PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN Deelnemer Categorie 2



Iwan Luijks
18/11/09, 23:33
Beste forumleden,

Een tijdje terug kwam ik op de site van SIDN de mogelijkheid tot het worden van een deelnemer categorie 2 tegen. Aangezien ik wel benieuwd was wat dit precies inhield ben ik op zoek gegaan, maar heb ik nauwelijks resultaat kunnen boeken, niet eens op de site van de SIDN was iets zinvols te vinden.

Daarom, nog steeds benieuwd hoe of wat, wil ik jullie vragen of jullie mij dit misschien kunnen uitleggen of een link kunnen geven met meer informatie hierover.

Alvast bedankt!

Ahmed
18/11/09, 23:48
Je kunt dan meestemmen over het reilen en zeilen van de SIDN.

Marin
18/11/09, 23:48
Deelnemers categorie II zijn deelnemers met alleen adviesrecht. Deze deelnemers kunnen géén domeinnamen registreren.

Bron: SIDN.nl

mdf
18/11/09, 23:50
Kan aan mij liggen, maar met 2 keer klikken op de site van de SIDN lees ik het volgende:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5720,,,,Aanvraag_deelnemerschap_categorie_II .html

Iwan Luijks
18/11/09, 23:51
@Ahmed, @DigiState, @mdf
Ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties! Echter ben ik van deze informatie al op de hoogte, wat ik wil weten is dus wat het bijvoorbeeld inhoudt om adviesrecht te hebben, wat kun je zoal beïnvloeden?

mdf
18/11/09, 23:55
http://www.sidn.nl/ace.php/p,727,5695,2086303069,AV_deelnemers_categorie_II_d ef_1_0_NL_pdf
"Deelnemers categorie II hadden op grond van het oude reglement het recht om via de
Raad van Deelnemers het bestuur gevraagd en ongevraagd te adviseren, maar niet om domeinnaamregistraties
te verzorgen. De nieuwe algemene voorwaarden voor deelnemers regelen alleen
nog maar de positie van de deelnemer (deelnemer categorie I) en niet de positie van de deelnemer
categorie II. Die wordt in dit document vastgelegd."

http://www.sidn.nl/ace.php/p,727,5694,1768161791,AV_deelnemers_categorie_I_de f_1_0_NL_pdf

En...de beller is sneller; morgen even 026 352 55 00 bellen dus :)

Randy
19/11/09, 00:00
@Ahmed, @DigiState, @mdf
Ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties! Echter ben ik van deze informatie al op de hoogte, wat ik wil weten is dus wat het bijvoorbeeld inhoudt om adviesrecht te hebben, wat kun je zoal beïnvloeden?

In een woord samengevat: niets :lovewht:

Je mag wel bij de relatiedagen komen. Ik dacht dat 3 december de volgende was in de Galgenwaard in 030. Daarbij hoor je de ins en outs, en zijn er 's ochtends parallelsessies over diverse onderwerpen (DNSSEC, DRS5).

Ahmed
19/11/09, 00:07
Het is goedkoper dan CAT I, en je kunt zeggen dat je SIDN deelnemer bent?

groenleer
19/11/09, 08:09
Ahmed, je moet goed opletten met hoe je communiceert dat je SIDN deelnemer bent in dat geval. Andere zouden het als oneerlijke concurrentie en oneerlijke handelspraktijken zien.

Immers claimen dat je het zelfde bent als de andere terwijl je dit niet bent...

Kan je nog beter niets zeggen (als je het mij vraagt).

®on
19/11/09, 09:16
Grappig dat daar de term deelnemer nog wel gebruikt wordt, terwijl men ondertussen vrijwel overal het woord deelnemer tracht uit te bannen cq. te vervangen door registrar.

Iwan Luijks
19/11/09, 09:53
@mdf
Deze links had ik ook al, toch bedankt!

@Randy, @Ahmed, @groenleer
Er zit dus geen echte meerwaarde aan vast begrijp ik...

@®on
Ik heb zo het idee dat heel de SIDN nog een beetje achterloopt op allerlei zaken.


Allen bedankt voor de reacties! Voor degene die nog meer informatie hebben, post het! Bedankt!

groenleer
19/11/09, 10:19
Iwan, aan deelnemer categorie II zitten niet echte voordelen. Het SIDN logo mag toch niemand gebruiken officieel. Je mag op de relatiedag komen. Dat is het enige voordeel. Veel tussentijds bijeenkomsten (zoals de EPP sessies) zijn alleen voor registrars interessant. Ik weet niet of de categorie 2 leden daarvoor uitgenodigd zijn.

De raad van deelnemers is al geruime tijd geleden opgeheven, dus advies geven is via die route niet mogelijk. De laatste relatie dag is er wel gesproken en het initiatief genomen om een soortgelijk concept opnieuw leven in te blazen. Wat daar de status van is geworden durf ik niet te zeggen.

t.bloo
19/11/09, 10:33
En je kunt op het deelnemersdeel van de website rondneuzen.

Iwan Luijks
19/11/09, 11:23
@groenleer
Heel erg bedankt voor de uitgebreide informatie! Dat is informatie waar ik echt wat mee kan.

@t.bloo
Dat klopt, maar zoals ik nu ook kan opmaken valt daar ook niet veel meerwaarde uit te halen.


Allen wederom bedankt voor jullie snelle en informatieve reacties!

