PDA

Bekijk Volledige Versie : BIT wint IPv6 award



WidoP
26/11/09, 15:05
Tijdens het jaarcongres van ECP-EPN in het Circustheater in Scheveningen heeft internet provider BIT de IPv6 award in de categorie Internet Service Provider in de wacht gesleept. De prijs van 15.000 euro is beschikbaar gesteld door SIDN.

De awards zijn in het leven geroepen om extra aandacht te vragen voor de noodzakelijke overstap van IPv4 naar IPv6. IPv6 is nodig omdat door de groei van het internet de huidige (IPv4) adressen in 2011 op zullen raken. IPv6 lost dit probleem op. Bedrijven, instellingen en particulieren die IPv6 succesvol hebben gemplementeerd konden zich aanmelden, waarna ze door de jury al dan niet werden genomineerd.

Alex Bik, technisch directeur van BIT: "We zijn blij met de award. BIT is al sinds 2001 bezig met de implementatie van IPv6 in zijn eigen netwerk en diensten. De laatste jaren doen we steeds meer om collega ISP's te helpen met hun IPv6 implementatie of ze over de streep te trekken om ermee aan de gang te gaan. Het is natuurlijk altijd goed om te zien dat je inzet gewaardeerd wordt".

BIT zal de 15.000 euro gebruiken voor projecten ter bevordering van de invoering van IPv6.

Piwi-Web
26/11/09, 15:09
Gefeliciteerd! Ga vooral zo door:thumbup:

Domenico
26/11/09, 15:10
Doen jullie goed! Kan niet anders zeggen dat het verdiend is met alle aandacht die jullie er aan geven.

Tommi
26/11/09, 15:14
netjes, doen ze inderdaad goed! Hopen dat ze de 15k goed besteden om het nog meer te verbeteren:D

WeServIT
26/11/09, 15:26
Netjes! Gefeliciteerd met deze award!

nugget
26/11/09, 16:00
Gefeliciteerd!!! :) Hopelijk volgt de rest snel jullie voorbeeld!!!

dicktump
26/11/09, 16:18
Gefeliciteerd!!

Als wij dan niet winnen, is het goed om te horen dat tenminste onze belangrijkste colo leverancier de award heeft gewonnen :)

Wido
26/11/09, 16:51
Feli! Maak al tijden gebruik van jullie SixXS pop voor mijn IPv6 thuis én op kantoor.

Ga zo door, zeker een verdiende prijs.

dennis0162
26/11/09, 16:52
Gefeliciteerd BIT:)

ResellerHosting
26/11/09, 16:56
De prijs van 15.000 euro is beschikbaar gesteld door SIDN.

Leuk om te zien dat ons geld aan niet relevante zaken worden gespendeerd.
SIDN heeft in haar website staan dat ze buiten het domein van beheer TLD geen activiteiten onderneemt, in welk opzicht heeft IPv6 met het ccTLD .NL te maken.

Als er iemand een prijs zou moeten uitkeren zou het RIPE moeten zijn, die gaan er immers over.

Wanneer komt er een redelegatie van admin en technical maintainer voor de cctld?

DOMENICO EDIT:

OFFTOPIC!
Graag een nieuwe thread hiervoor aanmaken in het SIDN forum indien gewenst.

Ber|Art
26/11/09, 18:41
Er kon er natuurlijk maar 1 winnen ;) proficiat BIT!

xserve
26/11/09, 19:04
Gefeliciteerd!

ResellerHosting
26/11/09, 22:11
ot:

@DOMENICO

Waarom off topic ?
Iemand wint iets, een andere partij keert een prijs uit, opmerking gaat over uitkerende partij.

ot:

Bij deze on topic reactie:

Goed gedaan BIT, zonder jullie zouden we nooit aan de IPv6 gaan, laat deze stimulans voor ieder een voorbeeld zijn.


ps: ik vind eigenlijk dat Microsoft de prijs had moeten winnen, dankzij hun kan vrijwel elke eindgebruiker IPv6 gebruiken.

ResellerHosting
26/11/09, 23:25
... :drunk: ?

Zie het woordje "Kan".

Overigens geloof ik niet dat in 2011 IPv4 op is.

Mede dankzij recessie loopt het allemaal niet zo hard, los hiervan is groei niet oneindig, dat zal vroeg of laat stagneren, zodat address space zoals b.v. in Nederland nu vergeven is lachend zal volstaan.

In het buitenland zijn er veel grote providers (soms met miljoenen ADSL/G3 klanten) die zich bedienen van rfc1918.

Wel ben ik van mening dat pas als er geen IPv4 meer te verkrijgen is er een stimulans zal zijn om over te stappen (lees: gebruiken/routeren) op IPv6, maar dat zal in eerste instantie door kleinere partijen zijn die geen voorraad van IPv4 achter de hand heeft, waardoor kip en ei situatie voorlopig nog wel zal blijven bestaan.

Overigens heb ik wel één uitzondering, in het geval dat er een killer applicatie komt die van eigen adres gebruik dient te maken. (zoals Excell voor MS-DOS was, WWW voor het Internet etc..)

Maar ik denk niet dat het iets zal zijn zoals het "aan" pingen of monitoren van LED verlichting in een bedrijfspand zal zijn. (wat met rfc1918 ook goed mogelijk is)

MediaServe
27/11/09, 08:40
Gefeliciteerd, het is jullie gegund! :)

Zowel privé als zakelijk heb ik met veel plezier jullie Teredo tunnel gebruikt.

Serveo
08/12/09, 17:55
Gefeliciteerd! Het was overigens wel te verwachten dat BIT deze award binnen ging halen.

BDigitinternetdiensten
09/12/09, 09:53
Gefeliciteerd :) Ga zo door!

Jesperw
09/12/09, 10:11
Gefeliciteerd! Ben blij dat we er van mee kunnen genieten. ;)

WH-Tim
09/12/09, 21:09
Goedzo mannen! Gefeliciteerd!

DC^
09/12/09, 21:42
Gefeliciteerd! :)