PDA

Bekijk Volledige Versie : [GZ] 10 cdromspelers, low quality



systemdeveloper
13/11/09, 23:54
Ik ben op zoek naar iemand die me (bij voorkeur in 1 keer) een 10 tal cdromspelers kan leveren.

Geen nieuwe, gewoon tweedehands, hoeven niet eens cd's te kunnen lezen, zolang het mechaniek maar ok is.

As cheap as possible, minimaal 5 stuks per aanbod incl. opsturen.

Het hoeft niet met factuur, kan wel, maar ik ga ze allemaal slopen voor een prive project, dus of in goede staan zijn boeit me niet.

Iemand?

John

SiD3WiNDR
14/11/09, 05:06
Heb ik normaalgezien wel liggen. Doe maar een bod via PB incl verzending vanuit Belgiƫ ofzo... ik kijk morgen wel even, vertrek zometeen op een vluchtje van 15u :)

pierce
14/11/09, 10:50
Een mix van dvd / cd ook goed?
Minimaal 5 heb ik er wel liggen, en waarschijnlijk ook wel 10.

Stuur maar een pb met een bod bij interesse, opsturen is geen probleem, tnt tarief.

systemdeveloper
14/11/09, 11:06
CD of DVD maakt me niks uit, maar ik heb geen idee wat ik moet bieden, dus roep maar een bedrag. Het maakt overigens niet uit of het gemixed is van gewone cd/dvd spelers of slimline dingen uit servers.

pierce
14/11/09, 11:16
€ 20,- excl verzendkosten? (uitgaande van 10 stuks).


Ik zal maandag @ office controleren hoeveel er beschikbaar zijn.

systemdeveloper
15/11/09, 22:31
Ik heb ze al bijna bij elkaar, dus bedankt en zoek niet speciaal verder. Ik moet er nog maar een paar, floppydrives zijn ook goed trouwens bedacht ik me gisteren, maar om nu 3-4 van die dingen te gaan opsturen... is ook niet de moeite waard. Die sloop ik hier wel ergens uit. :)

Wynand
15/11/09, 23:00
Omdat dat soort projectjes me ook altijd wel interesseren, wat ben je er mee van plan?

systemdeveloper
16/11/09, 01:55
Omdat dat soort projectjes me ook altijd wel interesseren, wat ben je er mee van plan?
In het kort... het wordt een 'vaporize-alles-dat-kleiner-dan-5-cm-is device' met tien 30mw richtlasers, drie 200mw 'vaporize' lasers, 2ccd's met ir verlichting en een 3A batterypack.
Via wifi beeldje naar de host knallen, doel zoeken, servo's aansturen en 'byebye fly, see the light? go to the light...'
Mijn prototype heeft nu 6 servo's en maar 290mw (4 lasers) maar die servo's zijn toch wel zwaar en dan dat mechanisme in cd spelers (om de kop te verplaatsen) is een handige en compacte oplossing om de laser te richten ipv. een servo die 5 keer zo groot en zwaar is.

Niet het antwoord dat je verwacht had zeker? :)

Randy
16/11/09, 02:07
Floppydrives? Oh ja, jij liep al tegen de 40 aan he. Misschien heeft Opa-Bullcat nog wel een bandrecorder liggen :lovewht:
Ik had nog even voor je gekeken, maar heb enkel 2 nieuwe SFF drives voor HP.

systemdeveloper
16/11/09, 02:16
Floppydrives? Oh ja, jij liep al tegen de 40 aan he. Misschien heeft Opa-Bullcat nog wel een bandrecorder liggen :lovewht:
Ik had nog even voor je gekeken, maar heb enkel 2 nieuwe SFF drives voor HP.
Nee dank je, ik moet 'proven technology' hebben, niet die juppie crap :)

Wynand
16/11/09, 07:49
Niet het antwoord dat je verwacht had zeker? :)Eigenlijk net wel. :-)

SiD3WiNDR
16/11/09, 20:32
En ik maar denken dat je een meetingroom ging uitrusten met bekerhouders... ;)

Hier_ben_ik
16/11/09, 23:20
Heb je dr geen foto's van?

Wynand
16/11/09, 23:21
Hij heeft ze nog paar pas. ;)

systemdeveloper
17/11/09, 16:31
Mja, ik heb wel wat pics/movies maar dat is nog niet wat ik online wil zetten want ik ben nog even aan het wachten op mijn goodies :)
Komt wel ;)

chielsen
17/11/09, 16:42
Ga je dit maken?

YouTube- Starwars Musquito Defense System

systemdeveloper
17/11/09, 16:51
WHAHAHAHA, en ik maar denken dat ik de eerste was. Eigenlijk wilde ik gewoon mijn vuurwerk een beetje geinig aansteken :)

systemdeveloper
18/11/09, 18:19
Eerste poging, de high power lasers heb ik nog niet en ik heb al een hele lijst met design flaws, maar de basics zitten er al in. (Lees de tekst aan de rechterkant even als het je interesseert)

YouTube- Old bughunter prototype

edit: aha die tekst is niet te lezen als het hier embedded is, hehe.

ShowU
18/11/09, 18:54
ik ben wel benieuwd naar de definitieve werkende versie :)

IT-worX
18/11/09, 18:55
Wanneer komen ze in productie en kan ik ze bestellen? :D

systemdeveloper
18/11/09, 19:28
Wanneer komen ze in productie en kan ik ze bestellen? :D
Volgende week bij de Blokker voor 499,95 :)

Temperatuur meten en 1 laser op prototype doen het al. Die andere in in principe niet meer dan op een digitale switch steken en een paar amp achter hangen.

Alleen een fatsoenlijk kast en mechaniek prutsen is niet mijn sterkste kant. :(

Herbert
18/11/09, 19:43
WHAHAHAHA, en ik maar denken dat ik de eerste was. Eigenlijk wilde ik gewoon mijn vuurwerk een beetje geinig aansteken :)
Dit zeg je nu wel, toevallig heb ik vorige week dit getest met een 400mw red laser.
Ik ben de londjes al aan het onderdompelen in zwarte (printer) inkt, dan werkt dit op 10 meter afstand... het is leuk speelgoed :)

systemdeveloper
18/11/09, 19:54
Dit zeg je nu wel, toevallig heb ik vorige week dit getest met een 400mw red laser.
Ik ben de londjes al aan het onderdompelen in zwarte (printer) inkt, dan werkt dit op 10 meter afstand... het is leuk speelgoed :)
Leuk spul, he :):)

systemdeveloper
18/11/09, 20:23
Dit zeg je nu wel, toevallig heb ik vorige week dit getest met een 400mw red laser.
Ik ben de londjes al aan het onderdompelen in zwarte (printer) inkt, dan werkt dit op 10 meter afstand... het is leuk speelgoed :)
Hmm... waar heb je die 400mw uitgehaald?

Herbert
18/11/09, 21:34
Hmm... waar heb je die 400mw uitgehaald?
Ik heb hem 2 jaar geleden mee genomen uit Thailand, of die echt 400mw is weet ik niet..
Wat ik wel weet dat een wesp op 3 meter afstand begint te roken, en binnen 3 seconden nooit meer kan vliegen..
Verder heb ik nog een 200mw/red (6v 2xCR2) en diverse 10 t/m 100mw green.
Met die 200mw kan ik met moeite een gat in zwart plastic branden, ballonnen vliegen wel kapot.
Maar ik doe er niet veel meer in, ik heb al diverse lasers opgeblazen en dat is jammer geld.

systemdeveloper
18/11/09, 21:46
Ik heb hem 2 jaar geleden mee genomen uit Thailand, of die echt 400mw is weet ik niet..
Wat ik wel weet dat een wesp op 3 meter afstand begint te roken, en binnen 3 seconden nooit meer kan vliegen..
Verder heb ik nog een 200mw/red (6v 2xCR2) en diverse 10 t/m 100mw green.
Met die 200mw kan ik met moeite een gat in zwart plastic branden, ballonnen vliegen wel kapot.
Maar ik doe er niet veel meer in, ik heb al diverse lasers opgeblazen en dat is jammer geld.
Duur speelgoed idd. Met 200mw een lucifer aansteken is nog wel te doen, maar voor een clean kill dacht ik wel iets meer nodig te hebben.
Met 900mw kom ik al een eindje in de richting, maar met een 2dehands industrieel dingetje moet ook wel iets leuks te doen zijn :)

Wynand
18/11/09, 21:50
Waar kopen jullie je lasers? De meeste die ik vind hebben een slechte prijs, leveren niet in de EU, of hebben maar tot 250mW oid liggen.

Herbert
18/11/09, 22:00
We wijken helemaal van het topic af, maak eventueel een nieuw topic aan in http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge voordat er punten gaan vallen..

systemdeveloper
18/11/09, 22:22
Waar kopen jullie je lasers? De meeste die ik vind hebben een slechte prijs, leveren niet in de EU, of hebben maar tot 250mW oid liggen.Idd, even ontopic weer.
Met een beetje geexperimenteer, kun je die 'cdspelers' wel eens het dubbele aantal mw laten verbruiken. Totdat ie boem zegt, eventueel nog iets koelen. Ik koop cheapass dingen omdat ik geen prijs stelt op beveiligingen op de prints e.d. Die zou ik er toch direct afslopen :)
Iets meer power er door jagen, een paar koppelen en met de huidige euro/dollar moet je voor 300 euro toch al snel een 3-4w ter beschikking hebben. Dat is genoeg om je hele buurt in het brandwondencentrum te krijgen als de robot op tilt slaat :)

Herbert
12/02/10, 23:34
Hoe gaat het nu met je project?
Ik kwam een filmpje tegen en ik dacht gelijk aan dit topic.
Link: http://intellectualventureslab.com/wp-content/videos/Mosquito_Shootdown_Sequence

DutchTSE
13/02/10, 10:04
Waar kopen jullie je lasers? De meeste die ik vind hebben een slechte prijs, leveren niet in de EU, of hebben maar tot 250mW oid liggen.

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.910
Heeft tot 200 mw liggen tegen goede prijzen.

Wynand
13/02/10, 13:37
Ben ik niet bepaald tevreden van, heb er blauwe/groene lasers gekocht (enige die ze hadden) en die voelen wel erg goedkoop aan. Groene is om onverklaarbare redenen kaduuk gegaan, enkel 'garantie' als ik ze terugstuur naar honkong (not). :)

Paul Z.
15/02/10, 00:56
Iets meer power er door jagen, een paar koppelen en met de huidige euro/dollar moet je voor 300 euro toch al snel een 3-4w ter beschikking hebben. Dat is genoeg om je hele buurt in het brandwondencentrum te krijgen als de robot op tilt slaat :)
3-4W rood (635-660nm) voor 300 euro???
Iets meer schat ik zo in; https://www.ctlasers.com/purchases/2000mw-watt-635nm-p-70.html
Ik heb een ~800mW RGB projector gebouwd waarvan de de lasers alleen al +/- $3500 kosten. Als daar de optiek wordt bijgeteld (dichro's / scanners etc) dan kom je op $4500, en dan moet nog er een controller bij...

Zelf bouwen door het combineren kost het nodige aan optiek. Denk aan first-surface-mirrors, PBS cubes (Polarizing Beam Splitting cubes) etc. Dan praat ik nog niet over het uitlijnen etc..

Dus nee, 3-4W voor 300euro is nagenoeg onmogelijk, zelfs met overdriven lasers en surplus (ex-CDWriter) lasers...

O ja, spelen met "hoog" vermogenlasers is zeer gevaarlijk. Je kan jezelf aardig blind maken en brandwonden oplopen...

Paul Z.
15/02/10, 00:58
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.910
Heeft tot 200 mw liggen tegen goede prijzen.
200 "echte" mW? De meeste claims kloppen niet van dit soort laser "pointers"...