PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows 7 online prijzen



DutchTSE
01/11/09, 11:21
Ik ben eens aan het kijken wat Windows 7 zoal kost.

Zo heb je de OEM versies en de retail versies, waar een gigantisch prijsverschil in zit. Echter is het niet toegestaan om als bedrijf zelf de OEM versie te gebruiken, ook al ben je systeembouwer (toch?). Je zit dan dus op de retail versie.

Versies met fysieke levering:
De Ultimate retail versie is via microsoft te krijgen voor +/- 400,- Euro.
Via een aantal Nederlandse webshops voor 271,- Euro
Via amazon.co.uk voor 169 GBP (= 188,80 Euro)
Via amazon.com voor 291,99 Dollar (= 197,00 Euro).

Tot zover de bekende websites.
Nu heb je websites als g2play.net, onlinekeystore.com welke aangeven ook legale retail versies te leveren.

Op g2play.net betaal je 119,00 Euro voor een serienummer + online download vanaf Microsoft servers
Op onlinekeystore.com betaal je 169 Dollar (= 114 Euro) voor een serienummer + online download vanaf Microsoft servers.

Er zitten dus gigantische prijsverschillen tussen de verschillende leveranciers etc. Nu neig ik om voor mijn PC thuis (welke gedeeltelijk zakelijk gebruik wordt) een versie van g2play.net te kopen, gezien de positieve ervaringen van eerdere kopers.

Mijn verhaal gaat nu even over Windows 7, maar ook Office 2007 Ultimate is voor 44,00 te kopen op g2play.net, in tegenstelling tot 600 Euro voor de upgrade versie.

De vraag is: doen?! Of toch maar wat meer betalen en een doosje met DVD thuis gestuurd krijgen? Waar halen jullie je Windows 7 zo goedkoop mogelijk? De bedoeling is dat het natuurlijk legaal is, want een half legale versie is ook gewoon illegaal :)

mathijsie
01/11/09, 11:25
Voor zover ik weet, mag je als bedrijf OEM versies gebruiken. Echter zouden deze Windows versies eigenlijk alleen geleverd mogen worden met nieuwe PC's (voor zover ik weet).
In ieder geval, Microsoft's licenties zijn ronduit vreemd te noemen. Niemand weet precies wanneer je wat mag gebruiken, en zelf zijn ze er ook nogal vaag over.

DutchTSE
01/11/09, 11:27
Voor zover ik weet, mag je als bedrijf OEM versies gebruiken. Echter zouden deze Windows versies eigenlijk alleen geleverd mogen worden met nieuwe PC's (voor zover ik weet).
In ieder geval, Microsoft's licenties zijn ronduit vreemd te noemen. Niemand weet precies wanneer je wat mag gebruiken, en zelf zijn ze er ook nogal vaag over.
Inderdaad alleen bij nieuwe PC's.. echter zou ik een PC zelf bouwen en dus als systeembouwer mezelf een PC leveren, is OEM dan ook nog toegestaan? Dan alsnog blijft een OEM uit Nederland even duur als een retail versie via g2play.net, en daar wil ik de discussie heen hebben ;)

fmanders
01/11/09, 12:12
Inderdaad alleen bij nieuwe PC's.. echter zou ik een PC zelf bouwen en dus als systeembouwer mezelf een PC leveren, is OEM dan ook nog toegestaan? Dan alsnog blijft een OEM uit Nederland even duur als een retail versie via g2play.net, en daar wil ik de discussie heen hebben ;)

Als ze de zelfde prijs zijn, dan neem je toch de retail versie ? ben je 100% van het gezeik af :)

BsHosting
01/11/09, 12:15
Officieel mogen alleen systembuilders de OEM gebruiken d.w.z. PC winkels, Fabrikanten, en systembuilders waaronder ik zelf val, alleen diverse winkels trekken zich daar niks van aan en verkopen het ook aan particulieren.

Wat mij bterfet zou er best eens een betere regeling mogen komen dit soort geintjes kosten ons uiteindelijk omzet.

Er is hier in de buurt bij een pc zaak eens een bezoekje geweest van Micro en de zaak is nu dicht vanwege dit geintje OEM verkopen.

Downloads aanbieden mag ook niet dus vroeg of laat zullen ze een keer hangen Micro kennende.

