PDA

Bekijk Volledige Versie : stats?



dirkb
25/11/09, 00:26
Zelf "ondersteun" ik een beetje IPv6 vanuit met netwerk monitoring applicatie (Servers Alive) , enkel de ping dus :-) En heb de indruk dat het iets is wat nog niemand gebruikt.

Nu vroeg ik mij af of er bij de hosters die al IPv6 ondersteunen al bij zijn die er een paar stats over gemaakt hebben. Stats om te zien of er effectief door "clients" gebruik gemaakt wordt van ipv6 of niet.....

Iemand?


dirk.

pierce
25/11/09, 00:28
Het totale ipv6 verkeer in NL (nou ja, zo goed als)

http://www.ams-ix.net/sflow-stats/ipv6/

Pur
25/11/09, 00:36
Zelf "ondersteun" ik een beetje IPv6 vanuit met netwerk monitoring applicatie (Servers Alive) , enkel de ping dus :-) En heb de indruk dat het iets is wat nog niemand gebruikt.

Nu vroeg ik mij af of er bij de hosters die al IPv6 ondersteunen al bij zijn die er een paar stats over gemaakt hebben. Stats om te zien of er effectief door "clients" gebruik gemaakt wordt van ipv6 of niet.....


Waarom je diensten niet ook gewoon IPv6 enabled maken? Mail en DNS is bijvoorbeeld een prima mogelijkheid om zonder impact ook via IPv6 te laten enablen. En dan wordt er vanzelf weer meer mail uitgewisseld over IPv6.

En uiteindelijk komt het er toch van dus je kan maar beter zo vroeg mogelijk ervaring er mee op doen lijkt me.

Wido
25/11/09, 11:20
Wij hebben nu al een tijdje op onze 3e nameserver IPv6 draaien en ook onze fallback mailserver, daar is nu ongeveer 1 tot 2% van het verkeer IPv6.

Erg leuk om te zien dat je van concullegas IPv6 connecties op je mailserver krijgt :)