PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke antivirus/ spyware/ malware programma's gebruiken jullie op Windows PC



wilma
22/11/09, 06:07
Hoi,

Welke antivirus / spyware/ mallware programma's gebruiken jullie om die rotzooi te verwijderen van jullie Windows computer?

Ik gebruik:

Avast of AVG antivirus
Spybot Search & Destroy
Adaware
Malwarebytes (betaalde versie is dus nu real time scannen)
Advanced SystemCare Pro
Ccleaner
Atf Cleaner
Windows Defender

En eens in de zoveel tijd doe ik ook nog een paar online scans.

WeServIT
22/11/09, 09:55
Volgens mij zijn hier al meerdere topics over, maar goed ik gebruik NOD32 Antivirus. NOD32 is naar mijn mening de beste. Snel, goed en betrouwbaar.

BsHosting
22/11/09, 09:59
Gebruik je die allemaal vecht goed met elkaar af en toe.

Maar ja Spybot Search & Destroy veroorzaakt veel meer rotzooi dan ie oplost.

Als je dit gebruikt

Virusscanner
regelmatig keer ccleaner en malwarebytes laten draaien is meer dan voldoende.

Ik gebruik zelf een speciale versie van Panda omdat wij officieel dealer zijn en daar een leuke versie van hebben.

XBL
22/11/09, 10:08
Windows? Ik heb OSX...

Op die paar Windows computers die ik soms installeer knal ik meteen Avast. Gratis voor privé gebruik en niet al te veel in de weg van de gebruiker. Af en toe met Spybot S&D en HijackThis er overheen.

Triloxigen
22/11/09, 11:24
NOD32 inderdaad

pierce
22/11/09, 11:54
MS Forefront, en daar ben ik zeer tevreden over.
Het vereist weinig resources, en het detecteert alles (tenminste, dat denk ik ;))

Persoonlijk zou ik alle anti-virus en spyware software die nu op je computer staat verwijderen en de gratis virusscanner van Microsoft installeren (http://www.microsoft.com/Security_Essentials/).

Triloxigen
22/11/09, 11:56
MS Forefront, en daar ben ik zeer tevreden over.
Het vereist weinig resources, en het detecteert alles (tenminste, dat denk ik ;))

Persoonlijk zou ik alle anti-virus en spyware software die nu op je computer staat verwijderen en de gratis virusscanner van Microsoft installeren (http://www.microsoft.com/Security_Essentials/).
Wat ik lees op internetz is dat NOD32 beter is en minde rresources gebruikt?

pierce
22/11/09, 11:59
Wat ik lees op internetz is dat NOD32 beter is en minde rresources gebruikt?

We hebben het uitgebreid getest, en het verschil is nihil.
Zie ook http://www.security.nl/artikel/31136/1/11_van_26_virusscanners_falen_anti-virustest.html

frvge
22/11/09, 12:59
Dat nieuwe MS ding. Tot nu toe wel tevreden :)

wilma
22/11/09, 13:59
Ik zal die van Microsoft inderdaad ook eens uittesten Had hier al over gelezen.

Nod 32 daar scan ik regelmatig online

Voor BSHosting:

op 1 computer waarmee ik mail staat Avast op andere computers in huis staat AVG antivirus. Dit om de reden dat de gratis versie van AVG reclame maakt in de mail en Avast dit niet doet.

Andere software staat inderdaad op alle computers samen.

TCM
22/11/09, 14:12
McAfee Enterprise.. Werkt al jaren goed en de licentie heb ik van een vriend ;)
Daarnaast ook Windows Defender die tegenwoordig standaard overal inzit natuurlijk..

DC^
22/11/09, 14:48
Norman gebruik ik al jaren, heb een abonnement. Windows Defender.

The-BosS
22/11/09, 18:43
Gebruik hier al jaren Kaspersky Internet Security en het ding doet ook wat ik wil, enige nadeel is dat het soms wat veel resources gebruikt. Ik zit er trouwens aan te denken om een nieuwe firewall (hardware) te plaatsen die ook antivirus en antispam filter heeft. Indien iemand tips zou hebben hoor ik het ook graag, wel een office soho type voor op kantoor.

ARKO
22/11/09, 20:39
Voorheen altijd Nod32 van Eset. Erg fijn programma, maar deze heeft plaats moeten maken voor Symantec Endpoint Protection. Verder kan ik de nieuwe Microsoft Security Essentials aanbevelen.

RichardVD
22/11/09, 20:59
Ik gebruik nu Microsoft Security Essentials of AVG. Hiervoor Avira gebruikt maar die geeft van die vervelende reclames op je scherm.

braxato
22/11/09, 21:04
Norton internet security , werkt goed zonder veel te vertragen.

wilma
22/11/09, 21:11
Avira ken ik inderdaad, die reclame is knap irritant.

