PDA

Bekijk Volledige Versie : Prenames



WebBizz
19/08/02, 20:12
Heeft er iemand ervaring met Prenames?
http://www.prenames.nl

tidus
19/08/02, 23:16
Ja, eerlijk gezegd vind ik het niet echt geweldig. Hun management interface is simpelweg heel onoverzichtelijk.

Verder worden verhuizing heel moeilijk afgehandelt (je moet er zelf achteraan gaan).

En ze zetten hunzelf als Technical Contact altijd in de WHOIS informatie. Verder heb ik meegemaakt dat de contacts en nameservers die ik opgeef niet overeenkomen met wat zij ervan maken.

Stel ik heb mijn eigen naam als contact gemaakt in het begin, maar ik wilde niet mijn eigen naam er in hebben, dus heb ik een ander contact gemaakt met algemene gegevens. Maar elke keer als ik die opgeef krijg ik alsnog mijn eigen gegevens te zien. Ze letten daar niet echt op. Achteraf wijzigingen maken is duur bij hen.

Maar ja, je moet toch wat als je meer extensies wil aanbieden.
Wij doen tegenwoordig zoveel mogelijk met register.com voor de nationale tld's. En directNIC voor com/net/org.

Interlab
21/08/02, 12:20
Tidus,

je reactie kan niet geheel onbesproken blijven, vandaar het volgende:

* een nieuw Management Systeem zijn we nu -op basis van reacties van klanten- aan het bouwen.

* een verhuizing van een .com domein kan helaas alleen via de admin handle lopen (daar kunnen wij dus niets aan doen, dat geldt voor iedereen). Dit geldt dus niet voor andere extensies.

* We zetten alleen waar dat niet anders kan handles van onszelf bij registraties en hebben ook geen enkele behoefte ergens bij te staan.

* Als je een klacht hebt over gegevens die wij al dan niet hebben gebruikt, communiceer dat dan bij ons. Als we fouten maken dan wijzigen we die altijd kostenloos. Verdere wijzigingen kosten tussen de €2,50 en €5 (excl. te maken kosten).

Hans Bennink

Domenico
21/08/02, 16:18
We zetten alleen waar dat niet anders kan handles van onszelf bij registraties en hebben ook geen enkele behoefte ergens bij te staan.

Hans, kun je me vertellen waar dat dan noodzakelijk is want wij hebben daar bij onze registrar namelijk geen last van en kunnen ALLE informatie 1000x veranderen per dag als het moet en zonder extra kosten.


een nieuw Management Systeem zijn we nu -op basis van reacties van klanten- aan het bouwen.

Kijk eens hoe bulkregister, opensrs en de anderen het doen...

WebBizz
21/08/02, 16:20
En wie is 'onze registrar' dan wel?

Domenico
21/08/02, 16:54
Origineel geplaatst door WebBizz
En wie is 'onze registrar' dan wel?

Voor totale controle --> bulkregister.com

Interlab
21/08/02, 23:35
Domenico,

we zijn zelf geen registrar en de meeste klanten verzorgen zelf hun com, org en net domeinnamen bij de registrar van hun keuze. Maar andere klanten besteden het volledige domeinnaamproces aan ons uit. Als dan een wijziging wordt uitgevoerd, dan rekenen we daarvoor een klein bedrag. Onze mensen doen hun werk ook niet gratis.

Echter, bij grotere hoeveelheden domeinnamen of wijzigingen e.d. rekenen we aanmerkelijk lagere tarieven.

Hans Bennink (Prenames)

boomaugurk
18/11/03, 04:50
Bij www.bulkregister.com kan je toch geen .NL domeinen aanvragen/beheren? Ik kom het niet tegen op hun site in elk geval...

WebBizz
18/11/03, 07:08
Bij Bulkregistrar kun je alleen comnetorg etc registreren, inderdaad geen .nl domeinen.

