PDA

Bekijk Volledige Versie : Sitecheck ok hier, website toch niet bereikbaar



wilma
14/11/09, 22:20
Ik wil een dochter pagina bij startpagina.be bijwerken, maar kan de website al een groot gedeelte van de dag niet bereiken.

De sitecheck geeft wel ok aan.

Werkt het bij jullie startpagina.be ? Let op het is de Belgische versie, adres is goed !

Als ik hun probeer te mailen komt ook terug bij mij.

:lovewht:

MMaI
14/11/09, 22:26
www.startpagina.be is up vanaf hier (KPN/Planet ADSL)

leuke site hiervoor:
http://downforeveryoneorjustme.com/www.startpagina.be

Marin
14/11/09, 22:33
Vanaf Ziggo ook up!

Vintendo
14/11/09, 22:34
Ook hier up, kpn

wilma
14/11/09, 22:36
Vreemd hier ook ziggo, krijg constant melding pagina niet gevonden.

Marin
14/11/09, 22:39
En zo te zien zit jij in Utrecht. Ik in Nieuwegein en daar werkt het prima.

Misschien maar even modem uit/aanzetten :D

RichardVD
14/11/09, 22:51
Vreemd hier ook ziggo, krijg constant melding pagina niet gevonden.


Bekend probleem met Ziggo, hun dns servers veroorzaken dit probleem. Wijzig de dns servers naar die van opendns.com en je kunt de website weer bezoeken, helaas kost je dat wel wat snelheid.

Marin
14/11/09, 22:52
Bekend probleem met Ziggo, hun dns servers veroorzaken dit probleem. Wijzig de dns servers naar die van opendns.com en je kunt de website weer bezoeken, helaas kost je dat wel wat snelheid.

k gebruik ook gewoon de Ziggo DNS. Niks mis mee...

BsHosting
14/11/09, 22:56
Bekend probleem met Ziggo, hun dns servers veroorzaken dit probleem. Wijzig de dns servers naar die van opendns.com en je kunt de website weer bezoeken, helaas kost je dat wel wat snelheid.

Van wie heb je deze onzin.
Het probleem wat het veroorzaakt is 99% van de gevallen een virus of spyware op de pc.

Vanmiddag ook een klant kon geen MP meer krijgen al weken niet, toevallig een KPN klant.
PC ff opgeschoond en virussen verwijderd en jawel hoor gewoon weer MP.

RichardVD
14/11/09, 23:11
Helaas geen onzin. Heb zelf ook regelmatig dat enkele random websites het niet doen, paar uurtjes wachten of dns servers wijzigen en het werkt weer. Probleem op meerdere pc's, ook bij net nieuwe installaties waar echt geen virus of spyware op zit. Het lijkt erop dat gewoon die ene aanvraag aan de dns servers fout gaat want als je dus naar een andere pc in het netwerk gaat dan werkt de site wel weer.

BsHosting
14/11/09, 23:35
Dan zou ik maar eerst eens in je router gaan zoeken dan.

Standaard kan en mag jij geen dns wijzigen van je modem dus ik denk dan dat het meer door het verprutsen komt dan door Ziggo zelf.

Ik heb deze verhalen al dikwijls gehoord bij mensen en daar was dan iemand geweest die het allemaal wel wist en veranderde ook in de router van alles maar werken ho maar en dat is niet alleen met Ziggo zo.

Naderhand heb ik hun zooi opgelost en het werkt al weer jaren zo.

Dus zoek het eerst eens intern bij jezelf.

DC^
14/11/09, 23:37
Hier ook gewoon online.
KPN ADSL.

Ahmed
15/11/09, 01:38
Alice DSL up and running...

santema
15/11/09, 02:43
Dan zou ik maar eerst eens in je router gaan zoeken dan.

Standaard kan en mag jij geen dns wijzigen van je modem dus ik denk dan dat het meer door het verprutsen komt dan door Ziggo zelf.

Ik heb deze verhalen al dikwijls gehoord bij mensen en daar was dan iemand geweest die het allemaal wel wist en veranderde ook in de router van alles maar werken ho maar en dat is niet alleen met Ziggo zo.

Naderhand heb ik hun zooi opgelost en het werkt al weer jaren zo.

Dus zoek het eerst eens intern bij jezelf.

Last time i checked kon je dit gewoon op je pc veranderen hoor? Ik mag toch zeker zelf wel weten welke dns servers ik gebruik?

De dns servers van ziggo zijn niet echt bijster goed inderdaad, het past wat dat betreft wel een beetje bij de rest van de dienstverlening (ookal gaat het op dit moment erg goed).

