PDA

Bekijk Volledige Versie : Image resizer voor Vista / Windows 7



easy2host
14/11/09, 20:21
Wij hebben geregeld klanten die een foto in hun cms willen uploaden en zich verbazen over de upload snelheid en de snelheid van het weergeven van de foto op de website.

Wat blijft in 9 van de 10 gevallen, foto komt rechstreeks uit de camara met een resolutie van xxxx X xxxx. Duidelijk dus.

Nu had je voor Windows XP altijd de powertoys image resizer, je kon dan op een bestand gaan staan, rechtermuis knop en resize to 800 x 600 of een van de andere formaten.

Weet iemand een zeeeeeeeer simpele tool die een soortgelijk iets kan, ik kan mijn klanten moeilijk op photoshop gaan wijzen of een andere ingewikkelde tool. Het moet echt in 1 of 2 stappen te doen zijn.

Iemand tips?

Marin
14/11/09, 20:24
Wat heb je zelf al gevonden en waarom was dat niet geschikt?

PHP heeft ook wel resize functies.

easy2host
14/11/09, 20:27
Wat heb je zelf al gevonden en waarom was dat niet geschikt?

PHP heeft ook wel resize functies.

Ons cms hebben we al zo gebakken dat php de resize doet voor klanten, maar we hebben veel hosting klanten met uiteen lopende pakketten en eigen cms systemen die niet zo werken.

Ik heb veel software gevonden alleen niet dat je net als bij de powertoys van microsoft ff rechtermuis knop resize to -> afmeting doet.

ik zoek dan ook nog een gratis software pakketje als dat kan.

m00
14/11/09, 20:58
http://www.codeplex.com/ImageResizer ?

DC^
14/11/09, 20:59
VSO Image Resizer.
Ondersteund: Windows Xp, Windows Vista, Windows 7.

RichardVD
14/11/09, 21:22
Ik kreeg laatst de tip om hiervoor IrfanView aan te raden. Heb het alleen zelf niet geprobeerd aangezien ik office Picture Manager bij het office pakket heb.

mathijsie
14/11/09, 21:28
IrfanView kan dat prima, maar misschien is het nog net wat te ingewikkeld voor mensen met computerkennis van een ingevroren visstick. :drunk:

aristo
14/11/09, 22:01
Wil die powertoys niet werken als je XP in eigenschappen meegeeft?
Heb het niet getest, maar alle oude XP spullen krijg ik er meestal wel mee aan de praat.

Vr.gr. Eef

edge
14/11/09, 22:08
Of anders gewoon online?
www.resize2mail.com of www.resize.it of..... (zijn er veel)

PreServer
25/11/09, 15:41
http://www.codeplex.com/ImageResizer

(Powertoys image resizer clone voor alle windows incl 64 bit)

Keizer
25/11/09, 15:59
ik gebruik ook de VSO Image Resizer. Deze werkt nagenoeg hetzelfde als de Powertoy van XP. Gewoon plaatjes selecteren, rechtermuisknop > resize, grootte kiezen en klaar..

ShowU
25/11/09, 19:13
Ik heb de image resizer van codeplex (Win 7) en het werkt perfect. Echt een cloontje van de win XP powertoy waar je over praat. Ik kan deze daarom van harte aanraden