Peter
25/11/03, 00:08
Zo, hier nog een ervaring met Prenames: KLOTE

Het begon allemaal aardig, leuk contact, contract en fijne overeenkomst. Toen moest ik een domeinnaam gaan verhuizen. Sorry mensen, maar dat heeft een maand geduurd! En toen was het nog niet rond. Ik wilde een domeinnaam claimen, die ze voor de gein maar even op hun eigen naam hebben gezet ZONDER (!!) nameservers. Ik belle, zeiden ze dat ze die nameservers pas 2 maanden konden wijzigen... Tot overmaat van ramp vindt meneer de contactpersoon zichzelf zo goed dat hij het contract maar verbroken heeft omdat de rekening voor een domein dat nogsteeds niet goed was opgeleverd niet meteen ging betalen.

Ik bellen: Ik had onvoldoende kennis en was bovendien onbeschoft tegen hem..

Conclusie en tip: Zoek lekker verder! Deelnemers .nl zijn er zat en die andere extensies kun je wel ergens anders regelen.

boomaugurk
29/11/03, 09:29
Ze maken inderdaad wel fouten met het invoeren (ik dacht dat dat automagisch zou gaan!) van de handles, want ik heb de info van mijn domeinen eens gechecked en bij de techical contact staan meestal andere gegevens dan die door mij zijn opgegeven, er staat dan vaak de gegevens van Prenames/Interlab i.p.v. mijn eigen handle! Ik zie dat dit vorig jaar speelde maar blijkbaar nu nog steeds!!! Niet zo best :(

oeleboele
20/02/04, 00:54
Zijn er nog goeie alternatieven voor Prenames?

Wil er zelf weg namelijk. Ben nu 2x onbeschoft behandeld en dat is me nog nooit ergens gebeurd.

Ik zoek eigenlijk alleen maar een .NL registratiedienst.

- Geen set-up kosten
- Verwerking binnen 1 werkdag
- Liefst rond 10 fleuro per .nl domein
- Liefst met control panel
- Graag betaling aan het eind van de maand, scheelt weer een berg facturen

Peter
20/02/04, 09:27
Ik heb het geloof ik al eerder gezegd, OpenRegistrar.nl.. Zwerft hier geloof ik ook rond..

Arjanvt
20/02/04, 11:31
kijk ook naar openprovider.nl, heeft een heel admin systeem geloof ik...

AlterNET
20/02/04, 23:32
-knip Janneman-
Reclame eigen bedrijf is niet toegestaan in dit onderdeel.

ThePostman
20/02/04, 23:38
Ik zou zeggen...neem eens contact op met een aantal van hun resellers en vraag wat hun er van vinden

handy
07/07/04, 11:08
Wij hebben geen goede ervaringen met prenames. Bij aanvraag voor een wijziging van een domein, zag iemand van prenames dat wij maar 1 domein bij hen hadden. En zijn letterlijke reactie was: "jullie hebben maar 1 domein geregistreerd via ons, ik ga jullie nu uitschrijven als klant.". Tja wij waren met stomheid geslagen, maar ach we kunnen ze nu missen als kiespijn.

rogerhe
30/07/04, 12:25
Prenames (http://www.prenames.nl) is een inkoopdienst voor bedrijven die domeinnamen willen inkopen voor hun klanten.

Als je inderdaad van plan bent om maar een domeinnaam te registreren en die ook nog van jezelf is dan behoor je tot mijn spijt niet tot de doelgroep van Prenames.

Prenames is immers een groothandel.

Om deze reden zullen we je bij een afname van maar 1 domeinnaam op een gegeven moment moeten verzoeken om voortaan zaken te doen met een van onze klanten in plaats van direct met Prenames zelf.

WebBizz
30/07/04, 13:31
Welkom op dit forum Roger :)

ekid
05/06/07, 19:48
Prenames is werkelijk waar, een kutbedrijf.
Momenteel ben ik een rechtzaak aan het voorbereiden tegen deze arrogante klootzakken.

Al minsten 2 jaar krijg ik facturen van hen met daarop domeinnamen die al reeds verhuisd of opgeheven zijn. Iedere keer zeg ik er wat van, maar word ik toch gedwongen deze te betalen.

Dit maal weigerde ik te betalen voor iets wat ik niet afneem, waarop Bo de Visser mijn domeinnamen heeft gekaapt (ja ook die van mijn klanten) gewoon op zijn naam gezet.

Alles wat hierboven in de reacties verteld is, heb ik ook mee gemaakt.