Norton hoor en lees ik regelmatig behoorlijk wat klachten over met name dat het niet elke dag update en dat het programma een zware belasting voor pc is.

pierce
22/11/09, 21:13
norton = symantec = :r

Zoals je ziet heb ik daar hele slechte ervaringen mee, en vele met mij....

BramuS
22/11/09, 23:11
enkele maanden terug NOD32 gewonnen met een prijsvraag, deze gebruik ik nu dus ook. Voorheen een test versie gehad waar ik ook zeer tevreden over was. Zodra mijn gewonnen licentie afloopt (over zo'n 9 maanden) schaf ik me wederom een licentie aan aangezien ik er tot nu toe zeer tevreden over ben.

ARKO
23/11/09, 00:17
norton = symantec = :r

Zoals je ziet heb ik daar hele slechte ervaringen mee, en vele met mij....

Geheel met je eens. Voorheen veel slechte ervaringen gehad met Symantec en Norton maar de laatste versie van de zaken versie Symantec ben ik er heel erg blij mee. Symantec Endpoint Protection werkt veel beter en fijner dan Symantec Antivirus Enterprise wat het voorheen was.

Ik kan het iedereen aanbevelen het eens te proberen.

Robert Esseveld
23/11/09, 12:32
norton = symantec = :r

Zoals je ziet heb ik daar hele slechte ervaringen mee, en vele met mij....

Ik gebruik ook symantec en daar ben ik inderdaad ook niet erg tevreden over! Heel erg langzaam. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar AVG oid..

daveww
23/11/09, 12:57
Ik gebruik met trots Kaspersky Anti-Virus, zeer goede ervaringen mee. Voorheen gebruikte ik Norton, maar sinds de Internet Security ben ik ervan afgestapt omdat het veel CPU nodig had.

Ook veel klanten gehad die klaagde voor PC problemen, nadat Norton was verwijderd en een andere virusscanner was geïnstalleerd waren die problemen ook meteen opgelost.

braxato
23/11/09, 20:36
vanaf versie 2009 is de vertraging verwaarloosbaar (vind ik)

AVG: al vele pc's moeten herstellen die virussen om zeep geholpen hebben.

Piwi-Web
23/11/09, 20:39
vanaf versie 2009 is de vertraging verwaarloosbaar (vind ik)

AVG: al vele pc's moeten herstellen die virussen om zeep geholpen hebben.

Hmm, hier AVG... zal ik dat dan maar eens vervangen door een andere? :unsure:

WeServIT
23/11/09, 20:41
Hmm, hier AVG... zal ik dat dan maar eens vervangen door een andere? :unsure:

Sinds dat probleem destijds is geweest door een windows bestand te laten zien als een virus en daardoor je hele computer niet meer opstartte ben ik echt anti AVG geworden. Heb toen rond de 50 pc's moeten herstellen door een fout van hun, AVG zal ik ook nergens installeren tegenwoordig overal NOD32.

hostingpower
23/11/09, 20:45
AVG, niet altijd met volle tevredenheid :(

Keizer
23/11/09, 20:45
Sophos! top programma

Lite-On
23/11/09, 20:53
Ik heb zelf al jaren geen virussen meer gehad, kwestie van gezond verstand gebruiken :D

Op Windows bakken gebruik ik Avast, nog altijd hele goede ervaringen mee!

marsipulami
23/11/09, 20:57
Ik heb zelf al jaren geen virussen meer gehad, kwestie van gezond verstand gebruiken :D

Voor een deel werkt dat idd, en voor het andere deel heb ik avg

avanmessen
23/11/09, 21:47
Avira anti-virus in combinatie met Spybot, lekker !

pierce
23/11/09, 23:14
Ik heb zelf al jaren geen virussen meer gehad, kwestie van gezond verstand gebruiken :D

Op Windows bakken gebruik ik Avast, nog altijd hele goede ervaringen mee!

Je bezoekt ook geen potentieel gevaarlijke websites?
En wat te denken van gekraakte websites, zoals o.a. hier te lezen is http://www.webhostingtalk.nl/beveiliging/155160-ftp-accounts-gehackt.html

Dat is iets waar je geen contole over hebt, al is je verstand nog zo gezond ;)
Zeker elke computer waarmee je op internet gaat zou je daarom moeten voorzien van een virusscanner.

ilnee
23/11/09, 23:25
Gezond verstand gebruiken impliceert toch dat je een (goede) virusscanner gebruikt? ;)

Julian
23/11/09, 23:44
Norman Virus Control, alhoewel mag er gezegd worden dat je systeembronnen daardoor vol gebruikt worden. Kijkend naar benchmarks van verschillende AV-software komt Norman laag uit wat betreft detectie van rotzooi. Gezien de licentie in december afloopt heb ik Avira AntiVir geïnstalleerd - en de eerste ervaringen zijn tot zover super.