BsHosting
15/11/09, 05:19
Last time i checked kon je dit gewoon op je pc veranderen hoor? Ik mag toch zeker zelf wel weten welke dns servers ik gebruik?

Dat het kan wil niet zeggen dat het mag.
En jij mag zelf weten welke dns je gebruikt maar dan moet je ook niet zeuren als het niet werkt met bv Ziggo.

XBL
15/11/09, 05:34
@TS: doe eens een traceroute. Die zien je snel genoeg waar het mis gaat.

Verder: wat een geouwehoer zeg. Lekker belangrijk welke DNS je gebruikt, als die van Ziggo kut is gebruik je die van een andere provider. OpenDNS werkt in principe met elke provider, dus als je enkel de (brakke?) DNS van Ziggo kunt gebruiken is het Ziggo waar het mis gaat. Heeft niets te maken met of je wel een andere DNS mag gebruiken, daar heeft je provider helemaal niets over te zeggen. Sterker nog: Ziggo heeft er maar voor te zorgen dat ik OpenDNS kan bereiken, ik ga er vanuit dat zij het hele internet voor je ontsluiten (en niet enkel wat hen goed dunkt).

wilma
15/11/09, 08:27
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu een schone image terug gezet, modem en router gereset maar werkt nog steeds niet. Ook op een andere pc in huis werkt het niet hier.

XBL hoe doe ik een traceroute?

Vanavond of morgen zal ik eventjes uitproberen met mijn Tele2 verbinding kijken of die het wel doet.

Nog een vraagje, hoe stel ik de DNS in van OpenDNS? Windows xp home.

XBL
15/11/09, 08:34
Onder Windows (vanaf XP): start -> uitvoeren -> in het venstertje 'cmd' (zonder de quotes) typen [enter] -> in het zwarte schermpje 'traceroute startpagina.be' (zonder de quotes) typen [enter].

De betreffende output kan je vervolgens kopiëren (beetje klooien met selecteren - het werkt niet zo intuïtief als in bijvoorbeeld Word) en hier plakken.

De DNS servers van OpenDNS kan je instellen volgens deze instructies: https://store.opendns.com/setup/operatingsystem/windows-xp

wilma
15/11/09, 09:05
xbl,

dank voor je uitleg.

Ik heb zojuist eventjes een laptop gepakt, en deze uitgeprobeerd via mijn draadloze verbinding met Ziggo en werkt wel perfect. Met de Tele2 verbinding werkt hij ook perfect.

Alleen twee vaste computers in huis doet het niet via dezelfde draadloze router alleen dan met kabel verbonden.

Zeer vreemd dit. Ga het vanavond/ morgen verder uitproberen.

als ik bij dos scherm traceroute startpagina.be invul geeft hij aan:

traceroute wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ook met de DNS instelling van OpenDns doet de pagina het niet op de vaste computer.

Ahmed
15/11/09, 09:21
xbl,

dank voor je uitleg.

Ik heb zojuist eventjes een laptop gepakt, en deze uitgeprobeerd via mijn draadloze verbinding met Ziggo en werkt wel perfect. Met de Tele2 verbinding werkt hij ook perfect.

Alleen twee vaste computers in huis doet het niet via dezelfde draadloze router alleen dan met kabel verbonden.

Zeer vreemd dit. Ga het vanavond/ morgen verder uitproberen.

als ik bij dos scherm traceroute startpagina.be invul geeft hij aan:

traceroute wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ook met de DNS instelling van OpenDns doet de pagina het niet op de vaste computer.

Het is ook "tracert startpagina.be" zonder de quotes.

De output kun je selecteren door rechts te klikken in het dos venster, te klikken op selecteren. Je selecteert dan de betreffende tekst en klikt dan eenmaal op de rechtermuisknop. Je tekst is nu gekopieerd en kun je hier plakken bijvoorbeeld.

wilma
15/11/09, 10:07
Eventjes maar snel over getypt, kopiëren, plakken ging niet zo makkelijk, dit gaat sneller. Heb het eventjes in het rood gezet.

Tracert resultaat =


Bezig met het traceren van de route naar startpagina.be [87.236.216.164] via maximaal 30 hops:

1 De doelhost is niet bereikbaar.

De trace is voltooid.

XBL
15/11/09, 10:46
tracert inderdaad, mijn fout (mag wel weer duidelijk zijn dat ik zelden Windows gebruik ;-) ).

Enfin, als wireless wel werkt en bedraad niet dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan een instelling op de router of op de pc's (of een virus/spyware achtig iets). Werkt het op de laptop wel als je die bedraad aansluit? En heb je de nodige antivirus software e.d. draaien cq laten scannen?