Kortom een klote bedrijf met een arrogantie directeur.

crazycoder
05/06/07, 20:30
Al minsten 2 jaar krijg ik facturen van hen met daarop domeinnamen die al reeds verhuisd of opgeheven zijn. Iedere keer zeg ik er wat van, maar word ik toch gedwongen deze te betalen.

Tip 1: zeg tijdig op en zorg ervoor dat je een bevestiging heb.

Ken ze via via, denk niet dat het een slecht bedrijf is maar flexibel is anders.


* een nieuw Management Systeem zijn we nu -op basis van reacties van klanten- aan het bouwen.

Hans Bennink
M'n neef heeft jullie een uitgebreide e-mail gestuurd met fouten en foutjes die hij op had gemerkt. Nooit iets over gehoord.

Hij zal verrast zijn als er daadwerkelijk iets mee zou gebeuren :)

internettoday.nl
06/06/07, 08:51
kortom: Prenames is niet zo succes. Wij zijn er klant geweest. al in 2001 of 2002 geloof ik. Wat toen ook geen succes. Wij hebben de mazzel gehad dat ze ons niet factureerde. Ook niet als we dit melden. Altenatieven zijn er overgens 1000 in een dozijn. OpenProvider is overgens geen Altenatief. Heeft alleen een mooie buitenkant maar de binnenkant is net als Prenames.

Groovy
08/06/07, 00:11
Zijn er nog goeie alternatieven voor Prenames?

Wil er zelf weg namelijk. Ben nu 2x onbeschoft behandeld en dat is me nog nooit ergens gebeurd.

Ik zoek eigenlijk alleen maar een .NL registratiedienst.

- Geen set-up kosten
- Verwerking binnen 1 werkdag
- Liefst rond 10 fleuro per .nl domein
- Liefst met control panel
- Graag betaling aan het eind van de maand, scheelt weer een berg facturen


Kijk eens naar transip, NL domeinamen registreren gaat daar bijna realtime (Je moet nog steeds wachten op de zone file update maar dat is overal) En betaling gaat automatisch per jaar. Control panel kan alles veranderd worden, voor een houder wijziging zitten volgens mij wel kosten aan maar dat weet ik niet zeker.

robjk
07/03/08, 17:45
Hele slechte ervaringen met Prenames. Ze hebben niet gereageerd om mijn klachten via de telefoon. Daarna heb ik onderstaande brief geschreven (ivm privacy namen weggelaten).

InterLAB BV
Postbus 1
2064 ZG Spaarndam

Oudkarspel, 18 juni 2007

Betreft: Opzegging na klachten

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van 2 .eu domeinnaam verhuizingen zijn er bij mij flinke irritaties ontstaan. Bij de aanvraag ging ik er vanuit (zoals Prenames ook pretendeert) dat de aanvraag automatisch gebeurt.

Na een telefoongesprek met PERSOON1 was mijn irritatiegrens bereikt, ze kon mij enkel vertellen dat het nu in orde was en dat ik maar niet moest “zeuren”. Ik vroeg haar naar haar direct leidinggevend, maar kreeg die pas na enkele minuten “kruisverhoor”. Ik heb daar ook telefonisch een klacht ingediend.

Dhr. PERSOON2 (volgens PERSOON1 haar direct leidinggevende) kon mij toen vertellen wat er aan de hand was en bood zijn excuses aan. Ik kreeg overigens te horen dat .eu verhuizingen de laatste maanden niet door het systeem werden behandeld en dat klanten iedere keer vanzelf belden dat er iets mis was. Maar het systeem werd niet aangepast met een mededeling daarover “omdat het eigenlijk niet zo hoort”; klanten moesten dus maar zelf maar bellen met de status.

PERSOON2 gaf toen echter wel aan dat de verhuizing direct werd ingeschoten (nb een week na de aanvraag en de blunder van PERSOON1 die mijn SPOED negeerde door niet door te geven dat ik direct teruggebeld wilde worden).

Toen ik vandaag wederom door mijn klant gebeld werd dat het nog niet in orde was ben ik weer gaan bellen. Wederom kreeg ik PERSOON1 aan de telefoon. Ze kon me vertellen dat alles perfect werkte, pas toen ik haar vroeg de domeinnaam in te toetsen op internet gaf ze toe dat het inderdaad niet werkte, ze vond het wederom vreemd. Toen ik aangaf dat het een DNS probleem betrof riep ze de hulp van haar collega in. Een minuut later kon ze me vertellen: “Het wordt in orde gemaakt”. Mijn vraag wat er mis was begreep ze niet en ze antwoordde wederom met “Het is nu toch in orde?”.

Naar aanleiding van bovenstaande zeg ik alle diensten bij jullie per de eerstvolgende datum per domeinnaam op, de domeinnamen zullen in de loop der tijd verhuisd worden naar OpenProvider. De opzegging geschied dus per domeinnaam op de te verlopen datum!

Mochten jullie nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief kunnen jullie per e-mail contact met mij op nemen op info@jk.nl of per telefoon op 0226 340300.

Hoogachtend,
JK Webdesign


Robbert Jongkind
Algemeen directeur

Begin januari kreeg ik een factuur van Prenames. Ik heb aangegeven dat ik alles had opgezegd, maar dat was niet volgens hun manier gebeurt. Na enkele emails heen en weer dreigen ze nu met gerechtelijke stappen om de factuur betaald te krijgen. Ook zeggen ze in hun brief dat ze alle diensen per direct stoppen en per domeinnaam een bedrag van 49 euro in rekening brengen om dit te doen.

Ik heb nu zo snel mogelijk alle domeinnamen die ik daar nog had lopen (stuk of 10 waren er nog over) verhuisd.

Mensen; denk heel goed na voordat je met Prename, ServerNation of Interlab in zee gaat !

Inmiddels overigen heel erg tevreden klant bij OpenProvider (telefonisch perfect en makkelijk systeem). Overigens nog een heel stuk goedkoper ook, maar dat terzijde.

Triloxigen
07/03/08, 17:57
Ik ben geen klant van servernation (2,50 voor het wijzigen van een nameserver vond ik wat te gek).
Maar het zijn wel een stel whiners, heb weleens mailcontact met ze gehad over andere zaken.

rogerhe
10/03/08, 14:10
Ik ken JK Webdesign eigenlijk vooral als een partij die regelmatig te laat is met het betalen van rekeningen en kennelijk een probleem heeft met betalen.

Ik vind dit soort reacties tekenend; wel een ander gebruiken als bank van lening door regelmatig te laat te betalen (inderdaad, Prenames faktureert nog keurig achteraf) maar onmiddelijk zeuren als het even niet gaat zoals je wilt.

Verhuizingen van .eu's worden bij ons volautomatisch ingeschoten. Echter loopt 75% de mis in omdat contactpersonen niet reageren op de verhuisverzoeken, of die verzoeken terecht komen bij de oude provider die ze negeert.

Een beetje kinderachtig om dat vervolgens op een provider af te reageren die daar niets aan kan veranderen.

Erg vreemd overigens om de dienstverlening van Servernation af te kraken terwijl je daar nooit klant bent geweest.

De 2.50 voor nameserver wijzigingen is overigens al lang geleden afgeschaft. En Triloxigen, ik kan me overigens nog goed herinneren dat het ge-whine over een of andere linksite de laatste keer toch echt van jou af kwam.

robjk
14/03/08, 07:53
Roger (volgens mij het eerste contact dat ik met jou direct heb),

Had niet verwacht dat je zou reageren. Dat vind ik dan wel weer netjes. Ook al was ik met regelmaat te laat met betalen (gemiddeld betaalde ik binnen 25 dagen) ik heb wel altijd betaald voor de diensten.

Hetgeen waardoor ik uiteindelijk ben overgestapt naar een andere leverancier is het feit dat jullie mijn SPOED en later ook mijn klacht gewoonweg hebben genegeerd. Fouten zijn menselijk, daar heb ik alle begrip voor, dat weten jullie ook, maar dit kan niet.

Toen ik weg wilde gaan bij jullie (het vertrouwen was weg) heb ik aangegeven netjes weg te willen gaan, zonder problemen. Jullie eis dat ik alle domeinnamen stuk-voor-stuk moest opzeggen door middel van een print met handtekening ging mij echter te ver. Naar aanleiding van julie "sommatie" tot betaling heb ik bovenstaande brief gepubliceerd. Meer omdat jullie het hard spelen, doe ik hetzelfde.