Aanvullend: Spybot S&D.

AntiVir is nog gratis ook trouwens :)

Lite-On
23/11/09, 23:46
Je bezoekt ook geen potentieel gevaarlijke websites?
En wat te denken van gekraakte websites, zoals o.a. hier te lezen is http://www.webhostingtalk.nl/beveiliging/155160-ftp-accounts-gehackt.html

Dat is iets waar je geen contole over hebt, al is je verstand nog zo gezond ;)
Zeker elke computer waarmee je op internet gaat zou je daarom moeten voorzien van een virusscanner.

Waar ik meer op doelde met "gezond verstand" is niet zomaar overal op klikken/openen wat onbetrouwbaar overkomt. Dat verkomt al een groot deel van alle ellende.
Zoals bijna iedereen hier op WHT weet, klikken een hoop mensen op alles wat ze zien verschijnen. Vervolgens vinden ze het raar dat heel de PC vol staat met virussen/spyware. ;-)

Wynand
24/11/09, 00:25
Maar ja Spybot Search & Destroy veroorzaakt veel meer rotzooi dan ie oplost.*Ziet het gevaar van in discussie te treden met BsHosting in*
Waar baseer je dit nu weer op?

Ervaring leert dat opruimen/schoonmaken misschien leuk is, maar dat een herinstallatie meestal toch sneller gaat dan de rotzooi er af te halen. Laat staan dat het bij sommige infecties niet mogelijk is te herstellen of te gevaarlijk is om 'hersteld' verder te werken.

Nod32+Malwarebytes+Spybot voor mezelf, verder meestal specifieke tools (hijackthis en anderen als je weet hoe er mee om te gaan..).
Nod32 doet wat ie moet doen, al denk ik niet dat hij al veel is komen klagen.

Ongeacht wat voor beveiliging je er op gooit, de klikgraage gebruiker zal altijd wel een manier vinden om wat omzeep te helpen...

Randy
24/11/09, 00:31
Sinds ruim een maand de gratis Microsoft scanner op twee werkplekken in gebruik. Ik heb het eigenlijk niet zo met virusscanners. En zeker niet de hele Internet Security paketten, omdat ze vaak een behoorlijk zware aanslag op het systeem zijn. Norton bijvoorbeeld. Ik moet zeggen dat die Microsoft versie zijn werk goed doen. Niet dat ik veel risico loop (mail wordt gefilterd voor het op de server komt, ik open geen gekke bestanden en week wat ik doe) maar mijn klanten stellen steeds vaker eisen aan de werkplek, wanneer je een (VPN) verbinding maakt. En sinds de introductie van NAP in Windows Server 2008 wordt een virusscanner gewoon keihard afgedwongen.

De komende weken kijk ik het nog even aan. Vooralsnog merk ik geen vertragingen, ook niet op mijn netbook die toch niet echt snel is (Atom).

t.bloo
24/11/09, 12:55
Gezond verstand gebruiken impliceert toch dat je een (goede) virusscanner gebruikt? ;)

of dat je het probleem uit de weg gaat, door alleen virusbestendige systemen te gebruiken


(zo lang die nog bestaan natuurlijk)

jansen mgj
24/11/09, 20:01
Ik gebruik nu AVG 9.0 heb hiervoor altijd Mc Afee gebruikt is een zeer handig programma overigens gebruikt een huisgenoot BullGuard en zijn daar ook geen opmerkingen over te maken . Groetjes! ;)

Marco Mahieu
24/11/09, 20:05
Ik gebruik avast, werkt geweldig vind ik.

Spyware heb ik eigenlijk nooit last van, maar voor het geval dat heb ik adaware (gebruik het alleen nooit, bij mezelf dan tenminste).

frankske
24/11/09, 20:12
Op servers: AVG server editie. Op desktops: dat nieuw Windows ding is absoluut niet slecht!

In4mation
24/11/09, 20:17
Op servers ook hier AVG server editie. Op de computers & laptops zweren we bij kaspersky...

jansen mgj
25/11/09, 08:54
Op servers: AVG server editie. Op desktops: dat nieuw Windows ding is absoluut niet slecht!