VinceSTM
15/11/09, 10:59
Dat het kan wil niet zeggen dat het mag.
En jij mag zelf weten welke dns je gebruikt maar dan moet je ook niet zeuren als het niet werkt met bv Ziggo.

Dat is natuurlijk gewoon BS, hosting. Iedereen mag en kan zn DNS-server veranderen, je moet alleen niet verwachten dat de helpdesk je kan/wil helpen als het daar aan ligt. In geval van de Ziggo nameservers: ik zou andere kiezen.

wilma
15/11/09, 19:59
Virussen is het probleem zeker niet. Net vandaag een schone image terug gezet, en nog het probleem. En een andere pc die bedraad is heeft ook het probleem.

Snap ook niet dat het eventueel aan instellingen in router kan zijn, tot voor eer gisteren werkte het nog prima. En draadloos werkt het wel via de router. De laptop bedraad werkt ook als ik hem in dezelfde lan poort doet.

Conclusie, het ligt toch aan mijn pc, zeer vreemd dit, moet ik hem toch maar opnieuw gaan installeren, is kennelijk mijn image die ik gemaakt heb ook niet brandschoon. Zeer vreemd.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

wilma
15/11/09, 22:08
Windows opnieuw geinstalleerd nu zonder image en ik kan de pagina gewoon weer bezoeken met deze pc.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de hulp

Costeijn
15/11/09, 22:37
Hier ook altijd problemen met Ziggo dns. Gebruik al tijden Opendns en werkt perfect!

Hier gewoon up trouwens.

Mastje
16/11/09, 01:56
Van wie heb je deze onzin.
Het probleem wat het veroorzaakt is 99% van de gevallen een virus of spyware op de pc.

Vanmiddag ook een klant kon geen MP meer krijgen al weken niet, toevallig een KPN klant.
PC ff opgeschoond en virussen verwijderd en jawel hoor gewoon weer MP.

Hmm, ik heb ook al sinds ik bij Casema/Ziggo zit deze problemen? 3 routers (speedtouch, asus en Belkin) later en 3 besturingssystemen (Windows, Mac en Ubuntu) later nog steeds?

Voor de rest gebruik ik overal standaard instellingen, behalve de DNS instellingen dus, welke ik af en toe reset om te testen (Eigenlijk toch onzin dat deze niet werken en Ziggo aangeeft dat er niks mis is, terwijl er honderden klanten hier last van hebben)

Ontopic:
Met mijn eigen nameservers heb ik nergens last van. Met de nameservers van ziggo heb ik nog niet getest.

geertw
16/11/09, 12:30
Van wie heb je deze onzin.
Het probleem wat het veroorzaakt is 99% van de gevallen een virus of spyware op de pc.

Vanmiddag ook een klant kon geen MP meer krijgen al weken niet, toevallig een KPN klant.
PC ff opgeschoond en virussen verwijderd en jawel hoor gewoon weer MP.
Dat een KPN klant een virus heeft en nadat het virus weg is alles het weer niet, zegt niet zoveel over de DNS van Ziggo?

BsHosting
16/11/09, 12:33
Lees jij wel.

Het verhaal ging over Ziggo en ik zeg dat ik een klant bij Kpn had met hetzelfde.
Dit ligt dus niet aan de DNS maar aan de PC zelf.

Als je het antwoord van de TS ook eens zou lezen had je al gezien dat het probleem daar ook zat bij haar.

santema
16/11/09, 12:36
Lees jij wel.

Het verhaal ging over Ziggo en ik zeg dat ik een klant bij Kpn had met hetzelfde.
Dit ligt dus niet aan de DNS maar aan de PC zelf.

Als je het antwoord van de TS ook eens zou lezen had je al gezien dat het probleem daar ook zat bij haar.

Wat een onzin, je weet niet eens of het door een virus komt. Daarnaast heeft de TS dit op meerdere PC's. Het is algemeen bekend dat de dns van ziggo gewoon rot is, of wil je beweren dat die mensen allemaal een "ik-mag-de-ziggo-dns-niet-goed-gebruiken" virus hebben? Het werkt op een andere dns server namelijk wel.

BsHosting
16/11/09, 12:39
Santema jij leest dus ook maar half weer he.


Windows opnieuw geinstalleerd nu zonder image en ik kan de pagina gewoon weer bezoeken met deze pc.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de hulp

En ja uit ervaring weet ik dat het een virus betreft.

santema
16/11/09, 12:49
Santema jij leest dus ook maar half weer he.