DutchTSE
01/11/09, 12:16
Als ze de zelfde prijs zijn, dan neem je toch de retail versie ? ben je 100% van het gezeik af :)

Klopt, alleen heb je dan weer het punt: de OEM versie krijg je in een doosje met stikker uit Nederland, de retail versie koop je via een site waarbij je het serienummer per mail krijgt en de cd via een download en het bedrijf achter de site in Engeland zit. Als de site inderdaad legale retail verkoopt is er geen probleem, maar die zekerheid is bij een OEM uit Nederland toch een stuk groter (mits beide inderdaad legaal zijn om zakelijk te gebruiken).


Officieel mogen alleen systembuilders de OEM gebruiken d.w.z. PC winkels, Fabrikanten, en systembuilders waaronder ik zelf val, alleen diverse winkels trekken zich daar niks van aan en verkopen het ook aan particulieren.

Wat mij bterfet zou er best eens een betere regeling mogen komen dit soort geintjes kosten ons uiteindelijk omzet.

Er is hier in de buurt bij een pc zaak eens een bezoekje geweest van Micro en de zaak is nu dicht vanwege dit geintje OEM verkopen.

Downloads aanbieden mag ook niet dus vroeg of laat zullen ze een keer hangen Micro kennende.

Systeembuilden is geen core business van ons, maar als ICT-er kan ik natuurlijk best eens een PC in elkaar zetten en verkopen. Eigenlijk ben ik dus ook een systeembuilder. En de term 'gebruiken' bedoel ik mee: op een eigen PC op kantoor installeren en gebruiken. Dat verkopen aan particulieren niet is toegestaan is logisch.

Downloads aanbieden mag inderdaad niet, echter komen deze downloads van Microsoft servers zelf af (als je dus via een site Windows 7 koopt krijg je een URL naar de download locatie op microsoft.com)

Spyder01
01/11/09, 12:53
http://www.nu.nl/internet/2110527/honderden-illegale-versies-van-windows-7-verkocht.html


Een paar groothandels waar ik zaken mee doen kunnen maar moeilijk de retail leveren. Vindt sowieso ook het prijsverschil tussen retail en OEM buiten proporties. Als het nou eens een keer een tientje scheelt zou je niemand horen klagen.

Microsoft is erg onduidelijk.

Stel: ik bouw een compleet nieuwe pc, installeer hier een OEM versie op en dan? Code op de kast plakken en CD mag je niet aan de klant meegeven?

Ik heb Microsoft al diverse malen gecontacteerd en ben er zelf eens op bezoek geweest, maar veel duidelijker werd dat niet. Bij de retail versie zou je voor ondersteuning betalen. Nou, zo geweldig is die ondersteuning nu ook weer niet en de klant klopt toch altijd aan bij de firma waar ze de pc gekocht hebben. Dus waarom moet je meer aan Microsoft betalen? Zou juist andersom moeten zijn.

Voor Microsoft valt er nog genoeg te veranderen en te verduidelijken en vooral dat prijsverschil van een paar honderd Euro aanpassen.

BsHosting
01/11/09, 12:58
Stel: ik bouw een compleet nieuwe pc, installeer hier een OEM versie op en dan? Code op de kast plakken en CD mag je niet aan de klant meegeven?

Dit mag dus wel alleen als jij een systembuilder bent en dus niet een particulier die zo geld probeert te verdienen.


Een paar groothandels waar ik zaken mee doen kunnen maar moeilijk de retail leveren. Vindt sowieso ook het prijsverschil tussen retail en OEM buiten proporties. Als het nou eens een keer een tientje scheelt zou je niemand horen klagen.


Dat ligt dan aan de groothandels zelf denk ik zo.

Maar buiten dat had de OEM prijs ook nooit naar buiten moeten komen voor particulieren en daar zijn de winkels die zich niet aan de voorwaarden houden schuldig aan.

Spyder01
01/11/09, 13:03
Dit mag dus wel alleen als jij een systembuilder bent en dus niet een particulier die zo geld probeert te verdienen.

Dat ligt dan aan de groothandels zelf denk ik zo.

Maar buiten dat had de OEM prijs ook nooit naar buiten moeten komen voor particulieren en daar zijn de winkels die zich niet aan de voorwaarden houden schuldig aan.