Als je slim bent trap je handmatig al mijn domeinnamen uit het systeem (alles is inmiddels verhuisd naar openprovider) en hou je het "rustig".

Gr. Robbert
JK Webdesign

PS Wat betreft Servernation, ik dacht dat het allemaal 1 pot nat was. Prenames, Interlab en Servernation. Als ik dat mis heb mijn excuses.

SF-Jeroen
14/03/08, 08:46
TransIP, alles realtime, tech kan je zelf zijn. Gratis wijzigingen.

Triloxigen
14/03/08, 09:03
ik kan me overigens nog goed herinneren dat het ge-whine over een of andere linksite de laatste keer toch echt van jou af kwam.


O, je bedoeld toen je verschillende hosting gerelateerde websites kopieerde en de content gebruikte om Google te lokken waarna de bezoekers naar je eigen website werden gestuurd?

rogerhe
14/03/08, 09:41
O, je bedoeld toen je verschillende hosting gerelateerde websites kopieerde en de content gebruikte om Google te lokken waarna de bezoekers naar je eigen website werden gestuurd?

Ik geloof dat wat je nu doet smaad heet. Ik heb nooit iemands content gekopieerd. Ik heb je toen ook verzocht om je claims te onderbouwen met bewijs. Buiten 'het zal wel zo moeten zijn' kwam er geen zinnig woord uit je. Nu flik je het weer.

De site in kwestie werd toendertijd gehost door ServerNation, inspectie van het account van de gebruiker liet geen content zien.

Google was toendertijd direct klant van ServerNation, je denkt toch niet dat ik gek ben ?

Triloxigen
14/03/08, 09:52
Ok, ik zal het anders verwoorden.

Een website gehost door ServerNation die content kopieerde van verschillende websites en liet zien aan zoekmachines (aldus de cache van de zoekmachine's zelf) waardoor zoekmachines deze pagina's indexeerden en alle verkeer naar deze pagina's doorstuurde naar een website van de serverhoster zelf.

En wil je op die laatste vraag echt een antwoord ;)

vcelis
14/03/08, 09:55
Ik geloof dat wat je nu doet smaad heet. Ik heb nooit iemands content gekopieerd. Ik heb je toen ook verzocht om je claims te onderbouwen met bewijs. Buiten 'het zal wel zo moeten zijn' kwam er geen zinnig woord uit je. Nu flik je het weer.

De site in kwestie werd toendertijd gehost door ServerNation, inspectie van het account van de gebruiker liet geen content zien.

Google was toendertijd direct klant van ServerNation, je denkt toch niet dat ik gek ben ?

Loopt allemaal precies een beetje uit de hand. Om terug op topic te gaan: TransIP no go? prijzen zijn nochtans relatief in orde.

Triloxigen
14/03/08, 10:07
TransIP werkt prima, de support is niet altijd naar wens maar in 3 jaar tijd heb ik die maar 2 nodig gehad omdat het allemaal prima werkt dus niet iets om van wakker te liggen.

vcelis
14/03/08, 10:10
Kunnen deze alle tld's die ze aanbieden transfereren? Vind dit precies niet onmiddellijk op hun website.

DennisWijnberg
14/03/08, 10:36
Ik geloof dat wat je nu doet smaad heet. Ik heb nooit iemands content gekopieerd. Ik heb je toen ook verzocht om je claims te onderbouwen met bewijs. Buiten 'het zal wel zo moeten zijn' kwam er geen zinnig woord uit je. Nu flik je het weer.

De site in kwestie werd toendertijd gehost door ServerNation, inspectie van het account van de gebruiker liet geen content zien.

Google was toendertijd direct klant van ServerNation, je denkt toch niet dat ik gek ben ?

Afhankelijk van of het waar is of niet, anders heet het laster.

Triloxigen
14/03/08, 10:56
Kunnen deze alle tld's die ze aanbieden transfereren? Vind dit precies niet onmiddellijk op hun website.

Nagenoeg wel. Maar er zijn bepaalde tld's die maar weinig bedrijven kunnen transferen waaronder .nu.

rogerhe
14/03/08, 11:17
Hetgeen waardoor ik uiteindelijk ben overgestapt naar een andere leverancier is het feit dat jullie mijn SPOED en later ook mijn klacht gewoonweg hebben genegeerd. Fouten zijn menselijk, daar heb ik alle begrip voor, dat weten jullie ook, maar dit kan niet.