En ja uit ervaring weet ik dat het een virus betreft.

Aha, ik hoop niet dat dat je oplossing voor alle problemen "opnieuw installeren".

Dat iets daarna weer werkt wil absoluut niet zeggen dat het een virus is, maargoed, blijf lekker dromen, het zegt werderom genoeg over je niveau (ervaring *kuch*).

BsHosting
16/11/09, 12:55
Dat iets daarna weer werkt wil absoluut niet zeggen dat het een virus is, maargoed, blijf lekker dromen, het zegt werderom genoeg over je niveau (ervaring *kuch*)

Ik heb al meer van dit soort systemen onder handen gehad en weet echt wel hoe e.e.a. in elkaar zit.
Het is zelfs getest door andere en die hebben op diverse systemen in het netwerk verschillende virussen gezet en warempel er kwamen bij diverse providers problemen met sommige virussen.

Sommige hadden nergens last van andere weer wel, virus weg probleem ook weg.

geertw
16/11/09, 14:03
Een nieuwe installatie overschrijft ook oude netwerkinstellingen waardoor een site niet bereikbaar was. Dan was een virus niet de boosdoener, maar de verkeerde netwerkinstelling...

BsHosting
16/11/09, 14:09
Een nieuwe installatie overschrijft ook oude netwerkinstellingen waardoor een site niet bereikbaar was. Dan was een virus niet de boosdoener, maar de verkeerde netwerkinstelling...

We hebben het niet over pc's waar bij er in de netwerkinstellingen gerommeld is.

XBL
16/11/09, 14:57
We hebben het niet over pc's waar bij er in de netwerkinstellingen gerommeld is.

Hoe weet jij dat nou weer?!

Stop nou maar met je alwetend- c.q. betweterigheid. Het zou prima een virus geweest kunnen zijn, maar er zijn zat andere oorzaken aan te wijzen waarom bepaalde zaken niet werken zoals ze moeten werken.

BsHosting
16/11/09, 15:01
Hoe weet jij dat nou weer?!

Lezen is ook een vak he.
Ik had het over mijn eigen ervaringen dus ja dat weet ik wel zeker.

XBL
16/11/09, 15:04
Lezen is ook een vak he.

Jij maakt echt vrienden...

We hebben hier over de PC van TS. Dat jij je eigen ervaringen erbij betrekt, moet je zelf weten. Jouw ervaringen zijn blijkbaar enkel met mensen die virussen op hun PC's krijgen, terwijl er legio aan andere oorzaken zijn waardoor websites onbereikbaar raken.

Overigens is schrijven ook een vak: als je het enkel over je eigen computertjes had, dan mag je dat wel wat duidelijker maken.

santema
16/11/09, 15:05
Lees jij wel.

Het verhaal ging over Ziggo en ik zeg dat ik een klant bij Kpn had met hetzelfde.
Dit ligt dus niet aan de DNS maar aan de PC zelf.

Als je het antwoord van de TS ook eens zou lezen had je al gezien dat het probleem daar ook zat bij haar.


Wat lees ik verkeerd aan deze regel?

wilma
16/11/09, 16:03
Beetje rustig aan jongens.

Bshosting, weet 100 % zeker dat het geen virus probleem was bij mij, dus wat dat betreft je zin door drijven is niet echt goed te noemen. Het is een forum waar iedereen zijn mening/ ervaring heeft, en dat wil niet zeggen dat die mening/ ervaring niet kloppen als JIJ het anders ervaart.

Ik vermoed dat het een of andere instellingen waren die niet juist zijn.

Van virussen problematiek betreft weet ik behoorlijk wat van af. Had ook nog een hijackthis logje ergens op internet geplaatst en pc was gewoon schoon verklaard op een zeer ervaren forum, waar alleen maar van dit soort dingen opgelost worden.

BsHosting
16/11/09, 16:41
Bshosting, weet 100 % zeker dat het geen virus probleem was bij mij, dus wat dat betreft je zin door drijven is niet echt goed te noemen. Het is een forum waar iedereen zijn mening/ ervaring heeft, en dat wil niet zeggen dat die mening/ ervaring niet kloppen als JIJ het anders ervaart.

Iedereen mag uiteraard zijn ervaring noemen geen probleem mee.
Maar het verhaal ik weet 100% zeker ik heb geen virus heb ik al vaker gehoord.

Conclusie laatst ook van een klant ook over logs geplaatst en niks te vinden en helaas was er toch iets.

Kortom mensen kunnen allemaal fouten maken.

Een instelling veranderd omdat jij dat doet of bv een virus.