PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP DNS instellingen



dennisz91
24/11/09, 12:27
Hoi allemaal,

Ik ben nog nieuw op dit forum, maar ik heb een vraag.

Ik heb gister een domein besteld bij transip, en het idee hierachter was, ik wil alleen het domein naam hebben en mijn webhosting gebruiken van mijndomein.nl

Ik heb het nu al een aantal keren geprobeerd maar ik kom er maar niet uit!

Dit is wat ik als volgt wil, ik wil dat www.DSkaliks.nl doorgelinkt wordt naar dskaliks.xtremesolid.com.

De twee voorbeelden van de DNS instellingen zitten bij de bijlage.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt,
Dennis

marsipulami
24/11/09, 12:32
je moet bij de dns gegevens van DSkaliks.nl een A record aanmaken die verwijst naar de server van xtremesolid.com.

Op de xtremesolid.com server zal je dan iets moeten doen, kan op meerdere manieren, om ervoor te zorgen dat de aanvraag naar het juiste subdomein gaat.

zou eventueel kunnen met een domainpointer, maar dan kom je niet uit op het subdomein denk ik

Piwi-Web
24/11/09, 12:32
Je moet zowieso een subdomein aanmaken in mijndomein want ik zie nergens een A record voor dskaliks.xtremesolid.com.
Voor de rest een PHP bestandje (of HTML/javascript kan ook) maken die je doorstuurd naar het subdomein:



<?php
header("location: http://dskaliks.xtremesolid.com");
?>

dennisz91
24/11/09, 12:42
Je moet zowieso een subdomein aanmaken in mijndomein want ik zie nergens een A record voor dskaliks.xtremesolid.com.
Voor de rest een PHP bestandje (of HTML/javascript kan ook) maken die je doorstuurd naar het subdomein:



<?php
header("location: http://dskaliks.xtremesolid.com");
?>


Dat snap ik wel, maar ik heb geen webspace achter DSkaliks.nl zitten, ik wil juist de webspace van mijndomein.nl ( xtremesolid.com) gebruiken voor dit domein.

Piwi-Web
24/11/09, 12:47
Dan moet dat domein wel bekend zijn op de servers van mijndomein natuurlijk :)
Gewoon de nameservers wijzigen naar die van mijndomein of alle DNS instellingen naar het IP van hun server verwijzen.
Bij mijn weten geeft Mijndomein daar geen ondersteuning in? Heb het een aantal jaren eens gehad i.i.g. en toen kon het niet.

Serve-xs
24/11/09, 15:32
Om te beginnen even de nameservers bij transip aanpassen naar die van xtremesolid.
Na het invoeren van de nieuwe nameservers kan het enkele uren duren voordat de aanpassing actief is.

Kom daarna maar even terug ;)

marsipulami
24/11/09, 15:50
dan moeten die nameservers dat wel accepteren. als mijndomein dat niet wil....

Piwi-Web
24/11/09, 15:54
dan moeten die nameservers dat wel accepteren. als mijndomein dat niet wil....

Ja, mijndomein ondersteund dat niet (zie aantal posts hierboven van mij)

t.bloo
24/11/09, 16:25
Gezien mijndomein alleen webhosting verhuurt met een domeinnaam (vandaar de naam?) zou ik het niet raar vinden als ze ook geen externe verwijzingen toelaten. Andersom doen ze wel, dus een domein van mijndomein naar een andere server verwijzen.

Bij het maken van subdomeinen geven ze ook alleen de mogelijkheid om dat via een submap te doen, wat er op wijst dat ze geen vhosts voor je aanmaken maar met rewrite rules ofzo werken.

Marco Mahieu
24/11/09, 19:38
Dit is (zover ik weet) alleen mogelijk als of:
-Mijndomein een aparte vHost voor je (sub)domein maakt.
of:
- Trans-ip je de mogelijkheid geeft een forward naar een bepaalde link te toen (bijv: xtremesolid.com/dskaliks)

Het forwarden naar het IP adres van de Mijndomein server opzich is niet genoeg, aangezien je dan waarscheinlijk op het main-domain van de server uitkomt (hetzelfde als je rechtstreeks het ip-adres zou intypen).

Piwi-Web
24/11/09, 21:12
Dit is (zover ik weet) alleen mogelijk als of:
-Mijndomein een aparte vHost voor je (sub)domein maakt.
Dat doen ze natuurlijk niet =) We kennen mijndomein he:D


- Trans-ip je de mogelijkheid geeft een forward naar een bepaalde link te toen (bijv: xtremesolid.com/dskaliks)
Dat kan, betaal je alleen voor!


Het forwarden naar het IP adres van de Mijndomein server opzich is niet genoeg, aangezien je dan waarscheinlijk op het main-domain van de server uitkomt (hetzelfde als je rechtstreeks het ip-adres zou intypen).
Als je het IP van de server intypt kom je op de website van mijndomein.
Je kan natuurlijk de DNS naar de mijndomeinservers zetten maar dan moet de DNS van die server natuurlijk wel weten wat hij er mee moet doen en bij mijndomein kan je geen extra domeinen toevoegen die je niet bij hun geregistreerd hebt.