Erwin, ik ben geen particulier, dus dat scheelt. Maar er wordt inderdaad heel veel afgeknoeid door mensen die er makkelijk geld mee willen verdienen.

Het wisselt inderdaad per groothandel, als ik er zelf om vraag is het leveren geen probleem, maar zij geven aan dat de retail versies niet lopen, ondanks acties om dit te bevorderen van hun kant (dat is dan weer positief, dat ze er wat aan doen).

Die OEM prijs zou inderdaad niet zo bekend horen te zijn. Maar met een simpele Google opdracht vind je ze al. Zijn zelf bedrijven die ze in de winkel hebben liggen en verkopen i.p.v. retail.

BsHosting
01/11/09, 13:11
Die OEM prijs zou inderdaad niet zo bekend horen te zijn. Maar met een simpele Google opdracht vind je ze al. Zijn zelf bedrijven die ze in de winkel hebben liggen en verkopen i.p.v. retail.

En dat is nu juist de fout van alles, en dat Micro hard optreed tegen die winkels is me hier in de buurt ook opgevallen.
Ze mogen alleen wat mij betreft veel harder optreden, een winkel die een OEM verkoopt ( dus geen groothandel waar een particulier niet hoort te komen of te kunnen kopen) meteen hard aanpakken.

Men kan bij mij een pc kopen en dan zit er uiteraard een OEM op, wil de klant alleen onderdelen mag je wettelijk gezien alleen de Retail verkopen simpel zat.

Maar ja ook MP staat vol met dit soort, Win7 voor 10 euro voor de retail al in de winkels zou liggen.

Kan je wel meegeven dat Micro daar wel wat aan doet, en indien men voldoende bewijs heeft krijgt men een inval en heeft men een rechtszaak aan zijn broek, en persoonlijk zou ik die met Micro niet willen voeren.

Alleen in mijn ogen zou er vele malen sneller gehandeld moeten worden

DutchTSE
01/11/09, 14:02
Maar als je dus het zekere voor het onzekere wilt nemen, en je neemt de retail versie.. zou je het dan aan durven om op g2play.net te kopen?

Als consument (zakelijk of particulier) kun je niet aansprakelijk gesteld worden mocht blijken dat g2play.net illegale versies verkoopt, de koop vind tenslotte te goeder trouw plaats. Het prijsverschil is ook geen reden om hieraan te twijfelen, want marge kan lager zijn, er hoeft geen dvd'tje en sticker gedrukt te worden, er zijn geen verzendkosten.

Wel of geen support van Microsoft is ook geen argument voor OEM of retail, waarschijnlijk is mijn/onze Windows kennis hoger dan de gemiddelde helpdesk medewerker die daar zit. Legaliteit is wel weer een reden (voor mij althans).

Magnetronkip
01/11/09, 14:36
Ik belde van de week nog met een van me leveranciers, en de man aan de telefoon zei gewoon letterlijk waarom een update kopen als oem precies het zelde kan?

Mijn antwoord daar op was dat ik een update nodig heb om een bestaand systeem te updaten. En ik de oem daar bij niet mag verkopen, toen werd mij verteld dat ze de update niet hebben en ze alleen de oem versie kunnen leveren.

Toen maar ergens anders me update gehaald en te veel verzendkosten betaald...

BsHosting
01/11/09, 15:31
En dit bewijst dus terdege dat de schuld bij de leveranciers ligt die zich schijnbaar nergens wat van aantrekken evenals de winkels.

Zoek maar op online pc winkels de OEM wordt gewoon aangeboden maar het mag niet.
Dat Neelie kroes zich daarmaar eens mee bezighoud ipv te mekkeren op IE nu wel of niet meegeleverd mag worden ipv monopolie posities.


Ik belde van de week nog met een van me leveranciers, en de man aan de telefoon zei gewoon letterlijk waarom een update kopen als oem precies het zelde kan?

Mijn antwoord daar op was dat ik een update nodig heb om een bestaand systeem te updaten. En ik de oem daar bij niet mag verkopen, toen werd mij verteld dat ze de update niet hebben en ze alleen de oem versie kunnen leveren.

Toen maar ergens anders me update gehaald en te veel verzendkosten betaald...

Verm_Hans
02/11/09, 08:24
Ik moet toch eerlijk bekennen dat als ik dit lees:

Please contact us (g2playshop@gmail.com) after your purchase. We will send you the download mirror link from Microsoft servers to download the software.
ik toch zoiets heb van ik koop het daar niet.
Een gmailadres vind ik niet echt proffesional staan ( is persoonlijk misschien )

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet gegoogled heb op de reputatie van g2play dus dat zou het misschien nog kunnen veranderen.

Tevens is hier op het forum toch ook een Microsoft expert meende ik??
Misschien kan hij zijn licht laten schijnen op dit onderwerp.

Herbert
02/11/09, 08:48
Hoe zit dat hier mee dan? http://gistron.nl/products/83/besturingssystemen.html
Ze zitten in "Duitsland" zijn ze daar makkelijker?

DutchTSE
02/11/09, 08:58
Ik moet toch eerlijk bekennen dat als ik dit lees:

ik toch zoiets heb van ik koop het daar niet.
Een gmailadres vind ik niet echt proffesional staan ( is persoonlijk misschien )

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet gegoogled heb op de reputatie van g2play dus dat zou het misschien nog kunnen veranderen.

Tevens is hier op het forum toch ook een Microsoft expert meende ik??
Misschien kan hij zijn licht laten schijnen op dit onderwerp.
Klopt, dat gmail adres is ook vaag, aan de andere kant zijn er meerdere handen vol tweakers die bij g2play meerdere keren bestellen en zeer tevreden zijn... vandaar dat ik ook een beetje begin te twijfelen (misschien dat g2play wel van de kwaliteit van gmail gebruik wilt maken maar niet weet hoe ze dat via hun eigen domein doen).

DutchTSE
02/11/09, 09:24
Ik lees inmiddels op tweakers.net (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32846397#32846397) dat de keys die onlinekeystore verkoopt MSDN keys zijn, en dus gewoon illegaal :)

Het "If it sounds too good to be true ... it probably is" principe gaat dus weer op voor OKS. :) Wordt denk ik toch maar een retail bij amazon UK aanschaffen :D

windows7
02/11/09, 15:03
<KNIP>

MOD EDIT: Spammen word niet gewaardeerd... verder voeg je inderdaad niks toe aan het topic.

DutchTSE
02/11/09, 15:26
spammer
Als je het topic had doorgelezen had je gezien dat je nog 40 euro duurder bent dan amazon.co.uk. Verder voegt je post niks toe aan de discussie.

Maar je kwam hier alleen om te spammen, dus je zal mijn opmerking vast niet lezen :)

windows7
02/11/09, 15:50
ik had inderdaad niet goed gekeken.
voor de rest niet de opzet om te spammen.
wij verkopen zelf oog geen windows 7....en rijk worden we er al helemaal niet van.....

succes met je topic.

Magnetronkip
03/11/09, 11:08
Lees dit even http://tweakers.net/nieuws/63476/got-lezers-waarschuwen-voor-verkoop-illegale-sleutels-windows-7.html



Verschillende lezers op het GoT-forum waarschuwen voor twee websites die illegale productsleutels voor Windows 7 verkopen. De keys zijn uitsluitend bedoeld voor ontwikkelaars op het MSDN-platform. Microsoft is op de hoogte gebracht.

De sites G2play.net en de Onlinekeystore.com bieden beide de mogelijkheid om diverse uitvoeringen van Windows 7 en de bijbehorende productsleutels online aan te schaffen. Een aantal Windows 7-gebruikers melden echter op GoT dat zij na het controleren van de productsleutel erachter kwamen een MSDN-sleutel te hebben ontvangen. Hoewel de sleutel wel werkt tijdens de installatie en Windows 7 geactiveerd wordt, is het verboden om productsleutels voor het MSDN-platform - die bedoeld zijn voor ontwikkelaars - aan derden te verstrekken of te verhandelen. Bovendien is denkbaar dat de MSDN-sleutels in de toekomst op een zwarte lijst worden gezet, waardoor de betreffende Windows-installaties niet langer van updates kunnen worden voorzien.

