
En triloxigen, ik denk dat je nog wat extra onderzoek moet doen, facturen kan je gemakkelijk maken.

Ik wil de specifieke PDF factuur zoals deze ook op te vragen is in WHMCS (wil dus niet enkel de factuur regeltjes).
Je hebt die op 2 manieren, de admin en de klant en beide dienen middels een login benaderd te worden.
Sessies dupliceren gaat niet werken doordat deze IP gelocked zijn en worden ook niet in de database weggeschreven anders had ik daar een sessie kunnen aanmaken :p

Yourwebhoster
14/12/09, 17:30
Ik wil de specifieke PDF factuur zoals deze ook op te vragen is in WHMCS (wil dus niet enkel de factuur regeltjes).
Je hebt die op 2 manieren, de admin en de klant en beide dienen middels een login benaderd te worden.
Sessies dupliceren gaat niet werken doordat deze IP gelocked zijn en worden ook niet in de database weggeschreven anders had ik daar een sessie kunnen aanmaken :p
Ik heb het ook over deze standaard factuur:) Succes met onderzoeken;)

Misschien kunnen we samen iets uitbrengen? Zou jou een hoop werk schelen in elk geval als ik het zo hoor:thumbup:

Triloxigen
14/12/09, 17:33
WHMCS zelf heeft ook aangegeven dat extern benaderen niet mogelijk is? Hoe stel je dan voor dit te doen?

Yourwebhoster
14/12/09, 17:35
Als je akkoord gaat dat we het samen gaan maken wil ik het best aan je uitleggen;) Je kan het beste even contact met mij opnemen, anders zitten wij het hele fora hier onder te spammen:) (Hmmmm... misschien beter voor de post count:lovewht:).

Ik ben even voor een uurtje weg, daarna kan ik pas je verdere uitleg geven.

Marco Mahieu
14/12/09, 20:04
Maak zelf geen gebruik van WHMCS dus kan er niet echt over mee praten, maar als WHMCS een .pdf genereerd kan je deze toch gewoon gebruiken.

Yourwebhoster
14/12/09, 20:07
Deze wordt bij iedere download opnieuw aangemaakt en niet opgeslagen, aan dat stukje heb je niet echt wat;)

Marco Mahieu
14/12/09, 20:09
Deze wordt bij iedere download opnieuw aangemaakt en niet opgeslagen, aan dat stukje heb je niet echt wat;)

Ah op die manier, oke dan heb ik niks gezegt. Zoals ik al zij, gebruik het zelf niet ;)

Yourwebhoster
14/12/09, 20:10
Ah op die manier, oke dan heb ik niks gezegt. Zoals ik al zij, gebruik het zelf niet ;)
Geeft niet, zelfs als je het niet kent kan je er over meedenken, dat helpt ook wel eens:rolleyes:

Mikey
14/12/09, 20:11
We hebben de implementatie snel en makkelijk afgerond, snelle reacties vanuit bluemailcentral.com :)

Ennuh, pdf files kun je ook rechtstreeks streamen, hoeven ze niet opgeslagen te worden op je FS.

Yourwebhoster
14/12/09, 20:14
We hebben de implementatie snel en makkelijk afgerond, snelle reacties vanuit bluemailcentral.com :)
Niet in WHMCS neem ik aan?:)




Ennuh, pdf files kun je ook rechtstreeks streamen, hoeven ze niet opgeslagen te worden op je FS.
De bestanden worden alleen gedownload als de admin of client ze wilt bekijken, anders niet. Als je deze manier zou gebruiken zou alleen de gedownloade invoices afgedrukt worden en de rest niet. Dan heeft niet bepaald nut, daarom moet je ze zelf genereren met wat code en dan in de API gooien. Meer kan ik niet zeggen, diegenen die het zelf willen maken moet het systeem maar doorgronden dit heb ik ook gedaan:)

Triloxigen
14/12/09, 20:19
We hebben de implementatie snel en makkelijk afgerond, snelle reacties vanuit bluemailcentral.com :)

Ennuh, pdf files kun je ook rechtstreeks streamen, hoeven ze niet opgeslagen te worden op je FS.

Nu heb je het niet over WHMCS specifiek waar wij het over hebben neem ik aan?