We werken met een ticketsysteem en in principe moet er op ieder ticket snel een antwoord komen. Komt er geen ticketnummer terug, dan is je mailtje niet aangekomen.




Toen ik weg wilde gaan bij jullie (het vertrouwen was weg) heb ik aangegeven netjes weg te willen gaan, zonder problemen. Jullie eis dat ik alle domeinnamen stuk-voor-stuk moest opzeggen door middel van een print met handtekening ging mij echter te ver. Naar aanleiding van julie "sommatie" tot betaling heb ik bovenstaande brief gepubliceerd. Meer omdat jullie het hard spelen, doe ik hetzelfde.


Die eis is niet om te pesten, maar om er voor te zorgen dat we wegverhuizingen en opheffing goed kunnen tracken. Krijgen we gewoon een mailtje met 'hef maar op' dan resulteert dat vaak in ofwel gezeik met SIDN (geen formuliertjes), eindgebruikers die niet weten wat er met hun domeinnaam gebeurt, er gaan administratief allerlei dingen fout, er kunnen communicatieproblemen ontstaan (zeker daar waar opzegtermijnen een rol spelen), domeinnamen worden verlengd terwijl dat niet de bedoeling is; kortom het heeft de potentie om een enorme bende te worden en het kost ons te veel mankracht om te verwerken en de rommel die het veroorzaakt op te ruimen.

Een opheffing die via het systeem is ingevoerd is voor ons eenvoudig te tracken, de opzegdatums worden volautomatisch gehonoreerd en er volgt altijd een bevestiging. Bovendien is het voor iedereen duidelijk wat de status is, welke namen er nog niet zijn verhuisd etc.

Het is niet meer dan een maatregelen om er voor te zorgen dat het geen bende wordt en ik hoop dat je dat begrijpt.

Inmiddels zijn de papieren opzeggingen vervangen door een papierloze variant zodat het allemaal een stuk minder moeite kost.

De betalingsherinneringen verlopen grotendeels geautomatiseerd.



Als je slim bent trap je handmatig al mijn domeinnamen uit het systeem (alles is inmiddels verhuisd naar openprovider) en hou je het "rustig".


Er draaien nog maar een paar namen bij ons: othellobelgium.be,double-d.nu, fahrradferienportugal.de en ursapaint.de. De rest staat al op inactief.
Die paar namen blijven doorlopen tot ze zijn wegverhuisd of we een opdracht tot opheffing krijgen.

Ik heb opdracht gegeven om de nog openstaande faktuur even aan te passen. Hiervan ontvang je nog bericht vandaag.



PS Wat betreft Servernation, ik dacht dat het allemaal 1 pot nat was. Prenames, Interlab en Servernation. Als ik dat mis heb mijn excuses.


InterLAB (opgericht na de verkoop van vuurwerk internet) is de eigenaar van oa. ServerNation en Prenames. De systemen en procedures van beiden zijn gescheiden, de doelgroepen en diensten van beiden zijn dan ook volledig verschillend.

robjk
14/03/08, 12:09
We werken met een ticketsysteem en in principe moet er op ieder ticket snel een antwoord komen. Komt er geen ticketnummer terug, dan is je mailtje niet aangekomen.
Mijn SPOED kwam per fax en via de telefoon (buiten het forum wil ik je wel namen en overige correspondentie geven). Mijn klacht is per post verstuurd (samen met de opzegging) omdat de klacht na hem telefonisch te hebben doorgeven niet beantwoord werd. Ik denk dus dat jullie emailsysteem (met tickets) prima werkt, maar de andere communicatievormen niet goed werken.

Wat betreft de opzegging was ik vrij duidelijk in mijn email/opzegging naar jullie toe. Ik verhuis alles naar OpenProvider behalve double-d die ik al via het systeem had opgezegd.


Er draaien nog maar een paar namen bij ons: othellobelgium.be,double-d.nu, fahrradferienportugal.de en ursapaint.de. De rest staat al op inactief.
Die paar namen blijven doorlopen tot ze zijn wegverhuisd of we een opdracht tot opheffing krijgen.