Enkele gebruikers die een illegale sleutel hadden ontvangen, hebben naar eigen zeggen tot nu toe zonder succes contact gezocht met de twee websites in een poging de zaak aan te kaarten. Op beide webwinkels wordt op het moment van schrijven nog steeds geadverteerd met Windows 7. Inmiddels is de helpdesk van Microsoft Nederland op de hoogte gebracht. Deze heeft de meldingen doorgestuurd naar Microsoft in de VS, die het aanpakken van online piraterij moet coördineren. Of de gebruikers die een illegale sleutel hebben aangekocht alsnog een legale sleutel kunnen bemachtigen, is nog onduidelijk.

XBL
03/11/09, 13:42
Betreffende OEM: was het niet zo dat die licenties al meegeleverd mogen worden bij een hardeschijf of geheugenreepje?

Magnetronkip
03/11/09, 13:46
Betreffende OEM: was het niet zo dat die licenties al meegeleverd mogen worden bij een hardeschijf of geheugenreepje?

zover mij bekend moest er hardware op de factuur staan, maar dit weet ik niet zeker.

Pur
03/11/09, 15:37
Betreffende OEM: was het niet zo dat die licenties al meegeleverd mogen worden bij een hardeschijf of geheugenreepje?

Volgens mij stond er laatst een berichtje op NU.nl dat dat niet mocht of niet meer mocht.

Als ik dat artikel goed herinner mag je ook geen complete zelfbouw PC kopen met een OEM licentie. Alleen als de pc boer de PC zelf in elkaar zet mag het weer wel...

Spyder01
03/11/09, 16:52
Volgens mij stond er laatst een berichtje op NU.nl dat dat niet mocht of niet meer mocht.

Als ik dat artikel goed herinner mag je ook geen complete zelfbouw PC kopen met een OEM licentie. Alleen als de pc boer de PC zelf in elkaar zet mag het weer wel...

Zie mijn post op de eerste pagina met het link naar het artikel op nu.nl
En inderdaad, het is een misverstand dat je het met een nieuw moederbord en cpu + geheugen mag verkopen.

jansen mgj
03/11/09, 20:33
Als je verstandig bent gaat u eens kijken op slim.nl - als u iemand kent in bedrijfsleven of in School verblijf, dan kunt u een versie van nog geen 25 euro ontvangen ( upgrade van vista naar 7 ). Ik heb 2 licentie bemachtigd net zoals de Webpremium pakketten van Adobe!

BsHosting
03/11/09, 20:38
En dat blijft een studentenversie, geen student is de software illegaal in gebruik.
Degene die het voor jouw koopt zal een zwaar pijpje roken, hier op het ROC hebben ze er vorig jaar 1 betrapt op doorverkopen en daar heeft ie nu volgens mij nog spijt en last van.

Spyder01
03/11/09, 21:36
Als je verstandig bent gaat u eens kijken op slim.nl - als u iemand kent in bedrijfsleven of in School verblijf, dan kunt u een versie van nog geen 25 euro ontvangen ( upgrade van vista naar 7 ). Ik heb 2 licentie bemachtigd net zoals de Webpremium pakketten van Adobe!

Een studentenversie mag je alleen gebruiken in de periode dat je student bent. Software uit het Slim pakket is niet voor gebruik in het bedrijfsleven of om thuis maar iedereen van goedkope software te voorzien.

Wynand
03/11/09, 23:57
Als ik dat artikel goed herinner mag je ook geen complete zelfbouw PC kopen met een OEM licentie. Alleen als de pc boer de PC zelf in elkaar zet mag het weer wel...Doe het al jaar en dag op die manier, MS zit niet opgescheept met de schitterende ondersteuning, maar ik voor hen. Zouden ze blij mee moeten zijn. Dat ik er per computer die ik in elkaar draai een paar tientjes winst maakt kan hen waarschijnlijk niet schelen.
Tot de shops waar ik ze koop anders zeggen, blijf ik de OEM's fijn aanschaffen, stickertje op de kast en DVD mee met de klant.
Ik zeg eerder, afschaffen dat verschil tussen OEM/retail. Vroeger kon je die retails tenminste nog op 3 computers ofzo zetten, was je er tenminste nog beter vanaf dan 3x een OEM te kopen.

®on
04/11/09, 00:09
En dat blijft een studentenversie, geen student is de software illegaal in gebruik.
Dat is niet helemaal juist, want als je als student geregistreerd staat, kun je de software ook nog gebruiken als je geen student meer bent. Dat was vroeger niet het geval, nu wel. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat je geen licenties mag kopen die niet voor eigen (studenten)gebruik zijn.