Yourwebhoster
14/12/09, 20:20
Nu heb je het niet over WHMCS specifiek waar wij het over hebben neem ik aan?
Heb je nou al de factuur uitgevonden? Volgens mij zit je nu echt een dikke (onnodige) omweg te maken:)

Triloxigen
14/12/09, 20:22
Heb je nou al de factuur uitgevonden? Volgens mij zit je nu echt een dikke (onnodige) omweg te maken:)

Op het moment ben ik er evne niet mee bezig.
Maar nee, ik weet nog geen andere manier om de factuur binnen te halen dan in te loggen.
(ja, of dus sessie clonen maar dan moet je IP security uitschakelen en zit je ook met een automatiseringsprobleem als je niet ingelogt bent)

WHMCS heeft zelf aangegeven dat het niet mogelijk is om de facturen van WHMCS zelf op te vragen zonder login.

Yourwebhoster
14/12/09, 20:26
WHMCS zegt zoveel, maar hiervoor ben je niet zo erg van WHMCS afhankelijk dus...:) Zal eens kijken of ik binnenkort dit systeem kan maken, ben nu nog bezig met de integratie van een nieuwe website in WHMCS met andere diverse mods... (pff vind WHMCS helemaal niks, geef mij maar unencoded. Probleem: huidige website voldoet niet en eigen code is nog niet af....)

Apoc
15/12/09, 13:06
De drie makkelijkste manieren in dit geval om een PDF uit het systeem te krijgen die ik kan bedenken:

1. Normaliter kun je de facturen als bijlagen van een mail laten sturen. Voeg daar een BCC aan toe, en laat de ontvangende mailserver de bijlage los opslaan

2. Je kunt aan de hand van de database natuurlijk ook gewoon zelf een PDF genereren

3. Als je er een plugin van gaat maken, zou je Matt van WHMcs kunnen vragen of je stukjes code kunt krijgen, of een aanpassing maken in de oorspronkelijke code (die je dan weer geencodeerd terug krijgt, maar dus wel aangepast)

Yourwebhoster
15/12/09, 13:08
Ik raad iedereen gewoon aan om even af te wachten, ben je nog goedkoper uit ook;) Ik kan op dit moment verder niks hierover zeggen.

Apoc
15/12/09, 13:13
Om waarop even te wachten? Ben je er mee bezig?

Yourwebhoster
15/12/09, 13:15
Om waarop even te wachten? Ben je er mee bezig?
Ik ben er mee bezig, en iedereen is blij als ik klaar ben:) Meer details kan ik er nog niet over kwijt.

Mikey
15/12/09, 13:27
Ik ben er mee bezig, en iedereen is blij als ik klaar ben:) Meer details kan ik er nog niet over kwijt.

je boodschap is inmiddels duidelijk, hoe vaak ga je nu nog pochen erover in deze thread ?

Yourwebhoster
15/12/09, 13:28
je boodschap is inmiddels duidelijk, hoe vaak ga je nu nog pochen erover in deze thread ?
Ditmaal is het een andere boodschap, je snapt over een weekje waarschijnlijk wat ik bedoel. Ik probeer alleen te voorkomen dat anderen onnodig hiermee aan de slag gaan.

Mikey
15/12/09, 13:30
Ditmaal is het een andere boodschap, je snapt over een weekje waarschijnlijk wat ik bedoel. Ik probeer alleen te voorkomen dat anderen onnodig hiermee aan de slag gaan.

Een weekje ? implementatie van max 30 minuten. Je hebt een soap interface wat wil je nog meer.....


Oh en zorg even dat je je kvk gegevens aanvult alvorens je het te koop aanbied, of is het koop zonder bon ?

Yourwebhoster
15/12/09, 13:31
Een weekje ? implementatie van max 30 minuten. Je hebt een soap interface wat wil je nog meer.....
Ik heb het niet over het maken van het systeem, wacht nou maar geduldig af en je weet wat ik bedoel in plaats van speculeren;)
Verder is het meer dan alleen de soap interface natuurlijk.
Edit: Maak je maar geen zorgen over KVK, dat is mijn zorg. Zal dit ook invullen zodra ik op wht iets te koop ga aanbieden.

