PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaring met Grafix?



BvdHeide
30/10/09, 00:50
In de eerste instantie heb ik nog maar weinig van Grafix gehoord maar volgens mij zijn ze de laatste jaren enorm gegroeid. Ik begin me wel een beetje af te vragen waarin Grafix dan zo goed in is want zelf ben ik momenteel ook aan het oriƫnteren voor een datacenter met de beste prijs/kwaliteit verhouding, en met name Grafix valt mij op omdat steeds meer hosters kiezen voor hun datacenter en netwerk.

Ik heb al op hun website gekeken, op Netwerkgids en Datacentrumgids maar daar word ik niet veel wijzer van. De meeste ervaringen van klanten dateren uit '06 en '07. Daarnaast zie ik ook nog wat enkele plaatjes wat nog geen datacentrum voorstelt. Ook zijn al die plaatjes volgens mij allemaal outdated. Misschien dat iemand wat nieuwe foto's kan posten?

http://www.datacentrumgids.nl/images/foto/91_2_normaal.jpg http://www.datacentrumgids.nl/images/foto/91_0_normaal.jpg

Ik bedoel het niet negatief maar toch krijg ik een beetje de indruk dat Grafix meer de kleine hosters huisvest en de grotere hosters vaker voor grotere datacentra kiezen zoals GS of Evoswitch.

Misschien oordeel ik verkeerd en daarom wil ik jullie ook om een mening vragen...

Mijn vraag is dus aan de mensen die ervaring hebben met Grafix.. Wat zijn jullie bevindingen van deze datacentra en hoe zit het met storingen en prijzen in vergelijking met andere (grote) datacenters? Zijn er ook andere netwerken dan het Grafix huisnetwerk?

RayManZ
30/10/09, 00:56
Wat je daar ziet is volgens mij de kantoorruimte alleen dan nog helemaal leeg. Ik heb helaas geen foto's van de huidige situatie, maar ik ben erg tevreden in alphen aan den rijn. ik zit echter niet bij grafix zelf.

Piwi-Web
30/10/09, 00:56
Storingen, zijn er geweest (google it) maar dat is de laatste tijd niet meer voorgekomen bij mijn weten.
Hier ook aan het kijken voor een 1/4de rackie @ alphen a/d rijn als 2de locatie.

Kan er verder dus nog niet veel over kwijt maar men zegt dat de boel goed is opgeknapt (nieuwe ups'en, stroomvoorziening, etc.)

Even wachten op de hosters die er dus al wat langer zitten :)

RayManZ
30/10/09, 01:02
Ik heb btw nog geen storing gehad in alphen sinds de opening.

WeServIT
30/10/09, 07:44
Hier een zeer tevreden gebruiker van het GrafiX DATACENTER, de storingen die we gehad hebben waren echt minimaal en hebben bij elkaar nog geen 10 minuten geduurd en kwamen eigenlijk alleen maar omdat we al in het pand zaten terwijl het nog niet eens officieel live was gegaan. Het GrafiX netwerk vind ik wat minder, ben daarom ook overgestapt op het netwerk van Savvas (Netrouting) en ben hier zeer tevreden over.

Mattie
30/10/09, 09:22
Ik zit in grafix alphen (al lange tijd) en het bevalt me prima. Nog geen 1x problemen gehad met stroomuitval oid. In capelle zat ik vroeger en toen was het niet geweldig, hoe het nu is weet ik natuurlijk niet.

