PDA

Bekijk Volledige Versie : Google: Page Speed May Become a Ranking Factor in 2010



Domenico
14/11/09, 16:02
Dit lijkt me gedeeltelijk goed nieuws voor hosters. Hoe denken jullie hier over?

VIDEO -> http://bit.ly/5UTnn


Over the course of 2009, a consistent theme that Google has been involved with is that of speed. In announcement after announcement, Google has talked about the importance of speed on the web, and how the company wants to do everything it can to make the web a faster place. Has it occurred to you that how fast your page loads may have a direct effect on how your site ranks in Google?

DC^
14/11/09, 18:30
Vind het een belachelijk idee.
Als mensen iets zoeken gaat het niet om de snelheid, maar om wat erop de site staat.

Dan is het de snelste heeft het meest kans, maar hoeft niet de beste te zijn.

Domenico
14/11/09, 18:34
Maar wat als er tien sites zijn met dezelfde goede info? Dan zou de volgende factor snelheid kunnen zijn. Zeg nu zelf, een site die traag laad is zo weggeklikt.

Cybafish
14/11/09, 18:38
Misschien wordt kwaliteit dan toch eindelijk weer een factor bij het brede publiek. Hear hear!

hendrik87
14/11/09, 18:38
Zeker een goed idee. Als een pagina langzaam laad, wordt deze vaak weg geklikt!

Vraag me wel af hoe ze dit gaan beoordelen. Stel ik heb een site waarmee ik me alleen op NL richt. Dat deze vanuit de USA traag is lijkt me dan niet relevant.

WebMeso
14/11/09, 18:41
Dan moet de laadsnelheid ook gekoppeld worden aan de hoeveelheid content die op de website staat. Voor de rest is het wel een goed idee, maar alleen als bijvoorbeeld de laadsnelheid ook wordt vergeleken met de grote van de pagina zelf.

DC^
14/11/09, 18:46
Maar wat als er tien sites zijn met dezelfde goede info? Dan zou de volgende factor snelheid kunnen zijn. Zeg nu zelf, een site die traag laad is zo weggeklikt.

Ja, dat is waar.


Dan moet de laadsnelheid ook gekoppeld worden aan de hoeveelheid content die op de website staat.

In dit opzicht verandert mijn mening en vind ik het ook een goed idee, anders niet.

Randy
14/11/09, 18:50
Vind het een belachelijk idee.
Als mensen iets zoeken gaat het niet om de snelheid, maar om wat erop de site staat.

Dan is het de snelste heeft het meest kans, maar hoeft niet de beste te zijn.

Als ik een pagina wil bekijken en hij is er niet binnen 3 seconden, irriteer ik me. Is hij er na een 5-tal tellen nog niet, is het einde oefening. Snelheid / laadtijden van een pagina zijn wel degelijk van belang.

marsipulami
14/11/09, 18:57
Zolang het maar niet een primaire factor word denk ik dat het wel een goede toevoeging is

The-BosS
14/11/09, 19:26
Vraag me dan alleen af of ze enkel naar het eindresultaat gaan kijken wanneer de pagina header begint en pagina volledig geladen is, of ze de route vanaf hun naar website gaan bekijken en het aantal hops die er tussen zitten. Misschien dat ze een soort van speedrating naast de uitslag kunnen zetten zodat de gebruiker dan zelf kan bepalen of hij hier verder wil op klikken. Of dat er bij advanced search de optie kan gegeven worden wat de maximaal load time mag zijn voor een pagina. Want voor sommige is 3 seconden traag en voor andere vlug (afhankelijk van de content, denk maar aan foto albums en nieuws websites).

Mark17
14/11/09, 20:10
Laten ze gelijk sites met IPv6 ook positief beoordelen, het zou weer een verbetering zijn. Verder is snelheid wel belangrijk (bij trage sites ben ik gauw weg).

Ber|Art
15/11/09, 10:08
Ik denk dat de kwaliteit zeker omhoog zou gaan als Google besluit dit mee te nemen in de PR. Nu zullen webdesigners minder javascript gaan gebruiken, meer compressie voor images, CSS etc. Dus ik zeg doen! Ik heb hetzelfde als Randy, meer als 3-5 seconde voor een homepage is echt te lang...

Via: http://www.webpagetest.org kan je, je site controleren sneller maken (allen wel vanuit het buitenland)

frankske
15/11/09, 13:12
Google focust al lang op snelheid. Recente onderzoeken hebben ook aangetoond dat mensen minder kopen in een trage, maar goedkope eshop, dan in een iets duurdere site maar die sneller laadt en werkt.

ju5t
15/11/09, 13:54
Ook als ik via Google iets zoek en het laden van de pagina duurt te lang klik ik het weg. Hoe goed de informatie ook mag zijn die er op staat.