PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] Ongeveer 100 servers, vanaf 1 Euro!



PimEffting
10/11/09, 14:28
Hallo allemaal,
We zijn weer lekker aan het opruimen en hebben daarom een grote partij servers te koop.
Vanaf Pentium3 tot dubbele Xeon.
Verder een stapeltje aan spareparts en aanverwanten.

Het betreft hier een zakelijke verkoop via een veiling.
De veiling loopt af op aankomende vrijdag om 16u00 dus wees er op tijd bij!
Wij verkopen de spullen exclusief via DAAN:
http://www.daanveilingen.nl/Project.aspx?ProjectId=4641
Opsturen is vaak ook mogelijk, contacteer hiervoor DAAN.

Bijgevoegd een spreadsheet met allerlei spannende gegevens.
Mocht je (nuttige) aanvullende informatie willen stuur dan een PB.

joelski
10/11/09, 14:43
nice.

Sander Boers
10/11/09, 18:02
moet je ze zelf ophalen of verstuur je ook?

DC^
10/11/09, 18:04
@ Sander:


Opsturen is vaak ook mogelijk, contacteer hiervoor DAAN.

Spyder01
10/11/09, 18:13
Zitten wel wat interessante objecten tussen. Nadeel van die veilingsites is dat er weer 16% aan opgeld en nog eens BTW over heen komt.

santema
11/11/09, 01:23
Zitten wel wat interessante objecten tussen. Nadeel van die veilingsites is dat er weer 16% aan opgeld en nog eens BTW over heen komt.

Grootste nadeel is dat er meer mensen bieden ;).

Spyder01
11/11/09, 09:37
Grootste nadeel is dat er meer mensen bieden ;).

Dat ook, de verkoopprijs ligt dan vaak veel hoger dan wat het nog waard is (er van uitgaan dat alles 3+ jaar gedraait heeft). Maar met 16% aan opgeld wordt het dan nog extra duur.

NetOne.nl
11/11/09, 10:28
mja maar tis heel simpel TS wilt gewoon geld vangen? :P

Keizer
11/11/09, 10:57
nevermind, /self-destruct

santema
11/11/09, 13:01
mja maar tis heel simpel TS wilt gewoon geld vangen? :P

Het is nog simpeler, de TS wil van zn servers af, maar heeft er geen zin/tijd voor. Dan kun je kiezen of je gaat proberen de hele partij in 1 keer te verkopen, of je verkoopt ze per stuk en geeft het uit handen, lekker handig zo toch?

Jimmy1987
11/11/09, 13:09
Heb er net eens tussen zitten kijken. Zitten leuke dingen tussen waren het niet dat je makkelijk 50% extra kunt gaan rekenen bovenop je eindbedrag.

En 33€ aan verzendkosten vindt ik nu ook niet om te zeggen normaal.
Normaal wordt er 30 € gerekend voor een pallet verzending geloof ik dus waarom dit dan zo duur moet.

Geert-Jan
11/11/09, 13:10
Ik zie het probleem ook niet. Wil je het hebben, of niet. Bied dan wat het je waard is, en niet meer. Er is meer dan zat van dit spul te koop, wil je aan server x niet meer uitgeven dan €1,00, dan bied je gewoon niet meer dan € 0,726. Simpel toch?

santema
11/11/09, 13:44
Heb er net eens tussen zitten kijken. Zitten leuke dingen tussen waren het niet dat je makkelijk 50% extra kunt gaan rekenen bovenop je eindbedrag.

En 33€ aan verzendkosten vindt ik nu ook niet om te zeggen normaal.
Normaal wordt er 30 € gerekend voor een pallet verzending geloof ik dus waarom dit dan zo duur moet.

Je kunt het ook ophalen hoor. Denk je dat ze gewoon een sticker op die server plakken voor verzending? Ik denk dat daar nog wel meer bij komt kijken;

Verpakking + bescherming
Manuren voor het inpakken
Afleveren/ophalen bij/door transporteur
Verzendkosten

etc.

PimEffting
11/11/09, 14:45
Volgens mij zijn er vaste bedragen voor de verzending, afhankelijk van het gewicht. Daarvoor kun je het beste even DAAN contacteren.

Voor ons is het belangrijkste dat we van alle zooi af willen. Je kunt je voorstellen dat dit behoorlijk wat ruimte inneemt. Door virtualisatie denk ik niet dat we deze spullen nog gebruiken (leeftijd tussen 1 en 5 jaar). Alles wat we ervoor kunnen krijgen is mooi meegenomen. Maar omdat we niet veel tijd erin willen steken (afhandelen transacties e.d.) doen we het via DAAN. Tot nu to erg tevreden over de afhandeling en dan nemen wij een lagere prijs voor lief.

santema
13/11/09, 00:35
dan nemen wij een lagere prijs voor lief.

Je zou er een stuk meer voor kunnen krijgen als het systeem van DAAN uberhaupt zou werken, e-mail komt bij ons niet aan, bij orange niet, bij gmail niet, meer moeite ga ik er niet voor doen, het is graag of niet. Ik ben vast niet de enige met dit probleem?

baahmi
13/11/09, 08:46
Je zou er een stuk meer voor kunnen krijgen als het systeem van DAAN uberhaupt zou werken, e-mail komt bij ons niet aan, bij orange niet, bij gmail niet, meer moeite ga ik er niet voor doen, het is graag of niet. Ik ben vast niet de enige met dit probleem?

Heb nooit problemen gehad met Daan (op gebied van mail ed). Een tijd geleden hebben ze volgens mij wat aanpassingen gemaakt, wardoor de daan site eigenlijk niet meer werkt onder firefox (Linux).

Mvgr,
Martin

PimEffting
13/11/09, 12:07
DAAN is ook te bellen via 0297-237 600.

De veiling loopt tot vanmiddag 16u00, dus laatste kans om te bieden...

pdu
13/11/09, 14:11
DAAN is ook te bellen via 0297-237 600.

De veiling loopt tot vanmiddag 16u00, dus laatste kans om te bieden...

Als omschrijving wat uitvoeriger was geweest en de staat van de spullen gegarandeerd werden. Je weet niet waarop je bied op dit moment. En bij een veiliging is het wel zo dat je in de staat zoals aangeboden je het mee moet nemen, anders brengt DAAN kosten in rekening.

Wel grappig dat sommige artikelen bijna op nieuw prijs zit. (o.a. een tft monitor en een tft scherm).

Ik denk dat als je hier op een server bied je alleen voor de kast + rails (indien die erbij zit) moet gaan en er vanuit moet gaan dat je de hardware kunt weggooien, dan valt het achteraf alleen maar mee als het wel werkt.

Wel vind ik het opvallend hoeveel er nog geboden word op oude XEON machines. Wat je in een paar maanden aan stroom kwijt bent is al meer dan wat je er voor betalen gaat :-)

Vraagje zit rails overbij overigens of alleen de slide die aan de server geschroeft zit, dat is namelijk niet goed op de foto's te zien.

pierce
13/11/09, 14:37
Wel grappig dat sommige artikelen bijna op nieuw prijs zit. (o.a. een tft monitor en een tft scherm).



Dat is de reden waarom ik nauwelijks nog naar veilingen kijk, er wordt tegenwoordig zo absurd hoog geboden dat je in de winkel vaak goedkoper uit bent met nieuwe producten... ->|
Blijkbaar heeft men het idee dat kavels op een veiling per definitie goedkoop zijn waardoor er zonder te vergelijken snel te veel wordt geboden.

WebMeso
13/11/09, 15:10
Wanneer is het dan mogelijk om de server die gekocht is, nadat de veiling sluit, op te halen? Kan dit nog dezelfde dag?

// EDIT //
Ik heb het antwoord al op de site gevonden.
Ophalen van kavels - Voor elke veiling wordt er op locatie een uitleverdag georganiseerd. Tijdens de uitleverdag kunnen op een vastgesteld tijdstip de gewonnen kavels worden opgehaald. De gegevens over tijd en locatie van een uitleverdag staan onderaan de kavel pagina vermeld.
Neem een uitgeprinte versie van uw factuur mee. De afhandeling ter plaatse kan zo snel en doeltreffend verlopen.
Zorg voor voldoende mankracht, vervoer en gereedschap. De medewerkers van DaanAuctions kunnen u hier niet bij helpen.

Phu
13/11/09, 15:19
Als omschrijving wat uitvoeriger was geweest en de staat van de spullen gegarandeerd werden. Je weet niet waarop je bied op dit moment. En bij een veiliging is het wel zo dat je in de staat zoals aangeboden je het mee moet nemen, anders brengt DAAN kosten in rekening.

Wel grappig dat sommige artikelen bijna op nieuw prijs zit. (o.a. een tft monitor en een tft scherm).

Ik denk dat als je hier op een server bied je alleen voor de kast + rails (indien die erbij zit) moet gaan en er vanuit moet gaan dat je de hardware kunt weggooien, dan valt het achteraf alleen maar mee als het wel werkt.

Wel vind ik het opvallend hoeveel er nog geboden word op oude XEON machines. Wat je in een paar maanden aan stroom kwijt bent is al meer dan wat je er voor betalen gaat :-)

Vraagje zit rails overbij overigens of alleen de slide die aan de server geschroeft zit, dat is namelijk niet goed op de foto's te zien.

Heb vorig jaar wat spullen gekocht ook van dezelfde verkoper via Daan Veilingen
en daarvan deden sommige dingen het gewoon niet.

Verkoper weet dit natuurlijk ook daarom is het startbod laag degene die hoog biedt
koopt op eigen risico.

pdu
13/11/09, 15:53
Heb vorig jaar wat spullen gekocht ook van dezelfde verkoper via Daan Veilingen
en daarvan deden sommige dingen het gewoon niet.

Verkoper weet dit natuurlijk ook daarom is het startbod laag degene die hoog biedt
koopt op eigen risico.

Jammer dat je dit niet eerder aangegeven hebt.

Wel uitgekookt om hier naar die veiliging te wijzen.

De enige leuke veiling was die van de boedel van Landis. (begin deze eeuw).

Daar liepen niet zoveel techneuten rond waardoor je dingen voor een leuke prijs op de kop kon tikken. Tenminste veilende partij had ook RMA/DOA spullen in een rack laten hangen waardoor je niet wist dat die stuk waren. (je mag bij kijk dagen nergens aanzitten of aanzetten) maar dat werd gelukkig gecompenseerd met het voordeel van de rest.

pdu
13/11/09, 16:12
Wel erg ontransparant werkt die DAAN site.

Veiling afgelopen en gelijk niets meer te zien, terwijl er in de laatste minuut veel autobiedingen zijn uitgevoerd.... (lijkt me sterk dat er veel mensen op verschillende items tegerlijkertijd door blijven bieden tot maximum...).

Tip gebruik geen autobod bij Daan, want dan weet je van te voren wat je kwijt bent.

santema
13/11/09, 16:52
Was wel thuis, maar vergeten te kijken naar het einde, toch nog 4 kavels "gewonnen", de vorige veiling één, die werkte prima, in tegenstelling tot de voige keer nu toch maar wel ophalen :).

baahmi
13/11/09, 17:00
Het is een beetje rommeltje idd aan het einde van de veiling. Weet niet precies wat je bedoeld met "want dan weet je van te voren wat je kwijt bent", maar kan je verzekeren dat autobod alleen maar wat doet als er iemand anders hoger geboden heeft..

Mvgr,
Martin

pdu
13/11/09, 23:47
Het is een beetje rommeltje idd aan het einde van de veiling. Weet niet precies wat je bedoeld met "want dan weet je van te voren wat je kwijt bent", maar kan je verzekeren dat autobod alleen maar wat doet als er iemand anders hoger geboden heeft..

Mvgr,
Martin

Op basis van wat kun je dat verzekeren?
Pas een half uur na de veiling kon ik pas zien wat ik gegund heb gekregen. (per mail)

Er is geen enkele technische reden waarom ik niet 1 over vier online kan zien wat gegund is.

Ook kon ik geen cut and paste doen van betaal gegevens uit PDF met Firefox, erg irritant met betalen op de site kon ik geen betaal gegevens vinden.

Al met al is dit de eerste en laatste keer bij Daan.

baahmi
13/11/09, 23:52
In de biedhistorie staat wat je hebt gewonnen (althans als de dikgedrukte letters bovenaan staan). Het kan zeker duidelijker idd :).
bij bvba betere ervaringen op dat gebied. Bij Daan is het weer handiger vinden wat je wilt over veilingen heen.. Zo missen ze allemaal wel wat.. Kan nog wel een lijst met bugs opnoemen die ik op de diverse veilingsites ben tegengekomen, maar als ze die info willen, moeten ze me maar inhuren :)

Mvgr,
Martin

PimEffting
14/11/09, 12:05
Om wat vragen te beantwoorden:

- Er ligt een grote doos met rails, die kun je erbij zoeken.
- Alle servers hebben we getest (opgestart). Als het defect is, staat dat erbij. Je kunt op locatie alsnog testen. De garantie is "tot de voordeur".
- De ophaaldag is volgens mij volgende week vrijdag