PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS server gezocht!



Stefo
20/11/09, 01:29
beste allemaal,

ik ben opzoek naar een stream hosting. Ik werd vanuit een andere website hiernaar toe verwezen voor een stream hosting.

Ik wil graag een Online Radio Station beginnen.
De hosting moet op een buitenlandse server staan!!
Ik wil 2 uur max per dag live kunnen uitzenden.

Alvast bedankt.

Spyder01
20/11/09, 01:52
Ik mis wat info:

- 2 uur per dag max. live, maar de rest non-stop stream?
- Hoeveel luisteraars verwacht je? (meeste streampartijen werken met inkopen per x aantal luisteraars).

En ik denk niet dat je een VPS zoekt eerlijk gezegd. Verder staat je post verkeerd. Zal even je topic raporteren om deze te laten verplaatsen.

goudgeel
20/11/09, 04:13
Windows of Linux ?
heb je voor mij het gewenste geheugen, diskspace en internet traffic ?

Advies: VPS @ windows 2003 srv met 40 GB HD, 1024 MB, ~1TB Traffic

Zo iets kost 35 euro p/m ex BTW en dan kan je zelf iets draaien als SAM Broadcaster met Windows Media Server en Shoutcast er naast.. kan je 24x7 online zijn.

grz
Kimm

The-BosS
20/11/09, 05:42
of een unmetered dedicated indien je wat luisteraars verwacht. Welke streaming radio heb je in gedachten is het gewoon huis tuin en keuken streaming voor de vrienden en community of is het een commerciele radio streaming. Heb je ook een reden waarom het per se een buitenlandse server moet zijn en wat versta je onder buitenlands (bvb niet in land x). Want als je dit doet om geen auteursrechten te betalen dan is dit niet de juiste reden, want het gaat er om waar je radio station gevestigd is en niet waar je het host.

avanmessen
20/11/09, 13:17
Streaming op een VPS lukt perfekt, de specs en de prijs zullen wel
afhangen van het aantal simultane gebruikers (luisteraars) en het
OS die je wenst te gebruiken (kosten van windows licentie of niet).

Beide moet je dus zeker vermelden.

Verder zijn er hier genoeg die je zulke VPS kunnen bieden, je moet
dan echter wel posten onder "Aanbiedingen gezocht", elders mogen
aanbieders niet reageren !

Succes :thumbup:

Savvas
20/11/09, 17:19
Advies: VPS @ windows 2003 srv met 40 GB HD, 1024 MB, ~1TB Traffic

Zo iets kost 35 euro p/m ex BTW en dan kan je zelf iets draaien als SAM Broadcaster met Windows Media Server en Shoutcast er naast.. kan je 24x7 online zijn.

Ik denk dat je kwa prijzen wat optimistisch bent, denk aan de prijzen voor een Windows licentie bijv.

VPS kan verder prima af voor streaming tot op zekere hoogte. Wat niet geheel onbelangrijk zal zijn is het aantal luisteraars dat je verwacht en op hoeveel kbps.

brammetjeh
18/05/10, 20:24
Je zit inderdaad op een verkeer forum deel.

Een paar tips:

Kijk bij een VPS altijd :

- Ervaringen met het betreffende bedrijf. Hier leer je een heleboel van

- Uptime van servers. Denk hierbij aan storingen en dergelijke.

- Omliggende factoren. Hoe handelen ze bij een storing. Backup beleidt

Etc...


Bram

aristo
19/05/10, 09:13
Kijk bij een VPS altijd :
- Ervaringen met het betreffende bedrijf. Hier leer je een heleboel van
- Uptime van servers. Denk hierbij aan storingen en dergelijke.
- Omliggende factoren. Hoe handelen ze bij een storing. Backup beleidt


Graag sluit ik daarbij aan. Uit ervaring met onze eigen service streamhier.nl weet ik dat uptime natuurlijk belangrijk is, maar minstens zo belangrijk (voor streaming in ieder geval) dat de datastroom continu is. Een klein dipje in de datastroom geeft een vervelend effect voor je luisteraars.

Vrgr Eef

Colution
22/05/10, 01:21
Hoort deze vraag niet thuis in het adventeer topic ?

Maargoed, ik heb wel zeer goede ervaringen met WeservIT, misschien dat je hun eens kan contacteren, niet duur en zeer goede en fijne support!:rolleyes:

Erik H.
22/05/10, 01:25
Topic is uit 2009 mensen ..... maar ik geloof dat Brammetjeh erg hard zijn best doet om zijn postcount in een paar dagen op te krikken. Hoeveel posts heb je nog nodig Brammetjeh voor je mag adverteren ? {xx}

®on
22/05/10, 09:03
Erik, in plaats van zelf nog een extra duit in het zakje te doen, kan je ook even rapporteren :)