Ahmed
19/11/09, 14:04
Ahmed, je moet goed opletten met hoe je communiceert dat je SIDN deelnemer bent in dat geval. Andere zouden het als oneerlijke concurrentie en oneerlijke handelspraktijken zien.

Immers claimen dat je het zelfde bent als de andere terwijl je dit niet bent...

Kan je nog beter niets zeggen (als je het mij vraagt).

Klopt, maar theoretisch gesproken zou je het wel kunnen zeggen. Ik weet ook niet of er vanuit de SIDN een regelgeving is of je specifiek moet zeggen of je CAT I of CAT II deelnemer bent.

®on
19/11/09, 14:08
Klopt, maar theoretisch gesproken zou je het wel kunnen zeggen. Ik weet ook niet of er vanuit de SIDN een regelgeving is of je specifiek moet zeggen of je CAT I of CAT II deelnemer bent.
Beetje achterhaalde discussie, als je in je achterhoofd houdt dat men deelnemers registrars gaat noemen. Een deelnemer cat II is geen registrar. Hoe men die bedrijven/personen wel gaat noemen is me niet duidelijk.

Ahmed
19/11/09, 14:16
Beetje achterhaalde discussie, als je in je achterhoofd houdt dat men deelnemers registrars gaat noemen. Een deelnemer cat II is geen registrar. Hoe men die bedrijven/personen wel gaat noemen is me niet duidelijk.

Die discussie heb ik niet gevolgd, maar het klinkt zo duidelijk.

xserve
19/11/09, 14:48
Er zit dus geen echte meerwaarde aan vast begrijp ik...
Van SpamExperts zijn ze bijvoorbeeld cat II deelnemer. Vooral om hun doelgroep (hosters) te ontmoeten op alle relatiedagen. Dreas was ook bij de EPP sessie in Arnhem.

Voor die paar tientjes is het natuurlijk een mooie mogelijkheid om met een hapje en een drankje in contact te komen met potentiële klanten.

Verder heb je er inderdaad niets aan.

Randy
19/11/09, 15:06
Van SpamExperts zijn ze bijvoorbeeld cat II deelnemer. Vooral om hun doelgroep (hosters) te ontmoeten op alle relatiedagen. Dreas was ook bij de EPP sessie in Arnhem.

Voor die paar tientjes is het natuurlijk een mooie mogelijkheid om met een hapje en een drankje in contact te komen met potentiële klanten.

Verder heb je er inderdaad niets aan.

Nou ja, op de besloten site is veel informatie te vinden, o.a. over implementaties en EPP. Voor ontwikkelaars en hosters is het best interessant om voor die 20,50 per jaar lid te worden om toegang te hebben tot die informatie. Ook als je je domeinen via TransIP/Open Provider/$anderepartij doet registreren.

Randy
19/11/09, 15:08
Beetje achterhaalde discussie, als je in je achterhoofd houdt dat men deelnemers registrars gaat noemen. Een deelnemer cat II is geen registrar. Hoe men die bedrijven/personen wel gaat noemen is me niet duidelijk.

De wanabees? :lovewht:

Ook al heb ik zelf toegang tot 1x cat.1 (aandelen door deelneming) en 1x cat.2 (xcat) toch gebruik ik TransIP voor alles. Voor mij gemak, met die 80-tal domeinen. Geen zin om meerdere API's te schrijven en onderhouden. Maar ik ben dan ook geen hostert en heb geen eindgebruikers...

Dreas
19/11/09, 15:12
Voor die paar tientjes is het natuurlijk een mooie mogelijkheid om met een hapje en een drankje in contact te komen met potentiële klanten.

Ik kom alleen maar om SIDN te adviseren hoor! ;) Deelnemer 2 partijen worden verder wel overal uitgenodigd.

Geert-Jan
19/11/09, 15:26
Dreas,

Wie / wat is dit dan?

http://www.flickr.com/photos/r1soft/3992945743/in/set-72157622544108698/

http://farm3.static.flickr.com/2454/3992945743_2045f97b86.jpg

Domenico
19/11/09, 15:30
Ik zie veel maar geen Dreas. Of heb je een blonde pruik op?

Dreas
19/11/09, 15:47
Ik zie veel maar geen Dreas. Of heb je een blonde pruik op?

Yes. Ik ben dat vrouwtje. ;) Naast me staat mijn collega Sam. Maar volgens mij gaan we nu offtopic!

Iwan Luijks
19/11/09, 16:10
Nou ja, op de besloten site is veel informatie te vinden, o.a. over implementaties en EPP. Voor ontwikkelaars en hosters is het best interessant om voor die 20,50 per jaar lid te worden om toegang te hebben tot die informatie. Ook als je je domeinen via TransIP/Open Provider/$anderepartij doet registreren.
Als je op deze manier erop kijkt is het natuurlijk erg interessant. Dit is zo een ingeving die ik ook zocht: namelijk de reden waarom zo iets zinvol zou zijn.


Nou ja, op de besloten site is veel informatie te vinden, o.a. over implementaties en EPP. Voor ontwikkelaars en hosters is het best interessant om voor die 20,50 per jaar lid te worden om toegang te hebben tot die informatie. Ook als je je domeinen via TransIP/Open Provider/$anderepartij doet registreren.
Ook handig inderdaad om te weten wat er zoal op deze besloten fora te vinden is, nu wordt het allemaal toch wel een stuk interessanter.

Iedereen wederom, top reacties!