PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope Microsoft hosting gezocht



jpbosk
03/11/09, 11:25
Hoi,

Ik ben voor iemand op zoek naar goedkope Microsoft (shared) hosting. De volgende punten zijn belangrijk:

- ASP.NET 3.5 ondersteuning
- Mogelijkheid om de website in Full Trust te draaien
- Mogelijkheid om bestaande (meerdere!) domeinnamen te gebruiken (voor 1 website)
- SQL Server 2005 of 2008 met 1 database
- Bij voorkeur: toegang tot raw logfiles en/of fatsoenlijke website statistieken

Ik kwam tijdens mijn zoektocht uit op DiscountASP.net, maar op 1 of andere manier voelt dit een beetje pauperig aan. Toch zien hun beloftes er wel goed uit.

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met DiscountASP.net, en/of weet iemand een andere Microsoft hoster die voldoet aan bovenstaande punten?

Gr. JP

feniks
03/11/09, 11:41
Beste JP,

Ik zou eens een blik werpen bij Webstekker. http://www.webstekker.nl

MvG,
Feniks

GlobalServe
03/11/09, 12:13
Je kan hier een offerte vragen, dan kunnen wij u een aanbod doen:

http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Randy
03/11/09, 17:55
Ik kwam tijdens mijn zoektocht uit op DiscountASP.net, maar op 1 of andere manier voelt dit een beetje pauperig aan. Toch zien hun beloftes er wel goed uit.

Kies een partij in Nederland of West Europa als je hier zelf ook zit en je bezoekers hier grotendeels vandaan komen. Laadtijden vanuit de VS liggen nu eenmaal een stuk hoger.

Een full-trust blijft misschien lastig. Ikzelf zou bedenkingen krijgen wanneer een provider dit aan zou gaan bieden en ben dan benieuwd hoe de beveiliging geregeld is (Ieder zijn eigen application pool, als dit genoeg is?). Immers zou ik me niet prettig voelen bij het idee dat er andere gebruikers - het is immers een shared server - ook kunnen 'rommelen'.

jpbosk
03/11/09, 20:43
Mja, die full trust is opzich wel een eis, aangezien er functionaliteit gebruikt wordt die niet onder medium trust werkt (on the fly plaatjes genereren met wpf). Voor zover ik kan vinden levert alleen DiscountASP dat, die overigens ook servers in de UK hebben.

Die Webstekker is trouwens ook een goede optie. Ik had 'm zelf niet eens gevonden! Bedankt.

Nu twijfel ik nogal tussen beide... Is er iemand die ervaringen heeft met 1 van beide, en me daar wat over kan vertellen?

Ingvald
03/11/09, 21:01
Zoals Randy al zegt, een hoster die shared webhosting aanbiedt icm. Full Trust, is niet met veiligheid bezig. Dit draait vroeg of laat fout uit. Vraag is of je dit risico wil nemen natuurlijk.

De meeste applicaties zijn trouwens wel in (custom) medium trust te draaien, vaak is het gewoon een kwestie van een beetje trial en error.

Dus ofwel ga je op zoek naar een hoster die een beetje met je wil meedenken, ofwel kan je bv, indien het budget het toelaat een lichte VPS afnemen.

Randy
03/11/09, 21:02
Een vraag aan concullega's... lastig. Ikzelf heb vrij nare ervaringen met Webstekker. Maar dat was als bemiddelaar/consultant, niet als klant. DiscountASP ken ik verder niet.
Het is m.i. belangrijk dat je een partij hebt, die je ook verder kan helpen met je SQL en .NET problemen. Hosting aanbieden kan iedereen, maar bij complexe vragen wil je soms even dat je samen met de hoster naar een oplossing zoekt. Of dat hij in ieder geval je (technische) probleemsteling kan begrijpen.
Een andere partij die .NET hosting aanbied en hier ook kennis van heeft is Vevida.nl. Misschien dat zij ook een full-trust kunnen leveren?

Randy
03/11/09, 21:03
Dus ofwel ga je op zoek naar een hoster die een beetje met je wil meedenken, ofwel kan je bv, indien het budget het toelaat een lichte VPS afnemen.

Je hebt dan wel alle vrijheid, maar praat ook meteen over een ~69 euro denk ik. (Windows Server 2008 Web edition) en moet zelf voor het beheer zorgen. De veiligheid en schaalbaarheid is er dan wel weer en je kunt gebruik maken van het Web Platform Installer die zeer makkelijk werkt. O.a voor installaties van Umbraco via remote desktop.

jpbosk
04/11/09, 15:46
Nadeel van een VPS is ook dat je meestal zelf voor je licenties moet zorgen. Sommige hosters bieden die licenties welliswaar in de vorm van een huurprijs aan, maar het komt sowieso wel over de prijs heen. En daarvoor is deze site nog veel te klein.

Misschien is het dan toch wel een idee om de full trust wens opzij te zetten, en voorlopig het plaatjes genereren niet te doen, of anders te doen als dat mogelijk is.

Nog maar even onderzoeken...