Voor windows bedoel je denk ik SilverLight - die werdt ook voor geschreven voor msn Messenger, Qua servers gebruik ik de standaard software die bij Windows R2 2008 zit .. :lovewht:

Piwi-Web
25/11/09, 08:56
Voor windows bedoel je denk ik SilverLight - die werdt ook voor geschreven voor msn Messenger, Qua servers gebruik ik de standaard software die bij Windows R2 2008 zit .. :lovewht:

Silverlight is een prog van Microsoft voor video hoor (en nog wel meer) :ban:

EDIT: Leesvoer: http://silverlight.net/

jansen mgj
25/11/09, 09:36
Silverlight is een prog van Microsoft voor video hoor (en nog wel meer) :ban:

EDIT: Leesvoer: http://silverlight.net/

Hmm.. vreemd dacht dat toen echt werd aangegeven dat het een controle programma was die alles zou scannen wat je binnen krijgt en verstuurd ! nouja :drunk: dus

Jossjee
15/01/10, 22:38
Eset Smart Secutity 3.0
& update Gehackt tot 2038

Herbert
16/01/10, 00:23
Eset Smart Secutity 3.0
& update Gehackt tot 2038
Het is geen warez forum hier! ik denk ook niet dat dit op prijs wordt gesteld..
-
Ontopic:
Ik gebruik AVG 9.x en Malwarebytes meer niet.
De Email van de servers loopt ook door AVG-Linux en ClamAV (dubbele protectie) dus daar heb ik ook geen last van.
Mijn server(s) gebruiken bij uploads ClamAV met ProFTPD
Dit alles bevalt mij zeer goed..

wbakker-letsgoonline
16/01/10, 00:52
Ik gebruik hier Kaspersky Internet Security 2010. Werkt goed !

Raimondo
16/01/10, 09:04
Ik gebruik al een hele tijd Kaspersky Internet Security 2010 naar volle tevredenheid.
Op computers van familie en bekenden die iets gratis willen installeer ik Avast.
Zodra mijn Kaspersky licentie is verlopen wil ik toch een keer Eset Nod32 gaan testen.

Serveo
16/01/10, 11:36
Hier Eset Smart Sercurity op mijn desktop, andere pc's hebben nog KIS 2009/2010

KristianT
16/01/10, 12:01
Momenteel gebruik ik Kasperspy Internet Security 2010 op mijn Windows PC's.
Waarom ?
Omdat het zijn werk goed doet en je er geen last van hebt. (weinig geheugen en onzinnige meldingen)
Op mijn Windows servers gebruik ik Dr. Web Antivirus omdat deze aan Plesk gekoppeld kan worden. (Kasperspy trouwens ook hoor)
Maar ik ben er nog niet echt van overtuigd dat Dr. Web wat is, dit moet ik nog even goed bekijken.
Ik heb ook de gratis scanner ClamAV een tijdje getest maar dit programma is voor mij gevoel nog in de ontwikkelingsfase dus je hebt niet alle opties en instellingen die je van de betaalde virusscanners mag verwachten.
Met Norton ben ik gewoon klaar, veel geheugen gebruik, elke dag wel onnodige meldingen en vaak sloopt Norton meer dan dat het je beschermd. (Zeker Internet Security)
Maar dat is dus gewoon mijn mening.

jefius
16/01/10, 14:37
F-secure psb advanced.
Top antivirus en ik kan hiermee ook de antivirus van alle werkstations online beheren.

eaPeter
16/01/10, 21:20
Ik gebruik zelf ESET NOD32 Antivirus. Het doet z'n werk prima en idd weinig onnodige meldingen.

brinkie
16/01/10, 21:45
In de loop der jaren al heel wat a-vir programma's gebruikt. In de DOS-tijd was m'n defacto standaard F-prot, daarna een tijdje McAffee. Vervolgens Os/2 gehad jarenlang en (dus) was er weinig virusgevaar..

In het Windows-tijdperk heb ik jarenlang avira (http://www.free-av.com/) gebruikt maar de laatste versies daarvan heb ik problemen mee gehad op m'n Win2K-machines en dus sinds een half jaartje op ClamAV voor Windows overgestapt. Dat beviel zo goed dat het op alle pc's thuis én op kantoor staat nu (van Windows 2000 Pro *) machines tot aan Vista). En natuurlijk op m'n servers :p, dat was namelijk m'n eerste kennismaking met ClamAV.

Wat ik zeer prettig vind aan ClamAV is dat er zo vaak updates van komen en het tot nu toe op alle windows-versies probleemloos draait.

---
*) Ja, die gebruik ik nog steeds,.. ivm het feit dat ik nog wat software "uit het stenen tijdperk" gebruik