PDA

Bekijk Volledige Versie : VMware server 2.0 webinterface



Serve-xs
13/11/09, 13:43
Heren,

Vorige week nog een servertje in het DC geplaatst. Nou loop ik tegen een vreemd probleem aan waar ik niet uit kom. Via google kan ik helaas ook geen nuttige informatie vinden. De mensen die het zelfde probleem hebben als mij. De oplossingen die worden gegeven mogen voor mij helaas niet werken.

Het is alsvolgt. Ik heb VMware server 2.0 geinstalleerd. Deze beschikt over een webinterface om je virtuele machines te beheren. Na de installatie (welke zoals verwacht aan gaf dat de installatie succesvol was) leek de webinterface niet te werken.

Deze zou bereikbaar moeten zijn via http://xx.xx.xx.xxx:8222 .

Helaas is dat niet het geval. Toch draait de service voor deze webinterface wel. Het restarten hier van heeft helaas geen zin. VMware opnieuw installeren had ook geen effect.

Systeem: CentOS 4.5


Mvg

baahmi
13/11/09, 13:46
niet dat ik er kennis van heb, maar is het misschien niet beschikbaar onder https ?

Mvgr,
Martin

Serve-xs
13/11/09, 13:54
niet dat ik er kennis van heb, maar is het misschien niet beschikbaar onder https ?

Mvgr,
Martin

Voor HTTPS gebruik je gewoon https:// en poort 8333. Maar helaas werkt dat ook niet.

WeServIT
13/11/09, 13:57
service iptables stop?

avanmessen
13/11/09, 14:01
Heb je xinetd geinstalleerd ?
Heb je ook iptables gestopt ?
Probeer "service vmware start" ?
Soms starten niet alle services ...

Serve-xs
13/11/09, 14:09
Heb je xinetd geinstalleerd ?
Heb je ook iptables gestopt ?
Probeer "service vmware start" ?
Soms starten niet alle services ...

iptables gestopt ja
xinetd gestart
vmware al meerdere malen gerestart

Dit had ik allemaal al eerder gedaan maar het mocht niet baten.

lmp
13/11/09, 14:37
wat geeft een ' lsof' op de poorten? doet vmware daadwerkelijk gebruik maken van de 8333 poort?

Serve-xs
13/11/09, 15:04
[root@servexs-srv03 ~]# lsof -i -n -P | grep vmware
vmware-au 20740 root 10u IPv4 180375 TCP *:902 (LISTEN)

Nou is 902 de management port maar niet de poort voor de webinterface. Uiteraard is de webinterface niet bereikbaar op poort 902.

lmp
13/11/09, 15:10
wat geeft een
lsof -P | grep TCP | grep 8222

Serve-xs
13/11/09, 15:26
wat geeft een
lsof -P | grep TCP | grep 8222

Niets. Dat wil zeggen dat er geen service naar deze poort luisterd. Beetje vreemd als de service toch echt is gestart en geconfigureerd op poort 8222.

lmp
13/11/09, 15:32
Niets. Dat wil zeggen dat er geen service naar deze poort luisterd. Beetje vreemd als de service toch echt is gestart en geconfigureerd op poort 8222.

Dan draait de service dus niet. Kun je hem wel gestart hebben, kan die best met een foutmelding gestopt zijn. Dat wordt dus de log files doorspitten waarom die stopt, nadat jij hem start.

Zolang die lsof regel niets terug geeft, draait de service dus niet.

Serve-xs
13/11/09, 15:34
Dan ga ik dat even doen. Thnx!

Serve-xs
13/11/09, 16:06
Okee, om een of andere vage reden werkt het nu wel opeens. Helaas treed de volgende error meteen op bij het inloggen op de webinterface:


Unexpected response from vmware-authd: 501 Global command GLOBAL server to non-host agent targets not supported

Zover ik kan zien komt dit omdat het host-os niet ondersteund wordt. Dankjewel voor het lezen van de requirements/supported OS'sen voordat je een server installeerd meneer de collega :)

daveww
13/11/09, 16:29
Ik zelf heb VMWare Server 2.x ook draaien onder CentOS enkel dan versie 5.4 x86_64 zonder enige problemen.

Serve-xs
13/11/09, 19:19
Ik zelf heb VMWare Server 2.x ook draaien onder CentOS enkel dan versie 5.4 x86_64 zonder enige problemen.

Heb je die error niet gekegen tijdens het inloggen? Ik heb gegoogled enkrijg te zien dat dit komt omdat het niet compatible zou zijn met CentOS. Beetje vreemd dacht ik al.

32 bit overigens.

Piwi-Web
14/11/09, 14:27
Heb je die error niet gekegen tijdens het inloggen? Ik heb gegoogled enkrijg te zien dat dit komt omdat het niet compatible zou zijn met CentOS. Beetje vreemd dacht ik al.

32 bit overigens.

Even de nieuwe CentOS erop installeren? :thumbup:

4.5 is al best oud dus verbaast mij niks dat vmware server 2.0 dat niet ondersteund.

Serve-xs
14/11/09, 18:22
Even de nieuwe CentOS erop installeren? :thumbup:

4.5 is al best oud dus verbaast mij niks dat vmware server 2.0 dat niet ondersteund.

Sorry,

Ik bedoel natuurlijk 5.4 ;)

vne
10/12/09, 00:08
de ervaring leert mij dat je het beste een X-server aanvinkt en alle ontwikkelaarstools tijdens installatie van centos
install van vmware lukt daarna probleemloos
een volledige (net)install met vmware up and running op een dik half uurtje
en uiteraard iptables juist instellen (SElinux staat uit bij mij)

The-BosS
10/12/09, 04:05
de ervaring leert mij dat je het beste een X-server aanvinkt en alle ontwikkelaarstools tijdens installatie van centos

En waarom zou je in godsnaam een linux server met grafische module installeren, aangezien vmware server gewoon een cli prog is.

Bij mij werkt het overigens wel met centos 5.4 maar ik vlieg wel constant uit de webinterface met fouten. Binnenkort zal ik er geen last meer van hebben want het wordt een xen node (source 3.4.x), maar had het in de tijd nodig voor soundcard support (streaming client). Wat nu blijkbaar ook in xen zou moeten werken.

Serve-xs
10/12/09, 09:10
En waarom zou je in godsnaam een linux server met grafische module installeren, aangezien vmware server gewoon een cli prog is.

Bij mij werkt het overigens wel met centos 5.4 maar ik vlieg wel constant uit de webinterface met fouten.

Dit probleem heb ik ook.. Gelukkig komt er deze week ESX op :)

lmp
10/12/09, 09:44
Je heb waarschijnlijk glibc-2.5-xx.i386.rpm op je systeem geinstalleerd staan. Probleem is heb ik hier opgelost door wat files uit de glibc-2.5-34.i686 te pakken.

glibc-2.5-34.i686.rpm uitpakken naar een tijdelijke folder:

rpm -Uvh --root=/tmp/libc --nodeps glibc-2.5-34.i686.rpm

Kopieer de libc-2.5.so over de libc.so.6 uit de vmware folder:

cp /tmp/libc/lib/libc-2.5.so /usr/lib/vmware/lib/libc.so.6/libc.so.6

Even de boel opnieuw starten en je crashes zouden niet meer voor moeten komen.