Ahmed
30/10/09, 10:16
Hier minder goede ervaringen met locatie Capelle a/d Ijssel (veel storingen gehad)

t.bloo
30/10/09, 10:30
Ik heb een server in het Grafix datacenter in zowel Capelle als Alphen, maar gebruik niet direct hun netwerk. Het afgelopen jaar daar wel eens een storing gehad in de stroomvoorziening, iedere keer bij werkzaamheden en als ik me goed herinner was dat aangekondigd. Dat is niet echt meer of minder dan in andere datacenters. Ze bieden ook redundantie op stroom maar dat neem ik niet af. De toegang met pasjes werkt ook goed.

hostingpower
30/10/09, 11:53
Wij zitten al enige tijd bij Grafix Capelle a/d Ijssel. Ondanks dat er in het begin een aantal stroomstoringen waren, zijn we daar aan het uitbreiden. Nadat er een hoop apparatuur (noodvoorzieningen) is vervangen zijn er geen problemen meer geweest.

Serveo
30/10/09, 11:58
Als ik kijk naar die foto's denk ik het volgende. Ramen bij je datavloer is dat wel fijn of is de vloer ergens anders gelegen?

RayManZ
30/10/09, 12:03
De datavloer heeft geen ramen. Die ramen zijn van de kantoorruimtes.

Tommi
30/10/09, 12:40
klopt, verder bevalt het datacenter hier ook prima!

DutchTSE
30/10/09, 12:48
klopt, verder bevalt het datacenter hier ook prima!
Yep, same here :) Weinig aan toe te voegen eigenlijk :D

Technotop
30/10/09, 13:05
Binnen het datacentrum in Alphen a/d Rijn zitten 10 onafhankelijke netwerken:

Grafix
ICT-Alphen (valt onder ons beheer)
Ecatel
Netrouting
Caveo
Atrato
Panther-IT
EvertNetworks
Bullcat
NL-IX / Openpeering / Jointtransit

Bijna alle fotos op het internet zijn "oud" en geven niet goed weer hoe het datacentrum er van binnen uit ziet. Vraag bij een reseller een rondleiding aan en ze kunnen je er alles over vertellen.

ps. Het is ook niet de bedoeling om deze regionale datacenters te vergelijken met bijvoorbeeld Telecity, Globalswitch of Interxion. Wel beschikken ze "bijna" allemaal over goede glasvezelverbindingen en nette datavloeren.

WeServIT
30/10/09, 13:38
Als ik kijk naar die foto's denk ik het volgende. Ramen bij je datavloer is dat wel fijn of is de vloer ergens anders gelegen?
Ik kan inderdaad ook bevestigen dat je de datavloeren niet vanaf buiten door de ramen kan bekijken, simpelweg omdat de datavloeren aan de binnenkant van het pand zitten. Wat je daar ziet zijn de ramen van de kantoren inderdaad.

dennis0162
30/10/09, 15:54
Wij hebben een rack in Capelle a/d IJssel nu ruim 1 jaar. Een tijdje geleden zijn de noodstroomvoorzieningen vervangen (diesel generator, UPS etc.)

De toegang tot het datacenter werkt ook prima dmv een pasje en code. Het personeel is ook top en niet te beroerd om even te helpen.

In Alphen a/d Rijn ben ik een paar keer geweest, ziet er ook goed uit.

BDigitinternetdiensten
30/10/09, 17:14
Erg goed! Heb een aantal racks in capelle staan. Totaal 7minuten plat gelegen het laatste jaar aldus 100% uptime

E. Dekker
01/11/09, 15:21
Wij zitten zelf in Alphen a/d Rijn. Ook hier werkt het prima met een pasje en een code inderdaad. Ziet er allemaal erg goed uit. Ook over het netwerk niks te klagen.

machit
01/11/09, 17:21
Aanrader! Oke op google.nl zul je iets minder positieve berichten vinden! Maar laatste jaar hebben ze veel gedaan om de betrouwbaarheid en de kwaliteit te verbeteren! Het is een regionaal centrum waar je veel aan hebt. Medewerkers zijn altijd bereid te helpen, en als je beloofd word om teruggebeld te worden met 10minuten doen ze dat ook. Iets waar vele andere partijen niet zo consequent in zijn.