De 2 .de domeinnamen zijn al een tijd weg bij jullie, de .nu had ik vorige jaar al opgezegd. De .be domeinnaam is pending (vanwege jullie dreigement alle diensten stop te zetten heb ik alles wat nog bij jullie stond weggehaald).


Ik heb opdracht gegeven om de nog openstaande faktuur even aan te passen. Hiervan ontvang je nog bericht vandaag.

Heb net een factuur ontvangen waarvan 2 kwijtscheldingen, 1 in rekening gebracht die al betaald is en 1 naheffing .nu die ik al had betaald (heb 2 jaar .nu betaald) en hem vroegtijdig opgezegd.



InterLAB (opgericht na de verkoop van vuurwerk internet) is de eigenaar van oa. ServerNation en Prenames. De systemen en procedures van beiden zijn gescheiden, de doelgroepen en diensten van beiden zijn dan ook volledig verschillend.

Tja, ik typ interlab.nl in en zie die 2 sites. Vandaar de verwarring.

rogerhe
14/03/08, 12:12
Ok, ik zal het anders verwoorden.

Een website gehost door ServerNation die content kopieerde van verschillende websites en liet zien aan zoekmachines (aldus de cache van de zoekmachine's zelf) waardoor zoekmachines deze pagina's indexeerden en alle verkeer naar deze pagina's doorstuurde naar een website van de serverhoster zelf.


Bijna, maar het was nog wat gekker allemaal.

De site in kwestie werd gehost bij ServerNation en leek aan de buitenkant op een soort lelijke startpagina kloon.

Na klachten oa. hier en via e-mail ben ik gaan kijken naar wat er op die site draaide.

Het enige wat ik in dat account terug kon vinden was een php scriptje van een paar kb en een mysql database vol met URLs (een stuk of 40000) die zo uit een Google API call afkomstig leken te komen op high volume keywords.

Het script voerde HTTP 302 redirects uit naar de geindexeerde URLs als de google, yahoo of msn spiders langskwamen en deed een normale Location: redirect bij niet Google bezoek.

De Google spider anders behandelen is overigens niet toegestaan volgens de regels van Google en kan resulteren in het uit de index geschrapt worden. Da's ondanks klachten niet gebeurd.

Een 302 response code betekent dat de informatie waarnaar je verwijst tijdelijk een andere URI heeft. Dit in tegenstelling tot een 301 response die een permanente lokatieverandering aangeeft.

Gekopieerde content of enige andere content buiten die lijsten met URL's heb ik echter nergens aangetroffen, en dat zou ook reden voor onmiddelijke afsluiting zijn geweest.

Het kopieren van content zou overigens duidelijke sporen in andermans serverlogs moeten hebben achtergelaten, een proxy zou dat ook doen. Daar heb ik ook geen aanwijzingen van gezien, noch hier noch in de klachten die me via e-mail bereikten.

Ik weet inmiddels bijna zeker dat die 302 redirect van het php scriptje tot gevolg had dat Google's index in de war werd geschopt (Yahoo en MSN lieten namelijk een heel ander resultaat zien op dezelfde queries, en bij gekopieerde content zou dat niet het geval zijn).

Google liet zich naar mijn idee foppen door het type redirect en verving de URL in de index door de redirect URL van de betreffende site maar liet de summary en cached content van de gelinkde site staan.

Dus stel evilsite.nl linkte naar victimsite.nl, Google's bot kwam langs, spiderde de boel, dan was de url in de index van Google naar victimsite.nl foetsie, en stond daar opeens iets als evilsite.nl/redirect.php?target=victimsite.nl of iets soortgelijks. De cache, summary bleven intact met de oorspronkelijke info van victimsite.nl.

Er werd gesprongen naar de pagina's waarna gedirect werd zodat het meestal alleen opviel als je de url in Google bekeek, of wanneer mod_tsunami de site blokkeerde omdat er te veel resources werden gebruikt.

Inmiddels is er genoeg over die bug te vinden (ironisch genoeg via Google).

Na nogal wat klachten over de site en een ontstaan betalingsconflict over dataverkeer (dat steeg exponentieel) hebben we de site geblokkeerd.

Pas hierna kwamen bezoekers voortaan op een pagina van ServerNation terecht. Door het herindexeren van de inmiddels niet meer bestaande links verdwenen de links vervolgens weer uit de cache.



