PDA

Bekijk Volledige Versie : verhuizen phpBB DB Plesk 7.5.4 Cpanel 11



chester
06/11/09, 15:33
Hoi allemaal,

Wij proberen met een nieuwe klant het één en ander voor te bereiden. Zij bezitten een belangrijke medische site met een belangrijk forum.
Ze willen graag verhuizen van hun huidige provider naar ons toe. Nu draaien ze ene Linux Plesk versie, wij kunnen ze cpanel en DA bieden. We willen hen overzetten aar een Cpanel account maar met behoud van alle gegevens.

Aangezien de migratietools niet erg waterdicht zijn wilden we één op één kopiëren. Van de database een backup maken en weer importeren.

Helaas draaien zij echter een verouderde versie van phpBB. Daarnaast is hun DB ongezipped inmiddels 85Mb groot wat de maximaal te importen grootte overschrijdt.
Ze hebben al eens proberen te upgraden naar de laatste versie en dat is heimelijk mislukt, reden onbekend.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Triloxigen
06/11/09, 15:35
Ik neem aan dat je als server beheerder ook wel op andere manieren een database kan importeren dan via phpMyAdmin?
Via CLI is importeren namelijk zo gebeurd, anders kun je nog kijken naar de LOAD DATA INFILE mogelijkheid.

Ik zou eerst het hele forum verplaatsen, de oude phpBB2 versie.
Zorgen dat het draait
En dan upfgaden naar versie 3.

pvdpf
06/11/09, 15:39
Database exporteren en vervolgens via commandline importeren.

Welke versie gebruiken ze?
Als dat versie 2 is, kun je een schone phpbb3 ernaast installeren.
Als de installatie is afgerond, kun je phpbb2 naar phpbb3 eenvoudig converteren.

®on
06/11/09, 15:43
Ik neem aan dat je als server beheerder ook wel op andere manieren een database kan importeren dan via phpMyAdmin?
En voor de niet-serverbeheerders is er Bigdump (http://www.ozerov.de/bigdump.php).

Bestanden overzetten, dump maken, dump importeren. Daarna een test setup aanmaken en de upgrade uitvoeren. Indien succesvol: toepassen op de live setup. Wel vooraf even een backupje maken ;)

chester
27/11/09, 23:24
Uiteindelijk was bigdump wel een mooie oplossing. Dank daarvoor!