PDA

Bekijk Volledige Versie : one.com - mijn ervaring



digger_be
30/10/09, 06:47
Ga niet bij one.com als je backup je lief is, lees hieronder




Welcome to the One.com chat support. We are doing our best to answer your queries soon. We kindly ask for your understanding that our answers may be delayed during busy periods.
You are now chatting with 'Jasmin'
Jasmin: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. My name is Jasmin. How may I assist you?
you: Hello, I wlould like to have a complete backup of all my files inside my webspace
Jasmin: Hi.
you: I'm going to do an upgrade of the software and I need to have a backup in case of disaster
Jasmin: You need to download all your files from the server using an FTP program like filezilla to your local computer.
you: I can do that by FTP but that will take hours
you: can't you zip them or so ?
Jasmin: We cannot do that for you unfortunately. We take backups but we only use this in cases of hardware failures.
Jasmin: You have to manually back your files up using FTP.
you: so ... what if my site crashes or so ??? can I ask for a backup ?
Jasmin: You can do them by batch to avoid getting timeout issues.
Jasmin: Unfortunately, we do not offer to provide backups to customers. This is only used on our end.
you: are you serious ???
Jasmin: Yes, i am.
you: man ... I hate to say it , but I'm going to search for another host then
Jasmin: I believe most hosting providers recommend the same procedure for backup. But if you wish to transfer to another provider you think is suitable for you, then please get back to us if you wish to discontinue your subscription with us.
you: yes, but they use plesk or cpanel or something like that
you: and there you can create backup files very rapidly
you: this is not possible here
Jasmin: No, it is not.
Jasmin: Our control panel is a proprietary application of One.com. We do not offer cpanel access to accounts.
you: I know that ... but in the panel of one.com there is no option to backup
Jasmin: No, there isn't unfortunately.
you: this is the third dissapointment I have right now with one.com ... there is no customer backup, there is no ioncube and yesterday there was downtime because of an upgrade without notification to the customers
you: and also the servers seems to getting slower and slower by day
you: its not your fault , but you see what i'm getting to ?
Jasmin: Yes, i completely understand your aggravations. Please note that since we are a shared hosting provider, server usage may be limited and some server configurations may be restricted for modifications. I wish I could do something about this but a common setup is provided across all accounts.
you: thank you very much for your help, but I'm going to move to another host, I really really need backup provided by the hoster, this is crucial for me
Jasmin: My pleasure.
Jasmin: Do you want me to give you the cancellation link now?
you: have a nice day, I need to find another host :-)
you: yes please
Jasmin: May i have the domain name please?
you: www.blahblah.com
you: Can I transfer the domain to another host without any problems ?
you: the domain name that is
Jasmin: As per your request, we have sent a cancellation e-mail to the registered e-mail address of this domain. The cancellation is completed once you have received a receipt via e-mail.
Jasmin: After confirming cancellation, to initiate the transfer, please perform as follows:
Jasmin: - Send an e-mail to 'hostmaster-support@one.com' and make a request to unlock your domain and provide you the Auth-ID. One.com Hostmaster will send the requested information to the e-mail address registered as contact for this domain.
Jasmin: - Send the Auth-ID to your new provider to start the transfer process. Your new provider should send an approval e-mail to One.com to confirm the transfer, which we will approve within 5 days.
you: okay , thank you very much
you: but I need to search for another host yet, so if i'm not clicking the cancel email then the hosting with one.com keeps goign right ?
Jasmin: Yes that is right.
Jasmin: Do not confirm cancellation if you haven't found a suitable provider yet.
you: okay, you are very helpfull , have a nice day
Jasmin: You are welcome. Feel free to contact us again for any further assistance. Bye and hope you have a nice time : )

groeten

DeziWeb
30/10/09, 06:56
Tja... je krijgt precies dat waar je voor betaald.
Pay peanuts get monkeys....

Ik zou een hoster zoeken waar je een klein beetje meer betaald, dan heb je ook je backups, en meer.

marsipulami
30/10/09, 07:23
ik zit al bij mezelf ;)

martysmarty
30/10/09, 07:52
Ik snap het probleem niet? Met filezilla de losse bestanden downloaden gaat ook redelijk snel. Zal zeker geen uren duren, tenzij je een flink aantal GB's erop hebt staan, maar dan zou een ZIP ook lang duren.

En ze geven netjes aan dat het niet kan, en helpen je direct met de opzegging. Vrij netjes dacht ik toch.

wonko
30/10/09, 08:17
ik vind het prima support. Zeer vriendelijk, professioneel, en ze zegt enkel waarvoor je betaalt. Als je de specs/voorwaarden leest, zal je wel merken dat je geen backups in je pakket hebt zitten; nadien daarover komen klagen is nutteloos.

En het feit dat je bepaalde zaken niet hebt, en dat alles gelijk staat, kon je wel afleiden uit de prijs van het pakket.

DennisWijnberg
30/10/09, 08:52
Inderdaad wat DeziWeb al zei: "If you pay peanuts you get monkeys".
Waarom verwacht iedereen altijd dat de echte cheap-ass hosters ook wel alles zullen hebben wat je wilt?

[glad ijs]Je opent toch ook geen rekening bij de DSB? [/glad ijs]

daveww
30/10/09, 09:28
Wij maken zelf ook server-level backups, die enkel bedoeld zijn voor server crashes.

Er wordt bij ons in de AV en bij de FAQ verteld dat de klant eenvoudig zelf via enkele stappen backups kan maken en dus zelf verantwoordelijk is voor backups.

Alleen weet ik niet of het controlpanel van one.com die mogelijkheid ook heeft.

Swiftway-UK
30/10/09, 09:40
Alleen weet ik niet of het controlpanel van one.com die mogelijkheid ook heeft.

In de chat met support kun je zien dat zij die mogelijkheid niet bieden in hun controle paneel.

Jorem
30/10/09, 10:01
Ik snap de titel dus echt niet. Ik heb een klant bij One zitten en vind de support erg vriendelijk en goed altijd.
Ik vind de oplossing ook prima. Met FileZilla gaat backuppen prima, en dan laat je hem toch lekker een nachtje aanstaan.

Je kan niet van ze verwachten dat ze voor dat geld iedere keer als jij een update gaat doen de boel voor je gaan backuppen en je opsturen.

dicktump
30/10/09, 10:01
Niet echt klantvriendelijke manier van werken, vind ik. Bij het hostingbedrijf waar ik werk, maken we ook alleen backups, eigenlijk alleen bedoeld voor disaster recovery. Maar als een klant de backup wil hebben, gaan we niet moeilijk doen (zolang hij ons niet dagelijks om een backup gaat mailen...). Is gewoon een stukje klantvriendelijkheid.

Ze hebben op zich wel gelijk bij one.com natuurlijk, maar het is wel zo netjes om soms net even wat extra's te doen voor een klant. Die backups maak je toch :) Aan de andere kant heeft one.com daar natuurlijk geen zin in, want die richten zich meer op de massa en 1 klant meer of minder maakt weinig uit.

daveww
30/10/09, 10:02
In de chat met support kun je zien dat zij die mogelijkheid niet bieden in hun controle paneel.


you: I know that ... but in the panel of one.com there is no option to backup
Jasmin: No, there isn't unfortunately.Had ik niet gezien, het is inderdaad niet mogelijk in het controle paneel.

Jorem
30/10/09, 10:04
Niet echt klantvriendelijke manier van werken, vind ik. Bij het hostingbedrijf waar ik werk, maken we ook alleen backups, eigenlijk alleen bedoeld voor disaster recovery. Maar als een klant de backup wil hebben, gaan we niet moeilijk doen (zolang hij ons niet dagelijks om een backup gaat mailen...). Is gewoon een stukje klantvriendelijkheid.

Ze hebben op zich wel gelijk bij one.com natuurlijk, maar het is wel zo netjes om soms net even wat extra's te doen voor een klant. Die backups maak je toch :) Aan de andere kant heeft one.com daar natuurlijk geen zin in, want die richten zich meer op de massa en 1 klant meer of minder maakt weinig uit.

Ik doe het zelf ook voor klanten. Maar ik ben dan ook een kleine hoster en heb alleen maar klanten waar ik ook design werk voor doe. Dan zie ik het ook als een service en klantvriendelijk. (Ook al kan het via het control panel, is voor veel klanten toch lastig, dus doe ik het wel even).
Een One.com met zoveel klanten kan daar niet aan beginnen lijkt me. Dan moeten ze iemand extra in dienst nemen die de backup verzoeken kan gaan uitvoeren.
Wil iemand de mogelijk toch backups hebben dan moet ie maar gewoon een andere host zoeken toch.

Een topic als dit is gewoon weer het zwartmaken van een hosting partij die niks verkeerd doet.

Swiftway-UK
30/10/09, 10:09
Niet echt klantvriendelijke manier van werken, vind ik. Bij het hostingbedrijf waar ik werk, maken we ook alleen backups, eigenlijk alleen bedoeld voor disaster recovery. Maar als een klant de backup wil hebben, gaan we niet moeilijk doen (zolang hij ons niet dagelijks om een backup gaat mailen...). Is gewoon een stukje klantvriendelijkheid.

Dat kan als je relatief klein bent. Dat kan niet als je een hele grote hoster bent en werkt met vaste procedures.
Ik denk dat weinig one.com klanten eigen backups willen maken (weinig vraag) daarom zal de feature dan ook niet aanwezig zijn in de CP van one.com

daveww
30/10/09, 10:37
Een topic als dit is gewoon weer het zwartmaken van een hosting partij die niks verkeerd doet.Meestal zijn het personen die de AV niet lezen waar meestal duidelijk staat vermeld hoe het zit met het e.e.a. en ze gewoon klikken op 'ik ga akkoord met de AV'.

Vind het zelf ook beetje te ver gaan omdat 1 klant geen backup krijgt hij meteen tegen iedereen zegt 'ga daar niet hosten'. Veel mensen zorgen zelf al dat ze backups hebben of hebben zelfs een eigen geschreven script ervoor.

Serveo
30/10/09, 10:47
Meestal zijn het personen die de AV niet lezen waar meestal duidelijk staat vermeld hoe het zit met het e.e.a. en ze gewoon klikken op 'ik ga akkoord met de AV'.

Vind het zelf ook beetje te ver gaan omdat 1 klant geen backup krijgt hij meteen tegen iedereen zegt 'ga daar niet hosten'. Veel mensen zorgen zelf al dat ze backups hebben of hebben zelfs een eigen geschreven script ervoor.

Inderdaad, ik snap het punt hier ook niet helemaal. Je bent akkoord gegaan dat je geen backups kan krijgen en daarna ga je daarover klagen. Succes in ieder geval bij je volgende hoster.

TCM
30/10/09, 10:59
Vind het zelf ook beetje te ver gaan omdat 1 klant geen backup krijgt hij meteen tegen iedereen zegt 'ga daar niet hosten'. Veel mensen zorgen zelf al dat ze backups hebben of hebben zelfs een eigen geschreven script ervoor.

Hier ben ik het ook mee eens... misschien is de backup die one.com maakt een complete server backup en niet eentje voor individuele sites...
Backup via FTP vind ik normaal.. dat one.com trage servers heeft geeft genoeg aan van wat voor een partij het is.. je bent gewoon een nummer ipv een klant..

Jorem
30/10/09, 11:03
Misschien moeten ze is instellen in het forum dat mensen met 0 berichten niet meteen een topic kunnen aanmaken. Dit is weer iemand die zich heeft geregistreerd om te klagen, en verder hoor je hem niet meer.

daveww
30/10/09, 11:07
Hier ben ik het ook mee eens... misschien is de backup die one.com maakt een complete server backup en niet eentje voor individuele sites...
Backup via FTP vind ik normaal.. dat one.com trage servers heeft geeft genoeg aan van wat voor een partij het is.. je bent gewoon een nummer ipv een klant..Dat denk ik ook, wij maken ook server-level backups die niet geschikt zijn voor individuele accounts.


Misschien moeten ze is instellen in het forum dat mensen met 0 berichten niet meteen een topic kunnen aanmaken. Dit is weer iemand die zich heeft geregistreerd om te klagen, en verder hoor je hem niet meer.Lijkt me een goed plan, zo doen ze minder moeite. Evt ook nog dat account XX dagen oud moet zijn.

marsipulami
30/10/09, 11:29
en toen maakte een nieuw lid een account aan met een serieuze vraag, moet hij is zinloos gaan lullen in een ander topic om maar iets te mogen vragen....

daveww
30/10/09, 11:36
en toen maakte een nieuw lid een account aan met een serieuze vraag, moet hij is zinloos gaan lullen in een ander topic om maar iets te mogen vragen....Elk voordeel heeft zijn nadeel... Wat moet je anders?