Ik weet niet hoe het met slim.nl zit, maar surfspot is daar vrij duidelijk in:

Geen student of medewerker meer

De via SURFspot.nl bestelde producten mogen uitsluitend gebruikt worden wanneer je als student of medewerker aan een (onderwijs)instelling verbonden bent.

Wanneer je niet langer studeert aan of werkzaam bent voor een (onderwijs)instelling kun je dus niet meer van de via SURFspot.nl aangeschafte software gebruikmaken en dien je deze van je computer te verwijderen.

De via onze website aangeschafte software mag dus nooit voor commerciële doeleinden gebruikt worden.

Een uitzondering hierop betreffen de producten van de volgende aanbieders:
Microsoft (alleen voor toepassing voor studenten)
Adobe
Quark
De producten van bovengenoemde softwareaanbieders kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit betekent dat je ook nadat je bijvoorbeeld afgestudeerd bent van de via SURFspot.nl bestelde producten van deze aanbieders gebruik mag blijven maken.

Pur
04/11/09, 09:26
Doe het al jaar en dag op die manier, MS zit niet opgescheept met de schitterende ondersteuning, maar ik voor hen. Zouden ze blij mee moeten zijn.

Maar dat is dus blijkbaar 2 jaar geleden veranderd waardoor het nu 'illegaal' is voor mensen om thuis hun eigen PC in elkaar te schroeven.

Wat ik persoonlijk vrij belachelijk vind want als je de wil (en verstand) hebt om je PC in elkaar te bouwen dan is de kans al een stuk minder aannemelijk dat je support vragen hebt.

Wynand
04/11/09, 10:22
Wat ik persoonlijk vrij belachelijk vind want als je de wil (en verstand) hebt om je PC in elkaar te bouwen dan is de kans al een stuk minder aannemelijk dat je support vragen hebt.Op dat vlak lopen er anders ook behoorlijk wat randdebielen rond, niet zelden met een "make it fit" mentaliteit.
Maar goed, iemand die weet wat de officiële nette weg dan zou zijn om die zogenaamde systembuilder status te verkrijgen?

GlobalServe
04/11/09, 10:30
Via de partner portal kan je naar OEM gaan, daar kan je je dan registeren.

Je moet een aantal examens afleggen over preinstall (Office, Windows, SBS server).
Als die stappen doorlopen zijn, dan kijken ze of je in aanmerking komt.

Je hardware leverancier heeft hier ook iets in te zeggen.
Je moet een bepaalde omzet draaien in afname van hardware (HD's, cpu's enz...)

Wynand
04/11/09, 10:34
Maw, het is niet toegestaan af en toe voor een kennis een computer in elkaar te draaien. Als ze al gaan beginnen zeiken over minimum afnames en het kunnen installeren van server editions terwijl die niet relevant zijn voor je doel (niet dat er wat aan is), ..... them.
Heb zo eveneens mijn twijfels of veel winkelketens die eveneens assemblage&windows installatie aanbieden systembuilder zijn. Systembuilder valt imo onder de persoon die het zaakje in elkaar steekt/aflevert, for new computers only vind ik veel beter klinken, of dat nu jan met de pet is of bedrijf x die er 2000 per jaar assembleert.

GlobalServe
04/11/09, 10:36
Je kan dat wel doen, maar je zal de status systembuilder niet krijgen.

Wynand
04/11/09, 10:38
Je kan dat wel doen, maar je zal de status systembuilder niet krijgen.En daarmee officieel in overtreding zijn bij het gebruik van OEM versies.

GlobalServe
04/11/09, 10:45
Je moet mij eens vertellen hoeveel percent van de computer winkels er wel officieel Systembuilder zijn. (Degene die zelf de computers in elkaar duwen)

Ik denk dat je nog zou verschietten, de meesten weten denk ik niet wat system builder is.

Wynand
04/11/09, 11:44
Vroeg ik me inderdaad ook af..

BsHosting
04/11/09, 11:46
Ze moeten gewoon terug naar het systeem een particulier mag alleen een retail versie kopen en de winkels geen OEM aan particulieren.

Vereiste voor een Systembuilder status zou moeten zijn ( heb ik destijds al een keer gehoord bij Micro zelf )

1: een legaal bedrijf dus geen particulier
2: systembuilder zijn

Winkels die het wel verkopen aan particulieren krijgen per direct een vette zaak aan hun kont.