Triloxigen
15/12/09, 13:48
De drie makkelijkste manieren in dit geval om een PDF uit het systeem te krijgen die ik kan bedenken:

1. Normaliter kun je de facturen als bijlagen van een mail laten sturen. Voeg daar een BCC aan toe, en laat de ontvangende mailserver de bijlage los opslaan

2. Je kunt aan de hand van de database natuurlijk ook gewoon zelf een PDF genereren

3. Als je er een plugin van gaat maken, zou je Matt van WHMcs kunnen vragen of je stukjes code kunt krijgen, of een aanpassing maken in de oorspronkelijke code (die je dan weer geencodeerd terug krijgt, maar dus wel aangepast)

Maar alle 3 zijn geen echt goede oplossingen ben ik van mening, ik doe het graag meteen goed.
1. is omslachtig maar wel betrouwbaar
2. Vergt veel onderhoud, de database kan veranderen (en gebeurt ook). Hiervoor is de API maar je wil ook de template gebruiken en die kunnen ook weleens veranderen dus zelf eromheen bouwen is ook niet altijd handig.
3. Matt werkt niet zo goed mee met dit soort dingen helaas


Een weekje ? implementatie van max 30 minuten. Je hebt een soap interface wat wil je nog meer.....

Als het een open integratie is wel, echter is WHMCS closed source en moet je dus het wiel op bepaalde punten opnieuw uitvinden.
Daarnaast wil je ee wel wat nettere integratie dan enkel een factuur sturen, ik wil meer mogelijkheden.
Als ik de facturen in kon lezen op een eenvoudige manier was ik al klaar, maar dit kan niet zomaar dus moet er een workaround komen.

Apoc
15/12/09, 13:55
Maar alle 3 zijn geen echt goede oplossingen ben ik van mening, ik doe het graag meteen goed.
1. is omslachtig maar wel betrouwbaar
2. Vergt veel onderhoud, de database kan veranderen (en gebeurt ook). Hiervoor is de API maar je wil ook de template gebruiken en die kunnen ook weleens veranderen dus zelf eromheen bouwen is ook niet altijd handig.
3. Matt werkt niet zo goed mee met dit soort dingen helaas




Daarnaast wil je ee wel wat nettere integratie dan enkel een factuur sturen, ik wil meer mogelijkheden.
Als ik de facturen in kon lezen op een eenvoudige manier was ik al klaar, maar dit kan niet zomaar dus moet er een workaround komen.

Dan kom je volgens mij sowieso bij optie 2 uit. En zo veel onderhoud is dat nu ook weer niet, is enkel een kwestie van wat queries bijwerken (en zo vaak zal dat nu ook weer niet gebeuren).

Hier geldt hetzelfde; het gaat om meer dan enkel de facturen. Sterker nog, het gaat juist bijna niet om de facturen, het gaat voornamelijk om het versturen van herinneringen (die niet in PDF formaat worden gegenereerd). In dat geval zouden er dus sowieso zelf PDF's gegenereerd moeten worden.

Overigens; als je aan Matt laat zien waar je mee bezig bent, heb je altijd wel een kans dat hij meewerkt. Niet geschoten is in ieder geval altijd mis.

ARKO
15/12/09, 14:10
Ik ben er mee bezig, en iedereen is blij als ik klaar ben:)

Ik hoop het..

m00
07/01/10, 11:23
Mijn excuses voor het kicken van dit topic. Kwam dit topic vandaag tegen op het WHMCS forum, en kan voor een aantal mensen hier wel een leuke aanvulling zijn. ;)


Hi,

I work for BlueMailCentral.com, with our service you can send postal letters all over the world, the letters are printed and shipped in the country of destination.

I have a WHMCS Api available that allows you to post e.g. invoices to your customers directly from the software. Right now im looking for WHMCS users who want to test drive the API before we unleash it to the world.

Send me a mail if you are interested. Colin -at- bluemailcentral.com. I'll open an account for you and i'll add money to your account so that you can start sending invoices to the customers who want their invoice on paper.

Please check our site for more info. www.bluemailcentral.com


Regards,

Colin

Bron: Send real letters directly from WHMCS using BlueMail API- Testers needed - WHMCS Forums

Yourwebhoster
07/01/10, 11:26
Naja het heeft iets langer geduurd dan een weekje, maar test maar eens uit dan kan ik weer aan het werk:)
Moet zeggen dat ze goed naar je luisteren en je mening serieus nemen. Momenteel is er een envelop die een beetje veel reclame van bluemailcentral zelf heeft (test het maar, je kan gratis post sturen de eerste keer), maar over een paar weken is er een meer neutrale envelop.

