PDA

Bekijk Volledige Versie : email verzenden limiet...



DoppyNL
03/11/09, 23:04
Hai People,

Ik wilde graag even wat feedback van dit forum over de volgende situatie.

Ik heb een reseller-account bij webhoster X (gaat ff niet om wie het is...).
Daarbinnen maak ik zelf een aantal andere accountjes aan voor website's.

Nu heeft deze webhoster een limiet ingesteld voor het aantal emails wat verstuurd mogen worden. Ik heb het idee dat deze limiet geld voor alle mails die verstuurd worden vanuit PHP, door direct-admin en daarbovenop ook nog de eventuele forwards die ingesteld zijn.
Standaard staat deze limiet bij hun op 100 emails per 24 uur, verstuur je email 101, dan wordt ie gewoon niet afgeleverd en soms komt ie dan terug met de foutmelding "unrouteable address".

Na wat discussie is deze limiet voor een account al verhoogd naar 200, maar ze waren niet echt happig om een nog verder te verhogen.
Nu liep ik afgelopen weekend weer tegen deze limiet aan en ben het, zoals jullie begrijpen, het simpelweg zat.

De site in kwestie stuurd geregeld meer emails dan dat tegenwoordig... dus die limiet is nogal problematisch.

wat is jullie gedachte over deze limieten?

WebMeso
03/11/09, 23:07
Zij zullen er wel een bepaalde reden voor hebben. Waarschijnlijk om spam tegen te gaan. Dus ik zou gewoon vragen wat je moet doen om het limiet te laten verhogen of weg te laten halen. Ook lijkt het mij handig om de partij zelf te vragen waarom er een limiet op zit. Bij het contract of de bestelling die je afgesloten is staat daar ook enige vermelding over een limiet van de te versturen emails?

Randy
03/11/09, 23:09
Limieten zijn niet erg. Deze zijn er vaak juist om de gebruiker te beschermen. Wel moet je hier duidelijk in zijn. Ikzelf heb ze ook aanstaan, maar verhoog ze op verzoek. Eerst even kijken waarom (druk forum bijvoorbeeld) en dan het aantal aanpassen naar een meer geschikte waarde.

Triloxigen
03/11/09, 23:44
Er zijn er meer, het ligt ook erg aan wat de klantengroep van de hoster is.
Maar 100 per account vind ik aan de krappe kant, laat staan per domein.

Ahmed
04/11/09, 00:46
Is het geen mogelijkheid de mails gewoon via SMTP te versturen? (phpmailer o.i.d.)

Randy
04/11/09, 00:57
Is het geen mogelijkheid de mails gewoon via SMTP te versturen? (phpmailer o.i.d.)

Ook dan telt Directadmin (Exim). Maar heb jij ooit problemen gehad bij je provider? Het limiet van 100 is gewoon ietwat laag. Wanneer TS angeeft bij zijn hoster dat dit te laag is en met legitieme redenen komt (forum, contactformulieren) en zorgt dat hij geen `vage` systemen (tell-a-friend) heeft draaien, denk ik dat de hoster wel bereid is om een aanpassing te maken.

Ahmed
04/11/09, 02:15
Ook dan telt Directadmin (Exim). Maar heb jij ooit problemen gehad bij je provider? Het limiet van 100 is gewoon ietwat laag. Wanneer TS angeeft bij zijn hoster dat dit te laag is en met legitieme redenen komt (forum, contactformulieren) en zorgt dat hij geen `vage` systemen (tell-a-friend) heeft draaien, denk ik dat de hoster wel bereid is om een aanpassing te maken.

Ah dat wist ik niet. Heb zelf nooit problemen hiermee gehad inderdaad.

marsipulami
04/11/09, 09:10
wij hebben het limiet ook op 200 per dag staan en indien de klant een goed argument heeft verhogen wij deze.