PDA

Bekijk Volledige Versie : Oude hardware vragen.



rdevos
25/11/09, 19:17
beste mensen,

Ik heb eventjes een vraagje ik kom er zelf niet uit heb ook al wel gezocht. voor een geluids kaart met wat er zeg maar op zit. alle onderdelen in een soundcard. weet iemand dit? ik bedoel niet de aansluitingen maar de voedings onderdelen aan de zeikant van de kaart, en ik zou graag willen weten wat voorn aansluiting die heeft, kwa (PCI, AGP, ISA) Welke heb ik nodig?

Kan iemand me helpen?
hier bij de volgende afbeelding.

Hartelijk dank voor jullie hulp! ;)

Yourwebhoster
25/11/09, 19:22
Lijkt mij gewoon PCI.
Vergeten naar de foto te kijken, ja is PCI.

Spyder01
25/11/09, 19:29
ISA heeft bredere contacten en bestaat vaak uit een onderbroken stuk. Maakt PCI herkennen wat makkelijker.

Maar zoals m`n voorganger zei: pci

Marco Mahieu
25/11/09, 19:53
Lekker vaag topic weer dit. Vage tekst die je 3 keer moet lezen om te ontcijferen wat de Ts nou echt wil. Maar idd, ik ben het met mijn voorgangers eens: PCI

Marin
25/11/09, 19:55
Dergelijke vragen horen volgens mij ook meer op een forum als tweakers thuis.. Laatste keer dat ik keek had mijn server geen geluidskaart ;)

Maaruh, PCI :D

avanmessen
25/11/09, 19:59
Waarschijnlijk voor audio streaming !?

:drunk:

Marco Mahieu
25/11/09, 20:00
Dergelijke vragen horen volgens mij ook meer op een forum als tweakers thuis.. Laatste keer dat ik keek had mijn server geen geluidskaart ;)

Maaruh, PCI :D

... en al had ie der wel een gehad, als systeembeheerder weet je (mag ik hopen) op zijn minst wel het verschil daartussen.

Yourwebhoster
25/11/09, 20:15
Dergelijke vragen horen volgens mij ook meer op een forum als tweakers thuis.. Laatste keer dat ik keek had mijn server geen geluidskaart ;)

Maaruh, PCI :D
Wel HDMI?:W: Je eigen homecinema @DC:whistling:

Marco Mahieu
25/11/09, 20:21
Nouja, toch leuk als je een middagje in het DC aan de slag moet. Paar boxjes mee ;)

Yourwebhoster
25/11/09, 20:25
Nouja, toch leuk als je een middagje in het DC aan de slag moet. Paar boxjes mee ;)
Tsja eigenlijk geeneens een grapje, als je ziet wat sommigen in een DC stoppen... Mis alleen een flat screen nog:thumbup:

Apoc
25/11/09, 21:10
Dit heeft niets met hosting te maken, dus gaat naar de Lounge.

Verder nog aan TS: lees volgende keer je bericht eens door voordat je iets post, of zet er anders eens een spellingschecker op.

Lite-On
25/11/09, 23:09
Ziet er uit als een dood normaal PCI kaartje.

Misschien interessant om dit eens door te lezen: :)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer_bus_interfaces

Herbert
25/11/09, 23:38
Dat het een PCI kaart is dat kan iedereen zien toch?
Wat ik zie is dat er een schroevendraaier bij ligt en een schroef, je kan er dan ook voor 99% vanuit gaan dat hij die kaart uit een PC heeft gehaald.
Als je het dan nog niet weet dan kijk je even wat voor mainbord er in die PC zit en dan kijk je even in de manual hoe dat slot heet waar die uit komt.
Die kaart past maar in 1 slot, en op elk mainbord zit een PCI slot.

Marin
26/11/09, 00:06
Die kaart past maar in 1 slot, en op elk mainbord zit een PCI slot.

Roep dat niet te hard, heb in de loop der jaren gekke dingen gezien hoor ;) mensen "maken" dingen passend :D

Herbert
26/11/09, 00:33
Roep dat niet te hard, heb in de loop der jaren gekke dingen gezien hoor ;) mensen "maken" dingen passend :D
Ik kan hem niet meer terug vinden..
Een tijdje terug was er iemand waarvan de pci kaart net niet in de kast paste.
Er was iemand op dat forum die zei als je ruimte aan de rand vrij hebt zaag er dan een paar millimeter af zodat die wel past.
Dat had die dus gedaan en de kaart deed het niet meer, iemand vroeg om een foto van die kaart te plaatsen en dat deed die dus.
Wat had die nu gedaan? hij had de onderste contacten eraf gezaagd, daar zat toch niets op.
Als ik het bericht terug kan vinden dan post ik dat nog even..

ARKO
26/11/09, 11:53
Nouja, toch leuk als je een middagje in het DC aan de slag moet. Paar boxjes mee ;)

Deze jongen draaide toch een laptop als server thuis? Dan is het niet echt nodig om een PCI kaartje erin te proppen. Misschien zoeken naar een PCMCIA?

:thumbup:

Yourwebhoster
26/11/09, 11:58
Deze jongen draaide toch een laptop als server thuis? Dan is het niet echt nodig om een PCI kaartje erin te proppen. Misschien zoeken naar een PCMCIA?

:thumbup:
Idd, of laptop in de DC stoppen heb je alles in één... hoef je niet een flatscreen mee te nemen, zorgen dat je linksachter, rechtsachter, links voor, rechtvoor en in het midden racks in de DC hebt zodat je gelijk 5.1 geluid hebt:thumbup: De herrie moet je maar even wegdenken....:thumbdown:

Kom trouwens net iets tegen, misschien ook leuk (voor sommigen om dingen te combineren, ipv een bus...)(dj)

Edit: Ga niet raar opkijken als de beveiligers langslopen om te kijken waar dat geluid vandaan komt...

Lite-On
26/11/09, 13:22
Idd, of laptop in de DC stoppen heb je alles in één... hoef je niet een flatscreen mee te nemen, zorgen dat je linksachter, rechtsachter, links voor, rechtvoor en in het midden racks in de DC hebt zodat je gelijk 5.1 geluid hebt:thumbup: De herrie moet je maar even wegdenken....:thumbdown:

Kom trouwens net iets tegen, misschien ook leuk (voor sommigen om dingen te combineren, ipv een bus...)(dj)

Edit: Ga niet raar opkijken als de beveiligers langslopen om te kijken waar dat geluid vandaan komt...

Ik heb anders ook regelmatig muziek aanstaan in het datacenter, alhoewel hoor ik het alleen wanneer ik aan de laptop zelf zit.
Geen idee of ze het in euNetworks op prijs stellen als ik wat meer audio-geweld mee neem:w00t::thumbup: