PDA

Bekijk Volledige Versie : Datavekeer in een keer hoog



N. van Beers
28/11/09, 17:05
Geachte Lezers,

Ik zit bij een webhosting provider V***IO en ik heb daar een webhosting pakketje maar in een keer is mijn dataverkeer van 1GB naar 25 GB gestegen, ik heb verder niks bijzonders gedaan, En nu zeggen ze dat het pakket helemaal weg wordt gehaald, is dit toegestaan?

Geert-Jan
28/11/09, 17:07
Pay peanuts, get...
Lees de AV, anders krijg je een 'als dit, dan dat' topic.

daveww
28/11/09, 17:19
Dit wordt allemaal duidelijk uitgelegd in de AV.
De klant is tevens zelf verantwoordelijk voor zijn content en dus ook verantwoordelijk (voor zover mogelijk) van zijn dataverkeer en diskruimte.

Marco Mahieu
28/11/09, 18:24
Dit zou je idd in de AV moeten terugvinden. Met andere woorden, je hoort zelf het antwoord op deze vraag te weten, aangezien je zelf met die AV akkoord bent gegaan (neem ik aan). Het lijkt me niet meer als logisch dat je dan ook weet wat daarin staat.

Een kwaliteits provider zal zoiets niet doen lijkt mij, maar ik neem dan ook gelijk aan dat het hier om een hosting pakketjes van een paar euro gaat. In dat geval neem ik ook gelijk aan dat de website niet belangrijk is, dus wat maakt het dan nog uit ;)

SF-Jeroen
28/11/09, 18:27
Lijkt me duidelijk: Je bent zelf verantwoordelijk voor je website. Je kunt makkelijk genoeg vooraf zelf je dataverkeer berekenen. En je betaald toch maar 50 cent, en dan moeilijk gaan doen?

santema
28/11/09, 18:49
Geachte Lezers,

Ik zit bij een webhosting provider V***IO en ik heb daar een webhosting pakketje maar in een keer is mijn dataverkeer van 1GB naar 25 GB gestegen, ik heb verder niks bijzonders gedaan, En nu zeggen ze dat het pakket helemaal weg wordt gehaald, is dit toegestaan?

Ik zou eerst eens kijken waar je dataverkeer voor gebruikt wordt. Verder of je betaald het meerverbruik of je upgrade naar een hoger pakket.

DutchTSE
28/11/09, 18:52
Een kwaliteits provider zal zoiets niet doen lijkt mij, maar ik neem dan ook gelijk aan dat het hier om een hosting pakketjes van een paar euro gaat. In dat geval neem ik ook gelijk aan dat de website niet belangrijk is, dus wat maakt het dan nog uit ;)
We zullen dit topic niet in een "iedere goedkope provider levert kut kwaliteit" discussie laten veranderen, daarom alvast de conclusie: in ieder deel van de branche zitten uitzonderingen op de regel. Dus niet ieder goedkoop bedrijf is kut, en elk duur bedrijf is goed.

Verder wat de rest zegt, er is vast een reden waar je dataverkeer vandaan komt. Dit kun je grotendeels in DirectAdmin zien. Dus waar komt je dataverkeer vandaan? Email of web?

Verder zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal...

santema
28/11/09, 18:55
http://versio.nl/algemenevoorwaarden.php

Staat weinig informatie in (na zoeken met ctrl + f).

Randy
28/11/09, 19:11
Even het bestelsysteem doorgelopen. Deze klopt al niet. Er is geen overzicht met correctiemogelijkheid en de Algemene Voorwaarden worden niet terhand gesteld. Op de AV kan de hoster (als het niet Voxio is?) zich dus niet beroepen.

santema
28/11/09, 19:12
Ik zat te denken aan versio :).

Marco Mahieu
28/11/09, 19:22
We zullen dit topic niet in een "iedere goedkope provider levert kut kwaliteit" discussie laten veranderen, daarom alvast de conclusie: in ieder deel van de branche zitten uitzonderingen op de regel. Dus niet ieder goedkoop bedrijf is kut, en elk duur bedrijf is goed.