Wij nemen er zelf een rack af. En in de toekomst gaat GrafIX het netwerk verzorgen in ons eigen datacenter.

nevermind
01/11/09, 19:29
Ik heb er 3 draaien in alphen, gaat redelijk goed hoor,

ik zou zeggen zeker de moeite waard om naar te kijken.

FlexZa
01/11/09, 21:08
Loop hier ook lekkerz! Zit sinds een tijdje in Capelle a/d Ijssel...en nog geen enkele downtime gehad. Ook het netwerk van Grafix zelf ben ikw el over te spreken eigenlijk, nooit traag of downtime of wat dan ook....

Kortom, hier heel tevreden :yes:

BDigitinternetdiensten
01/11/09, 23:08
Erg goed! Heb een aantal racks in capelle staan. Totaal 7minuten plat gelegen het laatste jaar aldus 100% uptime

Remco niet liegen :) Je hebt er alleen niks van gemerkt!

t.bloo
01/11/09, 23:23
Remco niet liegen :) Je hebt er alleen niks van gemerkt!

praat je nou tegen jezelf? :drunk:

Piwi-Web
02/11/09, 00:18
praat je nou tegen jezelf? :drunk:

Nee hij heeft het tegen Flexza = Remco ;)
Moet je wel weten natuurlijk :X

BDigitinternetdiensten
02/11/09, 12:37
Zelfs in zijn handtekening staat het ;)

vipserv
03/11/09, 09:13
Mijn 1u servertje hangt in een rack van Vaxon in Grafix-NOC te Alphen a/d Rijn. deze is verbonden via het ICT-Alphen netwerk.

De reden waarom ik voor deze locatie heb gekozen is puur de ligging ten opzichte van mijn huisadres. ik woon in Oegstgeest, en in geval van echte storingen ben ik binnen 15-20 minuten ter plaatse.

De pingtijden van en naar mijn server zijn echt ontiegelijk laag. ook deze van en naar het buitenland. dit kan ik goed merken, zelfs de verbindingen die ik dagelijks heb met het buitenland (letterlijk wereldwijd) worden zeer goed gerouteerd wat echt waanzinnig mooie pingtijden oplevert.

De beveiliging van het pand was even wennen maar ik vind het pasjes systeem met een code die je opvraagt perfect, zelfs als je je pas verliest heeft de vinder ervan geen toegang. het geeft me een vertrouwd gevoel. net zo vertrouwd als een balie met beveiliging.

De gunstige connectietijden zijn natuurlijk een zeer mooie bijkomstigheid.

Het is zeker beter als ik van te voren had verwacht. En ook belangrijk: de koffie is perfect, deze smaakt werkelijk voortreffelijk na de klus :rolleyes:

ik kan Grafix-NOC dus echt aanbevelen!

WeServIT
03/11/09, 09:53
Het is zeker beter als ik van te voren had verwacht. En ook belangrijk: de koffie is perfect, deze smaakt werkelijk voortreffelijk na de klus :rolleyes:

ik kan Grafix-NOC dus echt aanbevelen!

Het is denk ik gewoon die koffie, iedereen vind die koffie voortreffelijk daar in Alphen!:P Hij smaakt inderdaad goed! En natuurlijk altijd koud water beschikbaar als je dorst hebt hehe. Super DC :thumbup:

BDigitinternetdiensten
03/11/09, 13:02
Dan moeten we het koffie apparaat maar omwisselen met Capelle aan den Ijssel;)

WeServIT
03/11/09, 14:10
Dan moeten we het koffie apparaat maar omwisselen met Capelle aan den Ijssel;)

Is hij daar zo slecht dan:P? Of je moet gewoon naar alphen komen dat kan natuurlijk ook!
Maar zoals je merkt, datacenter is echt aan te raden :)!

Nielsvk
04/11/09, 19:43
Ik zit ook in Alphen via het ICT-Alphen netwerk. Niets te klagen en sinds dat ik er zit geen storingen gehad. (bijna een jaar)