Wynand
04/11/09, 12:02
Dan nog blijf ik het een brakke policy vinden, als ik nu een nieuwe computer koop in losse onderdelen, waarom zou ik dan geen OEM versie mogen kopen? Val M$ toch niet lastig met supportvragen.

BsHosting
04/11/09, 12:05
Dan nog blijf ik het een brakke policy vinden, als ik nu een nieuwe computer koop in losse onderdelen, waarom zou ik dan geen OEM versie mogen kopen? Val M$ toch niet lastig met supportvragen.

Hoezo je bent geen bedrijf dus geen enkel recht om goedkopere OEM te mogen gebruiken daar is niks mis mee.
Het zelfde met groothandels waar jij alleen mag kopen als je een legaal bedrijf bent, anders mag jij ook niks kopen daar simpel zat.

VB Makro mag jij ook als particulier niet kopen omdat jij gewoonweg geen pas krijgt.

Wynand
04/11/09, 12:15
VB Makro mag jij ook als particulier niet kopen omdat jij gewoonweg geen pas krijgt.Rij je vanavond even mee?

BsHosting
04/11/09, 12:16
Zonder pas kom jij niet binnen.
En heb je geen bedrijf dan heb je de pas van een ander geleend maar mag officieel ook niet.

Spyder01
04/11/09, 12:20
Zonder pas kom jij niet binnen.
En heb je geen bedrijf dan heb je de pas van een ander geleend maar mag officieel ook niet.

Dat lukt je tegenwoordig haast niet meer. Vroeger kon dat nog, maar al zeker 2 jaar, dat ze hier om zowel de Makro pas als je ID vragen. Als je vroeger de pas moest laten zien en zei dat het de pas van je broer of oom o.i.d. was, dan was het geen probleem. Tegenwoordig wel.

Magnetronkip
04/11/09, 12:41
Dat lukt je tegenwoordig haast niet meer. Vroeger kon dat nog, maar al zeker 2 jaar, dat ze hier om zowel de Makro pas als je ID vragen. Als je vroeger de pas moest laten zien en zei dat het de pas van je broer of oom o.i.d. was, dan was het geen probleem. Tegenwoordig wel.

Ik moest de vorige keer mijn pas en de bankpas van me zakelijke rekening laten zien anders kwam ik niet binnen.

Maar we dwalen een beetje af, er zijn genoeg bedrijven die oem zo blijven verkopen. en ik zie microsoft er niet snel iets aan doen, zo blijven ze wel hun aandeel in de desktop markt houden natuurlijk.

jansen mgj
09/11/09, 10:53
En dat blijft een studentenversie, geen student is de software illegaal in gebruik.
Degene die het voor jouw koopt zal een zwaar pijpje roken, hier op het ROC hebben ze er vorig jaar 1 betrapt op doorverkopen en daar heeft ie nu volgens mij nog spijt en last van.

Nee dat is gewoon legaal - via slim contract loopt via school ik zit ook toevallig op het ROC A12 - ede.. maar niks illegaal en is gewoon een volledige versie.

Marin
09/11/09, 11:00
Nee dat is gewoon legaal - via slim contract loopt via school ik zit ook toevallig op het ROC A12 - ede.. maar niks illegaal en is gewoon een volledige versie.

Maar als jij van die school af bent, moet je er een aanschaffen.

Dan, als je je pc ook voor commerciele doeleinden gebruikt (dus voor je onderneming) is het ook illegaal om die studentenversie te gebruiken.

Piwi-Web
09/11/09, 11:01
Nee dat is gewoon legaal - via slim contract loopt via school ik zit ook toevallig op het ROC A12 - ede.. maar niks illegaal en is gewoon een volledige versie.

Er staat toch ook (even vertaald): "Als je geen student ben is het illegaal"

jansen mgj
09/11/09, 11:33
Maar als jij van die school af bent, moet je er een aanschaffen.

Dan, als je je pc ook voor commerciele doeleinden gebruikt (dus voor je onderneming) is het ook illegaal om die studentenversie te gebruiken.