Verder heeft de envelop een beschreven binnenkant, wat enige bescherming moet bieden zoals ik wel vaker zie.

De plugin bied overigens ook de mogelijkheid om een maximaal budget in te stellen.

ARKO
07/01/10, 11:35
Daar kom je nu pas mee? Dan ga ik Colin maar een mailtje sturen, ik ben erg benieuwd wat het tot zo ver is geworden.

Yourwebhoster
07/01/10, 11:37
Daar kom je nu pas mee? Dan ga ik Colin maar een mailtje sturen, ik ben erg benieuwd wat het tot zo ver is geworden.
Ik heb het pas gisteren verstuurd naar Colin, ik had wel eerder gewild maar het heeft door een aantal redenen (communicatie oa) vertraging opgelopen waardoor ik het nog niet kon versturen. En ik wist ook niet hoe Colin het wilde laten testen, dus daarom heb ik het hier niet bekend gemaakt;)

ARKO
07/01/10, 11:38
Ah sorry, ik dacht even dat het al een tijdje in de testfase was.

Mikey
07/01/10, 13:43
En ik wist ook niet hoe Colin het wilde laten testen, dus daarom heb ik het hier niet bekend gemaakt;)

Geen punt toch, ze hebben een fictief land waar je heen kan sturen / testen

Yourwebhoster
07/01/10, 13:49
Geen punt toch, ze hebben een fictief land waar je heen kan sturen / testen
Daar is het ook mee getest, ook met echte addressen. Werkt goed;)
Eerst kreeg ik facturen die half afgedrukt worden ivm de werking van Bluemailcentral, maar dankzij Matt klopt deze nu (zijn de instellingen die WHMCS zelf ook gebruikt) en heb ik een aantal leuke factuurtjes in zowel zwart-wit, dubbelzijdig als enkelzijdig hier liggen.

Triloxigen
09/01/10, 13:25
Ik heb er wel evne naar gekeken maar heb wel een aantal bezwaren op het moment
- Het is in testfase
- Het is ontwikkeld door een derde partij, geen garanties worden gegeven door BMC
- Het is gecodeerd

De punten afzonderlijk zijn geen bezwaar, echter als je dit samenvoegt kan dit enorme risico's met zich meebrengen.
Het is niet te controleren wat het doet met je database, wat als er een foutje in zit en je database ineens weg is?
Daarbij kan MBC niet garanderen dat de derde partij geen backdoor heeft ingebouwd (of wat dan ook).
En doordat alles gecodeerd is geef je eigenlijk alle controle op veiligheid uit handen omdat je simpelweg niet weet wat er gebeurt en niemand garanties geeft.

Yourwebhoster
09/01/10, 13:49
Ik heb er wel evne naar gekeken maar heb wel een aantal bezwaren op het moment
- Het is in testfase
- Het is ontwikkeld door een derde partij, geen garanties worden gegeven door BMC
- Het is gecodeerd

De punten afzonderlijk zijn geen bezwaar, echter als je dit samenvoegt kan dit enorme risico's met zich meebrengen.
Het is niet te controleren wat het doet met je database, wat als er een foutje in zit en je database ineens weg is?
Daarbij kan MBC niet garanderen dat de derde partij geen backdoor heeft ingebouwd (of wat dan ook).
En doordat alles gecodeerd is geef je eigenlijk alle controle op veiligheid uit handen omdat je simpelweg niet weet wat er gebeurt en niemand garanties geeft.
- Testfase is op wens van BMC, naar mijn idee zou het nu wel moeten functioneren (enkel één bug op hoeven te lossen die in het installatie gedeelte van het script zit, wordt automatisch uitgevoerd uit gemak).
- Codering is omdat het in testfase is, wanneer deze over is is het de keuze aan BMC om dit gecodeerd te publiceren of niet.

Ik kan je iig garanderen dat het geen gegevens verwijderd, het maakt alleen tables aan van de uitbreiding en update/voegt record toe aan deze tabellen. Backdoor heb ik niet ingebouwd, die zal er ook niet inzitten in de uitbreiding die ik aanlever. Als je de bron code wilt hebben moet je een mailtje naar BMC sturen, je weet wie je hiervoor moet aanspreken.