Jesperw
30/10/09, 11:42
Logisch toch? Het kost geen drol en is gericht op kleine websites die je op je windows computertje met een verouderde versie van frontpage maakt. Als je iets stuk maakt dan upload je dat gewoon nog een keer. Als een server stuk is restoren ze de image.

Xune
07/11/09, 02:43
De kwaliteit die One.com aanbiedt komt perfect overeen met hun prijzen: extreem laag.

Hier ook al meegemaakt hoe zelfs domain trades slecht verlopen; ooit eens een trade aangevraagd maar ze hadden gewoon een transfer gedaan..

ukipuki
07/11/09, 11:56
je betaald bij one inderdaad voor wat je krijgt, en op zekere hoogte bieden ze veel aan je hebt bv sitebuilder, foto gallery, ect... dat is vrij goed maar als je goed de one pakken bekijkt weet je ook dat ze zich meer richten op de kleine websites. Ook vind ik het niet meer dan normaal dat je niet moet beginnen schreeuwen wanneer je een optie nu eens niet hebt. Waarom zou je eigenlijk een backup nodig hebben van je site ze dan zelf een backup van hun servers en bij hardware problemen zullen zei deze ook gebruiken.

Hierdoor, kunnen we alle data terugzetten na een eventuele storing, tenzij de reden van verlies niet binnen One.com ligt. Wanneer een back-up wordt teruggezet, zal de gehele server, met alle webruimtes op deze server, terug gezet worden naar de staat zoals deze voor de storing was.

One.com is een low-end hoster dus als jij meer optie wild zal je naar een hign-end hoster over moeten stappen betaal je ook meer, maar wat kwaliteit betreft is het ook veel meer!

IT-worX
07/11/09, 19:52
Het minste dat one.com kan voorzien is het backuplinkje op hun CP zodat de klant zelf een backup kan maken. Je kan inderdaad enkele GB's downloaden naar je thuis, waar hoe ga je dan bvb de mysql database backuppen?

ukipuki
07/11/09, 20:16
backuppen is wel = aan minder webruimte, dus zo van zelf sprekend vind ik dat niet, en als je bij one een hosting neemt lees dan ten minste wat je er voor krijgt, je kan op elke optie klikken en daar komt de informatie bij de staan dus...

Bashir
08/11/09, 20:22
Tja... je krijgt precies dat waar je voor betaald.
Pay peanuts get monkeys....

Ik zou een hoster zoeken waar je een klein beetje meer betaald, dan heb je ook je backups, en meer.

Dus als je bij een goedkope hosting bedrijf zit kun je er meteen vanuit gaan dat het bagger is. Het is dus helemaal afhankelijk van de prijs of er wel backups worden gemaakt. Geloof je dit zelf? Leuke manier om je eigen, veel te dure, diensten aan te bieden.

EDIT: Dit had ieder webhosting bedrijf kunnen zijn. Omdat one.com goedkoper is gaan jullie meteen af op de prijs, er zijn genoeg webhosting bedrijven die het drie dubbele vragen en geen backups maken. Om toch maar te bewijzen dat goedkope hosting bedrijven wel backups maken, wij maken elke nacht een backup en bewaren deze 4 dagen lang en sturen deze op naar de klant, wanneer hij/zij maar wil. Wat heeft dit dus te maken met de prijs?

marsipulami
08/11/09, 20:33
Wat heeft dit dus te maken met de prijs?

Het heeft ermee te maken dat als er veel aanvragen komen om hun backups te krijgen, jij het met goedkope hosting niet terugverdient. Dan kan het een service zijn die je levert, maar je draait er wel verlies op.

Dat sommige duurdere hosters geen backups maken vind ik wel raar, maar die ken ik dan ook niet.

Bashir
08/11/09, 20:38
Het heeft ermee te maken dat als er veel aanvragen komen om hun backups te krijgen, jij het met goedkope hosting niet terugverdient. Dan kan het een service zijn die je levert, maar je draait er wel verlies op.

Als ik verlies draaide dan was ik hier al lang geleden mee gestopt.


Dat sommige duurdere hosters geen backups maken vind ik wel raar, maar die ken ik dan ook niet.

Ik denk niet dat er hosting bedrijven zijn die het leuk zullen vinden als ik hier linkjes naar hun websites neer zet ;)

ukipuki
08/11/09, 22:37
Niet iedereen zegt dat low-end slecht is, ze hebben sitebuilder, foto gallery en dit gratis aangeboden, wat je bij een grote Belgische hoster voor moet betalen (ga geen naam noemen maar....) dus op dat vlak zijn ze goed bezig, maar je kan niet ontkennen dat one nu niet bepaald bedoelt is voor echte webmasters é. Maar dat stukje er buiten, het gaat erom dat hij wenst zijn backup zo te kunnen krijgen, maar er staat op de website duidelijk informatie dat dit niet het geval is. ze doen wel een backup van hun systemen maar voor intern gebruik. Dus moet je niet gaan klagen dar jij de informatie niet juist hebt gelezen en dan komt hier op WHT zeggen dat ze slecht zijn. Want als ik morgen bij een bij SSL zet dat wij dit ondersteunen maar met een * teken en onderaan duidelijk zeggen dat wij dit wel ondersteunen maar geen certificatie bij leveren, moet je erna ook niet zeggen van eerst zeggen ze dat dit is inbegrepen en nu moet ik er voor gaan betalen zo werkt het niet é. en dan zijn er hier mensen die zeggen van ja je kan toch gewoon een link zetten in je cp voor een bckup te maken, maar een backup neemt ook plaats in gebruik. En als je site dan toch perse wilt backuppen, er zijn genoeg scripts hier voor beschikbaar. En vind het mooi dat sommige low-end hoster hign-end diensten kunnen leveren en er goed hun brood mee verdienen, het is maar wat u strategie is van bedrijfsvoering.

JelleDL
13/11/09, 21:54
Ik hoor wisselende reacties over One.com, maar als ik deze chat lees geef ik One.com toch wel gelijk.

De meeste hosters die ik ken (zeker de Shared-types) maken enkel complete server backups, die zetten ze dan enkel terug bij een complete server crash en verder niet.

Bij VPS hosters heb je al sneller de optie om je gehele server, enof bepaalde mappen via enkele scripts te backuppen, downloaden etc.

Ik weet niet welke rechten men bij One.com heeft, maar ik denk dat we wel vele andere mogelijkheden zijn zoals:
-> Een script bij One.com plaatsen dat al je data via FTP/SCP kopieerd naar een 'backup file server' op het internet
-> Een script op een derde partij dat zich enkel bezig houdt met periodiek de data van de server te kopieren (FTP) en ook terug op een file-server te bewaren.

Kortom, als de topic starter echt wel backups wilt, profesionele zaken wilt moet hij inderdaad een andere hosting zoeken die speciaal deze features aanbied,
of zich zelf behelpen door een bepaalde omwegen te gebruiken.

Maar hier een topic openen, negatief over One.com vind ik persoonlijk nu niet de beste manier...

stevie30
22/11/09, 13:53
One.com is zeker ook niet de slechtste !!
Alluwel ze ook zeker wel een backup mogen nemen, maar als ze 2000 klanten hebben en ze moeten dat bij iedereen backup gaan maken op die manier, dan gaat de kwaliteit ook naar beneden.
Ik vind One.com ook één van de betere zoals die fotogallery.
Ik heb er 1 jaar een domein + hosting pakket gehuurt, ik vond het goede service maar niet echt wat in mijn budget past (toen die tijd).

Ik vind de prijzen ook nogal hoog liggen wil je meer waar voor je geld.
Maar dat is mijn mening.

Dillard
22/11/09, 19:38
Snap de kritiek van TS ook niet zo goed. Ze zijn vrij duidelijk dat backup's alleen voor server-crashes gemaakt worden en dus niet "even gemaild" kunnen worden naar klanten. Dat sommige hier dat wel doen is prima (extra service) maar als je 25K+ klanten hebt, wil je daar misschien wel niet aan beginnen. E.e.a. zal overeenkomen met het prijssegment waarin ze zich bevinden.

Bovendien word TS op een correcte wijze te woord gestaan door de support, wordt er een alternatief geboden (FTP download) en is ze behulpzaam bij de opzegging.

Geen reden tot klagen lijkt me zo!

Omdat TS ook niet meer van zich laat horen, sluit ik dit topic maar eens, alleen hier komen om te klagen is niet echt de bijdrage leveren aan WHT die we zoeken. Bovendien pas ik de title aan, omdat ik deze niet terecht vind.