Verder wat de rest zegt, er is vast een reden waar je dataverkeer vandaan komt. Dit kun je grotendeels in DirectAdmin zien. Dus waar komt je dataverkeer vandaan? Email of web?

Verder zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal...

Dat is ook niet wat ik zeg, jij draait mijn woorden precies om ;). Ik zeg niet dat elke goedkope hoster slecht is, ik zeg wel dat een slechte hoster vaak goedkoop is. (Er zijn dus ook vast wel goede goedkope hosters te vinden.) Natuurlijk is het ook geen garantie dat een dure hoster wel kwaliteit levert, maar de kans is wel een stuk groter.

Maargoed, concentreer je meer op de eerste allinia van mijn eerste bericht.

Bashir
28/11/09, 19:34
Hoi N. van Beers,

Wij hebben nog nooit tegen een klant gezegd dat een account wordt 'weg gehaald'. Ik neem aan dat u hiermee verwijderen bedoelt.

In onze FAQ staat het volgende:
Wat gebeurt er als ik mijn dataverkeerlimiet overschrijd?
U kunt dan kiezen om te upgraden naar een groter pakket. U betaalt alleen het bedrag dat bijbetaald moet worden voor het nieuwe pakket. Er komen geen extra kosten bij. Als u dat niet wilt dan wordt er voor elke gebruikte GB dataverkeer boven uw datalimiet EUR 0,20 in rekening gebracht.

Je hebt vast van mij of van een collega de vraag gehad of u wilt upgraden of 0,20 EUR wilt betalen. U bent waarschijnlijk met geen een van deze twee opties akkoord gegaan en dan wordt het account niet online gezet.


Pay peanuts, get...

Juist, goed argument.

Yourwebhoster
28/11/09, 19:37
In DirectAdmin kan je ook zien door wat het verkeer allemaal verbruikt wordt (bijvb e-mail, mysql, etc). Weet niet of dit ook voor de normale interface is.
Edit: Je kan dit ook op pagina vinden waar de logs zijn, heb even gekeken (werk namelijk of via admin of via reseller als ik de admin niet nodig heb:)).

Randy
28/11/09, 19:38
Gewoon even in overleg gaan. Rashid gaat voor 20 cent geen rekening sturen en wil best zaken oplossen, zoals hij in het forum ook al aangeeft. Eind goed, al goed. Alleen samen even naar de oorzaak zoeken van de plotselinge stijging van het dataverkeer. Dit kan ook aan de kant van de hoster fout gaan. De logfiles zullen uitsluitsel geven.

Serve-xs
30/11/09, 13:18
Gewoon even in overleg gaan. Rashid gaat voor 20 cent geen rekening sturen en wil best zaken oplossen, zoals hij in het forum ook al aangeeft. Eind goed, al goed. Alleen samen even naar de oorzaak zoeken van de plotselinge stijging van het dataverkeer. Dit kan ook aan de kant van de hoster fout gaan. De logfiles zullen uitsluitsel geven.

Dit is mijn oordeel en daar moet u het mee doen!

Marin
30/11/09, 13:26
De laatste keer dat ik keek was WHT nog geen supportforum van je provider?

Dan, het is inderdaad iets dat in de AV terug te vinden is. De "is dit toegestaan?" vraag kan vaak beantwoord worden met "kijk in de av" (tenzijn ondredelijk bezwarend, maar dat is de volgende stap).

Ik denk dat jullie er samen heel goed uit gaan komen :D

Marco Mahieu
30/11/09, 16:27
Dit is mijn oordeel en daar moet u het mee doen!

Haha! :thumbup:


De laatste keer dat ik keek was WHT nog geen supportforum van je provider?

Dat is toch niks nieuws. Helaas maken een hoop mensen makkelijker de stap om hier een bericht te posten als om even contact met de provider op te nemen. ->|