De 2 .de domeinnamen zijn al een tijd weg bij jullie, de .nu had ik vorige jaar al opgezegd. De .be domeinnaam is pending (vanwege jullie dreigement alle diensten stop te zetten heb ik alles wat nog bij jullie stond weggehaald).


Misschien is er iets misgegaan met het verhuizen van die .de's.

Volgens de whois draaien ze nog bij ons. Double-d.nu is inderdaad opgezegd , maar liep nog even door. Zie hieronder.



Heb net een factuur ontvangen waarvan 2 kwijtscheldingen, 1 in rekening gebracht die al betaald is en 1 naheffing .nu die ik al had betaald (heb 2 jaar .nu betaald) en hem vroegtijdig opgezegd.


De .nu is betaald voor de periode 2005-06-01-2006-06-01.
Vervolgens was deze nog niet in rekening gebracht over de periode 2006-06-01 tot 2007-06-01. .nu's zijn niet 35,- voor twee jaar, maar 35,- per jaar met een looptijd van twee jaar.

Voor de .eu speelde ongeveer hetzelfde. Is betaald voor de periode 2006-08-01 - 2007-08-01, is in 2008-03-10 wegverhuisd, maar was nog niet gefactureerd voor de periode 2007-08-01 - 2008-08-01.

Op 2007-05-30 is er een opzegging aangemaakt, vandaag dat de registratie van double-d.nu doorlopt tot 2008-06-01 en vandaar de vermelding op deze faktuur.

®on
14/03/08, 13:39
Misschien dat de heren Rogerhe en robjk de verdere afhandeling van hun geschil per email/PM/postduif kunnen doen.

robjk
14/03/08, 13:41
Dit is de eerste keer dat ik deze informatie heb ontvangen, ik ga een en ander uitzoeken en kom met conclusies. Als bovenstaande klopt betaald ik de factuur en handelen we het netjes af.

robjk
17/03/08, 12:50
Misschien dat de heren Rogerhe en robjk de verdere afhandeling van hun geschil per email/PM/postduif kunnen doen.

Per email behandeld en factuurnummers doorgeven waarop de .nu 2 jaren is gefactureerd. Verdere correspondentie tussen ons zal ik niet meer via WHT doen.

dreamhost_nl
17/03/08, 20:00
Ok, ik zal het anders verwoorden.

Een website gehost door ServerNation die content kopieerde van verschillende websites en liet zien aan zoekmachines (aldus de cache van de zoekmachine's zelf) waardoor zoekmachines deze pagina's indexeerden en alle verkeer naar deze pagina's doorstuurde naar een website van de serverhoster zelf.

En wil je op die laatste vraag echt een antwoord ;)

Ik kan dit beamen. Ook delen van onze web site waren gekopiëerd door dit bedrijf om zo klanten te lokken; gelukkig heeft Google hier een prachtige rapportagefunctie voor... ;) En nu weer verder on-topic?

robjk
18/03/08, 13:35
Update Prenames:
Tot op heden niets gehoord over mijn uitleg waardoor de factuur die ze hebben gestuurd onjuist was. Ze hebben de enige domeinnaam die ik nog bij hun had draaien opgezegd bij de register waardoor deze in quarantaine ging (was nog niet verhuizd omdat er nog geen bevestiging was van de klant). Inmiddels door Open Provider uit quarantaine laten halen, dat werkt prima !!!

Ik dacht dat Roger (die mijn inziens nog het best er van wilde maken) me zou "helpen", maar Bo Visser is echt een verschrikkelijke vent die het bloed onder je nagels kan halen.

Ik raad mensen nog steeds ten strengste af met Prenames in zee te gaan !

Kort geding aanspannen van mijn kant heb ik overigens laten zitten omdat ik het de moeite niet waard vindt er nog tijd in te steken.

Wel in het laatste gesprek met Bo Visser mee gedreigd omdat ik dacht dat er nog meer domeinnamen "bezig waren te verhuizen".

rogerhe
21/03/08, 08:57
Die uitleg is inmiddels gegeven en ik geloof dat de zaak hiermee is opgelost.

Triloxigen
28/09/09, 20:01
Prenames en Servernation is overgenomen door RealHosting, er gaat dus aardig wat veranderen.