We hebben met slim.nl een standaard pakket zodat je de volledig versie hebt en ik snap wat je probeert te zeggen maar dat is niet het geval !!


laten we maar on-topic blijven voor het geval dat ! ;) dus Windows 7

Simple
09/11/09, 12:05
Hoe zit dat hier mee dan? http://gistron.nl/products/83/besturingssystemen.html
Ze zitten in "Duitsland" zijn ze daar makkelijker?

Thnx voor de tip, deze week ff richting de Duitse grens knallen :thumbup:.

Marin
09/11/09, 12:33
We hebben met slim.nl een standaard pakket zodat je de volledig versie hebt en ik snap wat je probeert te zeggen maar dat is niet het geval !!


Ik zeg ook niet dat je niet de volledige versie hebt. Ik zeg alleen dat je de LICENTIE niet MAG gebruiken als je student-af bent of hem commercieel gebruikt. Dat het werkt geloof ik wel, en over tien jaar werkt het nog. maar het mag niet.

Ik heb met een crack ook de volledige versie, maar dat mag ook niet :D Hetzelfde geld voor OEM. Het werkt wel maar mag niet (als je geen nieuwe pc hebt)

Simple
09/11/09, 16:25
Digistate, jawel hoor. Ik heb toegang tot Surfspot via m'n hogeschool:



Speciale voorwaarden

- MS Windows 7 Professional Upgrade kan en mag op één computer geïnstalleerde en gebruikt worden
- MS Windows 7 Professional Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
- Bewaar de bij MS Windows 7 Professional Upgrade horende product key goed, SURFspot.nl kan de product key niet nogmaals verstrekken


Ok, commercieel gebruik ligt anders, maar als ik geen student meer hoef ik niets opnieuw te kopen.

:lovewht:

®on
09/11/09, 16:31
Wat ik al eerder stelde.... (http://www.webhostingtalk.nl/1098390-post30.html)

Marin
09/11/09, 16:57
In de voorwaarden van slim.nl (spelregels) staat:



Het is niet toegestaan de software van Slim te kopiëren, aan derden te verkopen of ter beschikking te stellen. Bovendien mag de software alleen gebruikt worden door personen die geregistreerd staan als medewerker of student van de onderwijsinstelling. Commerciëel gebruik van de software is nimmer toegestaan.

Ik ga ervanuit dat de licenties wel gelijk zijn... dus wie heeft er gelijk?

jansen mgj
09/11/09, 18:02
Thnx voor de tip, deze week ff richting de Duitse grens knallen :thumbup:.

Hehe woon daar 5 kilometer vanaf - als je bent ingeschreven met kvk lekkere kortingen op sommige dingen ;)

Simple
10/11/09, 11:09
@Jansen Voor mij hoogui 10 minuten, kom uit Zevenaar dus ;).

Toch zijn de prijsverschillen wel groot tussen de verschillende winkels / webshops.

jansen mgj
10/11/09, 18:14
@Jansen Voor mij hoogui 10 minuten, kom uit Zevenaar dus ;).

Toch zijn de prijsverschillen wel groot tussen de verschillende winkels / webshops.

@ simple ; Hehe grappig ;) heeft u toevallig ook op ROC A12 in ede gezeten ?

®on
10/11/09, 18:21
Zeg, stuur elkaar even een PB voor een date oid. On topic!

wilma
10/11/09, 18:49
Ik heb met een crack ook de volledige versie, maar dat mag ook niet Hetzelfde geld voor OEM. Het werkt wel maar mag niet (als je geen nieuwe pc hebt)

Niet zo handig om hier te melden lijkt mij. zou onze vrienden Brein leuk vinden. Hoop voor je dat ze hier niet mee lezen. Dit soort dingen zou ik nooit publiekelijk melden dat je het hebt ja/ nee. Zeker niet als bedrijf zijnde, grote kans op controles.

jansen mgj
12/11/09, 18:52
Niet zo handig om hier te melden lijkt mij. zou onze vrienden Brein leuk vinden. Hoop voor je dat ze hier niet mee lezen. Dit soort dingen zou ik nooit publiekelijk melden dat je het hebt ja/ nee. Zeker niet als bedrijf zijnde, grote kans op controles.

Laten we toegeven dat we allemaal wel eens downloaden ? zo denk ik dat de stichting brein ook mensen er tussen heeft zitten ( natuurlijk durf ik dit niet klakkeloos te vertellen )

Achja :):drool: