PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller voor VPS



Ernie B
30/10/09, 16:53
Hallo,

Wij willen met ons bedrijf VPS gaan aanbieden.
Wij zijn hiervoor op zoek naar een aanbieder van VPS waarbij wij als reseller onze klanten kunnen voorzien van goeie kwalitatieve VPS (uiteraard voor een leuke prijs..)

Heeft er iemand tips?

Vast bedankt.

Ronald

Thomas.R
30/10/09, 18:21
Hallo Ronald,

Naar wat voor soort VPSen ben je opzoek?VMware, Xen of iets anders?

<Ber|Art knip> dit is geen aanbieding topic!

Pantsy
30/10/09, 18:28
Daar komt ook bij kijken, wil je cloud hosting gaan aanbieden (high availability) of enkel virtualisatie? Zit namelijk aardig wat prijs verschil in en kwaliteit/setup van een dergelijk platform.

WeServIT
30/10/09, 18:31
Hiervoor kun je het best een topic aanmaken in het "Aanbieding gezocht" forum aangezien hier niemand aanbiedingen mag plaatsen.

Randy
30/10/09, 18:33
Wil je goed of goedkoop. Doe je zelf de support of provisioning, of moet je provider dit doen. Wil je enkel virtualisatie, of ook high-availlability. Wie gaat zorg dragen voor de back-ups, enz. enz.

Afhankelijk van de gekozen virtualisatiesoftware bestaat er bij veel providers een mogelijkheid om een 'resource pool' af te nemen. XenServer en VMware bieden deze optie. Dus je koopt een aantal virtuele CPU's, een hoeveelheid geheugen, en een hoeveelheid opslagruimte, waarbinnen je zelf je gang kunt gaan. Als VCP zal je dit niet onbekend zijn.

Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld klanten aanbrengen en hier een goede lead/provisie op te krijgen. Ik weet niet wie dit allemaal aanbieden en met welke bedragen maar ikzelf zit bijvoorbeeld op 50 euro provisie bij een server met 256Mb geheugen om even een indicatie te geven bij een jaarcontract. (Midsegment markt, geen budget/onderkant)

Ik denk dat je eerst de vragen in de eerste alinea voor jezelf eens moet beantwoorden om te kijken wat je precies wil en welke verantwoordelijkheden je zelf neemt. Heb je veel tijd en kennis, kun je met een resource pool wegkomen, heb je minder kennis, geld en tijd, zou reselling op basis van Leads een goede optie kunnen zijn. En misschien zijn er ook nog wel opties uit te werken die hiertussen zitten. Het ligt er net aan wat de eisen zijn die je stelt.

Verder heb ik even op je homepage gekeken en zie dat je zelf hosting- en domeindiensten aanbiedt. Wellicht is het dan ook handig op te letten om niet direct bij een $partij in te kopen die in hetzelfde marktsegment zit, zodat je geen gekke concurrentieverhoudingen krijgt.

Ernie B
31/10/09, 00:53
Bedankt voor de reacties.. zeker die van Randy.

Ik zal mij eens grondig verdiepen in wat de voor- en nadelen van alle mogelijkheden zijn.

-Ronald