Triloxigen
09/01/10, 14:10
Het is overigens ook niet persoonlijk bedoeld, maar niet onreeel.
Het is ook niet altijd bewust dat het gebeurt maar het een testfase omdat het fout kan gaan.
Heb het ook al kenbaar gemaakt aan Colin, de bal ligt wat dat betreft verder bij hem.

Yourwebhoster
09/01/10, 14:31
Het is overigens ook niet persoonlijk bedoeld, maar niet onreeel.
Het is ook niet altijd bewust dat het gebeurt maar het een testfase omdat het fout kan gaan.
Heb het ook al kenbaar gemaakt aan Colin, de bal ligt wat dat betreft verder bij hem.
Snap ik, maar ik licht het even toe zodat anderen niet zich laten afschrikken hierdoor. Debug die er was kwam doordat een instelling op de server anders stond wat fouten afhandeling betreft, een foutje van mij.

Yourwebhoster
28/01/10, 17:54
Even een kickje.
BMC ondersteunt nui X64, kreeg net een mailtje binnen. download (http://www.bluemailcentral.com/download/bluemailcentral.exe).

De source code van de API zal binnenkort vrijgegeven worden.

SebastiaanStok
28/01/10, 20:31
Hebben mensen BlueMailCentral al gebruikt? en hoe was de ervaring hiermee :)

Vooral die API lijkt mij interessant.
Ik werk hier met een eigen ontwikkeld systeem, dus integratie is geen probleem.
Maar is het zodat het gewoon werkt met PDF uploaden/versturen?

Yourwebhoster
28/01/10, 20:32
Via de API wordt inderdaad gewoon de PDF verstuurd. Het werkt erg makkelijk en de standaard code uit de documentatie kan gebruikt worden hiervoor.

SebastiaanStok
28/01/10, 20:36
Super :D bedankt voor de link.
Hier ga ik zeker nog naar kijken/gebruik van maken :)

Triloxigen
28/01/10, 20:37
Hebben mensen BlueMailCentral al gebruikt? en hoe was de ervaring hiermee :)

Vooral die API lijkt mij interessant.
Ik werk hier met een eigen ontwikkeld systeem, dus integratie is geen probleem.
Maar is het zodat het gewoon werkt met PDF uploaden/versturen?

Integreren is niet moeilijk, zeker dankzij de bijgeleverde PHP bestanden is het bijna gewoon copy/paste werk.
Je kunt inderdaad gewoon PDF bestanden versturen (andere formaten niet), maar je moet ook het aantal pagina;s doorgeven dat vind ik dan weer een nadeel.

SebastiaanStok
28/01/10, 20:44
Met deze kan je de PDF informatie uitlezen :)
http://framework.zend.com/manual/en/zend.pdf.html

Yourwebhoster
28/01/10, 21:49
@Triloxigen
TCPDF kan dit zelf berekenen, zie de documentatie van TCPDF.

Yourwebhoster
01/02/10, 14:52
En inmiddels is de plugin vrij beschikbaar, zie http://www.bluemailcentral.com/api.

Apoc
24/02/10, 22:01
Naja het heeft iets langer geduurd dan een weekje, maar test maar eens uit dan kan ik weer aan het werk:)
Moet zeggen dat ze goed naar je luisteren en je mening serieus nemen. Momenteel is er een envelop die een beetje veel reclame van bluemailcentral zelf heeft (test het maar, je kan gratis post sturen de eerste keer), maar over een paar weken is er een meer neutrale envelop.

Verder heeft de envelop een beschreven binnenkant, wat enige bescherming moet bieden zoals ik wel vaker zie.

Weet jij hoe het hiermee staat? En wat bedoel je met een "meer neutrale envelop"? Is deze helemaal vrij van reclame of niet?

Persoonlijk weiger ik om van een betaalde dienst gebruik te maken als er dan reclame op gedrukt wordt (tenzij het reclame van je eigen bedrijf is), dat zou ik wel erg onprofessioneel vinden.

Mikey
24/02/10, 22:33
Weet jij hoe het hiermee staat? En wat bedoel je met een "meer neutrale envelop"? Is deze helemaal vrij van reclame of niet?

Persoonlijk weiger ik om van een betaalde dienst gebruik te maken als er dan reclame op gedrukt wordt (tenzij het reclame van je eigen bedrijf is), dat zou ik wel erg onprofessioneel vinden.

Je mag, je moet niet. Dus weigeren maar ;)

Yourwebhoster
24/02/10, 22:53
Weet jij hoe het hiermee staat? En wat bedoel je met een "meer neutrale envelop"? Is deze helemaal vrij van reclame of niet?

Persoonlijk weiger ik om van een betaalde dienst gebruik te maken als er dan reclame op gedrukt wordt (tenzij het reclame van je eigen bedrijf is), dat zou ik wel erg onprofessioneel vinden.
Ik heb nog aardig wat te goed open staan, maar maak er op dit moment geen gebruik van. Het zou al in gebruik moeten zijn, maar je moet hun maar even mailen. Zij kunnen je een proef tegoedje geven dacht ik.

Ik heb het in mijn eigen WHMCS nog niet geïntegreerd omdat ik het toch niet zal gebruiken, de kosten zijn te hoog. Een aangepaste versie zal in een eigen systeem komen, dan kan ik makkelijker de factuur met kosten verhogen wegens het verzenden bij de standaard budget diensten:)

ju5t
24/02/10, 22:58
Weet je dat zeker? Je kunt heel makkelijk maken dat je er maar een select aantal facturen naar de klant per post worden verzonden. Daarbij kun je ook nog de factuur verhogen voor dat gebeurd.

Dat programmeer je waarschijnlijk sneller dan een eigen systeem ;-)

Mikey
24/02/10, 23:02
Ik heb nog aardig wat te goed open staan, maar maak er op dit moment geen gebruik van. Het zou al in gebruik moeten zijn, maar je moet hun maar even mailen. Zij kunnen je een proef tegoedje geven dacht ik.

Ik heb het in mijn eigen WHMCS nog niet geïntegreerd omdat ik het toch niet zal gebruiken, de kosten zijn te hoog. Een aangepaste versie zal in een eigen systeem komen, dan kan ik makkelijker de factuur met kosten verhogen wegens het verzenden bij de standaard budget diensten:)


Ik denk dat je bij een serieus aantal papieren facturen vrij snel een omslagpunt hebt met wat betreft de kosten. De tijd die ik kwijt zou zijn aan bijvoorbeeld 100 facturen, printen, vouwen, postzegel etc etc. Staat niet in verhouding met wat het nu kost aan een papieren versie via bluemailcentral.

Maar we spreken je over een paar jaar wel weer, of niet :stupid:

Yourwebhoster
24/02/10, 23:04
Weet je dat zeker? Je kunt heel makkelijk maken dat je er maar een select aantal facturen naar de klant per post worden verzonden. Daarbij kun je ook nog de factuur verhogen voor dat gebeurd.

Dat programmeer je waarschijnlijk sneller dan een eigen systeem ;-)
Dat weet ik, ik heb het systeem zelf gemaakt:) Maar ik heb zo mijn andere redenen om niet WHMCS te gebruiken. Het is een mooi systeem, maar het voldoet niet aan de eisen die ik stel (en de mogelijkheid om eenvoudig zelf uitbreidingen te schrijven).

Het eigen systeem is al in de maak, hoewel de complete requirements hieraan nog niet af is (en nooit af zal komen, in de loop van de tijd zal er als meer toegevoegd moeten worden) en het werkelijke technisch ontwerp nog moet komen. Maar het zal uiteindelijk de mogelijkheid hebben om diverse control panels te integreren (met de API en anders via lighttpd/apache met een proxy) en eigen systemen te integreren. Ook heeft het diverse integraties met andere eigen systemen nodig, waardoor WHMCS niet voldoet hieraan.
Overigens moet ik nog eens goed gaan nadenken over de beveiliging van opslag, aangezien het nogal wat gevoelige data kan bevatten. Lijkt mij niet zo'n probleem, ervaring genoeg. Maar stel dat...:)

Yourwebhoster
24/02/10, 23:08
Ik denk dat je bij een serieus aantal papieren facturen vrij snel een omslagpunt hebt met wat betreft de kosten. De tijd die ik kwijt zou zijn aan bijvoorbeeld 100 facturen, printen, vouwen, postzegel etc etc. Staat niet in verhouding met wat het nu kost aan een papieren versie via bluemailcentral.

Maar we spreken je over een paar jaar wel weer, of niet :stupid:
Papieren factuur is optioneel, klant mag betalen:) Daarnaast heb ik hier de tijd niet voor om even iets uit te printen, te vouwen en te laten ophalen (echt lui) of weg te brengen. Gaat vooral een ramp worden als die printer weer eens stikt... Maar goed, dat is weer een ander topic :lovewht:
Trouwens, ik verkoop wereld wijd. Uiteindelijk zal BMC goedkoper zijn lijkt me, als ze meer locaties hebben om af te drukken. Volgens mij bestaan ze niet eens zo heel lang, dus wie weet...:sorcerer:

Mikey
24/02/10, 23:24
Volgens mij bestaan ze niet eens zo heel lang, dus wie weet...
In ieder geval langer dan 14 jan 2010 :sorcerer:

Yourwebhoster
05/12/11, 08:55
Inmiddels zijn we alweer even verder en zou ik graag willen weten van diegenen die de module gebruiken wat de ervaring hier mee is. Feedback is altijd welkom evenals vragen voor extra features.

hostingpower
05/12/11, 09:20
Wellicht kan je ook nog kijken naar mailwriter.com, deze partij versturen ook brieven. Ze hebben als het goed is ook API mogelijkheden.

Yourwebhoster
05/12/11, 09:51
Wellicht kan je ook nog kijken naar mailwriter.com, deze partij versturen ook brieven. Ze hebben als het goed is ook API mogelijkheden.
Ik ben benieuwd wat het normale tarief is aangezien zij dit het instaptarief noemen.

hostingpower
05/12/11, 17:50
@Yourwebhoster, ik heb Mailwriter gevraagd om hier een reactie te plaatsen voor jullie.

Yourwebhoster
06/12/11, 07:26
Verder nog suggesties voor de bluemailcentral module in whmcs? Wat er nog bij gaat komen is oa dat handmatig een factuur verzonden kan worden. Handmatig in de zin dat de factuur nummer ingevoerd kan worden en dat de module zelf de factuur verstuurd.

MailWriter
15/12/11, 08:37
MOD EDIT: Dit riekt naar spam!

MailWriter
19/12/11, 10:43
Beste Pantsy, ik/wij zouden het erg op prijs stellen wanneer je een verklaring geeft voor de SPAM kwalificatie.

1. omdat we hier van kunnen leren
2. ik/wij met onze reactie antwoord geven op 2 vragen die gesteld zijn binnen de converstatie 'Bedrijfsvoering van een Hostingbedrijf'
3. ik/wij mede op uitnodiging van een van jullie gewaardeerde leden reageren
4. ik/wij uitleg geven over de werking van een product

Omwille van punt 2, 3 en 4 zijn we vooralsnog de mening toegedaan dat de SPAM kwalificatie onterecht is.

Bij voorbaat dank, het MailWriter team

Apoc
19/12/11, 11:05
Beste Pantsy, ik/wij zouden het erg op prijs stellen wanneer je een verklaring geeft voor de SPAM kwalificatie.

1. omdat we hier van kunnen leren
2. ik/wij met onze reactie antwoord geven op 2 vragen die gesteld zijn binnen de converstatie 'Bedrijfsvoering van een Hostingbedrijf'
3. ik/wij mede op uitnodiging van een van jullie gewaardeerde leden reageren
4. ik/wij uitleg geven over de werking van een product

Omwille van punt 2, 3 en 4 zijn we vooralsnog de mening toegedaan dat de SPAM kwalificatie onterecht is.

Bij voorbaat dank, het MailWriter team

Je post valt naar mijn mening onder de kwalificatie van zelfpromotie, hetgeen niet is toegestaan. Je had die post even goed kunnen plaatsen zonder de bedrijfsnaam te noemen.

t.bloo
19/12/11, 11:44
En het werkte want ik heb de dienst meteen uitgeprobeerd... Wel erg jammer dat je pas bij het plaatsen van de bestelling de verplichte kosten voor paypal/creditcard te zien krijgt. Voor losse briefjes dus niet zo goedkoop als geadverteerd wordt.

chielsen
19/12/11, 12:20
Ik heb ook even gekeken. Wordt er zo zwaar papier gebruikt dat je bij 3 velletjes alweer een extra postzegel nodig hebt?
Volgens mij plak ik er nooit een extra zegel op als ik 3 velletjes gebruik.

-Edit- Ze gebruiken dus 80 grams papier. Dat bekent 5 gram per vel dus total 15 gram.
Laagste tarief is tot 20 gram. Mij lijkt dat een envelop niet meer dan 5 gram is, dus zou je gewoon voor 1 postzegel moeten betalen, maar het lijkt alsof ze al een extra postzegel rekenen.

Marco Mahieu
19/12/11, 13:56
Beste Pantsy, ik/wij zouden het erg op prijs stellen wanneer je een verklaring geeft voor de SPAM kwalificatie.

1. omdat we hier van kunnen leren
2. ik/wij met onze reactie antwoord geven op 2 vragen die gesteld zijn binnen de converstatie 'Bedrijfsvoering van een Hostingbedrijf'
3. ik/wij mede op uitnodiging van een van jullie gewaardeerde leden reageren
4. ik/wij uitleg geven over de werking van een product

Omwille van punt 2, 3 en 4 zijn we vooralsnog de mening toegedaan dat de SPAM kwalificatie onterecht is.

Bij voorbaat dank, het MailWriter team

Volgens de regels van het forum is het niet de bedoeling jezelf te promoten (m.u.v. de aanbiedingen gezocht topics). Daar jullie overduidelijk uitsluitend een dienst/product van jullie zelf aanboden, incl. url enz. is dit niet toegestaan.

M.a.w. punt 1, lees de regels van het forum, dan zie je dat punt 2, 3 en 4 geen argument meer is ;)

MailWriter
22/12/11, 18:31
Marco, kun je misschien uitleggen waarom andere gebruikers zichzelf dan wel mogen promoten in dit topic? Bij het lezen van de posts zul je daarnaast nog een aantal schendingen van de forum regels tegenkomen. Blijkbaar worden deze regels selectief toegepast? Alvast bedankt voor je reactie.

MailWriter
22/12/11, 21:06
Beste Chielsen,

Onze envelop weegt 5,7 gram. Daarmee komt het totaal bij 3 pagina's op 20,7 gram. Gezien de grote volumes die wij verzenden wordt geen coulance verleend bij overschrijding van de geldende gewichtsnormen door de bezorgende partij. Hopende hiermee uw vraag te hebben beantwoord.

Pantsy
22/12/11, 21:32
Marco, kun je misschien uitleggen waarom andere gebruikers zichzelf dan wel mogen promoten in dit topic? Bij het lezen van de posts zul je daarnaast nog een aantal schendingen van de forum regels tegenkomen. Blijkbaar worden deze regels selectief toegepast? Alvast bedankt voor je reactie.

Dat hangt er denk ik vanaf hoe je naar een bepaalde post/situatie kijkt, selectief is het niet, volgens de regels wel. Voordat dit welles/nietes spelletje word, lees simpelweg de forum regels door en klaar is kees.

t.bloo
22/12/11, 21:42
Goed, zoals gezegd heb ik de mailwriter.nl dienst uitgeprobeerd, hier het oordeel: het valt tegen.

Op 15 december een pdf geupload en op 21 december kwam die pas aan. Voor het versturen van 1 pagina moest ik via Paypal euro 0,76 betalen. Hiervoor krijg je een C5 envelop met twee vensters, een voorblad met het adres en een uitdraai van de pdf file.

De envelop is netjes. De kerning van de letters op het voorblad is slordig. Ook is het retour adres niet zoals ingevuld. Bij het adres is het niet mogelijk om een losse bedrijfsnaam en een persoonsnaam op te geven. De pdf is correct uitgeprint, maar met slechte resolutie en met kleurschifting. Niet echt representatief dus.

De website is onduidelijk. Inloggen moet je twee keer voordat je ingelogd bent. Je kunt vervolgens niet meer uitloggen. Soms is het in het nederlands, soms is het in het engels. Sommige dingen werken niet. Bij het aanvragen van een brief raakte ik de weg kwijt en kon ik niet meer terug in het proces. Eenmaal opnieuw begonnen was mijn brief er nog wel, maar het adres veranderen ging opeens niet meer, of zo iets.

De betaling is onduidelijk. Op de factuur staat 62 cent subtotal, 30 cent voor paypal, 14 cent btw voor een totaal van 76 cent. Hoe dat allemaal in elkaar steekt snapt mijn rekenmachine nog steeds niet. Het lettertype op de factuur rammelt ook. Op de website kun je de factuur downloaden. Vorige week was de factuur voor 76 cent, vandaag is er een factuur met hetzelfde nummer voor 88 cent.

Kortom, deze dienst is nog niet klaar.