Marco Mahieu
24/11/09, 21:36
Dat doen ze natuurlijk niet =) We kennen mijndomein he:D


Dat kan, betaal je alleen voor!


Als je het IP van de server intypt kom je op de website van mijndomein.
Je kan natuurlijk de DNS naar de mijndomeinservers zetten maar dan moet de DNS van die server natuurlijk wel weten wat hij er mee moet doen en bij mijndomein kan je geen extra domeinen toevoegen die je niet bij hun geregistreerd hebt.

Met andere woorden: het is onmogelijk wat jij wil, omdat je bij een slecht butget provider zit ;) (dat stukje na de komma is tenminste mijn persoonlijke mening)

Edit: of je moet natuurlijk wat extra kosten maken aan de Trans-ip kant, dan zou het kunnen door je domein een forward te geven naar een sub-folder van je andere domein. Maar dat is niet wat je vroeg, vandaar.

BramICT
28/11/09, 04:28
volgens mij kan het bij mijndomein idd niet omdat je geen dns control hebt, je kan dus geen DNS weizigingen maken en dus ook niet via mijndomein een domein forwarden naar een subdomein want je mag maar 1 domein naam gebruiken bij mijndomein.. ik zou idd gewoon een andere hoster nemen die wat makkelijker is met dat soort dingen..

XBL
28/11/09, 18:27
VHost maken die verwijst naar hetzelfde als de website waar je naar wil doorlinken.

En anders gewoon een CNAME record gebruiken.

Marco Mahieu
28/11/09, 19:08
VHost maken die verwijst naar hetzelfde als de website waar je naar wil doorlinken.

En anders gewoon een CNAME record gebruiken.

1) Daar klopt niks van.
2) Als je de moeite had genomen om het topic door te lezen voor je zomaar in de wilde weg begint met posten, dan had je gezien dat het probleem nu juist is dat dat niet kan.

XBL
28/11/09, 19:15
Aangaande punt 2: Vhost aanmaken kan idd niet voor TS, maar dit topic wordt vast ook ooit gelezen door mensen die bij webhosters zitten waar dat wel kan.

Aangaande punt 1: CNAME record doet precies wat TS wil. Klopt dus wel.


www.dskaliks.nl. CNAME dskaliks.xtremesolid.com.

Marco Mahieu
28/11/09, 19:17
Aangaande punt 2: Vhost aanmaken kan idd niet voor TS, maar dit topic wordt vast ook ooit gelezen door mensen die bij webhosters zitten waar dat wel kan.

Aangaande punt 1: CNAME record doet precies wat TS wil. Klopt dus wel.


www.dskaliks.nl. CNAME dskaliks.xtremesolid.com.

Als je het zo stelt wel ja, maar daar heeft TS dus niks aan ;)

Overigens is dat wel een overbodige stap met het CNAME record naar het subdomein. Als je toch met een Vhost gaat werken kan je net zogoed gelijk dskaliks.nl aanmaken.

XBL
28/11/09, 19:28
Je doet ze natuurlijk niet allebei.

Vhost is het mooist, maar i.c. niet mogelijk. CNAME verwijst gewoon naar een ander domein - beter dan een redirect met de header() functie van PHP en kan afaik wel. In deze situatie is een CNAME record toch exact wat TS zoekt?

Marco Mahieu
28/11/09, 19:46
Je doet ze natuurlijk niet allebei.

Vhost is het mooist, maar i.c. niet mogelijk. CNAME verwijst gewoon naar een ander domein - beter dan een redirect met de header() functie van PHP en kan afaik wel. In deze situatie is een CNAME record toch exact wat TS zoekt?

Nee. Een CNAME record is geen doorverwijzing, dit is gewoon een A record waarbij je i.p.v. het IP adres een ander record ingeeft (daar wordt het IP adres dan weer vandaan gekopieerd). Dan moet je dus nog steeds op de server een Vhost aanmaken voor het domein, anders werkt het niet.

marsipulami
28/11/09, 19:47
lijkt me idd wat hij wil.

XBL
28/11/09, 21:44
@Marco Mahieu zoals jij het beschrijft werkt een CNAME record niet. Een CNAME is toch echt gewoon een 'alias'. Een CNAME record heeft ook twee requests nodig: eerst het CNAME record en daarna het A record waar het CNAME record naar verwijst.

Marco Mahieu
28/11/09, 22:44
@Marco Mahieu zoals jij het beschrijft werkt een CNAME record niet. Een CNAME is toch echt gewoon een 'alias'. Een CNAME record heeft ook twee requests nodig: eerst het CNAME record en daarna het A record waar het CNAME record naar verwijst.

Dat is toch precies zoals ik het beschrijf. (Jij wist het wel beter te verwoorden overigens.)

Maar het zal dus nooit werken om met een CNAME record een forward te maken naar een ander (sub)domein, zonder daarvoor een extra Vhost aan te maken.