PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting opschorten?



DJ020
06/11/09, 17:06
Hallo,

Even een algemene vraag, jullie weten hier vast wel een goed antwoord op...

Ik heb zelf een internetbedrijf. De hosting hebben wij extern geregeld. Dit bedrijf heeft een achterstand in de administratie gehad. Ineens komen ze nu zelf met een hele stapel facturen, waarvan wij al dachten dat deze via onze accountant betaald waren. Over deze facturen zijn nu dus afspraken gemaakt.

Nu wil het geval dat dit bedrijf uit 2 bestuurders bestaat waarvan 1 van de bestuurders een korting met ons heeft afgesproken. Toen wij de andere bestuurder (die nu met de facturen komt) vroegen om een credit, dreigde hij dat hij onze website uit de lucht zou halen. De andere bestuurder is officieel nog steeds bestuurder maar niet meer actief werkzaam. Een erg emotionele reactie, of niet??

Uiteraard hebben wij hierop gereageerd en contact opgenomen met onze advocaat. Dit is wettelijk niet toegestaan, zonder redelijke termijn en zeker niet omdat er afspraken zijn gemaakt en er alleen om de korting is gevraagd!!! Het uit de lucht halen van een commerciele website n.a.v. de vraag of er nog een credit volgt voor de afgesproken korting..........Gekker kan bijna niet. Overigens heb ik deze "hoster" ook al gevonden bij Tros Opgelicht. Blijkbaar ben ik niet de enige gedupeerde.

En ja hoor, de website is inmiddels uit de lucht!!! Volgens het SIDN moeten we nu afwachten (3 werkdagen), de verhuizing is in gang gezet maar in dit geval heeft de partij die de hosting nu regelt dus meer macht dan de eigenaar van de domeinnaam.

Hoe zien jullie deze situatie en hebben jullie toevallig nog tips? Ik begrijp dat jullie normaal op een andere stoel zitten maar ik kan me niet voorstellen dat andere hostingbedrijven zo te werk gaan.

Groet,

BsHosting
06/11/09, 17:18
Dat het niet netjes is ben ik met je eens maar belangrijk is wel staan deze kortingen ergens vermeld dat jullie die zouden krijgen.

De facturen opzich als die niet niet betaald zijn zul je alsnog moeten voldoen.

Ik neem aan dat je van die andere persoon toch wel een telefoonnummer hebt zodat je het netjes kan uitleggen en dat hij het oplost met zijn compagnon.

DJ020
06/11/09, 17:44
Met die ene bestuurder hebben wij ook nog steeds contact, de korting is toegezegd. Een mondelinge afspraak geldt natuurlijk ook en indien nodig kan ik deze afspraak ook nog wel op papier krijgen. Overigens willen wij uiteraard gewoon de facturen betalen en hierover zijn ook afspraken gemaakt. Nu is de reden voor het uit de lucht halen echter de vraag om de korting te verrekenen op de factuur. Dat mag toch geen aanleiding zijn om een website uit de lucht te halen? Wel belangrijk misschien is dat we ook nog nooit een herinnering hebben ontvangen en/of een melding dat als we niet voor een bepaalde datum betalen de consequentie is dat de website uit de lucht gaat.

Triloxigen
06/11/09, 19:03
Persoonlijk vind ik het direct afsluiten wijzen op geen inlevingsvermogen gebaseerd op jou verhaal (maar er is vast een tweede kant).

Zorg dat je de afspraak op papier hebt, overleg dit aan degene die de factuur stuurt en vraag om een correctie.

DJ020
06/11/09, 20:33
Triloxigen, ik begrijp je logische reactie over dat er vast een tweede kant is maar ik kan je melden dat die er niet is. Er is een achterstand in de administratie bij ons hostingbedrijf geweest. Ik heb een afspraak gemaakt over de betalingstermijn van deze facturen (waarbij hij nog niets eens een creditfactuur voor dubbele facturatie heeft verwerkt). Toen mijn collega vervolgens vroeg naar een creditfactuur voor de 50% korting kwam er direct een bericht dat de website vanmiddag om 15.00 uur uit de lucht gehaald zal worden als er dan niet is betaald. Let wel! Wij hebben reeds afspraken gemaakt over deze veel te laat in rekeninggebrachte facturen. Ik heb zoals ik al schreef inmiddels nog meer gedupeerde gevonden. 1 Heeft er zelfs een post op trosopgelicht gezet. Daarnaast is het volgens de wet niet mogelijk om zonder herinnering, sommatie of ander dreigement zomaar te besluiten om de website uit de lucht te halen. Temeer omdat er afspraken zijn gemaakt over hun eigen slechte administratie en daardoor ontstane openstaande facturen. Nou ja, mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Triloxigen
06/11/09, 22:34
Dus, ze versturen facturen erg laad en je hebt een betalingstermijn van een dag?
Dat lijtk me niet redelijk, klinkt eeerder als snel geld cachen om het bedrijf dan te laten klappen oid.

DJ020
07/11/09, 01:07
Nog mooier, ik ben er net zelfs achtergekomen dat de te leveren diensten nog niet eens klaar zijn! En dat ik d.m.v. een dubbel betaalde factuur nu eigenlijk zelf een vordering heb van welliswaar maar 3,00......De veel te laat gefactureerde facturen zijn onredelijk gezien de eigen administratieve puinhoop van dit bedrijf, maar nog niet eens vervallen. Maandag zie ik mijn advocaat weer, een klacht bij het SIDN en de geschillencommissie en dan zien we wel weer verder. In de tussentijd een goed lopend internetbedrijf plat, dat gaat een hoge schadepost worden.

Maar wat jij schrijft, cashen en verdwijnen zou mij gezien het verleden van deze persoon ook niet verbazen. Kent hier iemand nog een specifieke geschillencommissie of iets anders waar je nog meer een klacht in kan dienen? Ik weet wel dat het bij het SIDN kan, aangezien deze persoon daar ook als deelnemer staat.

davhog
07/11/09, 09:37
geld cachen :thumbup: moest er wel even om lachen zo op de vroege zaterdagochtend
De computer termen raken steeds meer ingeburgerd :lovewht:

Triloxigen
07/11/09, 11:55
:thumbup: moest er wel even om lachen zo op de vroege zaterdagochtend
De computer termen raken steeds meer ingeburgerd :lovewht:
Ik lag met griepverschijnselen al in bed en mijn focus is daardoor helaas niet zo goed meer :(

davhog
07/11/09, 12:20
Ik lag met griepverschijnselen al in bed en mijn focus is daardoor helaas niet zo goed meer :(

Oh, ik dacht dat het juist met opzet zo geschreven was: cachen in de betekenis van: tijdelijk opslaan/bufferen van het geld. Goed.... weer on topic.

Ik zou het inderdaad met SIDN opnemen omdat zij degene zijn die je kunnen vertellen hoe je de domeinnaam zo snel mogelijk kunt verhuizen naar een nieuwe deelnemer. Wegverhuizen bij deze partij zou ik sowieso doen gezien jullie verstoorde verhouding.

BsHosting
07/11/09, 12:39
In de tussentijd een goed lopend internetbedrijf plat, dat gaat een hoge schadepost worden.

Als ik je verhaal zo lees betaal je 1 factuur dubbel ter waarde van 3 euro nou dat zal een grote schadepost opleveren.
If you pay peanuts you get monkeys simpel zat.

Ik snap een aantal dingen in je verhaal even niet, losstaand van het feit dat er altijd wel degelijk 2 kanten van het verhaal zijn ook al zeg je van niet.


De veel te laat gefactureerde facturen zijn onredelijk gezien de eigen administratieve puinhoop van dit bedrijf, maar nog niet eens vervallen.

Dat daar een puinhoop is qua administratie ontslaat je nog steeds niet van je betalingsverplichtingen , al factureren ze een jaar na dato.


Let wel! Wij hebben reeds afspraken gemaakt over deze veel te laat in rekeninggebrachte facturen.

Als je daar al afspraken over hebt zal e.e.a ook op papier staan neem ik aan.
Je hebt nog wel contact met de eerste geef je zelf aan maar je zegt nergens wat hij hier als antwoord op geeft.

Nogmaals een verhaal heeft 2 zijden en als je er maar 1 hoort is het moeilijk om te zeggen wie er nu in zijn recht staat.

Persoonlijk vind ik op deze manier afsluiten niet kunnen maar ik ken de andere zijde van het verhaal niet.

Je geeft aan dacht dat de boekhouder het betaald had maar neem aan dat jij de factuur ook ziet of niet.